.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

چای آب پرتقال قهوه در صبحانه چه نوشیدنی بنوشیم بهتر است؟

 

 

صبحانه را می توان مهم ترین وعده ی غذایی به شمار آورد ، بسیاری از افراد به خوردن آن تمایلی نشان نمی دهند و بسیاری دیگر نیز فقط در زمان کوتاهی صبحانه می خورند و بعد از گذشت چند روز دیگر رقبتی به خوردن صبحانه ندارند .

 

 

این تنوع می تواند در نان، پنیر، مربا یا حتی نوشیدنی سروشده نیز دیده شود. اغلب ما ایرانی ها صبحانه را با چای آن هم از نوع شیرینش می خوریم در حالی که می توان نوشیدنی های مغذی و خوشمزه تری را وارد برنامه غذایی صبحگاهی کرد بنابراین ادامه «پوستر سلامت» این هفته را که درباره نوشیدنی های متداول صبحانه و معرفی چند نوشیدنی جدید است، مطالعه کنید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه سونوگرافی کلیک کنید

چای

 

قیمت یک فنجان: ۱۰۰ تومان

 

می دانید که در میان ایرانی ها، چای پرمصرف ترین نوشیدنی است. معمولا افراد در وعده صبحانه آن را با شکر شیرین می کنند و همراه نان و پنیر می خورند. با اینکه توصیه می شود چای پررنگ نباشد اما خوردن آن با موادغذایی ای که منبع آهن هستند، مانع از جذب این ماده معدنی می شود بنابراین بهتر است نوشیدنی شما هنگام خوردن عدسی یا تخم?مرغ، چای (چه سبز و چه سیاه) نباشد. البته کم کالری بودن چای یکی از ویژگی های آن است و خوردن آن با حداقل شکر به کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترازوی دیجیتال کلیک کنید

آب پرتقال

 

قیمت یک لیوان: ۱۵۰۰ تومان

 

در میان آبمیوه های مختلف، آب پرتقال یکی از متداول ترین هاست. مصرف این نوشیدنی به دلیل ویتامین C و پتاسیم فراوانی که دارد به کسانی که کم خونی دارند و می خواهند در وعده صبحانه شان تخم مرغ باشد، توصیه می شود زیرا به این ترتیب آهن موجود بیشتر جذب خواهد شد. درضمن، کسانی که به فشارخون بالا مبتلا هستند یا سالمندانی که به هر دلیل آب و حتی میوه کمتر می خورند، می توانند این نوشیدنی را در برنامه غذایی روزانه، آن هم در صبحانه شان بگنجانند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع سینی استیل کلیک کنید

 

قهوه

 

قیمت یک فنجان: ۵۰۰ تومان

 

این نوشیدنی بیشتر در میان وعده ها و نه صبحانه ایرانی سرو می شود اما مردم برخی کشورها قهوه را در وعده صبحانه شان نیز می نوشند. قهوه مدر است بنابراین خوردن بیش از اندازه آن، می تواند به خصوص در روزهای گرم باعث کم آبی شود. اما کافئین موجود در قهوه، هم در اولین وعده غذایی هوشیاری را در فرد ایجاد می کند و هم خواب آلودگی را از وی می گیرد. البته این نوشیدنی ویژگی منحصر به فردی ندارد که خوردن آن به عنوان یک عادت غذایی خاص توصیه شود اما در صورت تمایل فرد می تواند آن را همراه شیر و کمی کیک و حتی نیمرو در پایان صبحانه میل کند. بنابراین خوردن آن برای بزرگسالانی که به هیچ بیماری مبتلا نیستند، اشکالی ندارد.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی بیهوشی کلیک کنید

 

شیر

 

قیمت یک لیوان: ۴۵۰ تومان

 

افرادی که به تغذیه شان اهمیت می دهند به جای چای یا قهوه، یک لیوان شیر را به عنوان نوشیدنی صبحانه شان انتخاب می کنند. البته هستند افرادی که در چایشان شیر می ریزند که چندان هم توصیه نمی شود اما شیر به تنهایی یا مخلوط شده با مغزها یا میوه های فصل می تواند در ابتدای روز مواد مغذی فراوانی را به بدن برساند. البته برخی افراد این نوشیدنی را سرد و برخی آن را گرم می نوشند البته نوشیدن شیر سرد برای کسانی که بوی آن را چندان نمی پسندند، قابل پذیرش تر است. در ضمن، شیر از جمله موادغذایی ای است که خوردن آن برای وعده صبحانه به کودکان و نوجوانان و البته زنان باردار و شیرده توصیه می شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروکوتر حرارتی کلیک کنید

اسموتی شاتوت

 

برای تهیه این نوشیدنی، ۲ لیوان شاتوت و ۱ لیوان هندوانه خردشده بدون تخمه را با ۱ عدد موز و ۲ عدد انجیر متوسط تازه در مخلوط کن بریزید و آنقدر آنها را بزنید تا به صورت کرمی یکنواخت در آیند، آنگاه آن را خنک سرو کنید.

 

شیرموز و کره بادام زمینی

 

 

فروش ویژه انواع گیت ترینر اطفال وینکل پلاس

 

قیمت یک لیوان: ۱۵۰۰ تومان

 

برای تهیه این نوشیدنی، ۲ عدد موز، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، ۱ قاشق چای خوری پودر کاکائو و یک لیوان شیر را با هم مخلوط کنید تا به صورت مایعی یکدست در آید سپس آن را بخورید.

 

اسموتی انبه

 

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

 

قیمت یک لیوان: ۱۵۰۰ تومان

 

طرز تهیه این نوشیدنی به این ترتیب است که یک عدد هلو، یک عدد انبه خرد شده، نصف لیوان شیر و در صورت تمایل نصف لیوان آب پرتقال را در مخلوط کن بریزد و آنقدر بزنید تا به صورت مایعی یکنواخت درآید، سپس آن را در لیوان بلند شیشه ای سرو و میل کنید.

 

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع دستگاه اکوکاردیوگرافی

 

اسموتی سیب و زردآلو

 

قیمت یک لیوان: ۱۵۰۰ تومان

 

طرز تهیه این نوشیدنی به این ترتیب است که ۱ عدد سیب زرد بدون پوست، ۴ عدد زردآلو، یک لیوان آب سیب، ۱ عدد موز، ۱ لیوان ماست شیرین، ۱ قاشق غذاخوری عسل و چند تکه یخ خرد شده را با هم در مخلوط کن بریزید و آنقدر بزنید تا به صورت مایعی کرم رنگ درآید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

کتامین چیست؟

کتامین نوعی داروی آرامش بخش و بیهوش کننده برای انسان و حیوان است. از این دارو برای مصارف دیگر نظیر تسکین دردها نیز استفاده می شود. این دارو همچنین در دسته داروهای کلاس 3 بوده و برای بیهوشی اتاق عمل یا تسکین دردها از بیمارستان ها و درمانگاه ها مجوز استفاده گرفته است. عوارض این دارو نظیر توهم زایی، آرام بخشی و گوشه گیری را می توان عنوان نمود. گفتنی است از این دارو برای مصارف غیر قانونی نظیر تفریح و تفنن نیز استفاده می شود. 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه CR کلیک کنید

 

اگر مصرف آن زیر نظر پزشک متخصص، تجویز شود و به صورت صحیح استفاده گردد، می تواند در سلامت و بهبود بیمار تاثیر بسزایی بگذارد. توجه داشته باشید استفاده طولانی مدت از این ماده می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و موجب مقاومت و اعتیاد روانی گردد. کتامین نوعی ماده بی رنگ و بو است که موجب انسداد انتقال دهنده های عصبی گلوتامات در فرد گیرنده شده و موجبات خلسه و عدم آگاهی را برای فرد ایجاد می کند.

 

کتامین نوعی داروی آرامش بخش و بیهوش کننده برای انسان و حیوان است

 

داروهای دیگر از این خانواده:

فِن‌سیکلیدین و اکسید نیتروژن (گاز خنده‌آور) از خانواده کتامین هستند. این داروها سبب شده نسبت به محیط اطراف حالت بی حسی و خلا پیدا کنید. استفاده از کتامین در مناطقی که دسترسی محدود به تجهیزات احیا کننده دارند بسیار مفید است چرا که به عنوان داروی بیهوشی استفاده می شود. بیشتر افرادی که سعی در اعتیاد با این ماده  مخدر را دارند، کتامین را در کلوب های شبانه با سایر مواد مخدر از جمله اکستازی همراه می کنند. گفتنی است کتامین از نظر ساختاری به فنسیکلیدین‌(PCP)  شبیه است.

 

مشخصات و قیمت انواع عصا زیر بغل

 

 

کتامین در دوزهایی پایین حالت التیامی دارد و می تواند فرد را از درد راحت کند. کتامین در اغلب موارد به عنوان داروی بیهوشی یا حفظ بیهوشی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تا کنون راه شما به سمت عمل های جراحی و استفاده از کتامین نیفتاده اما حتما به دندان پزشک رفته اید. از کتامین در دندانپزشکی و عمل های جراحی مربوط به کودکان به وفور استفاده می کنند. البته این دارو برای تزریق نیاز به مجوز پزشک دارد. در صورتی که مجوز آن صادر شود با تزریق در عضله یا تزریق وریدی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا زمانی که از کتامین به عنوان داروی بیهوشی استفاده می کنند، آن را با داروی دیگر ترکیب کرده تا از توهم فرد جلوگیری کنند.

 

در بیشتر موارد استفاده های غیر قانونی از این ماده به صورت خوراکی به شکل قرص، کشیدن (با بینی)، دود‌ کردن با توتون و تنباکو و ماری‌جوانا یا به ‌صورت مخلوط ‌کردن آن با نوشیدنی‌ها و نوشیدن آن می باشد و در بیشتر موارد، آن را به پودر سفید‌رنگی برای کشیدن با بینی(Snopting)  تبدیل ‌می ‌کنند.

 

کتامین در دوزهایی پایین حالت التیامی دارد و می تواند فرد را از درد راحت کند

 

فروش ویژه انواع ترالی تک کشو وینکل پلاس

 

 

موارد و مقدار مصرف "کتامین":

کتامین جهت القای بیهوشی عمومی خصوصا در جراحی ها و کارهای تشخیصی کوتاه مدت که نیازی به شل کننده های عضلانی نداشته باشد. به کمک سایر بیهوش کننده ها یا داروهایی با دوز پایین مانند اکسید نیترو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مصرف همزمان کتامین با انفلوران و هالوتان می‌تواند باعث افت فشارخون شود

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ هلالی

 

تداخل دارویی :

اگر این دارو را همزمان با باربیتورات ها و ایپوئید ها مصرف کرد می تواند زمان ریکاوری را طولانی کند. در این صورت بیمار به دقت مونیتور می شود. مصرف همزمان با انفلوران و هالوتان می‌تواند دپرسیون میوکارد، برادیکاردی و افت فشارخون را ایجاد کند. پس از استفاده آن ها همراه یکدیگر خودداری شود. استفاده همزمان با شل کننده‌های عضلانی غیر دپولاریزان، موجب شده تا اثرات عصبی ـ عضلانی به شدت افزایش یافته و دپرسیون تنفسی را طولانی ‌کند از این رو بیمار باید به دقت مونیتور شود. استفاده همزمان با هورمون های تیروئیدی، افزایش فشارخون و تاکیکاردی ایجاد می‌کند.

 

مکانیسم اثر کتامین :

کتامین از طریق عملکردهای مستقیمی که بر کورتکس و سیستم لیمبیک القا می کند، حس جدا شدن و استقلال از محیط را مهیا می کند. باید گفت کتامین یک محرک بوده و برای فرد حالت تخدیری ایجاد نمی کند. پس دید خود را نسبت به آن بد نکنید. البته این دارو می تواند اعتیادآور باشد و برای افرادی که بدون تجویز پزشک متخصص و به صورت نا آگاهانه از آن استفاده می کنند، عوارض بسیار بدی به همراه خواهد داشت. 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

کتامین چیزی شبیه به تصعیدی است و به این صورت اثر می کند. یعنی از طریق تنفس و مانند اتر. البته سو استفاده از آن به صورت تزریق را نیز شاهد بوده ایم.

فرد با استشمام این ماده دچار فراموشی لحظه ای یا بازه ای می شود و مانند استعمال الکل از خود بیخود می شود. برای مثال: در مهمانی ها به فرد دستمالی داده می شود که بو کرده یا صورت خود را خشک کند. اگر این دستمال به ماده کتامین آغشته باشد می تواند فرد را به حالت اغمای بعد از عمل جراحی ببرد.

 

او به نوعی دچار کرختی و سستی می شود که دیگر به هیچ وجه حالت رهایی به خود نمی گیرد و برای کاری تلاش نمی کند. جالب اینجاست بعد از این که اثر دارو از بین رفت فرد اصلا به یاد نمی آورد چه بر او گذشته است. نه افراد را به یاد می آورد و نه خاطره ای از زمانی که گذرانده. 

 

کتامین نوعی دارو و ساخت دست بشر است پس آن را ماده ای صنعتی می نامند

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات تصویر برداری پزشکی کلیک کنید

 

متاسفانه در ایران از کتامین برای سو استفاده های جنسی استفاده می شود. افراد در مهمانی های بسته، پارتی یا حتی خودروهای شخصی این ماده را استشمام می کنند و حوادث بدی در انتظار آن ها خواهد بود. جالب اینجاست که در کشورهای دیگر از این ماده برای اخذ اطلاعات در سازمان های جاسوسی نیز استفاده می شود. در این حالت فرد چنان دچار حالت کرختی و بی حالی می شود که می تواند شماره حساب بانکی اش را هم تائید یا نفی کند. با این کار سازمان ها بدون هیچ درگیری و کتک کاری می توانند به هدف خود برسند. اثرات این دارو بسته به دوز آن برای هر شخصی با شرایط جسمی مختلف، متفاوت است. 

 

افراد در طی عمل های جراحی به سقف می چسبند و می توانند عمل جراحی را به وضوح ببیند. اکنون اگر فرد نا آگاه و جاهلی این صحنه را ببیند تصور می کند که روح از بدن جدا شده یا کاریزماتیک جسم و روح اتفاق افتاده است. در صورتی که این اثر کتامین بوده و نوعی اختلال در حافظه به وجود آمده است. بیشتر مردم به جای نگرانی از عوارض این دارو، بهتر است نگران سو استفاده هایی که از این دارو می شود، باشند. تنها راه حل این کار آگاهی دادن به مردم و اطلاع رسانی صحیح است. فرزندان ما حق دارند بدانند در چه دنیایی زندگی کرده و چه مشکلات و معضلاتی ممکن است برای آن ها به وجود آید.

 

حالت بی خبری و بی اطلاعی ناشی از کتامین چه مدت ادامه دارد؟ ایا ممکن است فرد برای مدتی طولانی همانند یک روز در این حالت باقی بماند؟

 

فروش ویژه انواع پاراوان پارچه ای وینکل پلاس

 

این موضوع به قدرت و دوز دارو بستگی دارد. گفتنی است اگر از این دارو در دوزهای بالا استفاده شود، می تواند موجب ایست قلبی و مرگ شود. معمولا دوزهای پایین کمتر از یک ساعت تا یک ربع کرختی و فراموشی را برای فرد به بار می آورند. مهم ترین مشکل این دارو از نظر دیگران فراموشی است و این که فرد نداند چه اتفاقی افتاده است. گفتنی است که این دارو مصرف خوراکی نیز دارد. اگر اخبار حوادث را مطالعه کنید شاید به موارد زیادی از مصرف ناآگاهانه این دارو اشاره شده باشد.

 

وقتی در خبرها می گویند: عده ای با خوراندن یک آبمیوه به راننده خودرویش را به سرقت برده اند، تاثیر کتامین بوده است. جالب اینجاست اخباری جدیدا به دست ما رسیده که كه كتامين را با اسيد، نوعي حشيش، مخلوط و به شكل استنشاق در ميهماني‌ها مصرف مي‌كنند. قطعا داروخانه ها چنین ماده ای را به هرکسی تحویل نمی دهند. 

 

با این که کتامین جز داروهای دانشگاهی است و در هیچ داروخانه ای فروخته نمی شود اما نوع قاچاق آن را به وفور می توان پیدا کرد. افراد سود جو اگر کمی از اثرات این دارو بر بدن آگاه باشند برای دست یافتن به اهداف خود می توانند به راحتی آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع کیف احیا برزنتی

 

پزشکان این گونه مصارف را سو استفاده از علم می دانند. در غرب کشور مایعی به اسب ها خورانده می شود تا در هنگام قاچاق کالا تحمل سختی راه و سرما را داشته باشند. گفتنی است این مایع شکلی از شیشه است که تهیه آن بسیار راحت بوده و هیچ نیازی به دستگاه و تجهیزات خاصی ندارد.

 

متاسفانه فضای مجازی به سمتی پیش رفته که روش ساخت انواع مخدر را می توان به راحتی در آن پیدا کرد. این اطلاعات می تواند مورد سو استفاده بسیاری از افراد قرار گیرد. داروهای زیادی در علم شیمی وجود دارد که توانایی تبدیل به مخدر را دارند و می توان به آسانی از آن ها سو استفاده کرد. کتامین نوعی دارو و ساخت دست بشر است پس آن را ماده ای صنعتی می نامند. مصرف زیاد یا نادرست آن بی شک می تواند صدمات جدی حتی مرگ باری را برای فرد و جامعه به بار آورد. پس بهتر است بیشتر مواظب خود و عزیزانمان باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

با یائسگی چگونه کنار بیاییم

 

 

سرحال باشید. در وهله اول، ‌باید وزن خود را کم کنید. یائسگی صرفا دوره‌های قاعدگی شما را متوقف نمی‌کند، بلکه سطح هورمون‌های بدن‌تان را نیز به شکل قابل‌توجهی تغییر می‌دهد. به‌علاوه، بر روند پردازش مواد غذایی و انباشت چربی در بدن همچنین نگرش شما نسبت به بدن‌تان اثر می‌گذارد، از این رو تغییر رژیم غذایی و توجه به انجام ورزش در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

اگر از تلاش برای کم کردن وزن خسته‌اید یا فکر می‌کنید به اندازه کافی متناسب نیستید، احتمالا مرتکب یک اشتباه بزرگ شده‌اید. خبر خوب این است که این اشتباهات قابل اصلاح هستند. بهتر است این مطلب را بخوانید تا بدانید کجای کارتان اشتباه است و چطور باید آن را اصلاح کنید.

غالبا از برنامه ورزشی نتیجه نمی گیرید!

بعضی افراد سال‌ها در یک گروه پیاده‌روی می‌مانند و از صحبت کردن با هم‌گروهی‌های‌شان حین پیاده‌روی لذت می‌برند، اما بعضا با‌وجود ۳۰‌دقیقه پیاده‌روی روزانه در طول هفته نمی‌توانند وزن کم کنند. لیزا جین، مربی تناسب‌اندام، در این باره می‌گوید: «دلیل عدم موفقیت در کاهش وزن این است که بدن شما به اندازه کافی تحت‌فشار قرار نمی‌گیرد. در این سن، باید در‌مورد نحوه ورزش کردن‌تان تجدیدنظر کنید. بدن انسان یک ماشین هوشمند است و به سرعت خود را با شرایط ثابت وفق می‌دهد، بنابراین باید در انجام ورزش‌های هوازی کمی خلاق‌تر باشید و خود را به چالش بکشید.»

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کاشت مو و زیبایی کلیک کنید

 

بالا بردن ضربان قلب، سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند چربی‌های بیشتری سوزانده شود. وقتی بدن قادر باشد چربی بیشتری بسوزاند، روند کاهش وزن تسریع می‌یابد. این مسئله فقط درمورد ورزش‌های قلبی نیست، بلکه درباره تمرینات مقاومتی هم صدق می‌کند. وزنه زدن یا استفاده از کش‌های مقاومتی کمک می‌کند عضله بسازید. هرقدر توده عضلانی بیشتری داشته باشید، چربی بیشتری خواهید سوزاند، حتی اگر در حال استراحت باشید. عضلات به افزایش تراکم مواد آلی در استخوان کمک می‌کنند و با پشتیبانی از ساختار عضلانی اسکلتی بدن با پوکی استخوان مقابله می‌کنند.

راه‌حل: در یک کلاس ورزشی جدید ثبت‌نام کنید؛ ورزشی که پیش از این هرگز امتحان نکرده‌اید. ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، اما با پشتکار مناسب می‌توانید کم‌کم بر آن مسلط شوید. در آن زمان، حتی ممکن است به کلاس‌های‌تان علاقه‌مند شوید! ورزش کردن در گروه کمک می‌کند که با افراد دیگر آشنا شوید و از آنها پشتیبانی بگیرید. پشتیبانی دیگران کمک می‌کند به برنامه تمرینی خود پایبند شوید و آن را ادامه دهید.

این برنامه غذایی را دنبال کنید

سالم غذا خوردن به خودی خود یک اشتباه نیست، اما اگر هر بار از همان غذاهای سالمی استفاده کنید که همیشه می‌خورید، به احتمال زیاد از مزایای آنها بهره‌مند نخواهید شد. شاید همیشه میوه و سبزیجات تازه، محصولات سبوس‌دار، چربی‌های سالم و گوشت بدون چربی یا ماهی می‌خورید؛ اما باید این نکته را درنظر بگیرید. حتی اگر رژیم غذایی شما یک رژیم بی‌عیب و نقص باشد، باید آن را بسته به شرایط موجود تغییر دهید. سوخت‌و‌ساز بدن همیشه همان سرعت همیشگی را ندارد و با رسیدن به ۳۰سالگی، هر سال یک‌درصد از سرعت آن کاسته می‌شود.

راه‌حل: وعده‌های غذایی بیشتر با حجم کمتر بخورید. به‌جای دنباله‌روی از روال همیشگی ۳وعده غذا در روز، بهتر است هر سه ساعت یک میان‌وعده کوچک بخورید. وقتی ۸‌صبح از خواب بیدار شدید، صبح‌تان را با یک عدد تخم‌مرغ و یک تکه نان تست سبوس‌دار آغاز کنید، سپس در ساعت ۱۱صبح یک تکه پنیر و یک عدد سیب بخورید. همچنین می‌توانید کمی هویج میل کنید یا از سبزیجات پخته شده استفاده کنید.

حدود ساعت یک بعدازظهر، کمی سالاد به‌عنوان پیش‌غذا بخورید و سپس در ساعت۲، از گوشت، ماهی، برنج، ماکارونی، نان یا سیب‌زمینی به‌عنوان غذای اصلی استفاده کنید. در ساعت ۶عصر یک کاسه ماست بخورید و در ساعت۷، یک کاسه سوپ، کمی آجیل یا پنیر و میوه میل کنید. این رژیم غذایی کمک می‌کند اشتهای کاذب‌تان را کنترل و در عین حال کالری کمتری مصرف کنید.

 

فروش ویژه انواع تشک مواج ضد زخم بستر تخم مرغی وینکل پلاس

 

فقط روی سبزیجات تمرکز نکنید

رژیم غذایی ۵روز در هفته بهترین برنامه غذایی برای خوردن میوه و سبزیجات در طول هفته است. اما اگر به سن یائسگی رسیده باشید، این برنامه غذایی دیگر کمکی به شما نخواهد کرد. بدن شما در این سن به سطوح بالاتری از انواع ویتامین‌ها، مانند B12 نیاز دارد. شما می‌توانید این ویتامین را از طریق مصرف محصولات حیوانی و غلات غنی شده به‌دست آورید. این ویتامین شما را در قبال تحلیل رفتن قوای شناختی مصون می‌‌دارد.

راه‌حل: یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش مصرف سبزی و میوه، تهیه اسموتی است. اسموتی انواع میوه که در مخلوط‌کن تهیه می‌شود، سرشار از فیبر، آب و ویتامین‌های ضروری است. سعی کنید بیشتر از تمشک، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، هندوانه، خربزه، موز، پرتقال (پوست کنده)، گلابی، هلو و آلو برای تهیه اسموتی استفاده کنید. سبزیجات هم می‌توانند عطر و طعم بهتری به اسموتی شما بدهند. کاهو، اسفناج و هویج گزینه‌های خوبی هستند. همچنین می‌توانید یک سالاد کلم کم‌چرب برای میان‌وعده تدارک ببینید. برای تهیه این سالاد می‌توانید از هویج رنده شده، کلم، سیب یا پیاز استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمی ماست کم‌چرب داخل این سالاد بریزید.

بیشتر از قبل سفر کنید

این یکی از مزایای افزایش سن است؛ سفر با قطار، اتوبوس و مترو در این سن دلچسب تر است.  اما باید مراقب باشید. نشستن طولانی‌مدت در ماشین، قطار و اتوبوس مشکلات زیادی برای‌تان ایجاد می‌کند. حتی اگر به‌طور منظم ورزش می‌کنید، نشستن طولانی‌مدت در یک جای ثابت باعث می‌شود که آنزیم‌های کنترل‌کننده چربی در بدن از فعالیت باز ایستند. بنابراین، هر دقیقه‌ای را که در حالت نشسته می‌گذرانید، شما را بیشتر و بیشتر در معرض خطرِ داشتن دور کمر پهن قرار خواهد داد. متابولیسم بدن انسان با افزایش سن کندتر می‌شود. از این رو، باید سعی کنید زمان ایستادن و پیاده‌روی خود را به‌تدریج افزایش دهید.

راه‌حل: وقتی دارید تماس‌های تلفنی یا پیام‌های خود را چک می‌کنید، بهتر است قدم بزنید یا وقتی در حال تماشای تلویزیون هستید، دوچرخه بزنید یا قسمت‌های تحتانی بدن را به حرکت وا دارید و اگر مجبور هستید برای یک مدت طولانی در جایی بنشینید، در جای خود کمی تحرک داشته باشید تا گردش خون در بدن ادامه یابد. با این کار، روند سوزاندن کالری‌ها تا چند دقیقه پس از نشستن ادامه خواهد یافت. پرش درجا به مدت ۵دقیقه شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند.

 

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی برقی وینکل پلاس

 

از اهل مدیترانه الگو بگیرید

رژیم غذایی مدیترانه‌ای بسیار فوق‌العاده است؛ چون شامل میوه‌های تازه و سبزیجات سالم است، اما تاکید زیادی بر روغن‌زیتون و سایر غذاهای چرب سالم مانند روغن ماهی و آجیل دارد. این خوراکی‌های چرب سالم هستند، اما وقتی به سن یائسگی می‌رسید، باید بیشتر مراقب چربی‌هایی باشید که از طریق رژیم غذایی‌تان دریافت می‌کنید. حتی چربی‌هایی که گفته می‌شود برای‌تان مفید هستند.

راه‌حل: اگر از انواع چربی‌های ناسالم مانند روغن‌های هیدروژنه یا روغن نخل که در خوراکی‌هایی مثل شیرینی، بیسکویت یا نان یافت می‌شوند استفاده می‌کنید، بهتر است تجدیدنظر کنید. با این حال، نباید در مصرف چربی‌های سالم نیز زیاده‌روی کنید. خوردن چربی حسگرهای لذت غذا را فعال می‌کند، اما اگر بیش از ۱۱درصد از حجم مواد غذایی مصرفی روزانه حاوی چربی باشد، شما درمعرض خطر بزرگی قرار خواهید گرفت.

مصرف بیش از حد چربی حتی اگر سالم باشد، تاثیر خود را روی دور کمرتان نشان خواهد داد. شما می‌توانید با کاهش نمک و شکر در وعده‌های غذایی خود به بدن‌تان آموزش دهید که با مصرف چربی کمتر نیز از غذا لذت ببرد. با گذشت زمان، هرقدر چربی بیشتری را از رژیم غذایی‌تان بیرون کنید، نیاز کمتری به آن پیدا می‌کنید و بدون آن نیز از غذای‌تان لذت می‌برید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

همه چیز درباره بیماری شیستوزمیازیس یا تب حلزون

 عامل بیماری شیستوزومیازیس، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد

 

شیستوزومیازیس (Schistosomiasis) یا تب حلزون

شیستوزومیازیس یكی از شایع‌ترین بیماری‌های انگلی در جهان است عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما می باشد که  نوعی كرم پهن است كه در آب‌های شیرین دارای حلزون زندگی می‌كند و 5 گونه دارد که  در ایران تنها نوع ادراری یا هماتوبیوم آن بیماری ایجاد می کند.

 

 

فروش ویژه انواع تخت اپیلاسیون وینکل پلاس

 

یک بیماری شغلی در روستاها می‌باشد و در افرادی که به علت شغل (کشاورزی، ماهیگیری، شالیکاری) یا بدلیل نبود آب بهداشتی، برای شستشو و حمام از آب غیر سالم استفاده می‌کننددیده می‌شود. عامل بیماری، انگلی بنام شیستوزوما از خانواده ترماتودها می‌باشد.

هرچند میزان مرگ‌ومیر این بیماری اندک است ولی به عنوان یک بیماری مزمن به خصوص در کودکان می‌تواند آسیب‌های مختلفی را ایجاد کند.

اهمیت بیماری شیستوزمیازیس

۲۰۷ ‪ میلیون نفر را در ۷۶ كشور جهان و عمدتاً در كشورهای در حال توسعه در آسیا، آفریقا، آمریكای جنوبی و مرکزی و خاورمیانه مبتلا كرده است. ۸۰۰ میلیون نفر نیز در معرض خطر ابتلابه این بیماری هستند

 

علت بیماری شیستوزومیازیس

 

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی توری وینکل پلاس

 

 

انواع شیستوزومیازیس:

1. شیستوزوما هماتوبیوم

مختص انسان است. یعنی میزبان اصلی و نهایی آن انسان است اما میزبان واسط آن حلزون آبزی بالینوس است. این کرم در ایران در خوزستان اندمیک بود.

 

در داخل رگ های خونی کبد بالغ می شود و کرم های ماده از راه جریان خون وارد رگ های خونی مجاری ادراری می شود و کیسه ادرار و حتی در رگ ها و مویرگ های انتهایی مجاری ادرار مستقر می شود. پس این کرم ها در انسان شیستوزومیازیس ادراری را در انسان ایجاد می کنند. و از راه ادرار دفع می شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع پالس اکسیمتر

 

 

2. شیستوزوما مانسونی

میزبان اصلی آنها انسان و برخی جوندگان و پستانداران است اما میزبان واسط آنها حلزون آبزی بیوم فالاریا می باشد. کرم های ماده و نر در رگ های خونی سیاهرگی کبدی بالغ می شوند. بعد از اینکه جفت گیری کردند، کرم های ماده در رگ های خونی کبد تخم گذاری می کنند اما برخی یا اکثریت آنها در رگ های مزانتریک روده مستقر می شوند و در انجا تخم گذاری می کنند. کرم ها از راه مدفوع دفع می شوند.

 

3. شیستوزوما ژاپونیکوم

این کرم طیف وسیعی از پستانداران و جوندگان و انسان را آلوده می کند به همین دلیل به آن شیستوزوما زئونوس می گویند. میزبان واسط آن حلزون آبزی اونکوملانیا است. این کرم در سیاهرگ های کبدی بالغ می شوند بعد جفت گیری کرم ماده در داخل رگ های مزانتریک روده باریک و گاهی در رگ های مزانتریک روده بزرگ هم مستقر و تخم گذاری می کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل غذا کلیک کنید

 

4. شیستوزوما مکونوگی و اینتر کالاتوم

میزبان اصلی آنها انسان است و میزبان واسط آنها حلزون آبزی بالینوس می باشد. این کرم ها در رگ های خونی مزانتریک زندگی می کنند . اینها در کبد بالغ می شوند اما کرم ماده در رگ های مزانتریک تخم گذاری می کنند و به همین دلیل تخم ها در مدفوع یافت می شود. این تخم ها در مدفوع یافت می شود.

 

راه های انتقال بيماري شيستوزوميازيس

معمولاً اواخر بهار و اوايل تابستان صورت می گیرد که علت آن نیز وفور حلزون ميزبان واسط است که در این فصل حداكثر وفور را دارد وقتی افراد آلوده ادرار خود را در کنار آب دفع می کنند، تخم وارد آب می شود.

 

فروش ویژه انواع تیلت تیبل الکتریکی وینکل پلاس

 

 

برای ادامه رشد و رسیدن به مرحله آلوده کنندگی انگل به حلزونهای آب شیرین نیاز دارد که در نهایت افرادی که وارد آب می شوند را آلوده می کنندکودکان 10 تا 15 سال بدلیل تماس با آب  آلوده در هنگام بازی و شنا و پایین بودن سطح مقاومت، بیشتر از همه آلوده می شوند.

 

در صورتی که شیستوزومیازیس درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد

 

علائم شیستوزومیازیس 

 

فروش ویژه انواع لیفت گیت ترینر وینکل پلاس

 

مرحله اول:

در محل ورود لارو به بدن (اغلب پوست پا) خارش، سوزش و تاول ایجاد می‌گردد. که اکثراً بسیار خفیف است که به آن عارضه خارش شناگران می‌گویند.

 

دومین مرحله:

انگل از طریق جریان خون وارد ریه می‌شود. لذا در مرحله دوم (۶ تا ۸ هفته بعد از مرحلة اول) بیشتر علائم ریوی هستند که به صورت تنگی نفس، سرفه خشک، تب نامنظم، خستگی و درد عضلانی است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت معاینه

 

 سومین مرحله استقرار:

کرم در محل اصلی خود (عروق مثانه) مستقر و از خون میزبان تغذیه و دفع مواد سمی دفع می‌کند. این مرحله معمولاً ۳ تا ۶ ماه پس از دفع تخم انگل با ادرار شروع می‌شود.

 

مهم‌ترین علامت در این موقع درد در هنگام دفع ادرار و وجود خون در قطرات آخر ادرار است. از عوارض ناشایع این بیماری سرطان مثانه می‌باشد.

 

 شایع‌ترین بیماری‌ انگلی 

 

فروش ویژه انواع برانکارد صحرایی وینکل پلاس

 

 

علت شیستوزومیازیس :

• عامل این بیماری شیستوزوماها هستند. لاروها این ها از راه پوست انسان را آلوده می کنند.  کرم هایی هستند که وارد جریان خون شده و در گردش خون زندگی می کنند. معمولا داخل سیاهرگ ها هستند ولی گاها در سرخرگ ها هم دیده می شوند.

 

• شیستوزوماها جز بیماری های منتقله از راه آب هستند.  برخی از آنها زئونوس هستند یعنی هم انسان هم حیوان را آلوده می کنند. برخی هم اختصاصا انسان را آلوده می کنند.

 

 

فروش ویژه انواع ویلچر برقی کامفورت وینکل پلاس

 

• شیستوزوماها در جاهایی که گرمسیر هستند و در مکان های پر آب و جاهایی که سدهای توسعه یافته و آب های راکد دارند دیده می شود.

 

عوارض بیماری شیستوزومیازیس

در صورتی که این بیماری درمان نشود ممكن است در نهايت منجر به سرطان مثانه گردد. در صورت مشاهده علائم بیماری شیستوزوما باید هر چه سریعتر به نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به بررسی موضوع و انجام آزمایش مربوطه که یک آزمایش ساده ادرار است اقدام نماید.

  

شیستوزوماها جزء بیماری های منتقله از راه آب هستند

جهت مشاهده و خرید انواع آیینه فتوگرافی کلیک کنید

 

پیشگیری از بیماری شیستوزومیازیس

با توجه به وجود بیماری در عراق و تردد اتباع عراقی به ایران جهت زیارت و بعضا درمان بیماریهای خویش همچنین تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات، برای حفاظت فردی از این عفونت اساسا باید از تماس با آب آلوده اجتناب کرد. برای این کار باید یکسری اقدامات زیر را مدنظر قرار داد:

 

ο تهیه آب سالم جهت آشامیدن، استحمام و شستن لباسها

 

 

فروش ویژه انواع چسب لوکوپلاست وینکل پلاس

 

ο عدم استفاده از آب های آلوده جهت استحمام و شستشو

 

ο اجتناب از اجابت مزاج در درون یا نزدیکی آبهای سطحی جهت کم شدن احتمال آلودگی حلزونها

 

ο استفاده از توالتهای بهداشتی جهت اجابت مزاج

 

 

مشخصات و قیمت انواع آبسلانگ

 

ο درمان بیماران برای قطع زنجیره انتقال

 

ο جلوگیری از بازی و شنای کودکان در کانالهای آبیاری که احتمال آلودگی وجود دارد.

 

ο ایجاد شبکه مناسب فاضلاب انسان و مبارزه با حلزونهای ناقل بیماری

 

 

مشخصات و قیمت انواع پانچ بیوپسی رحمی



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.



 

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که در صورت ابتلا به این بیماری سلول های دفاعی بدن به تار های عصبی حمله کرده و غلاف میلین این تار ها را از بین می برند. این امر در چند مرحله اول قابل درمان و ترمیم است اما در صورت عدم درمان این بیماری، نشانه های اصلی ام اس در فرد مبتلا ظاهر خواهد شد. با دکتر سلام همراه باشید.

 

بیماری ام ‌اس یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی است.

 در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارد تخریب می‌ شود که این خود باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از علائم مثل از دست دادن کنترل عضلات ، هماهنگی بین آنها ، سوزش و گزگز در دست و پا و تاری دید می‌ شود. ام اس به طور شایع تر در زنان اتفاق می افتد. خطرات مربوط به بارداری در بیماران مبتلا به ام اس ، همواره یکی از نگرانی های زنان جوان مبتلا به ام اس است.

اما مطالعاتی که درباره بارداری و پیامدهای تولید مثل در این بیماران انجام شده است ، نشان می دهد این نگرانی ها کاملاً بی‌مورد بوده و تاکنون شواهدی دال بر این که ام ‌اس باعث اختلال در باروری می ‌شود ، پیدا نشده است. در مورد مادران بارداری که مبتلا به بیماری ام اس هستند ، دو مسأله وجود دارد

 

جهت مشاهده و خرید انواع سرنگ انسولین کلیک کنید

 

؛ یک مسأله مربوط به اثری است که بیماری ام اس بر روی جنین می ‌گذارد و دیگری اثر بیماری بر روی مادران است.

آیا بارداری در بیماران مبتلا به ام اس بر سلامت جنین تأثیر می گذارد؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که ام اس روی باروری اثر منفی دارد و یا منجر به سقط ، مرگ جنین و یا اختلالات مادرزادی ( از انواع مالفورماسیون) شود. بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد که حاملگی ، زایمان و مشکلات جنین ، در خانم های مبتلا به ام اس و خانم های دیگر هیچ تفاوتی ندارند.

تأثیر داروی ام اس در سقط جنین

با توجه به آن که مصرف دارو در زمان بارداری مشکل به وجود می‌ آورد ، لازم است قبل از بارداری قطع شود. زیرا ممکن است این داروها اثرات سوء بر جنین داشته باشد. بنابراین یک تا سه ماه قبل از بارداری خانم مبتلا به ام اس ، باید مصرف دارو متوقف شود. هیچ یک از داروهای ” تعدیل کننده سیستم ایمنی ( DMD ) ” را در دوره بارداری نمی توان استفاده کرد.

این لیست شامل داروهای زیر می باشد: آونکس ، بتافرون ، ربیف ، اکستاوی ا، کوپاکسون ، فینگولی مو د، نوانترون ، تی سابری ، و معادلات ایرانی  آن ها یعنی  سینووکس ، زیفرون ، رسیژن ، فینگولید ، اسویمر و …

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی ECG کلیک کنید

 

مدیریت بارداری در بیماران مبتلا به ام اس؟

بانوان مبتلا به ام اس نیاز به دفعات بیشتر برای بررسی سلامت جنین دارند. باید توجه داشت که هیچ گونه درمان بی خطری برای کنترل ام اس در دوران بار داری وجود ندارد. داروهای ضد التهاب و استرویید ها با توجه به این که در گروه b قرار دارند، می توانند به صورت کنترل شده مورد استفاده قرار گیرند ؛ اما مصرف اینترفرون ها با توجه به خطر شان برای جنین ، ممنوع می باشد.

دقت داشته باشید که سه ماه قبل از اقدام برای بارداری باید مصرف این داروها را کاملاً قطع کرد تا اثر دارو در بدن کاملا از بین برود. با توجه به آن که در سه ماهه اول بارداری سیستم ایمنی بدن به میزان کافی ضعیف نمی باشد ، این دوران و سه ماهه قبل از اقدام برای بارداری دورانی پر خطر از نظر عود بیماری محسوب می شود.

با این وجود سه ماهه دوم و مخصوصاً سه ماهه سوم دورانی کاملاً ایمن برای بیمار می باشد. به طور کلی خانم های دچار بیماری ام اس در گروه حاملگی های پر خطر ( به دلیل بیماری ام اس ) نیستند ولی بایستی در طی بارداری از نظر بروز اختلالات نورولوژیک یا عصبی مورد توجه باشند.

مراقبت های پرستاری دوران بارداری در بیماران مبتلا به ام اس ام اس تفاوت چندانی با خانم های بدون ام اس ندارد.

گاهی این بیماران علائم روده و مثانه ای را در طی حاملگی بیشتر تجربه می کنند و بدین علت نیازمند مراقبت از نظر عفونت های ادراری هستند. در بررسی های وسیع مشخص گردیده که خانم های مبتلا به ام اس مشکلات دوران بارداری بیشتری نسبت به سایر خانم ها ندارند.  البته ریسک کم خونی ،  در این مطالعات گوشزد شده است.

 

مشخصات و قیمت انواع پلایر ارتودنسی

 

آیا بیماری ام اس در دوران بارداری کاهش می‌ یابد؟

شاید باور نکنید اما باردارشدن برای بیماران‌ ام‌ اس مفید است. به طور کلی بارداری در بیماران مبتلا به ام اس شیوع حملات را کاهش می‌ دهد و ورود نوزاد به زندگی مادر موجب فروکش یافتن ام اس می‌ شود. بنابراین معمولاً برای مادران مشکلی به وجود نمی‌ آید.

البته به شرط آن که فرد زمانی باردار شود که پزشک معالج او این اجازه را به وی بدهد و بارداری با اجازه پزشک صورت گیرد و بیماری در مرحله کنترل شده باشد. به بیشتر خانم‌ ها توصیه می‌ شود که اگر شرایط عمومی‌ شان مطلوب است باردار شوند.  اگر مادری در طول دوران بارداری خود دچار حمله شد ، باید از استروئیدها (کورتون) استفاده کند.

نوع زایمان در بیماران ام اس

روش زایمان در بیماران مبتلا به ام اس بایستی توسط متخصصین زنان و زایمان مشخص شود و انجام سزارین به عنوان روش برتر در بیماران ام اس نمی باشد ، مگر آن که از نظر بالینی موردی داشته باشد. همچنین انجام بیهوشی برای زایمان ، ممنوعیتی برای بیماران ام اس ندارد. استفاده از بی حسی نخاعی در مورد این خانم ها مورد بحث می باشد.

در چند مطالعه بیان شده است که بی حسی نخاعی ممکن است ریسک عود را افزایش دهد ، البته این یافته ثابتی در تمام مطالعات نیست. همچنین ممکن است   ناتوانایی های حرکتی و افزایش خستگی باعث اشکال در زایمان شده و این بیماران نیازمند زایمان های تسهیل شده بشوند.

جهت مشاهده و خرید انواع زانو بند کلیک کنید

اقدامات پس از زایمان در بیماران مبتلا به ام اس

بیماران مبتلا به ام اس پس از زایمان بایستی مورد توجه خاص قرار گیرند و انجام مشاوره توسط پزشک متخصص زنان و زایمان ، مغز و اعصاب و به خصوص روانپزشک توصیه می شود زیرا در این دوره بیماران مخصوصاً در ریسک اختلالات روحی و رفتاری هستند.

البته بروز اختلال روحی بخصوص افسردگی در دوره پس از زایمان در همه زنان ممکن است بروز کند ولی بیماران ام اس از این نظر بایستی به دقت تحت نظر باشند. علیرغم لذت بچه دار شدن مراقبت از نوزاد ممکن است فشارهایی بر مادر وارد کند.

سی درصد بیماران به علت ناتوانایی های خود نیازمند کمک های اضافی برای نگهداری نوزاد هستند و این خود ممکن است منجر به بروز افسردگی و از طرفی افزایش ریسک عود شود. بنابراین حمایت خوب خانوادگی در این مرحله نفش مهمی دارد. در صورت بروز افسردگی بعداز زایمان شروع سریع داروهای ضد اضطراب و افسردگی توصیه می شود.

شیردهی در بیماران مبتلا به ام اس

شیردهی در خانم های مبتلا به ام اس ممنوعیتی ندارد مشروط بر اینکه بیمار دارو مصرف نکند و انتقال این بیماری به هیچ عنوان از طریق شیردهی نمی باشد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی دو موتور کلیک کنید

 

همچنین شیردهی هیچ اثر مضری بر سیر بیماری یا تشدید بیماری ندارد. در واقع از نظر میزان عود بیماری بین خانم های دچار ام اس شیرده با کسانی که دراین دوره شیردهی نمی کنند ، وجود ندارد. حتی مطالعات جدید حاکی از نقش مثبت شیردهی برکاهش حملات بیماری است.

توصیه‌ هایی به بیماران مبتلا به ام اس که قصد بارداری دارند:

همکاری با پزشک معالج اگر دارو مصرف می‌کنند از روش‌های مطمئن ضد بارداری استفاده کنند تا حین مصرف دارو باردار نشوند. خانم هایی که قبل از بارداری دچار مشکلات راه رفتن و تعادل هستند ، در ماه های آخر حاملگی ، به دلیل افزایش وزن زیادتر و جابجائی مرکز ثقل ، بدتر می شوند. بنابراین استفاده از وسایل کمکی و حتی صندلی چرخ دار در این موارد پیشنهاد می شود. داشتن الگوی زندگی سالم یعنی زندگی بدون تنش و استرس



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

پزشک شما ممکن است بواسیر خارجی را ببیند اما تشخیص بواسیر داخلی شامل معاینه کانال مقعد و روده شما است. برای اطلاعات بیشتر با این مقاله از راستینه همراه باشید.

 

 

 

تشخیص بواسیر

معاینه دیجیتال: پزشک شما دستکش به دست می‌کند و به انگشت خود ماده روان‌کننده می‌زند و داخل روده شما را معاینه می‌کند. او هر چیز غیر عادی، مانند توده ای که رشد کرده است را احساس می‌کند. معاینه بصری: از آنجا که بواسیر داخلی اغلب بسیار نرم است و در طول معاینه رکتوم احساس نمی‌شود، پزشک ممکن است قسمت پایین روده بزرگ و مقعد شما را با آنوسکوپ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ معاینه کند. در موارد زیر پزشک ممکن است بخواهد کل روده شما را با استفاده از کولونوسکوپی معاینه کند:

جهت مشاهده و خرید انواع گان کلاه دار کلیک کنید

  • علائم شما نشان دهند که ممکن است بیماری گوارشی دیگری داشته باشید.
  • عوامل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ داشته باشید.
  • میانسال باشید و اخیرا کولونوسکوپی انجام نداده باشید.

 

درمان‌های خانگی

شما اغلب با درمان‌های خانگی می‌توانید درد خفیف، تورم و التهاب بواسیر را تسکین دهید.

  • غذاهای پرفیبر بخورید. میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بیشتری بخورید. انجام این کار باعث می‌شود مدفوع نرم شود و حجم روده افزایش یابد. این مسئله به شما کمک می‌کند تا از تنگی و کششی که می‌تواند علائم بواسیر موجود را بدتر کند جلوگیری شود. کم کم فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از بروز مشکل گاز و نفخ جلوگیری شود.
  • از درمان‌های موضعی استفاده کنید. از کرم هموروئید بدون نسخه و یا شیاف حاوی هیدروکورتیزون استفاده یا پدهای حاوی فندق افسونگر یا ماده بی‌حس‌کننده استفاده کنید.
  • مرتباً در حمام گرم یا حمام سیتز (یا استحمام نشیمن) خود را خیس کنید. ناحیه مقعد خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دو تا سه بار در روز در آب گرم خیس کنید. حمام سیتز از توالت معمولی مناسب‌تر است.
  • از داروهای تسکین‌دهنده درد خوراکی استفاده کنید. برای رفع ناراحتی خود می‌توانید از استامینوفن (تیلنول و غیره)، آسپرین یا ایبوپروفن (ادویل، مورتین IB و غیره) به طور موقت استفاده کنید.

با این روش‌های درمانی، علائم بواسیر اغلب طی یک هفته از بین می‌روند. در صورت عدم تسکین، یا شدیدتر شدن درد یا خونریزی، در یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید.

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت جراحی فول اتوماتیک

 

داروها

اگر بواسیر شما فقط ناراحتی خفیف ایجاد می‌کند، پزشک ممکن است کرم‌های بدون نسخه، پمادها، شیاف‌ها یا پدها را به شما پیشنهاد دهد. این محصولات حاوی موادی مانند فندق افسونگر یا هیدروکورتیزون و لیدوکائین هستند که می‌توانند به طور موقت درد و خارش را تسکین دهند. بیش از یک هفته از کرم ضد استروئیدی بدون نسخه استفاده نکنید مگر اینکه توسط پزشکتتان تجویز شود زیرا این داور می‌تواند پوست شما را نازک کند.

 

ترومبکتومی بواسیر خارجی

اگر لخته خون دردناک (ترومبوز) در بواسیر خارجی ایجاد شده باشد، پزشک شما می‌تواند هموروئید را بردارد، که می‌تواند موجب تسکین سریع شود. این روش که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اگر در طی ۷۲ ساعت پس از ایجاد لخته انجام شود، مؤثر است.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

 

 

روش‌های کم‌تهاجمی

برای خونریزی مداوم یا بواسیر دردناک، پزشک ممکن است یکی از روش‌های کم‌تهاجمی موجود را توصیه کند. این معالجه می‌تواند در مطب پزشک یا بیمارستان به صورت سرپایی انجام شود و معمولاً نیازی به بیهوشی نیست.

  • بستن باند لاستیکی: پزشک شما یک یا دو باند لاستیکی ریز را در اطراف پایه بواسیر داخلی قرار می‌دهد تا گردش خون را قطع کند. بواسیر در مدت یک هفته پژمرده می‌شود و می‌افتد. بستن باند هموروئید می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و باعث خونریزی شود، که ممکن است ۲ تا ۴ روز بعد از عمل شروع شود اما بندرت شدید می‌شود. گاهی اوقات، عوارض جدی‌تر نیز می‌تواند رخ دهد.
  • تزریق (اسکلروتراپی): پزشک شما برای کوچک کردن بواسیر، محلول شیمیایی را در بافت بواسیر تزریق می‌کند. در حالی که تزریق باعث ایجاد درد ناچیز یا بدون درد است، ممکن است نسبت به بستن باند لاستیکی تاثیر کمتری داشته باشد.
  • انعقاد (مادون قرمز، لیزر یا دو قطبی): تکنیک‌های انعقادی از لیزر یا نور مادون قرمز یا گرما استفاده می‌کنند. آن‌ها باعث سفت شدن و کوچک شدن هموروئید داخلی که باعث خونریزی می‌شود خواهند شد. انعقاد عوارض جانبی کمی دارد و معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می‌کند.

 

 

روش‌های جراحی

جهت مشاهده و خرید انواع جرمگیر دندان پزشکی کلیک کنید

فقط درصد کمی از مبتلایان به بواسیر نیاز به عمل جراحی دارند. اما اگر روش‌های دیگر موفقیت‌آمیز نباشد یا بواسیر بزرگی داشته باشید، پزشک ممکن است یکی از موارد زیر را توصیه کند:

  • برداشتن بواسیر (هموروئیدکتومی): با انتخاب یکی از تکنیک‌های مختلف، جراح شما بافت اضافی که باعث خونریزی می‌شود را برمی‌دارد. این عمل جراحی را می‌توان با بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخش، بی‌حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. هموروئیدکتومی مؤثرترین و کامل‌ترین روش برای درمان بواسیر شدید یا عودکننده است. عوارض آن می‌تواند شامل مشکل موقتی در تخلیه مثانه باشد که می‌تواند منجر به عفونت ادراری شود. این عارضه عمدتاً در پی بی‌حسی نخاعی رخ می‌دهد. اکثر افراد بعد از عمل درد دارند، داروها می‌توانند درد را از بین ببرند. خیساندن در حمام گرم نیز می‌تواند کمک کند.
  • روش استپلینگ بواسیر: این روش که به آن هموروئیدوپکسی بسته گفته می‌شود، جریان خون به بافت بواسیر را مسدود می‌کند. این روش معمولاً فقط برای بواسیر داخلی استفاده می‌شود. روش استپلینگ معمولاً درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی دارد و بازگشت سریع به فعالیت‌های روزانه را ممکن می‌سازد. با این حال، در مقایسه با هموروئیدکتومی، استپلینگ با خطر بیشتری از عود و پرولاپس رکتوم همراه است، که در آن بخشی از روده بزرگ از مقعد بیرون می‌زند. عوارض این روش می‌تواند شامل خونریزی، احتباس ادرار و درد و همچنین به ندرت یک نوع عفونت خونی خطرناک برای زندگی (سپسیس) باشد. در مورد بهترین گزینه درمانی برای خود با پزشک مشورت کنید.

 

 

آماده شدن برای ملاقات با پزشک

اگر علائم و نشانه‌های بواسیر را دارید، با پزشک عمومی خود ملاقات کنید. در صورت نیاز، پزشک ممکن است شما را برای ارزیابی و درمان به یک یا چند متخصص – از جمله پزشک متخصص دستگاه گوارش یا جراح روده و مقعد ارجاع دهد. در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به شما در آماده شدن برای ملاقات با پزشک ارائه شده است. آنچه می‌توانید انجام دهید: از محدودیت های قبل از ملاقات با پزشک آگاه باشید. وقتی قصد مراجعه به پزشک را دارید، بپرسید آیا از قبل کاری لازم است انجام دهید یا خیر. لیستی از موارد زیر تهیه کنید:

  • علائم خود و اینکه چه مدت متوجه این مشکل شده‌اید
  • اطلاعات كليدي شخصي، از جمله عادات معمول روده و رژيم غذايي به ويژه دريافت فيبر
  • تمام داروها، ویتامین‌ها یا مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید از جمله دوز آنها

سؤالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر برقی کلیک کنید

در مورد بواسیر، برخی از سؤالاتی که باید از پزشک خود بپرسید عبارتند از:

  • علت احتمالی علائم من چیست؟
  • آیا شرایط من احتمالاً موقت است یا دائم؟
  • آیا من در معرض خطر عوارض مربوط به این بیماری هستم؟
  • چه روش درمانی را پیشنهاد می‌کنید؟
  • اگر درمان‌هایی که در ابتدا امتحان می‌کنیم تاثیری نداشته باشند، چه روش دیگری را توصیه می‌کنید؟
  • آیا من کاندید عمل جراحی هستم؟ چرا بله و چرا نه؟
  • آیا روش‌های دیگری برای مراقبت توسط خود من وجود دارد که بتواند به شما کمک کند؟
  • من مشکلات پزشکی دیگری دارم. چگونه می توانم این‌ها را همراه با بواسیر کنترل کنم؟

در پرسیدن سوالات دیگر دریغ نکنید.

سوالاتی که انتظار می‌رود پزشک از شما بپرسد:

احتمالاً پزشک از شما سؤالاتی می‌کند، از جمله موارد زیر:

  • علائم شما چقدر ناراحت‌کننده است؟
  • عادات مزاجی شما چطور است؟
  • رژیم غذایی شما چقدر شامل فیبر است؟
  • آیا چیزی هست که به نظر می‌رسد علائم شما را بهبود می‌بخشد؟
  • آیا چیزی هست که به نظر می‌رسد علائم شما را بد‌تر می‌کند؟
  • آیا در خانواده شما کسی مبتلا به بواسیر یا سرطان روده بزرگ است؟
  • آیا در عادات مزاجی‌تان تغییری ایجاد شده ‌است؟
  • آیا حین حرکات روده، متوجه خون روی کاغذ توالت یا داخل توالت و یا داخل مدفوع خود ‌شده‌اید؟

 

 

 

فروش ویژه انواع تخت سی پی ار وینکل پلاس

 

کاری که می‌توانید قبل از مراجعه به پزشک انجام دهید

قبل از قرار ملاقات با پزشک، برای نرم کردن مدفوع خود اقدامی انجام دهید. خوراکی‌های سرشار از فیبر مانند میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بخورید و مکمل فیبر بدون نسخه مانند Metamucil یا Citrucel را در نظر بگیرید. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز نیز می‌تواند به تسکین علائم شما کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

افراد خودشیفته و خودپسندی که خودشان را فقط می پرستند و از اختلال خودبزرگ بینی رنج می برند چه راههای درمانی و روش های برخورد لازم دارند.

 

 

دراصطلاح عاميانه به آن‌ها«ازدماغ فيل افتاده» مي‌گويند، يا همان «خودشيفته». انسان هايي که فکر مي کنند از همه نظر از اطرافيان و بلکه ساير آدم هاي روي کره زمين برتر هستند و اصلا ديگران براي اين خلق شده اند که پيوسته از آنان تعريف و تمجيد کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع پمپ سرنگ کلیک کنید

ميزان خودشيفتگي گاه در برخي از اين افراد آن قدر زياد مي شود که آنان در پيدا کردن همسر مناسب يا شغل دلخواه خود دچار مشکل مي شوند، چون هيچ کسي را در حد همسري خود نمي دانند و هيچ کاري را هم در شان شخصيت شان نمي بينند.

از دوره نوجواني شکل مي گيرد

در واقع مي توان گفت اين افراد دچار نوعي تحريف شناختي و احساسي مي شوند . خود بزر گ بيني يا همان اختلال شخصيت خود شيفتگي معمولا دراوايل دوران نوجواني به وجود مي آيد و در آن دوره تثبيت مي‌شود.

ويژگي هاي يک فرد خودشيفته

دکتر هادي صدري روان شناس و مشاور خانواده در گفت و گو با زندگي سلام به بيان برخي ويژگي هاي يک خودشيفته مي پردازد:

* خودشيفته ظاهرا از حرمت نفس برخوردار است، ولي واقعا چنين نيست. معمولا ميان خود و ديگران تفاوت و تفکيک قائل نيست و اگر هست خودش را برتر و بالاتر مي بيند! براي خودش ارزش و اهميتي را قائل است که براي ديگران قائل نيست. ديگران را بد و خود را خوب، خواستني و دوست داشتني مي داند و اين خواستني و دوست داشتني بودن را براي ديگران قبول ندارد.

 

فروش ویژه انواع صندلی انتقال بیمار وینکل پلاس

 

* خودشيفتگي با ميزان اعتماد به نفس در ارتباط است. بيشتر اوقات فرد خودشيفته درباره خود نظري فراتر از واقعيت دارد. او براي پر کردن خلاء اعتماد به نفس خود تمام تلاش و کوشش خود را مي کند تا به ديگران بقبولاند که چقدر مهم است.

* خودشيفته حرمت نفس ندارد، گرچه به شدت وانمود مي کند که حرمت نفس چشمگير و قابل قبولي دارد. معمولاً کساني در دام خودشيفتگان مي افتند که از عقيده و اعتماد به نفسي کافي بر خوردار نيستند.

* بسياري از افراد خودشيفته منزوي و دوري گزين هستند، زيرا در پيام‌هايي که به ديگران مي دهند ؛آنها را از خود مي رنجانند و ديگران کم کم از آنان دور مي شوند.

* آن ها به فرديت خود اهميت مي دهند، ولي هميشه ديگران را در ارتباط و خدمت خود مي بينند. از استقلال صحبت مي کنند ولي به ديگران وابسته اند و مايلند از وجود ديگران استفاده کنند.

* ظاهر و باطن خودشيفته بسيار متفاوت است، بيشتر اوقات آنچه را که نشان و نمايش مي دهد، با خودش شباهت و نزديکي ندارد. آنها انسان هاي خود خواه، بي وفا و تشنه قدرت هستند.

* فرد خود شيفته علاقه عجيبي دارد که مورد ستايش و پرستش قرار گيرد. تملق و چاپلوسي (حتي به دروغ) را دوست دارد. مقدار بيش از حدي از انرژي رواني اش مشغول خود است. گاهي نيز خلا ءعدم توجه به خود را با تعريف کردن از خود و اينکه نيازمند توجه ديگران نيست ؛پر مي کند و حتي اگر از توانايي کسي بگوييد، به او بر مي خورد و به دنبال عيب و ايرادي در او مي گردد، و آن را بي اهميت جلوه مي دهد.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی کشو دار

 

* پر توقع و انتظار است؛ توقع و انتظار او هميشه با خشم همراه است و ديگران را به عنوان شيء و کالا مي بيند که همه بايد از او تعريف کنند. در مورد خودش، نظري واقع بينانه ندارد. در زمان نقد و قضاوت، خودش را آنگونه که هست نمي بيند.

* احساس محق بودن دارد، انتظارات غيرمنطقي براي رفتار مطلوب از سوي ديگران يا موافقت حتمي با خواسته هاي خود دارد و در روابط بين فردي استثمارگر است، يعني از ديگران براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي کند.

* خودشيفته، فاقد حس همدلي است. اشتياقي براي شناختن با احساس‌ها و نيازهاي ديگران ندارد.

* احساس بزرگ منشي مبني بر مهم بودن دارد. براي مثال در پيشرفت ها و استعدادهاي خود اغراق مي کند و انتظار دارد که بي تناسب با پيشرفت هايش برتر شناخته شود.

تقسيم بندي افراد خود شيفته

افراد خودشيفته که داراي طرحواره استحقاق(برتري جويي و مستحق بودن) هستند،به چهار گروه تقسيم مي شوند، که به اين شرح است:

جهت مشاهده و خرید انواع چسب زخم کلیک کنید

۱-افرادي که در اثر تربيت ناز پرورانه بزرگ شده اند که به آنها استحقاق ناب مي گويند.اين افراد هر چه در کودکي خواسته اند برايشان فراهم بوده است و والدين آنها را به اصطلاح لوس و ننر بار آورده اند.

۲-افرادي که با زجر و محروميت بزرگ شده اند که به آنها استحقاق شکننده مي گويند.اين افراد يا از خانواده هاي طلاق هستند و يا شاهد تحقيرهاي والدين و بزرگ ترها بوده اند و يا والدين آنها رابطه گرمي با کودکان و خودشان نداشته اند، اين افراد براي جبران افراطي احساس حقارت در خود، دست به رفتارهاي خود شيفتگي مي زنند.

۳-افراد خودشيفته وابسته که به ديگران آويزان مي شوند و خود را مستحق اين مي بينند که افراد ديگر بايد نيازهاي آنها را برآورده کنند که به آنان استحقاق نيازمند مي گويند.

4- افرادي که در خود ؛به جز يکي دو مورد ؛احساس نقص و کاستي و گاهي احساس حقارت پنهان و دروني؛ مي کنند و طوري خودشان را نشان مي دهند که گويا هيچ مشکلي ندارند و به مانند موشي روي خود پوست شير مي کشند.

روش درمان خودشيفتگي

روان درماني اختلال شخصيت خود شيفته بي‌‌‌نهايت مشکل است. چون براي پيشرفت درمان اين افراد بايد دست از تمايلات خود شيفتگي بردارند تا بتوانند با درمانگر رابطه برقرار کنند و اين مستلزم بينش و آگاهي بيمار نسبت به رفتار وتفکر خود است. اين بينش در اصل وجود ندارد و اگر هم به مشکل خود بينش پيدا کنند به دنبال آن تصوير متلاشي شده خود باعث مي‌شود که دوباره رفتار و تفکر خود بزرگ بيني را در پيش بگيرند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل پرونده فلزی دو کشو کلیک کنید

درمان شناختي_رفتاري براي اختلال شخصيت خودشيفته به سمت کاهش دادن خودبزرگ بيني درمانجو و تقويت کردن توانايي او در برقرار کردن رابطه با ديگران گرايش دارد. درمانگر براي رسيدن به اين هدف مداخله هايي را ترتيب مي دهد که به جاي حمله کردن به تمايلات خودبزرگ بيني و خود محوري درمانجو روي آنها کار کند. براي مثال به جاي اينکه درمانگر سعي کند درمانجو را متقاعد سازد کمتر خودخواه باشد، مي کوشد به او نشان دهد که راه هاي بهتري هم براي رسيدن به هدف هاي شخصي مهم وجود دارند. زماني که درمانگر يک برنامه کاري با اهداف درماني روشن تهيه و آن را دنبال مي کند درمانجو ياد مي گيرد چگونه محدوديت هايي را در زمينه هاي ديگر زندگي تعيين کند. البته دارو درماني نيز همراه با روان درماني به کار گرفته مي شود. معمولا استفاده از ضد افسردگي‌ها و کربنات ليتيوم براي تحمل بهتر احساس طرد شدن و نوسانات خلقي مفيد است که در صورت صلاحديد توسط پزشک متخصص تجويز خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

گرفتگی شبانه عضلات پا؛ دلایل، پیشگیری و درمان

 

یکی از دلایل گرفتگی شبانه عضلات پا کم آبی بدن است  

 

آیا گرفتگی عضلات و درد در پاها هنگام خواب شبانه را تجربه کرده اید؟ این گرفتگی های شبانه عضلات پا به اندازه ای دردناک هستند که می توانند شما را از خواب بیدار کنند و به طور معمول زمانی رخ می دهند که فعالیت چندانی در طول روز نداشته اید. گرفتگی شبانه عضلات پا بیشتر در عضلات ساق پا رخ می دهند، اما می توانند در ناحیه پنجه پا و ران ها نیز شکل بگیرند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی دام کلیک کنید

 

درد عضلانی به طور معمول چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. هنگامی که درد شدید و گرفتگی برطرف می شود، عضلات پا در ادامه شب یا حتی کل روز بعد دردناک باقی می مانند. گرفتگی عضلات پا برای مردان و زنان رخ می دهند، اما در افراد بالای 50 سال شایع‌تر است.

 

گرفتگی عضلات پا متفاوت از سندرم پای بی قرار

گرفتگی عضلات پا هنگام شب و سندرم پای بی قرار به طور معمول طی خواب رخ می دهند و این تنها تشابه آنها محسوب می شود. ویژگی های دیگر این دو متفاوت هستند و در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

سندرم پای بی قرار بیشتر یک حس درد یا احساسی خزنده در پاها است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع گان ایزوله کلیک کنید

سندرم پای بی قرار موجب شکل گیری درد یا گرفتگی نمی شود که در گرفتگی عضلات پا شاهد آنها هستیم.

 

حرکت دادن پا به تسکین سندرم پای بی قرار کمک می کند، اما در گرفتگی عضلات پا این گونه نیست و شما باید به جای حرکت در پای خود کشش ایجاد کنید.

 

هنگامی که سندرم پای بی قرار را تجربه می کنید این احساس که قصد دارید پاهای خود را حرکت دهید در شما ایجاد می شود، اما آن چه در گرفتگی عضلات پا تجربه می کنید پرهیز از انجام هر گونه حرکتی است.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه سونوگرافی کلیک کنید

 

دلایل و عوامل خطرآفرین گرفتگی عضلات پا در شب

 

آن چه که به شگل گیری گرفتگی عضلات پا منجر می شود همچنان به طور دقیق مشخص نشده است، اما دلایل احتمالی و عوامل خطرآفرینی وجود دارند که می توانند گرفتگی عضلات پا را تحریک کنند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشستن بیش از اندازه و طولانی مدت

نشستن در وضعیت نادرست

اعمال فشار بیش از اندازه بر عضلات پا

 

مشخصات و قیمت انواع رادیوگرافی دیواری

 

ایستادن طولانی مدت یا کار کردن روی کف های بتنی

 

گرفتگی عضلات پا گاهی اوقات می تواند در نتیجه برخی شرایط پزشکی از جمله موارد زیر شکل بگیرد:

کم آبی بدن

بیماری پارکینسون

اعتیاد به الکل

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کلیک کنید

 

بارداری

اختلالات ساختاری (به عنوان مثال، مانند کف پای صاف)

اختلالات عصبی‌عضلانی

اختلالات غدد درون ریز (به عنوان مثال، مانند بیماری دیابت)

استفاده از ادرارآورها، استاتین ها، بتا آگونیست ها

 

جهت مشاهده و خرید انواع تشک فوم کلیک کنید

 

 

 

هنگام گرفتگی عضله پا در نیمه شب ،تقریبا احساس فلج شدن به شما دست می دهد

 

درمان و پیشگیری از گرفتگی عضلات پا

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل پرونده فلزی دو کشو کلیک کنید

 

روش درمان گرفتگی عضلات پا به دلیل آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر دلیل این گرفتگی کم آبی بدن باشد، شما باید مایعات بیشتری در طول روز بنوشید. از جمله دیگر روش های درمان و پیشگیری از گرفتگی عضلات پا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حمام گرم و آرامش بخش پیش از به خواب رفتن و کاهش سفتی در عضلات

قرار دادن یک پتوی برقی یا هوله گرم روی محل گرفتگی عضلات

پوشیدن کفش هایی راحت و ارگونومیک و دوری جستن از کفش های پاشنه بلند

انجام حرکات کششی پیش از خواب

 

فروش ویژه انواع دیلاتور وینکل پلاس

 

انجام ورزش های آبی به منظور ساخت عضلات پا

طب سوزنی را امتحان کنید زیرا به رفع سفتی در عضلات پا کمک می کند

مصرف شاه بلوط هندی زیرا به بهبود گردش خون در بدن و پاها کمک می کند

دریافت پتاسیم و منیزیم کافی از رژیم غذایی زیرا کمبود این مواد معدنی می تواند به گرفتگی عضلات پا منجر شود

 

هنگام وقوع گرفتگی پا چه کاری انجام دهیم؟

 

مشخصات و قیمت انواع رادیوگرافی

 

هنگامی که گرفتگی عضله پا در نیمه شب را تجربه می کنید، تقریبا احساس فلج شدن به شما دست می دهد. بر همین اساس است که آگاهی از چگونگی رسیدگی به این وضعیت و کسب آرامش و کاهش درد پس از آن اهمیت دارد. شما می توانید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

یک قاشق غذاخوری خردل زرد بخورید زیرا به تسکین درد و ناراحتی کمک می کند.

 

از بستر خواب بلند شده و برای مدتی راه بروید. پاهای خود را تکان دهید تا گردش خون در آنها افزایش یابد.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت معاینه چرخ دار کلیک کنید

 

روی زمین نشسته و پاها را روبروی خود دراز کنید. آنها را از ناحیه مچ خم کرده و انگشتان را به سمت زانو نشانه بروید، پاهای خود را بکشید تا کشش خوبی در آنها ایجاد شد.

 

به آرامی عضلات دچار گرفتگی را ماساژ دهید و از حرکات دایره ای برای این کار استفاده کنید.

 

ملحفه ها و پتوهایی که استفاده می کنید باید به اندازه کافی راحت باشند تا هنگام خواب در عضلات پا انقباض ایجاد نکنند.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

آیا ماده سرطان زای آزبست در لوازم آرایشی وجود دارد ؟

 

تاریخ ارسال : ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

وبگاه “بیزنس اینسایدر” هفته پیش گزارش داد آزبست ( پنبه کوهی یا پنبه نسوز ) که ماده یی معدنی و طبیعی، اما شدیدا سرطان زاست و از مواد سیلیسی با الیاف نسبتا بلند تشکیل شده، اخیرا ماده سرطان زای آزبست در لوازم آرایشی پودری برای سایه چشم و حتی در پاره یی از جعبه های آرایشی کودکان نیز کشف شده است.

در این رابطه مجله “فراست سلامت محیط زیست” ماه پیش اعلام کرد پژوهشگران “گروه کاری محیط زیست” طی بررسی لوازم آرایش حاوی پودر تالک (هیدرات سیلیکات منیزیم) “Talc”، به این نتیجه رسیدند که یک عدد در هر 7 عدد اقلام مورد آزمون، حاوی میزان قابل اندازه گیری الیاف آزبست بوده است. هر چند تعداد کل اقلام در این آزمون نسبتا کم بوده، ولی نتایج به دست آمده با نتایج پژوهش های “اداره غذا و دارو”ی امریکا هماهنگ است. تالک که معمولا از معدن استخراج می شود غالبا دارای رگه های آزبست است که به سادگی می تواند با تالک مخلوط شود.

طبق گزارش “مرکز پیشگیری و کنترل امراض”، پژوهش های گسترده در دهه های اخیر بوضوح نشان می دهد اثرات آلودگی به آزبست شامل خدشه دار شدن ریه و ضخیم نمودن بافت های ریوی که می تواند به مشکلات تنفسی و کاهش عملکرد ریه بیانجامد، می شود. همچنین، آزبست در رابطه با ازدیاد خطر چندین نوع سرطان، شامل سرطان ریه و نوعی تومور (غده سرطانی) نادر به نام “مسو تلی یوما” که می تواند ریه و قلب و سایر اندام ها را درگیر کند، شناخته شده است.

“نیکا لایبا” سرپرست “گروه کاری محیط زیست” می گوید شدت سرطان زایی آزبست به حدی ست که هیچ میزان حداقل ایمن برای آلودگی به آزبست وجود ندارد. لذا لوازم آرایش آلوده به آزبست می تواند عواقب سهمگینی برای سلامت عمومی ایجاد کند. لوازم آرایش پودری آلوده به آزبست، به خاطر منتشر شدن در هوا می تواند به سادگی وارد ریه شود. در این رابطه کودکان به ویژه در معرض خطر مضاعف قرار دارند زیرا ریه و سایر اندام های آن ها در حال رشد است.

دکتر “ران گوردن” پژوهشگر آسیب شناسی در بیمارستان “مانت ساینای” که مطالعات فراوانی در مورد خطرات آزبست انجام داده می گوید شواهد فراوانی در پرونده های پزشکی این نوع بیماران مستند شده و نشان می دهد این بیماری ها مستقیما مربوط به استفاده از لوازم آرایش آلوده است. وی اضافه می کند ”من معتقدم این موضوعی حساس و کلیدی ست. البته همه افراد آلوده به آزبست، سرطان نمی گیرند، و همچنین علت ایجاد کلیه غده های سرطانی، لوازم آرایش نیست. اما من معتقدم لوازم آرایش آلوده به آزبست یکی از عوامل ایجاد تومر است. اغلب این بیماران که تحت معالجه من بوده اند ظاهرا در تماس با سایر آلودگی های سرطان زا نبوده اند”.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تشک مواج ضد زخم بستر تخم مرغی کلیک کنید

 

طبق قوانین و مقررات اداره غذا و دارو، شرکت هایی که از تالک در لوازم آرایش استفاده می کنند ملزم به انجام آزمون جهت تعیین آلودگی به آزبست در لوازم آرایشی، و یا ملزم به هشدار دادن روی برچسب این فرآورده ها در مورد آلودگی احتمالی به آزبست نیستند. خانم “لایبا” می گوید “مسلما هیچ شرکتی حاضر نیست در فهرست اجزاء فرآورده اش بنویسد ’تالک با چاشنی آزبست’”!

 

 

 

علاوه بر این، چنانچه مشخص شود لوازم آرایش معینی آلوده به آزبست است، وزارت غذا و دارو حتی مجاز به صدور دستور جهت جمع آوری فرآورده های مزبور در بازار نیست. تولید کنندگان مربوطه می توانند فقط به صورت داوطلبانه دست به چنین اقدامی بزنند. در هر حال از نظر قانونی، مصرف کنندگان از وجود احتمالی آزبست در فراورده های عرضه شده کاملا در تاریکی قرار دارند.

طبق وبگاه آزبست، ایسلند در سال 1983 اولین کشوری بود که استفاده از کلیه انواع آزبست را کاملا قدغن کرد. سپس استرالیا (2003)، اتحادیه اروپا (2005)، انگلستان (2006)، ترکیه (2010) و کانادا (2018) دست به اقدام مشابه زدند. سازمان بهداشت جهانی از سال 2005 سعی در تدوین “برنامه عملی جهانی” جهت قدغن نمودن استفاده از آزبست نموده است. در حال حاضر امریکا تنها کشور پیشرفته صنعتی در غرب است که هنوز تصمیم به وضع قوانین جامع برای ایمنی مردم در قبال آزبست ندارد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز مدل چهار شکن الکتریکی 4 موتوره کلیک کنید

متخصصین و سازمان های بهداشت عمومی و نهادهای محیط زیستی و انجمن های حمایت از مصرف کننده، تلاش می کنند با ایجاد قوانین کنترل کیفیت دقیق در فرایند تولید لوازم آرایش، از عرضه اجناس آلوده به آزبست در لوازم آرایشی در بازار جلوگیری کنند. همچنین تولید کنندگان این فرآورده ها را ملزم به اطلاع رسانی شفاف و دقیق روی بر چسب فرآورده ها نمایند.

تا آن زمان، خانم “لایبا” و دکتر “گوردن” توصیه می کنند در صورت امکان از استفاده از لوازم آرایش حاوی پودر تالک اکیدا خودداری کنید، و یا از شرکت هایی خریداری کنید که دارای برنامه های مستند دقیق و منظم آزمون فرآورده هایشان هستند. همچنین باید خاطر نشان ساخت که نوع بدون تالک اکثر لوازم آرایش انتخاب شده در این بررسی، در بازار عرضه می شود که مطمئنا گزینه ایمن تری از نظر احتمال آلودگی به آزبست خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.

 

چگونه بحران 40 سالگی را پشت سر گذاریم؟

 

 

در واقع، همه این موضوعات به 2 دهه پیش برمی گردد و هم اکنون من اینجا در بالای سراشیبی 40 سالگی نشسته ام و متحیرم که همه اینها چقدر سریع گذشت و شگفتا که من چقدر از آن جشن تولد تاکنون تغییر کرده ام.

 

20 سالگی بسیار دوست داشتنی بود. بدون هیچ تلاشی پوستی صاف، موهایی درخشان و طبیعی و نیز مژگانی بلند و زیبا داشتم. در آن سال هر جا که می رفتم، یک راکت تنیس روی دوشم بود و زندگی ام به آسودگی و بی خیالی کامل می گذشت. گاهی از کلاس در می رفتم؛ فقط برای اینکه اوقات خوشی را برای صرف ناهار در کنار دوستانم بگذرانم یا حتی فقط برای اینکه خانه بمانم و به خودم برسم.

در آن روزها هیچ چیزی در مورد قند خون، کلسترول، فشار خون، سنگ کلیه و ماموگرافی نمی دانستم. بزرگترین نگرانی ام این بود که ضربه های درستی به توپ تنیس بزنم. اکنون، پس از گذشته 2 دهه، من و هم اتاقی سابقم در 2 نقطه از شهر، دور از هم، زندگی می کنیم. هر دوی ما تشکیل خانواده داده ایم و حرفه ای را برگزیده ایم که همه اینها لازمه تعهدات و مسئولیت های بی شماری است. این روزها تنها یک جمعه تعطیل داریم که هر کدام از ما به شیوه خودمان ماشین ظرفشویی مان را پر می کنیم و سپس به سینما یا تئاتر، شنا یا دیدن مسابقه فوتبال جوان ها می رویم.

این روزها باید کارهای بسیاری را هماهنگ و انجام دهیم و همینطور ذهنمان پر از مسائل مختلف و دائما درگیر است. مدیریت همه اینها واقعا تردستی می خواهد ولی با وجود همه این تغییرها، به هیچ وجه دلم نمی خواهد دوباره به 20 سالگی برگردم؛ البته مطمئنا آن روزها لاغرتر بودم، انرژی زیادی داشتم و همه وقتم مال خودم بود و اکنون در 40 سالگی؛ من مسئولیت های بیشتری دارم، چین و چروک هایی بر چهره ام افتاده است و ضعف و ناتوانایی های فیزیکی در خود حس می کنم اما با خود سه چیز دارم که آن روزها نداشتم: 1- خودآگاهی، 2- اعتماد به نفس، 3- و یک فرزند بسیار دوست داشتنی.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی ابزار جراحی

 

و حالا برای اینکه 40 سالگی ام را جشن بگیرم، فهرستی از 40 کاری را که در قدیم نمی توانستم انجام دهم اما اکنون قادر به انجامشان هستم، در اینجا می نویسم:

1- پختن غذایی عالی

2- تدارک فنجان قهوه یا فوق العاده خوش طعم و خوش عطر

3- گفتن حقیقت

4- داشتن رابطه ای سالم

5- توانایی دیدن ضعف ها و نقصان های دیگران

جهت مشاهده و خرید انواع پارالل بار فیزیوتراپی کلیک کنید

6- توانایی دیدن ضعف ها و نقصان های خودم

7- ماندن در خانه در زمان تعطیلات سال نو

8- پرداخت چک هایم

9- بیرون رفتن از خانه بدون آرایش

10- رفتن نزد پزشک متخصص زنان بدون دستپاچگی و نگرانی

11- رفتن نزد درمانگر بدون احساس خجالت

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل پرونده فلزی کلیک کنید

 

12- گفتگو با گروهی غریبه

13- خریدن یک ماهی خوب و تازه

14- کنار آمدن با مخالفت ها

15- خواندن کتاب های عرفانی به جای رمان

16- خوشحالی برای موفقیت و شادی دیگران به جای حسادت به آنها

17- نادیده گرفتن مد و پوشیدن آنچه که به نظرم برای اندامم مناسب است.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی

 

18- نادیده گرفتن ستاره های هالیوودی

19- نادیده گرفتن نظریه های ناخوشایند و تلخ دیگران

20- فراموش کردن عشق دوران جوانی

21- روی پای خود ایستادن

22- جنگیدن برای کسانی که دوستشان دارم

23- رفتن به کنسرت

 

فروش ویژه انواع عصا وینکل پلاس

 

24- با تاکسی به خانه رفتن به جای اصرار برای رانندگی

25- در هوایی سرد کلاه بر سر گذاشتن

26- فکر نکردن درباره این موضوع که مردم چه فکر می کنند یا به نظر آنها زیبا هستم یا نه

27- برای فرزندم قهرمان باشم

28- استقلال و عدم وابستگی را به فرزندم نشان دهم.

29- زیبایی واقعی را به فرزندم نشان دهم

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 

30- با سرعت مجاز رانندگی کنم

31- دوستان مسموم کننده را کنار بگذارم

32- پرهیز از هیجانات بیهوده و موارد ناراحت کننده

33- قسم خوردن پیش مادرم

34- استفاده از کرم دور چشم به جای کرم برنزه

35- تمرکز بر انسان های درست و باهوش به جای توجه به زیبا رویان

 

فروش ویژه انواع پانچ بیوپسی رحمی وینکل پلاس

 

36- نخریدن چیزهایی که لازم ندارم

37- چشم پوشی از باشگاه و در عوض، رفتن به پیاده روی

38- دست برداشتن از کمال گرایی

39- کنار گذاشتن توقعات و انتظارات

40- انعطاف پذیری در برابر تغییرات.

و کسی که در حال رشد است می داند که هنوز بهترین ها در راه است.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل دو کشو کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 29 فروردين 1401
.



 

چرا برخی افراد از غذاخوردن خودداری می کنند و بی اشتها و بی میل به خوردن غذا هستند این افراد دچار برخی اختلالات روانی مانندغذا گریزی،ناتوانی در بلعیدن و ترس از غذا خوردن می شوند

 

 

غذا یکی از عوامل اصلی سلامتی فیزیکی، روانی و اجتماعی ما است. ما به غذا برای تامین نیاز خود به مواد مغذی نیاز داریم تا بتوانیم بدنی سالم داشته باشیم. روزهای سرد برای اینکه آرامش پیدا کنیم سوپ گرم می خوریم و وقتی حالمان گرفته است با بستنی خود را شاد می کنیم. غذاها همچنین به ما کمک می کنند بتوانیم با اجتماع مرتبط شویم. گاهی لحظات رمانتیکی را با آن تجربه می کنیم، گاهی باعث می شود همراه دوستان یا خانواده خوش بگذرانیم، اما اگر از غذا خوردن ترس داشته باشیم چه؟

فوبیا ترس غیر منطقی از بعضی چیزها و موقعیت ها است. معمولا ترس از چیزی خاص است، مانند ترس از پرواز یا ترس از سگ ها اما مردم ممکن است فوبیا هر چیزی را داشته باشند. فوبیا می تواند عامل تمام نشانه های اضطراب باشد مانند: لرزیدن، احساس ناتوانی در نفس کشیدن و حالت تهوع. بسیاری از افراد از قرار گرفتن در برابر چیزی که نسبت به آن فوبیا دارند اجتناب می کنند، برای مثال، اگر ترس از آسانسور داشته باشید، ممکن است از رفتن به ساختمان هایی که در آنها مجبور به استفاده از آسانسور هستید اجتناب کنید. این نوع از رفتار می تواند در برخی فعالیت ها باعث محدود شدنتان شود، اما فوبیا غذا خوردن می تواند روی سلامت تاثیر بگذارد.

 

فروش ویژه انواع تخت کاشت مو و زیبایی وینکل پلاس

 

دو نوع کلی ترس از غذا خوردن وجود دارد: غذا گریزی و ترس از بلعیدن و خفه شدن. وقتی دچار غذا گریزی هستید، معمولا برنامه غذایی به شدت محدودی دارید، ممکن است از غذاهایی با شکل، رنگ یا بویی خاص پرهیز کنید. ترس از خفگی می تواند باعث ناتوانی در بلعیدن غذا شود و در موارد بسیار شدید، ممکن است فرد خود را تنها به خوردن مایعات محدود کند و خوردن غذاهای جامد او را به شدت وحشت زده کند.

غذا گریزی

کودکان کم سن و سال معمولا برنامه غذایی خود را به یک یا دو نوع غذا محدود می کنند، می خواهند در هر وعده فقط یک نوع غذا را بخورند، اما این نوع از غذا گریزی موقت است. برخی از کودکان و افراد بالغ بنا به دلایل متفاوت، ممکن است غذا گریزی را ادامه دهند. این احساس در برخورد با برخی غذاها ممکن است خود را بروز دهد. نشانه های اضطراب ممکن است شامل حالت تهوع، استفراغ و یا حس تنفر نسبت به برخی غذاهای خاص باشد، همچنین در برخی افراد غذا می تواند باعث ایجاد ترس شود.

برخی دلایل شایع غذا گریزی:

• فرد قبلا وقتی غذایی خاص را خورده دچار احساس خفگی شده است و یا مریضی را تجربه کرده.

• دیدن فردی دیگر که با خوردن غذایی خاص مریض شده است.

جهت مشاهده و خرید انواع کپسول اکسیژن کلیک کنید

• باور دینی یا فرهنگی در مورد غذایی خاص

• تجربه ی حادثه ای دردناک در گذشته که همراه با خوردن غذایی خاص بوده است.

بعلاوه، برخی افراد با بافت و شکل بعضی غذاهای خاص به مشکل می خورند. کودکان مبتلا به اوتیسم معمولا با شکل، بو، مزه و رنگ بعضی از غذاها مشکل پیدا می کنند. در این موارد بیشتر حساسیت های حسی عامل غذا گریزی هستند تا خاطرات نا خوشایند.

برای بسیاری از افراد غذا گریزی تاثیر چندانی در زندگی شان ندارد. برای مثال، اگر قبلا با خوردن میگو مریض شده اید و دیگر هرگز لب به آن نمی زنید، جایگزین های فراوانی برای پر کردن جای خالی این غذا وجود دارد. غذا گریزی زمانی می تواند آسیب برساند که فرد نتواند به اندازه کافی غذا بخورد و نیازش به مواد مغذی را برطرف کند. یک پزشک و یا درمانگر باید با ایجاد یک سری مراحل حساسیت زدایی به چنین افرادی کمک کند تا مشکل غذا گریزی شان را حل کنند.

ناتوانی در بلعیدن

برای بعضی ترس از عق زدن یا خفگی باعث ایجاد فوبیا غذایی می شود. به خاطر حس خطر عق زدن این افراد کاملا ناتوان می شوند، حتی تا جایی که دیگر غذاهای جامد استفاده نمی کنند. Globus Hystericus حالتی است که فرد حس می کند یک لامپ در گلویش است ( مانند بغض در گلو ) و حتی می تواند ترس از خفگی را ایجاد کند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی تک کشو کلیک کنید

یکی از مراجعینم این حالت را به این شکل تعریف کرد: این حس از ذهنم بیرون نمی رود، این طبیعی است که اختلال اضطراب و وحشت باعث از کار افتادن توانایی خوردن شود؟ برای من بلعیدن بسیار مشکل بود چون فکر می کردم هر چیزی که می خورم باعث خفگی ام می شود، تمام مدت حس می کنم یک لامپ در گلویم گیر کرده. در موارد بسیار حاد فرد غذاهای خود را به غذای کودک، پوره، و یا در کل مایعات محدود می کند.

پزشکان و درمانگران می توانند با برنامه های حساسیت زدایی روی چنین افرادی کار کنند. برای مثال غذاها به مرور به فرد داده می شود، ابتدا غذاهایی که بلعیدنشان برای او ساده است، و سپس کم کم جامد بودن غذاها تقویت می شود تا زمانی که فرد به خوردنشان عادت کند. روند پیشرفت چنین برنامه هایی ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد. در طول این مدت پزشک یا درمانگر روی فرد کار می کند تا بتواند بر اضطرابش پیروز شود و از غذا خوردن لذت ببرد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

 

چرا خانم ها در طول ماه بی جهت کبود می شوند ؟

بیماری ترومبوسیتوپنی نوعی کاهش پلاکت است که در خانم ها می تواند مشکلاتی غیر از کبودی و خونریزی از بینی و غیره ایجاد کند . البته همه ی خانم های مبتلا به ترومبوسیتوپنی ، الزاما خونریزی شدید ندارند .

 

مشخصات و قیمت انواع سوند یکبار مصرف

 

علائم این بیماری به میزان کاهش پلاکت بستگی دارد . گاهی فرد دچار کاهش پلاکت است ولی هیچ علامتی ندارد و بیماری با رسیدن به سن بلوغ و خونریزی های شدید و مراجعه به پزشک برای اولین بار تشخیص داده میشود . چنین بیمارانی باید تحت نظر پزشک متخصص داخلی یا خون باشند .

نکته : در مواقعی که افت پلاکت شدید است و بیماری تحت کنترل نیست ، بارداری ممنوع است چون در زایمان طبیعی و سزارین ، مادر خون زیادی از دست میدهد . این اختلال در جامعه ما تقریبا زیاد دیده می شود ولی اغلب افراد مشکل چندانی ندارند .

 

 

پلاکت چیست ؟

پلاکت یکی از سلول های اصلی خون است که نقش آن ایجاد لخته اولیه برای جلوگیری از خونریزی است . پلاکت ها در مغز استخوان تولید می شوند . نیمه عمر آنها کوتاه است و معمولا بعد از ۷ تا ۱۰ روز توسط طحال از بین می روند و پلاکت های جدید جایگزین می شوند . میزان طبیعی پلاکت ها در خون بین ۱۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار عدد در هر میکرولیتر تعریف می شود . اگرچه در کشورهای شرقی حداقل قابل قبول ،کمی پایین تر یعنی ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار در میکرولیتر است ولی معیار را همان استاندارد جهانی درنظر می گیرند . اگر در آزمایش خون میزان شمارش پلاکت از اعداد گفته شده کمتر باشد باید علت را جستجو کرد چون کاهش پلاکت در مواقع شدید می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد . در کاهش شدید پلاکت مقدار پلاکت به ۱۰ تا ۱۵ هزار در میکرولیتر یا کمتر می رسد . در این موارد ممکن است بیمار بدون بروز هیچ حادثه ای دچار خونریزی شود .

 

فروش ویژه انواع واکر پزشکی وینکل پلاس

 

 

 

ارزیابی بیمارانی که بی جهت کبود می شوند ، چگونه است ؟

وقتی در فردی خونریزی بدون دلیل ، کبودی مکرر پوست یا بدون وجود ضربه و در دختر ها خونریزی غیرعادی در دوران ماهانه و بدون دلیل وجود داشته باشد ، از بیمار آزمایش خون درخواست می شود تا سطح پلاکت ارزیابی شود .

بعد از اینکه ثابت شد پلاکت پایین است ، باید به سه نکته توجه کرد .

ابتدا باید دید آیا در معاینه بالینی طحال بزرگتر شده است ؟ نکته بعدی مطالعه کامل تر خون محیطی بیمار است چون در بعضی از بیماران تغییرات دیگری در خون ایجاد می شود که می توان از روی آن به مشکلات دیگری پی برد . در مرحله ی سوم نمونه ای از مغز استخوان تهیه می شود . با انجام این سه مرحله معلوم می شود بیمار در کدام گروه قرار دارد و درمان نیز بر همان اساس آغاز می شود . اگر کاهش پلاکت در اثر عوارض دارویی مثل داروهای شیمی درمانی باشد می توان با دادن داروهای کمکی دوران نقاهت و افت شمارش پلاکتی را سریع تر اصلاح کرد .

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ریکاوری کلیک کنید

 

 

آیا کبودی مکرر پوست ، یک هشدار جدی است ؟

همانطور که اشاره کردیم ،کبودی پوست ممکن است در اثر کاهش پلاکت باشد . این بیماری معمولا علل ناشناخته دارد و جزو بیماری های مربوط به خون است و متخصصان خون باید درمان آن را بر عهده گیرند . این بیماری ممکن است به صورت تظاهرات پوستی یعنی همان کبودی بروز کند و معمولا هم بیماران ، اوایل بیماری به متخصص پوست مراجعه می کنند . اگر ثابت شود بیمار واقعا دچار کمبود پلاکت یا فاکتور انعقادی هست ، درمان باید زودتر آغاز شود . در این بیماری البته در نوع شدید احتمال خونریزی از جاهای دیگر بدن مثل بینی و حتی مغز نیز وجود دارد .

مشکل دیگر مربوط به عروق خونی ست . در این وضعیت کمبود پلاکت یا فاکتورهای خونی وجود ندارد ولی خونریزی های پوستی و کبودی دیده می شود . این بیماران اغلب سالمند هستند و دیواره عروق ضعیفی دارند . البته افراد جوان نیز ممکن است دچار این مشکل شوند . در این افراد معمولا با یک ضربه بسیار جزیی ممکن است عروق پاره شوند و خون داخل بافت نشت کند و کبودی زیر پوستی ایجاد شود . کبودی ها از نظر سلامت خطری برای فرد ندارند ، ولی از نظر ظاهری می توانند باعث نگرانی شوند و این سوال پیش آید که چه مشکلی در بدن وجود دارد ؟ کبودی ها خود به خود برطرف می شوند و نیازی به درمان ندارند . اگر کبودی به مدت طولانی برطرف نشود ، ممکن است به دلیل تکرار خونریزی در همان محل باشد . البته کرم هایی وجود دارند که برای از بین بردن کبودی استفاده می شوند . این کرم ها در انواع مختلف ایرانی و خارجی به فروش می رسند ولی چنین کرم هایی نیز حداکثر می توانند چند روز زودتر کبودی را برطرف کنند . درمان اساسی این است که جلوی کبودی های جدید گرفته و بیماری کنترل شود .

 

 

فروش ویژه انواع دستگاه تست قند خون وینکل پلاس

 

 

کرم های از بین برنده کبودی چگونه عمل می کنند ؟

خانم هایی که تعداد مویرگ های سطحی پوستشان زیاد باشد ، بیشتر دچار کبودی خواهند شد و معمولا در هنگام حمام کردن متوجه لکه های کبود در ناحیه ران ها ، ساق های پا و به ندرت در بازوها می شوند . کبودی آنها ، حتی در جوراب شیشه ای نمای زیادی دارد و زود محو نمی شود . سیستم ایمنی بدن در طول این مدت سعی می کند سلول های مرده خون را که از گردش خون خارج شده اند از بین ببرد . این زمان حدود ۱۵ تا ۲۴ روز طول می کشد . البته کبودی به مرور کمرنگ می شود . یعنی از رنگ بنفش یا آبی تیره به تدریج روشن تر می شود تا داخل پوست محو شود . در کبودی های عمیق و شدید مدت بیشتری برای بهبود لازم است . در بعضی از افراد کبودی تکرار شونده و مداوم است . چنین افرادی ممکن است در اثر برخورد ساده با یک شی ء کوچک دچار کبودی وسیع شوند . بعضی از آنها هم سابقه ی ضربه را به یاد نمی آورند . در این موارد فرد حتما باید دنبال علت باشد . البته در ابتلای افراد به بیماری های انعقادی معمولا علائم دیگری هم وجود دارد .

 

 

کبودی مداوم پوست را در بیمارانی که از داروهای ضدانعقاد استفاده می کنند زیاد مشاهده می کنیم . چنین افرادی باید تحت نظر پزشک باشند و وجود کبودی ها را اطلاع دهند . معمولا لازم است برای چنین بیمارانی هر ماه یکبار سطح پلاکت ها و زمان انعقاد اندازه گرفته شود . شاید لازم باشد دوز داروی انعقادی نیز تغییر کند . افرادی که پوست حساسی دارند و تعداد کبودی ها در بدنشان زیاد است و مشکل و بیماری خاصی هم ندارند می توانند با بکارگیری راه هایی جلوی کبودی احتمالی را بگیرند . بهترین و آسانترین راه این است که کمپرس یخ را روی پوست قرار دهند . این کار کمک می کند مویرگ های پاره شده منقبض شوند و خون کمتری از آنها خارج شود . این کار باید در همان ۱۰ دقیقه بعد از ضربه انجام شود . در مورد کرم های موجود در بازار زیاد سوال مطرح می شود . مکانیسم عمل این کرم ها اینگونه است که روند تجزیه سلول های خونی زیرپوست را سریع تر می کنند . باید بدانیم حتی کرم ها هم نمی توانند به طور کامل و به سرعت کبودی پوست را محو کنند ولی زمان بهبود را کوتاه تر می کنند و حتی در برخی موارد به ۷ تا ۱۰ روز می رسانند .



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

حقایق جالب درباره  دندان های شیری و دائمی کودکان سوالات متداول در مورد  دندان های شیری و دائمی کودکان چه زمانی کودکان دندان در می آورند؟ دندان های شیری و دائمی کودکان + راهنمایی کامل

 

در مورد  دندان های شیری و دائمی کودکان چه اطلاعاتی دارید؟ دندان ها، ساختارهای کلسیفوره جذابی هستند. مینای دندان که پوشش خارجی آن را تشکیل می دهد، سخت ترین ماده در بدن انسان است و پس از آن پالپ (قسمت مرکزی دندان) وجود دارد که- همانطور که از نام آن پیداست- بسیار ظریف و حساس است. پوشش خارجی دندان، سخت ولی داخل آن نرم است! در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام، شما را با حقایق جالب مختلف و جزئیاتی در مورد  دندان های شیری و دائمی کودکان و تکامل آن آشنا می کند. ما را دنبال کنید.

حقایق جالب درباره  دندان های شیری و دائمی کودکان

آیا می خواهید بدانید که بچه ها چند دندان شیری دارند و در چه سنی آن ها را از دست می دهند؟ در ادامه برخی از حقایق شگفت انگیز درباره  دندان های شیری و دائمی کودکان، از دنیای سلامت دندان، ارائه شده است. بعد مطالعه، ببینید، چند مورد از آن ها را می دانستید.

 

 

  • دندان ها، حتی قبل از تولد کودک نیز وجود داشتند. اولین اندام دندان مانند جنین، در داخل رحم مادر و در شش هفتگی او، تکامل می یابد و مشخصا، این دندان های اولیه، نرم و خمیری شکل هستند- نه به سختی دندان های مصنوعی و دندان های آسیاب.
  • دندان انسان شفاف است. این بدان معناست که مینای دندان (لایه بیرونی دندان) برخی از نورها را جذب می کند در حالی که الباقی را بازتاب می کند. بله درست شنیدید، دندان می تواند برخی از نورها را جذب کند!
  • دندان های شیری یا اولیه سفیدتر از دندان های دائمی هستند. مینای دندان های کودکان نازک تر است و دارای بلورهای هیدروکسی آپاتیت ( بلور های ساختاری مینای دندان) مات تر است. پس، جای تعجب نیست که کودکان لبخند زیباتری دارند.
  • دندان های فک فوقانی معمولا یک تا دو ماه پس از اینکه دندان های فک پایینی جوانه زد، ظاهر می شوند، .بنابراین، جوانه زنی دندان های فک بالا همیشه دیرتر صورت می گیرد.
  • به نظر می رسد که فاصله زیادی مابین دندان های شیری وجود دارد. این بدان دلیل است که آن ها از دندان های دائمی کوچکتر هستند. لازم به ذکر است که، فاصله بین دندان های دائمی، کاملا پر می شود.
  • زمانی که دندان های دائمی جوانه می زنند، لبه های موج داری دارند که طی یک دوره، با سایش و جویدن صاف می شوند. دندان دائمی جدید به دندان کوسه شباهت دارد، اما این حالت گذراست.
  • به طور میانگین، دخترها زودتر از پسرها دندان در می آورند. خانم ها مقدم ترند!
  • اثر دندان نیش هر انسانی منحصر به فرد است، این بدان معنی است که ردیف دندانی هر فردی مختص خود اوست. این مهم، باعث می شود تا دندان ها به عنوان اثر انگشتی برای شناسایی افراد به کار گرفته شوند.
  • دندان های شیری به تکامل گفتاری کودکان کمک می کنند. پرحرفی کوچولویتان را مدیون آن هاییم!
  • رژیم غذایی پر قند باعث ایجاد باکتری هایی در دهان می شود که اسید لاکتیک قوی تولید می کنند. این اسید به معنای واقعی کلمه، مینای دندان را از بین می برد و قسمت مرکزی دندان ظاهر می شود. وای وای!
  • پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین اختلالات در سراسر جهان است، دومین اختلال سرماخوردگی است.
  • دندان مولر (آسیاب بزرگ) سوم که به دندان عقل نیز موسوم است آخرین دندانی است که ظاهر می شود. اما آیا می دانید که برخی افراد حداقل یک دندان عقل خود را از دست می دهند، در حالی که برخی ها اصلا دندان عقل ندارند!
  • مینای دندان بسیار سخت است طوری که می تواند فشاری معادل با 1000 نیوتون را تحمل کند.
  • هنگامی که کودک با شیشه شیر می خوابد، حفراتی در دندانش ایجاد می شود که به “پوسیدگی پرستاری” موسوم اند. این پدیده در میان کودکان یک یا دو ساله اتفاق می افتد.
  • اگر یک دندان شیری به علت خرابی یا صدمه کشیده شود، دندان دائمی ممکن است هرگز از محل آن رشد نکند. در این صورت مداخله دندانپزشکی ضرورت پیدا می کند. بنابراین، مراقبت از دندان های شیری مهم است حتی اگر حضورشان موقت باشد.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تشک مواج تخم مرغی کلیک کنید

 

سوالات متداول در مورد  دندان های شیری و دائمی کودکان

چه زمانی کودکان دندان در می آورند؟

اولین دندان های کودک بین 6 تا 10 ماهگی او ظاهر می شوند. دو دندان پیشین مرکزی در فک پایین، اولین دندان های کودک هستند که ظاهر می شوند و متعاقبا- یعنی بین 8 تا 12 ماهگی- همتایان فک بالای کودک ظاهر می شوند. بنابراین، آن ها اولین دندان های شیری کودک تان هستند.

یک کودک چند دندان شیری دارد؟

کودکان دو و نیم ساله، 20 دندان شیری دارند. دندان های شیری به عنوان دندان های اولیه یا دندان های موقتی نیز شناخته می شوند.

بچه ها چه زمانی دندان های خود را از دست می دهند؟

 

فروش ویژه انواع شیکر روتاتور دیجیتال وینکل پلاس

 

کودک، دندان های شیری خود را طی مراحل مختلفی از زندگی از دست می دهد. او اولین دندان خود را بین شش تا هفت سالگی از دست می دهد. در ادامه یک جدول زمانی از روییدن و افتادن دندان ها ارائه شده است:

ترتیب رویش دندان های شیری فک پایین:

ترتیب رویش دندان های شیری فک بالا:

همانطور که در جدول ذکر شد، مولرهای دوم آخرین مجموعه از دندان های شیری هستند که در هر دو طرف فک بالا و پایین ظاهر می شوند. آن ها همچنین آخرین مجموعه از دندان های شیری هستند که می افتند.

 

بچه ها به طور هم زمان، چند دندان از دست می دهند؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع سر سوزن تزریق کلیک کنید

 

کودک ممکن است هم زمان یک دندان یا یک جفت دندان از یک ردیف را از دست بدهد. این بدان معنی است که کودک شما ممکن است ابتدا یک دندان نیش خود را از دست بدهد و سپس دومی یا هر دو را با هم از دست بدهد. طی یک محدوده سنی، کودک ممکن است مجموعه ای از دندان های خود را در هر زمانی از دست بدهد، بنابراین اگر کودک تان دندان های خود را به صورت رندوم و بی نظم از دست داد، نگران نباشید.

چرا بچه ها دندان های شیری خود را از دست می دهند؟

کودکان، دندان های شیری خود را برای ایجاد فضای بیشتر برای دندان های دائمی که بزرگترند و تعداد بیشتری دارند، از دست می دهند. دندان های دائمی در داخل فک کودک قرار گرفته اند و این بدان معنی است که همیشه در آن جا بوده اند و تنها منتظر این هستند که فک به اندازه کافی بزرگ شود تا بتوانند به درستی جای گیری کنند و در زمان درست، بیرون بزنند. هنگامی که یک دندان دائمی شکافی در لثه ایجاد می کند، دندان اولیه/ شیری را به سمت بیرون حرکت می دهد. این دندان شیری، لق می شود و به آرامی می افتد و به طور کامل با یک دندان دائمی جایگزین می شود.

آیا کودکان بسیاری دچار فقدان دندان هستند؟

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن، یکی از دندان های شیری کودک هرگز جوانه نزند. این وضعیت تحت عنوان هیپودونشیا نامیده می شود و می تواند یک دندان یا یک جفت دندان مکمل را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که یکی از دندان های شیری کودک جوانه نزند احتمال قوی وجود دارد که در آن محل، هرگز دندان دائمی رشد نکند.

این وضعیت، به خودی خود، بی ضرر است، اما می تواند بر ظاهر فرد تاثیر بگذارد و یا مسائل دیگری چون مشکلات جویدن و محدودیت تلفظی را در پی داشته باشد و در موارد شدید، منجر به رشد استخوان در اطراف ریشه دندان شود.

 

فروش ویژه انواع دستگاه CR وینکل پلاس

 

این مشکل را می توان از طریق مداخلات ارتودنسی و قرار دادن مجموعه ای از دندان های مصنوعی در جای خالی این دندان ها برطرف کرد. هیپودونشیا، شرایطی غیر معمول است و اغلب ژنتیک به عنوان دلیل اصلی این وضعیت مطرح می شود.

اقدامات لازم برای افتادن دندان های شیری کودک چیست؟

دندان های اولیه/ شیری کودک به خودی خود می افتند و نیازی به مداخله نیست. لازمه کار، فقط صبر است. فرزندان خود را تشویق نکنید که دندان لق شان را تکان دهند و یا آن را محکم بکشند. این کار علاوه بر درد زیاد، باعث عفونت لثه می شود.

ریشه دندان های شیری کودک چه می شود؟

ریشه دندان شیری کودک فرسوده شده و توسط دندان دائمی موجود در زیر آن، منحل می شود. این، سبک طبیعت است که پیچیدگی و درد فرآیندها را ساده تر کند. ریشه دندان شیری کودک تنها زمانی منحل می شود که دندان دائمی زیر آن، آماده جوانه زنی باشد و این دندان را به سمت بیرون هل دهد. هنگامی که دندان شیری کودک افتاد، شما تنها تاج آن را می بیند و هیچ ریشه ای مشاهده نمی کنید.

دندان دائمی کودک چه زمانی ظاهر می شود؟

 

فروش ویژه انواع دستگاه ونتیلاتور وینکل پلاس

 

اولین دندان دائمی بین 6 تا 7 سالگی کودک ظاهر می شود و این دندان ها، ثنایای میانی فک پایین هستند. تمام 20 دندان شیری با نسخه ای از دندان های دائمی جایگزین می شوند. هشت پره مولر و چهار مولر سوم (دندان های عقل) تنها دندان هایی هستند که نسخه دندان شیری ندارند و به طور مستقیم به عنوان دندان دائمی ظاهر می شوند.

 

در ادامه یک جدول زمانی از رویش دندان های دائمی ارائه شده است:

ترتیب رویش دندان های دائمی فک پایین:

ترتیب رویش دندان های دائمی فک بالا:

ستاره دارهای جدول، مربوط به دندان هایی هستند که نسخه دندان شیری ندارند و به طور مستقیم به عنوان دندان دائمی ظاهر می شوند. پره مولرهای دائمی جایگزین مولرهای اولیه می شود.

 

فروش ویژه انواع کپسول اکسیژن وینکل پلاس

 

 

مشکلات رویش دندان های دائمی کودکان

در ادامه برخی از مشکلات اساسی در ارتباط با رویش دندان های دائمی ارائه شده است که کودک شما ممکن است با آن ها مواجه شود:

  • دندان درد: این درد معمولا زمانی اتفاق می افتد که مولرهای دائمی از لثه ها بیرون می زنند، چرا که جایگزین دندان های شیری نمی شوند و مستقیما لثه را از هم باز می کنند. این باعث می شود که دندان دردهای نوزادی کودک مجددا تکرار شود، با این تفاوت که او این بار دردش را به زبان می آورد.
  • رویش زودرس: گاها در حالی که دندان شیری هنوز نیفتاده، دندان دائمی بیرون می زند. معمولا در این حالت دندان دائمی در کنار دندان اولیه یا شیری رشد می کند و به این ترتیب ظاهر دندان ها را بد شکل می کند.
  • دندان های به هم چسبیده: این اتفاق زمانی می افتد که جلوی رویش یک دندان دائمی به علت نیفتادن دندان شیری یا مسائل دیگری در لثه، گرفته شود. شانس رویش دندان دائمی ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد اما این دندان در جهت خاصی و به صورت کج ظاهر می شود که موجب درد و ناراحتی کودک می شود.
  • رویش دندان ها در خارج از محل مورد نظر: به علت کمبود جا، یک دندان دائمی ممکن است به طور تصادفی بر روی قسمت هایی از لثه ظاهر شود که موجب ایجاد این وضعیت گردد.

در همه این موارد، به منظور تشخیص و درمان، بهتر است فرزندتان را به دندان پزشک ببرید.

چه زمانی دندان های مولر کودکان ظاهر می شوند؟

با بررسی جدول بالا، ممکن است در مورد زمان افتادن مولرهای کودکان و یا رویش دندان های دائمی آن ها، سردرگم شوید. در مورد دندان های مولر، مولرهای اولیه، با پره مولرهای دائمی جایگزین می شوند، در حالی که مولرهای دائمی دیرتر از آن ها ظاهر می شوند. این بدان معنی است که دندان های مولر، نسخه درستی از دندان های اولیه ندارند و در حدود 6 تا 7 سالگی به عنوان دندان های دائمی ظاهر می شوند. بسیاری از والدین این دندان ها را شیری تلقی می کنند اما در واقع دندان دائمی هستند. بنابراین مهم است که مراقبت این دندان ها باشیم. دندان های عقل آخرین دندان هایی هستند که رشد می کنند که ممکن است در 21 سالگی ظاهر شوند.

 

فروش ویژه انواع ترالی ابزار جراحی وینکل پلاس

 

چه زمانی افتادن دندان های کودک به پایان می رسد؟

در سن 13 سالگی، افتادن هر نوع دندان کودک خاتمه می یابد.

آیا  دندان های دائمی کودک نیز می افتند؟

خیر. این دندان ها برخلاف دندان های شیری، نمی افتند. یک مجموعه از دندان های دائمی، به عنوان دندان های مولر دوم ظاهر می شوند (قبل از آخرین مجموعه که دندان های عقل است)، که فاصله زمانی معنی داری بین ظهور دندان های مولر دوم و دندان های عقل وجود دارد.

این ها برخی از واقعیت های جالب در مورد دندان هستند. کدام یک بیشتر نظرتان را جلب کرد؟



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

آپاندیس کجای بدن قرار دارد؟ درد آپاندیس علائم آپاندیس آپاندیس چیست و کجاست؟ علائم آپاندیسیت

 

آپاندیس چیست و کجاست؟ این یکی از سؤالاتی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. در این مقاله از مجله راستینه تلاش می‌کنیم تا علاوه بر پاسخ به این سؤال، راه‌های جلوگیری، تشخیص و درمان آپاندیس را بررسی کرده و اطلاعات خود را در خصوص این زائده کوچک افزایش دهیم. با ما همراه باشید.

آپاندیسیت (Appendicitis) مشکلی است که در آن آپاندیس (Appendix) شما ملتهب می‌شود. آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل در انتهای روده بزرگ است. هرچند آپاندیس هنوز فایده شناخته‌شده‌ای ندارد، اما می‌تواند باعث مشکلاتی جدی شود.

آپاندیس کجای بدن قرار دارد؟

 

سؤالی که پیش می‌آید این است که آپاندیس کجای بدن است؟ آپاندیس یک عضو لوله‌ای شکل نازک است که به اولین بخش از روده بزرگ متصل است. این عضو در یک‌چهارم سمت راست و پایین شکم قرار دارد. موقعیت آن در داخل شکم با نقطه‌ای به نام مک بورنی (Mcburney’s Point) مشخص می‌شود. پایه آپاندیس معمولاً در مکانی ثابت قرار دارد، ولی محل قرارگیری نوک آپاندیس می‌تواند از پشت سکوم تا درون استخوان لگن جابه‌جا شود. البته در موارد نادر ممکن است این زائده در سمت چپ بدن و معکوس حالت عادی قرار گرفته باشد. همچنین از هر صدهزار نفر حدوداً یک نفر بدون آپاندیس به دنیا می‌آید. لایه درونی آپاندیس از مقداری مخاط و دیواره آن از بافت لنفاوی تشکیل شده است.

درد آپاندیس

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل پرونده کلیک کنید

درد آپاندیسیت از نواحی اطراف ناف شروع شده و به سمت ناحیه راست و پایین شکم حرکت می‌کند. درد آپاندیس در طول ۱۲ تا ۱۸ ساعت زیاد شده و کم‌کم شدید می‌شود. آپاندیسیت برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد، اما شیوع آن در سنین بین ۱۰ تا ۳۰ سالگی بیشتر است. درمان معمول و استاندارد آپاندیسیت، برداشتن آپاندیس است. فرد زمانی دچار آپاندیسیت می‌شود که آپاندیس او به‌وسیله مدفوع، جسم خارجی، سرطان یا عفونت مسدود شود. بدون توجه به علت، زمانی که آپاندیس مسدود می‌شود، باکتری‌های درون آن شروع به تکثیر کرده و باعث التهاب، ورم و عفونی شدن آپاندیس می‌شوند و اگر به‌موقع آپاندیس درمان نشود، امکان پارگی و ترکیدن آن وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌خصوص می‌توانید مقاله درد آپاندیس را در مجله راستینه مطالعه کنید.

علائم آپاندیس

 

آپاندیسیت نیز مثل تمام بیماری‌ها نشانه‌هایی دارد که از مهم‌ترین علائم آپاندیس باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد و تیرکشیدن در نواحی ناف که اغلب به سمت راست و پایین شکم حرکت می‌کند.
  • دردی که بعد از چند ساعت شدیدتر می‌شود.
  • حساسیت و درد زمانی که شما بر روی محل آپاندیس یعنی سمت راست و پایین شکم فشار می‌آورید.
  • دردی که هنگام راه رفتن، سرفه یا سایر حرکات رخ می‌دهد.
  • تهوع، استفراغ و کاهش اشتها
  • تب
  • اسهال، یبوست و ناتوانی در خارج کردن باد شکم
  • ورم شکم

تشخیص آپاندیسیت

تشخیص ابتلای فرد به آپاندیسیت کمی گیج‌کننده است. علائم آپاندیسیت مبهم و مشابه سایر بیماری‌ها مثل مشکلات کیسه صفرا، عفونت مثانه یا دستگاه ادراری، بیماری کرون، ورم معده، عفونت روده و مشکلات تخمدان است. در نتیجه مراجعه به پزشک بسیار مهم و ضروری است. آزمایش‌های زیر بسته به تشخیص و تجویز پزشک برای بررسی ابتلا به آپاندیسیت انجام می‌شوند.

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان چرخ دار بیمارستانی کلیک کنید

  • آزمایش شکم برای تشخیص التهاب
  • آزمایش ادرار برای تشخیص عفونت ادراری
  • بررسی راست‌روده
  • آزمایش خون برای بررسی عفونت در بدن
  • سی‌تی‌اسکن یا سونوگرافی

درمان آپاندیس

 

درمان آپاندیسیت عموماً شامل برداشتن آپاندیس ملتهب شده می‌شود. سایر درمان‌ها مثل استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. این عمل جراحی آپاندکتومی (Appendectomy) نامیده می‌شود. اگر آپاندیس باعث آبسه نیز شود، برای درمان ابتدا باید آبسه را خشک و تخلیه کرد.

همچنین اگر پزشک به آپاندیسیت شدن یا نشدن شما شک داشته باشد، باز هم برای جلوگیری از خطرات احتمالی ممکن است اقدام به برداشتن آپاندیس کنید. انتخاب اینکه این جراحی به شکل لاپاروسکوپی یا جراحی باز انجام شود به تشخیص پزشک و شرایط شما وابسته است.

در صورت عدم درمان به‌موقع آپاندیسیت، باعث پارگی یا سوراخ شدن آپاندیس و پخش شدن عفونت در شکم شده و منجر به پریتونیت یا التهاب صفاق و سپس شوک عفونی در بدن می‌شود. در صورت ادامه این شرایط و عدم درمان، بیمار در خطر مرگ قرار می‌گیرد. همین مورد اهمیت تشخیص به‌موقع آپاندیس را چندبرابر می‌کند. در نظر داشته باشید که اگر علائمی را که بالا اشاره شد داشتید، به‌سرعت با یک پزشک مشورت کنید.

بعد از ۱۲ ساعت پس از جراحی آپاندیسیت، شما می‌توانید حرکت کنید و بعد از ۲ تا ۳ هفته پس از عمل جراحی می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. اگر جراحی به‌صورت لاپاروسکوپی انجام شود، زخم کوچک‌تر و درمان سریع‌تر است. اگر بعد از عمل جراحی دچار استفراغ غیرقابل‌کنترل، درد زیاد در ناحیه شکمی، احساس سرگیجه و سبکی سر، خون در ادرار یا استفراغ خود، افزایش درد و سرخی در زخم خود، تب یا عفونت در محل زخم شدید به پزشک خود مراجعه کنید. احتمالاً نگرانی‌هایی بابت جراحی آپاندیسیت و اتفاقاتی که بعد از خارج کردن آن در بدن می‌افتد دارید. پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله نقش آپاندیس در بدن و زندگی بدون آن را مطالعه کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع کاور پروب سونوگرافی

 

پیشگیری از آپاندیسیت

هرچند که آپاندیسیت قابل پیشگیری نیست، ولی شیوع این بیماری در افرادی که رژیم غذایی آنها پر فیبر بوده و پر از میوه و سبزیجات تازه می باشد، کمتر است.

کلام آخر

در یکی دیگر از مقاله‌های مجله سلامتی راستینه، در خصوص آپاندیسیت و روش‌های تشخیص و درمان این بیماری صحبت کردیم. هرچند که با پیشرفت علم، نگرانی‌ها بابت مرگ‌ومیر بر اثر این عارضه بسیار کاهش‌یافته است، اما همچنان نقش تشخیص و درمان به‌موقع بسیار تأثیرگذار است. اگر دردهای شدیدی را در نقطه مک‌بورنی تجربه می‌کنید، حتماً در کوتاه‌ترین زمان به پزشک مراجعه کنید.

سؤالات متداول

آپاندیس کدام سمت بدن است؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی بیمارستانی کلیک کنید

 

آپاندیس در سمت راست و پایین شکم قرار گرفته است. البته در موارد نادر آپاندیس به‌صورت معکوس در سمت چپ بدن افراد قرار دارد.

علایم عود کردن آپاندیس چیست؟

از مهم‌ترین علایم آپاندیس باید به درد و تیرکشیدن در نواحی ناف که اغلب به سمت راست و پایین شکم حرکت می‌کند، دردهایی که بعد از چند ساعت شدت پیدا می‌کنند، درد بعد از فشار روی سمت راست و پایین شکم، تهوع، استفراغ، تب، اسهال، یبوست، درد هنگام سرفه و ورم کردن شکم اشاره کرد.

آپاندیسیت چیست؟

آپاندیسیت (Appendicitis) مشکلی است که در آن آپاندیس (Appendix) شما ملتهب می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

نـابـاروری مـردان از تـشخیـص تا درمـان

 

 

وقتی زوجی بدون جلوگیری با هم رابطه زناشویی دارند و بعد از یک سال خانم باردار نمی شود لازم است از نظر ناباروری بررسی شوند. بعد از معاینه بالینی از مرد آزمایش اسپرم گرفته می شود و براساس نتیجه آزمایش گفته می شود وضعیت اسپرم مرد طبیعی یا کم است یا اینکه هیچ اسپرمی وجود ندارد و نیاز به درمان های ناباروری پیش می آید. دلایل ناباروری مردانه مشخص است. دلایل بسیار متفاوت و متعددی وجود دارد. از آن جمله می توان به اختلالات هورمونی و کروموزومی بیماری های سیستمیک و عمومی ، عفونت های دستگاه تناسلی، انسداد دستگاه انتقال اسپرم، برخی ضربه ها، عوارض برخی جراحی ها و داروها، مصرف الکل، سیگار و... اشاره کرد.

 

● واریکوسلواریکوسل بیماری مادرزادی است و اکتسابی نیست. در این بیماری وریدهای دور بیضه متورم می شوند و اختلال اسپرم ایجاد می کنند. همانطور که گفتید واریکوسل بیماری نسبتا شایعی است و ۱۵ درصد مردان ممکن است به آن دچار شوند اما واریکوسل، تنها در یک تا ۲ درصد بیماران ایجاد اختلالات اسپرموگرام و ناباروری می کند. به عبارتی تمام واریکوسل ها ناباروری نمی دهند. واریکوسل با توجه به شدتی که دارد، دخالتش در ناباروری متفاوت است. هرچه شدت و اختلال ایجاد شده توسط آن شدیدتر باشد میزان دخالت آن در ناباروری بیشتر است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروکوتر کلیک کنید

 

 

واریکوسل خود را در سن بلوغ نشان می دهد و گاهی بدون علامت است و فرد در یک معاینه اتفاقی یا بعدها برای درمان ناباروری متوجه آن می شود. در برخی افراد نیز واریکوسل با علامت هایی نظیر سنگینی و درد مختصر بیضه در یک طرف یا دوطرف بروز می کند.

 

● واریکوسل و ناباروریاثرات واریکوسل در ناباروری به ۲ گروه تقسیم می شود؛ اثرات درازمدت شامل تاثیر در رشد بیضه و اثر فوری شامل تاثیر بر اسپرم! اثر فوری با جراحی بازگردانده می شود. اگر واریکوسل توسط لاپاراسکوپی درمان شود، احتمال آنکه اختلال ناباروری تصحیح شود و اسپرم به وضعیت عادی برگردد زیاد است. در ۵۰درصد موارد در واریکوسل شدید درمان باعث بازگشت قدرت باروری تا حد کامل در فرد می شود اما در برخی موارد باروری طبیعی اصلاح نمی شود.اگر واریکوسل خیلی شدید باشد و زود خود را نشان دهد، گاهی باعث کاهش اندازه بیضه می شود و درمان خود واریکوسل در این شرایط سلامت فرد را به طور کامل بازنمی گرداند و اثرات دائم آن ماندگار است. یکی از عوارض جراحی واریکوسل، هیدروسل یعنی تجمع آب دور بیضه است اما شایع نیست. در ۵ تا ۷ درصد موارد در افراد بروز می کند. هیدروسل یک عارضه وخیم نیست و در مواردی اصلا به درمان نیاز ندارد اما اگر شدید باشد با یک جراحی ساده برطرف می شود.

 

● اختلالات اسپرمیکی دیگر از دلایل ناباروری اختلالات اسپرم است.یکی از شایع ترین مواردی که باعث ناباروری می شود اختلال اسپرم یا وجودنداشتن اسپرم است. اگر اسپرم در آزمایش اصلا وجود نداشته باشد ۲ دلیل عمده دارد؛ اول اینکه اسپرم تولید می شود اما به دلیل انسداد لوله منی منتقل نمی شود. دوم اینکه اسپرم اصلا تولید نمی شود یا به حدی اندک است که در مایع منی خارج نمی شود. وقتی اسپرم تولید می شود اما منتقل نمی شود، معنایش این است که این افراد دچار انسداد مجاری منتقل کننده هستند که از جمله شایع ترین علل ناباروری است. در این گروه از افراد به رغم سالم?بودن بیضه و وجود نداشتن اختلالات هورمونی، در مایع منی اسپرم وجود ندارد. دلیل این موضوع می تواند جراحی هایی باشد که در آن ناحیه، صورت گرفته و باعث بسته شدن مجاری شده است. در اکثر مواقع این مساله قابل درمان است اما در صورتی که تولید اسپرم دچار مشکل باشد، درمان سخت می شود. بیماری های اولیه یا برخی بیماری ها می توانند باعث شوند که در یک مرد اسپرم تولید نشود یا میزان آن اندک باشد.

 

مشخصات و قیمت انواع تیغ بیستوری

 

 

● باروری مردانه فاقد اسپرمبرخی از بیماری های دخیل در کاهش میزان اسپرم قابل درمان هستند و با درمان هورمونی یا سایر درمان ها می توان آن را برطرف کرد اما برخی قابل درمان نیستند و از روش های کمک باروری جدید باید استفاده و با کمک مقدار کمی از اسپرم باروری را ایجاد کرد. در صورتی که اصلا اسپرم وجود نداشته باشد نیز فرد می تواند از جنین اهدایی استفاده کند.وقتی با تمام بررسی ها و درمان های دارویی و عمل واریکوسل مقدار اسپرم برای بارداری طبیعی کافی نباشد از روش های کمک باروری (art) استفاده می شود. ساده ترین روش IUI است . در این روش اسپرم داخل رحم قرار می گیرد. روش دیگر IVF است که در آن اسپرم گرفته شده و در آزمایشگاه کنار تخمک قرار می گیرد. روش دیگر میکرواینجکشن یا ICS است. در این روش اسپرم داخل تخمک تزریق می شود. شانس باروری در این روش بالاتر از سایر روش هاست و تعداد اسپرم لازم بسیار کمتر است.

 

● شانس موفقیت چقدر است؟تقریبا می توان گفت جز در موارد نادر، این روش، باروری ایجاد می کند و تا ۳۵،۳۰ درصد موفقیت آمیز است



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

انجام چه آزمایشها و معایناتی ضرورت دارد؟

 

 

شاید هرگز یادتان نیاید چه زمانی به دکتر مراجعه کرده اید البته منظور از دکتر فقط دکتر عمومی نیست بلکه دکتر متخصص است مثلا برای دندانهایتان, چشم هایتان, مجاری ادراری و… همه اینها نیاز به چکاب دارند و هر متخصصی برای خودش معاینه و  آزمایشهای لازم را دارد. همواره قبل از اینکه بیمارشوید به پزشک برای معاینه و چکاب مراجعه کنید ولی چه آزمایشها و معایناتی ضرورت دارد؟

 

 

اصلا شما تا زمانی که بیمار نشوید برای بررسی وضعیت سلامتتان به پزشک مراجعه می‌کنید؟ اگر جوابتان منفی است باید بدانید که سخت در اشتباهید چرا که بسیاری از بیماری‌ها را با یک بررسی ساده می‌توان در مراحل اولیه تشخیص دادو درمان کرد. در این شرایط نه‌‌تنها هزینه کمتری را متقبل می‌شوید بلکه روند درمان هم سریع‌تر و رضایت بخش‌تر خواهد بود.

مراجعه سالانه به چشم‌پزشک افراد باید در سنین مختلف به چشم‌پزشک مراجعه کنند تا بتوانند جلوی آسیب‌های جدی چشم را بگیرند. مهم‌ترین سنین مراجعه به چشم پزشک در دوران نوزادی، شش ماهگی،سه سالگی و پنج سالگی است و بعد از آن هر پنج‌سال یک بار تا ۴۰‌سالگی باید به چشم‌پزشک مراجعه کرد. بعد از ۴۰سالگی هم باید افراد سالی یک بار به چشم پزشک مراجعه کنند؛ البته افراد در صورتی که با مشکلاتی چون احساس شن رفتگی در چشم و حالت‌های غیر عادی دیگر مواجه شدند باید سریع به چشم‌پزشک مراجعه کنند. تشخیص به موقع بیماری‌های چشم می‌تواند جلوی آسیب‌های جدی آن را بگیرد ودر صورت تشخیص به موقع هزینه کمتری برای درمان در برخواهد داشت.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ پرتابل آلومینومی کلیک کنید

آزمایش پاپ اسمیر به طور کلی همه خانم‌هایی که ازدواج کرده‌اند باید سالی یک‌بار برای تست پاپ‌اسمیر مراجعه کنند. البته خانم‌هایی که سه سال مداوم نتیجه آزمایش‌شان منفی باشد می‌توانند با نظر پزشکشان آن را هر سه‌سال یک‌بار انجام دهند. تست‌پاپ‌اسمیر نمونه‌برداری از دهانه رحم است.

این آزمایش باعث می‌شود در صورت ابتلا به سرطان دهانه رحم این بیماری زود تشخیص داده شود و بیمار به موقع درمان شود. علاوه بر تست پاپ‌اسمیر از تست دیگری به اسم«کول پس کوپی» هم کمک گرفته می‌شود. افرادی که به زگیل و عفونت مبتلا شده‌اند بیش از بقیه مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند و باید با فاصله زمانی کمتری تست پاپ اسمیر انجام بدهند. همچنین بعد از ۳۵سالگی ‌اندازه تخمدان‌ها در خانم‌ها کوچک‌تر می‌شود و بعد از این سن زنان باید بیشتر به پزشک خود مراجعه کنند‌.

سرطان پستان اگرچه در گذشته سن ابتلا به سرطان پستان حدود یائسگی و بعد از آن بوده است اما در سال‌های اخیر سن ابتلا به این بیماری در جهان پایین آمده است. به همین دلیل خانم‌ها باید نسبت به معاینه‌های دوره‌ای و سایر بررسی‌های لازم حساس‌تر باشند. همه خانم‌ها باید از متخصصان زنان شیوه معاینه پستان را یاد بگیرند و هر ماه بعد از قاعدگی این معاینه را خودشان انجام بدهند.

افرادی که خاله‌، عمه‌، خواهر، مادر و… آنها به سرطان پستان مبتلا شده‌اند‌، سیگار می‌کشند‌، ازدواج بالای ۳۵سال داشته یا به نوزاد خود شیر نداده‌اند احتمال بیشتری دارد که به سرطان پستان مبتلا شوند. افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند باید زودتر از بقیه تحت نظر پزشک زنان قرار بگیرند؛ مثلا فردی که یکی از اقوام نزدیکش در ۵۰سالگی به سرطان مبتلا شده است باید ۱۰سال زودتر تحت نظر پزشک زنان قرار بگیرد‌. توصیه می‌شود خانم‌ها بعد از ۴۰سالگی ماموگرافی انجام دهند.

بررسی دندان‌ها هر شش‌ماه یک‌بار سازمان جهانی بهداشت معاینات دوره‌ای دندان را هر شش ماه یک بار مطلوب می‌داند. ولی با توجه به بیماری‌های خاص لثه لازم است افرادی که بیشتر از بقیه در معرض بیماری‌های لثه قرار دارند و یا مستعد ابتلا به بیماری‌های لثه هستند این معاینات دوره ای را با فاصله زمانی کوتاه‌تری انجام دهند و هر سه ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. اگر این افراد به دندانپزشک دیر مراجعه کنند میزان بیشتری استخوان و لثه از دست می‌دهند که این مساله باعث از بین رفتن نسوج نگهدارنده ریشه دندان شده و در نهایت باعث لق شدن و از دست رفتن دندان‌ها خواهد شد.

گروه‌های سنی پایین‌تر به‌خصوص اطفال بیش از بقیه مستعد ابتلا به پوسیدگی دندان هستند؛ به همین دلیل باید این گروه سنی هر دو ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند تا کارهای پیشگیری و درمانی لازم برای آنها انجام شود. دندانپزشک برای کودکان زیر ۱۲سال بررسی‌های لازم را از نظر کمبود فضا برای رویش دندان دائمی ‌انجام می‌دهد و در صورت لزوم برای حفظ فضا برای رشد دندان‌ها اقدام به کشیدن دندان‌ها می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش لاتکس کلیک کنید

برای داشتن دندان‌های دائمی ‌و مرتب باید دندان‌های شیری مرتب داشت و این مساله تنها زمانی محقق می‌شود که مراجعات مرتب دوره‌ای وجود داشته باشد. بهتر است والدین پیش از رویش دندان‌ها‌،فرزندشان را نزد دندانپزشک ببرند و از شش ماهگی یا یک سالگی که شروع رویش دندان‌های شیری است این مراجعات به شکل مستمر وجود داشته باشد.

آزمایش پروستات آقایان باید از سنین ۴۵ تا ۵۰ سالگی و بالاتر سالی یک بار از نظر پروستات بررسی شوند و تست مخصوصی را انجام دهند. افرادی که مشکلات پروستات دارند بهتر است این تست را با فاصله زمانی کوتاه‌تری انجام دهند.

بیماری قلبی و معاینه‌های دوره‌ای با افزایش سن و مبتلا شدن به برخی از بیماری‌ها احتمال ابتلا به بیماری قلبی بالا خواهد رفت؛ بنابراین افرادی که سابقه بیماری قلبی در خانواده‌هایشان وجود دارد بنا بر تشخیص پزشک باید هر سه تا پنج سال یک‌بار برای اطمینان از وضعیت سلامتشان معاینه شوند. این در حالی است که در افراد جوان یا کسانی که عوامل خطرساز یا سابقه ابتلای خانوادگی به بیماری‌های قلبی در آنها وجود ندارد نیازی به بررسی سالانه نیست.

در وهله اول برای تشخیص بیماری‌های قلبی‌عروقی آزمایشات خاصی لازم نیست و تشخیص اولیه به وسیله شرح حال و معاینه فیزیکی توسط پزشک انجام می‌شود اما از تست‌های اولیه‌ای که در کنار علائم و شرح حال می‌توان برای تشخیص به آن اشاره کرد نوار قلب است که به بررسی ناهمگونی در ریتم قلب می‌پردازد. بعد از نوار قلب تست تشخیصی دیگری وجود دارد که به وسیله آن عملکرد، ابعاد و بررسی حفره‌های قلب انجام می‌شود و به آن اکوکاردیوگرافی قلب می‌گویند که همان سونوگرافی قلب است.

معاینات دوره ای اطفال والدین باید نوزادان سالم را در شش ماه اول تولد ماهی یک بار نزد متخصص اطفال ببرند و اگر نوزاد سالم باشد باید هر سه‌‌ماه یک بار تا دوسالگی این کار انجام شود. مراجعه به متخصص اطفال از شش‌ماهگی تا سه‌ سالگی خیلی مهم است چرا که در این دوران کودک در حال رشد و تکامل است و با مراجعه به پزشک می‌توان از مطلوب بودن روند رشد کودک مطمئن شد. همچنین بیشتر بیماری‌ها تا سن سه‌سالگی کودکان را تهدید می‌کنند؛ بنابراین تشخیص ودرمان به موقع آنها بسیار حائز اهمیت است. اینکه کودکی بیمار نیست دلیل نمی‌شود که والدین ارتباطی با پزشک متخصص نداشته‌باشند.

واکسیناسیون نوزادان و کودکان یکی از کارهای مهمی‌است که از زمان بدو تولد باید به آن توجه کرد. والدین باید فرزندان خود را برای ادامه واکسیناسیون‌ها به شکل دوره ای به مراکز بهداشتی درمانی ببرند. این واکسیناسیون‌ها در زمان تولد، یک و نیم ماهگی‌، سه‌ماهگی، شش‌ماهگی، نه‌ماهگی و حدود ۱۲ماهگی انجام می‌شود. واکسیناسیون‌ها شامل هپاتیت، ب.‌س.‌ژ‌، واکسن سه‌گانه (دیفتری، سیاه سرفه، کزاز) فلج اطفال، ام.‌ام.‌آر (اریون، سرخک، سرخچه) است و به شکل دوره‌ای انجام می‌شود.

 

فروش ویژه انواع ترالی حمل فلزی وینکل پلاس

 

آزمایش دیابت براساس برنامه کشوری دیابت، همه افراد بالای ۳۰ سال که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند باید سالانه یک‌بار برای بررسی به پزشک یا مراکز تشخیص دیابت مراجعه کنند تا در‌صورت مبتلا بودن به این بیماری یا در معرض خطر بودن، به موقع اقدامات درمانی برای آنها انجام شود.

گفتنی است کسانی که سابقه ابتلا یه دیابت در خانواده آنها وجود دارد، افراد سیگاری‌، افراد چاق و افراد با فشارخون بالا و در معرض استرس زیاد بیش ازدیگران در معرض ابتلا به دیابت هستند. قند‌خون به شکل ناشتا باید زیر ۱۱۰ و دو ساعت بعد از خوردن صبحانه باید زیر۱۴۰ تا ۱۵۰ باشد؛ در غیر این صورت فرد در معرض ابتلا به دیابت است‌.

اگر قند‌خون ناشتا بالای ۲۰۰ تا ۲۵۰ باشد و علائمی‌ چون پر‌ادراری، پرنوشی و پرخوری وجود داشته باشد یا فرد به شکل مکرر دچار عفونت ادراری شود احتمال ابتلا به دیابت وجود دارد. قند‌خون و تشخیص دیابت از طریق آزمایش خون امکان‌پذیر است و دستگاه‌های تست قند‌خون فقط برای بررسی وضعیت قند‌خون افراد دیابتی کاربرد دارد و چندان برای تشخیص بیماری دقیق نیست.

آزمایش چربی به طور کلی تمام افرادی که در سنین بالای ۴۰ سال قرار دارند باید سالی یک بار آزمایش خون انجام بدهند و از نظر چربی‌خون بررسی شوند. مواردی چون رسوب سلولی، تعداد پلاکت،گلبول قرمز و گلبول سفید در آزمایش خون این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد. افرادی که با مشکل تغییرات فشارخون مواجه هستند باید هفته‌ای یک بار آن‌را اندازه‌گیری کنند.

معاینات بعد از ۵۰ سالگی در زنان بعد از سن ۵۰ سالگی ضخامت ‌اندومتر رحم و تخمدان‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد که این کار از طریق سونوگرافی انجام می‌شود. سنجش تراکم استخوان از دیگر کارهایی است که خانم‌های ۵۰ سال به بالا باید انجام دهند چرا که در این سن خانم‌ها مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند. همچنین این خانم‌ها باید از نظر هورمون‌های تیروئید هم بررسی شوند.

منبع- توصیه

 

فروش ویژه انواع گیت ترینر برقی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

مهم‌ترین علل ریزش موی غیرقابل‌برگشت مهم‌ترین علل ریزش موی برگشت‌پذیر تازه‌های درمان ریزش مو برگشت پذیر بودن یا نبودن ریزش مو

 

 

 مو بافتی منحصر به‌فرد است؛ بافتی که تقریبا رشد و تکثیر دائمی دارد. ریزش و رشد موها چرخشی است و در نواحی مختلف بدن مدت زمان هر چرخه تفاوت دارد مثلا در ناحیه سر هر 3 تا 5 سال یکبار مو دچار ریزش و بعد وارد فاز استراحت می‌شود و دوباره رشد می‌کند. این مساله به آن معنی است که در ناحیه سر 85 درصد موها به‌طور کلی در حال رشد و تکثیرند و 15 درصد در حال استراحت‌ که در دوره 3- 2 ماهه می‌ریزند. در حالت طبیعی، ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است اما عوامل مختلفی باعث افزایش این ریزش می‌شود.

 

عواملی که باعث ریزش مو می‌شوند یا برگشت‌پذیرند یا غیرقابل‌برگشت و با توجه به این مسئله، برای ریزش مو درمان‌های مختلفی وجود دارد که از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است.

مهم‌ترین علل ریزش موی غیرقابل‌برگشت

بیماری‌های التهابی مثل لیکن‌پلان، لوپوس، انواع کچلی و عفونت پیاز مو از علل ریزش دائمی مو هستند. درمان این نوع، متوقف کردن هر چه سریع‌تر بیماری اصلی است. بعد از سال‌ها و خاموش شدن بیماری، امکان پیوند مو وجود دارد. در محل جوشگاه و جای جراحی‌ها و محل رادیوتراپی ریزش موی مجدد امکان ندارد و باید کاشت انجام داد. در کم‌کاری تیرویید نیز ریزش مو برگشت‌پذیر نیست و باید خیلی سریع درمان‌ها را شروع کرد.

 

فروش ویژه انواع تخت چهار شکن الکتریکی وینکل پلاس

 

مهم‌ترین علل ریزش موی برگشت‌پذیر

از بین مهم‌ترین علل ریزش موی برگشت‌پذیر باید به این موارد اشاره کرد:

1. تغییر در سیستم داخلی بدن: گاهی بروز تغییراتی در سیستم داخلی بدن باعث ریزش موی تلوژنی می‌شود. در نتیجه تعداد موی بیشتری وارد فاز استراحت خواهدشد. از این عوامل می‌توان به رژیم‌های سخت تغذیه‌ای، کم‌کاری تیرویید، کم‌خونی، بیماری‌های تب‌دار شدید، اعمال جراحی وسیع یا زایمان اشاره کرد. در این موارد باید علل زمینه‌ای را اصلاح کرد.

2. اختلال‌های هورمونی: علت برخی ریزش موها، هورمونی- ژنتیکی است. آقایانی که دچار طاسی نوع مردانه می‌شوند و خانم‌های مبتلا به ریزش موی نوع مردانه، دچار این نوع ریزش مو هستند.

در حال حاضر در آقایان درمان استاندارد ریزش موی هورمونی- ژنتیکی ماینوکسیدیل 5 درصد و قرص فیناستراید است. به تازگی قرص جدیدی به نام دوتایستراید جایگزین فیناستراید شده که طولانی‌اثرتر است. در عین حال می‌توانید از ترکیب‌های گیاهی حاوی رزماری هم برای متوقف کردن ریزش مو استفاده کنید. البته این درمان‌ها کمکی است و به تنهایی اثر کمی دارند.

در خانم‌ها درمان کمی متفاوت است و باید در کنار آن مشکل هورمونی را برطرف کرد. مصرف ماینوکسیدیل 2 یا 5 درصد و قرص جلوگیری از بارداری کمک می‌کند موها رویش خوبی داشته باشد. تا زمانی که دارو مصرف کنید، ریزش موی هورمونی- ژنتیکی قطع می‌شود اما به محض قطع دارو، ریزش ادامه می‌یابد. در این نوع از ریزش مو، درمان دارویی تا حد امکان ادامه دارد و در نهایت فرد به پیوند مو نیاز خواهد داشت. در کسانی که ریزش مو شدید بوده و کف سر مشخص است، درمان دارویی دیگر جواب نمی‌دهد.

 

فروش ویژه انواع سمان موقت زینک اکساید وینکل پلاس

 

3. بیماری‌های التهابی: در برخی از انواع بیماری‌های التهابی که سیستم ایمنی موها را از بین می‌برد و شایع‌ترین آن ریزش موی سکه‌ای است، ریزش مو برگشت‌پذیر است. 50-40 درصد مبتلایان به این بیماری خود به خود درمان می‌شوند اما در درصدی از بیماران متناسب با شدت بیماری به درمان نیاز است. در موارد خفیف تزریق داخل ضایعه و در برخی مواد تجویز کورتون و سایر داروهای موضعی توصیه می‌شود.

4. کمبود‌های تغذیه‌ای: در کودکان مسائل ایمنی یا تغذیه‌ای می‌تواند عامل ریزش باشد و باید به‌وسیله متخصص معاینه شوند. کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل ویتامین‌های گروه B یا روی و زینک و آهن می‌تواند عامل ریزش موی کودکان باشد.

تازه‌های درمان ریزش مو

از درمان‌های جدیدتر ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی تلوژنی (مثلا به دنبال مصرف برخی داروها یا رژیم‌های غذایی نامناسب) تزریق برخی داروها به پوست سر است. در این روش که مزوتراپی نام دارد، داروهای مختلفی شامل ویتامین‌های مختلف گروه B و فاکتورهای رشد مختلف موثر در تقویت فولیکول‌های مو براساس صلاحدید متخصص پوست به صورت دوره‌ای در پوست سر تزریق می‌شوند.

این کار در بسیاری از موارد به توقف ریزش موی شدید و ضخیم‌تر شدن موهای نازک شده، کمک می‌کند. این درمان ابتدا به صورت هفتگی شروع می‌شود و سپس فواصل تزریق افزایش می‌یابد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، داروهای مزوتراپی در حال ورود به عرصه کاربری هستند.

از روش‌های دیگر که اخیرا در کنگره‌های علمی نیز به آن اشاره می‌شود، استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت خود فرد برای تقویت فولیکول‌های مو و درمان ریزش موی‌ آندروژنیک است. متاسفانه از این روش (PRP) در ایران استفاده‌های تبلیغاتی دروغین شد و عده‌ای پزشک‌نما، از آن به‌عنوان درمان قطعی فقط با یک بار تزریق یاد کرده‌اند اما این ادعا واقعیت ندارد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع نخ دندان کلیک کنید

 

برای رسیدن به هدف درمانی به تجدید تزریق نیاز دارد. مثلا در ابتدا چند جلسه تزریق هر 2 ماه لازم است و سپس در صورت رسیدن به پاسخ درمانی می‌توان فواصل تزریق را افزایش داد و نهایتا به سالی یک مرتبه رساند. اصولا ماندگاری تاثیر یک بار تزریق PRP حداکثر 300 روز است.

نکته مهم دیگر آنکه تزریق PRP برای همه افراد مفید نیست. مصرف برخی داروها مانند آسپیرین که عملکرد پلاکت‌ها را مختل می‌کند، تاثیر PRP را از بین می‌برد و همچنین در برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های خودایمنی یا در بیماران مبتلا به بدخیمی‌ها، مصرف PRP ممنوع است.

اما باید دانست که PRP‌ سرطانزا نیست اما اگر به یک ضایعه سرطانی یا دارای استعداد تبدیل به سرطان تزریق شود، پرواضح است که سیر آن را تسریع می‌کند و اگر جز این باشد PRP که غنی از فاکتورهای رشد مختلف است، دیگر PRP نیست.

میزان تاثیر PRP در ریزش موی آندروژنیک در افراد مختلف متفاوت است و در عده‌ای هیچ اثری ندارد و در برخی اثر کاملا واضح و اعجاب‌انگیز دارد. معلوم نیست که چه عواملی در این تفاوت موثرند و هنوز تا یافتن پاسخ مطالعات علمی فراوانی لازم است.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

جراحی لامینکتومی چیست؟

جراحی ستون فقرات لامینکتومی به عملی گفته می شود که در آن تمام لامین مهره برداشته شود. این عمل می تواند به صورت یک طرفه یا دو طرفه انجام شود. عمل لامینکوتومی اگر همراه با آسیب مفاصل فاست نباشد، به پایداری ستون فقرات آسیب چشمگیری نمی زند. این عمل بخصوص در تنگی کانال نخاعی برای رفع فشار از نخاع و ریشه های عصبی کاربرد فراوان دارد. امروزه انجام لامینکتومی در جراحی دیسک کاربردی ندارد مگر در مواقعی که دیسک بسیار حجیم باشد و خارج کردن آن خطر آسیب عصبی داشته باشد. همچنین برای دسترسی به داخل کانال جهت خارج کردن تومور های نخاعی از لامینکتومی استفاده می شود.

 

هدف از انجام عمل لامینکتومی چیست؟ 

نخاع در درون یک محفظه بسته به نام کانال نخاعی است که از پشت سر هم قرار گرفتن حلقه های استخوانی پشت هر مهره درست شده است. گاهی اوقات به عللی نخاع در درون این حلقه استخوانی تحت فشار قرار میگیرد و یا ریشه های عصبی که از نخاع خارج میشوند در حین خروج از این حلقه استخوانی تحت فشار قرار میگیرند.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی استیل

 

برداشته شدن لامینا موجب کم شدن فشار از روی نخاع و ریشه های عصبی می شود.

 

این فشار به علت تنگ شدن کانال نخاعی و محدود شدن فضای درونی این حلقه استخوانی است و میتواند علل متفاوتی داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

– هرنی دیسک بین مهره ای

– رشد استخوان های اضافه به نام استئوفیت یا اسپور به درون کانال نخاعی

– کلفت شدن رباط های اطراف کانال نخاعی

جهت مشاهده و خرید انواع لگن بیمار کلیک کنید

– جابجا شدن مهره ها و سر خوردن آنها بر روی هم

تنگ شدن فضا موجب فشار به نخاع و ریشه عصبی و بروز علائم بیماری میشود. یک راه خوب برای برداشتن فشار از روی عصب برداشتن قسمتی از حلقه استخوانی است. از این حلقه استخوانی لامینا بیش از دیگر قسمت ها در دسترس است. با برداشتن لامینا میتوان حلقه بسته استخوانی را در یک طرف باز کرده و در نتیجه فشار روی نخاع و عصب را کم کرد

عوارض احتمالی عمل جراحی لامینکتومی چیست؟

عمل جراحی لامینکتومی مانند هر جراحی دیگر می تواند با عوارض احتمالی همراه باشد. مهمترین این عوارض عبارتند از:

– عوارض ناشی از بیهوشی

– لخته شدن خون در وریدهای عمقی اندام تحتانی

 

مشخصات و قیمت انواع دستکش بدون پودر

 

– عفونت

– آسیب به عصب: آسیب به عصب میتواند در حین جراحی و به علت کشیده شدن یا قطع عصب و یا بعد از جراحی و به علت تورم ناحیه جراحی و یا به علت ایجاد بافت اضافه در محل و فشار آن به عصب باشد. در صورت بروز این مشکلات اختلال حسی و حرکتی برای بیمار ایجاد شده و یا اختلالات قبل از عمل شدیدتر می شوند.

– ناپایداری: در عمل جراحی لامینکتومی معمولا مفاصل فاست دست نخورده باقی میمانند تا بدینوسیله پایداری بین دو مهره مجاور کم نشود. با این حال در بعضی موارد که مفصل فاست بزرگ شده و به اعصاب نخاعی فشار وارد میکند پزشک جراح مجبور میشود تا مفصل فاست را هم خارج کند. در این موارد بین دو مهره مجاور ناپایداری ایجاد میشود. به همین منظور در صورتیکه جراح مجبور به خارج کردن مفصل فاست شود همراه با آن دو مهره مجاور را به هم جوش می دهد.

– باقی ماندن درد

 

نکات قابل توجه برای بیمار

 

جهت مشاهده و خرید انواع اسپکلوم واژینال کلیک کنید

 

– 1 الی 2 روز بعد از جراحی ترخیص خواهید شد.

– قبل از ترخیص نحوه استفاده از کمربند یا فیکساتور را یاد بگیرید.

– درد شما با داروهای مخدر کنترل خواهد شد.این داروها اعتیادآور است و مصرف بیش از مقدار و مدت مجاز منجر به اعتیاد خواهد شد.

– برای جلوگیری از یبوست آب فراوان بنوشید و غذهای پر فیبر استفاده نمایید.

– اگر فیوژن مهره برایتان صورت گرفته است تا 6 ماه بعد از جراحی از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل آسپرین و ایبوپروفن استفاده نکنید.

– تا 2-4 هفته یا زمان توصیه پزشکتان رانندگی نکنید.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تک شکن

 

– از نشستن طولانی مدت بپرهیزید.

– از بلند کردن اجسام سنگین مثلا گالن آب خودداری نمایید.

– انجام کارهای خانه و بیرون تا اولین ملاقات با پزشک ممنوع است.

– از مصرف دخانیات خودداری کنید.

– فعالیت جنسی و زناشویی را تا اولین ملاقات با پزشکتان به تاخیر بیاندازید.

– ممکن است تا چندین روز برای فعالیت های روزمره نیاز به کمک داشته باشید.

 

مشخصات و قیمت انواع دستگاه CR

 

– بعد از 4 روز از جراحی میتوانید به حمام بروید.

– به تدریج شروع به راه رفتن نمایید.

– در صورت مشاهده قرمزی و ترشحات غیرطبیعی و درد بیش از حد فورا به پزشک مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

همه چیز درباره سرطان مولتیپل میلوما

 

این تومور به علت سرطانی شدن دسته ای از سلول ها به نام پلاسموسیت ایجاد می شود

میلوم مولتیپل (Multiple Myeloma) شایعترین تومور استخوان یا سرطان استخوان است که منشا آن از خود استخوان بوده و از جای دیگر نیامده است. به  تومورهایی که منشا آنها سلول های خود استخوان است تومور اولیه استخوان می گویند. سن شیوع این تومور بالای 40 سالگی است و در مردان بیشتر است.

 

میلوم مولتیپل چگونه ایجاد می شود؟

 

مشخصات و قیمت انواع تخت بیمارستانی الکتریکی

 

این تومور به علت سرطانی شدن دسته ای از سلول ها به نام پلاسموسیت plasma cells ایجاد می شود. پلاسموسیت ها دسته ای از گلبول های سفید هستند که وظیفه آنها ترشح آنتی بادی است. براثر سرطانی شدن این سلول ها مقادیر زیادی آنتی بادی غیر طبیعی در بدن تولید می شود.

 

این پلاسموسیت های سرطانی شده در تمام استخوان هایی که مغز استخوان دارند وجود دارد. در واقع میلوم مولتیپل یک سرطان منتشر است که تمام اسکلت را درگیر می کند واگر بیمار تنها در یک استخوان مشکل دارد به علت آنست که تومور در آن ناحیه بیش از مناطق دیگر پیشرفت کرده است.

 

عوامل خطر مولتیپل میلوما

º سن بیشتر از 65 سال

 

مشخصات و قیمت انواع فشارسنج

 

º مرد بودن

º آمریکایی های آفریقا تبار

º دارا بودن سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری

 

برخی افراد با شرایط زیر، این بیماری را خواهند گرفت. این شرایط ممکن است اشکال اولیه میلوم متعدد باشند:

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی استیل کشو دار کلیک کنید

 

- مونو کلونال گاموپاتی (MGUS) که در این بیماری پروتئینی غیرطبیعی به نام M در خون وجود دارد و این پروتئین توسط سلول های پلاسما تولید می شود.

 

- پلاسمای انفرادی که نوعی اختلال در سلول های پلاسما می باشد و سلول های غیرطبیعی پلاسما در سطح داخلی استخوان تجمع می یابند و استخوان را سرطانی می کنند.

 

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع کیف برزنتی

 

میلوم مولتیپل شایعترین تومور استخوان یا سرطان استخوان است

 

علائم مولتیپل میلوما

در ابتدا ممکن است این بیماری فاقد علامت باشد، اما با پیشرفت آن، سلول های پلاسما در استخوان ها تجمع می یابند و موجب علائم زیر می شوند:

• درد استخوان در اثر ضایعات لیتیک

• ضعف و خستگی در اثر کم خونی

 

فروش ویژه انواع ویلچر برقی کامفورت وینکل پلاس

 

• کاهش وزن

• گیجی

• تشنگی زیاد

• یبوست در اثر افزایش کلسیم خون

• مشکلات کلیوی

• عفونت به دلیل درست عمل نکردن آنتی بادی ها

 

فروش ویژه انواع تخت تیلت تیبل الکتریکی وینکل پلاس

 

• سلول های پلاسما ممکن است در برآمدگی های بنفش رنگ در زیر پوست دیده شوند.

 

عفونت به دلیل درست عمل نکردن آنتی بادی ها یکی از دلایل مولتیپل میلوما است 

 

تشخیص میلوم مولتیپل

در رادیوگرافی ساده این تومور بصورت نواحی متعدد تیره شدن استخوان بصورت دایره شکل دیده می شود. از نواحی که تغییرات استخوانی در رادیوگرافی بطور شایعی دیده می شود استخوان جمجمه است. گاهی اوقات در اسکن استخوانی نقاط متعدد درگیری استخوان ها دیده می شود.

 

فروش ویژه انواع سوند وینکل پلاس

 

 

در آزمایش خون و ادرار گاهی می توان مقادیر بالایی از آنتی بادی را دید که به تشخیص بیماری کمک می کنند. کم خونی، کاهش تعداد کل گلبول های سفید خون، کاهش تعداد پلاکت های خون و بالا رفتن کلسیم خون از دیگر علائم این بیماری هستند و می توان آنها را با آزمایش خون کشف کرد.

  

میلوم متعدد یا مولتیپل میلوما یک نوع سرطان خون است و معمولا در مغز استخوان وجود دارد

 

درمان میلوم مولتیپل

 

فروش ویژه انواع کمد کنار تخت وینکل پلاس

 

راه های درمان این تومور عبارتند از :

به طور کلی، درمان این بیماری در درجه اول به بیمارانی کمک می کند که دچار عوارض زیر شده باشند: کم خونی، افزایش کلسیم خون، اختلال عملکرد کلیه و یا ضایعات لیتیک.

 

¤ داروها: در درمان اولیه این بیماری داروهای مختلفی تجویز می شود.

 

¤ روش SCT: در بیمارانی که سن کمتر از 70 سال دارند، ممکن است از روش SCT استفاده کنند که در این روش، سلول های بنیادی برداشته می شوند و فریز می شوند و ذخیره می گردند.

 

مشخصات و قیمت انواع کلاه جراحی

 

 

¤ شیمی درمانی: شیمی درمانی باعث تخریب سلول ها در مغز استخوان می شود و موجب می شود که هم سلول های سالم و هم سلول های پلاسما باعث بیماری گردند.

¤  انتقال سلول های بنیادی: در این روش سلول های بنیادی برداشته می شوند و سپس به رگ فرد تزریق می شوند. این سلول های بنیادی به مغز استخوان می روند و در آنجا تکثیر شده و سلول های سالم خونی را می سازند. انتقال سلول های بنیادی این بیماری را درمان نمی کند، اما باعث زنده ماندن بیشتر فرد می شود.

 

بیشتر پزشکان برای درمان این بیماری، از شیمی درمانی و داروها استفاه می کنند.

¤ اشعه درمانی: نیز ممکن است در درمان این بیماران نقش داشته باشد. اشعه ای که به مناطق تحت تاثیر برخورد می کند، سلول های پلاسما را از بین می برد و به کاهش درد و تقویت استخوان ضعیف شده کمک می گردد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی عمومی کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

7 روش برای حفظ سلامت مثانه

 

دفع ادرار در حالت نشسته می تواند به تخلیه کامل مثانه کمک کند

 

مثانه یکی از مهم‌ترین اندام ها در بدن انسان محسوب می شود. این اندام مسئولیت کمک به تخلیه مواد زائد مایع از بدن را بر عهده دارد. این وظیفه ای دائمی است که می تواند چند بار در روز رخ دهد و بر همین اساس به دفع ادرار چند باره روزانه نیاز است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی

 

به رغم نقش چشمگیر در کمک به حفظ سلامت بدن، مثانه اندامی بسیار پویا است و با افزایش سن انسان دستخوش تغییراتی می شود. اغلب، این تغییرات شامل فعال‌تر شدن مثانه می شوند و فرد هرچه بیشتر به استفاده از توالت نیاز پیدا می کند. افزون بر این، مثانه می تواند با افزایش سن انسان با تغییرات سلامت مواجه شود، اگرچه این شرایط تا حدود زیادی با چگونگی رفتار و رسیدگی ما به این اندام در طول زندگیمان بستگی دارد. اما برای حفظ سلامت مثانه چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

 

کنار گذاشتن الکل

مصرف الکل بدن را با مشکلات سلامت بسیاری مواجه می سازد. به عنوان مثال، الکل به کبد، اندامی کلیدی که مسئولیت پالایش سموم را بر عهده دارد، آسیب وارد می کند. مصرف بیش از اندازه الکل حتی می تواند به بیماری کبد منجر شود که این شرایط می تواند کشنده باشد.

 

مصرف الکل می تواند فشار مضاعفی را به واسطه پردازش مایع اضافی و عبور آن از بدن بر مثانه وارد کند. با افزایش سن، ما هرچه بیشتر به تخلیه مثانه خود نیاز پیدا می کنیم و مصرف الکل می تواند بر شدت این مشکل بیفزاید. اگر با یک مشکل سلامت در مثانه خود مواجه هستید، مصرف الکل را کنار بگذارید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تب سنج دیجیتال کلیک کنید

 

 

محدود کردن مصرف کافئین

ما اغلب کافئین را به عنوان یک ماده مخدر در نظر نمی گیریم، اما در حقیقت این گونه است. امروزه، کافئین شاید یکی از محبوب‌ترین مواد مخدر قانونی باشد، زیرا به شکل های مختلف از نوشیدن چای، قهوه، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی‌زا تا پودرهایی که پیش از تمرینات ورزشی مصرف می شوند و همچنین به شکل مکمل در دسترس است. هر روز، میلیاردها نفر در سراسر جهان از کافئین برای بیدار کردن بدن خود و انجام فعالیت های روزانه کمک می گیرند.

 

اما این شرایط برای مثانه که وظیفه تخلیه مایعاتی مانند چای، قهوه و نوشابه های گازدار را بر عهده دارد، یک مشکل محسوب می شود. کافئین موجود در آنها همانند یک عامل ادرارآور عمل می کند که به معنای تخلیه بیش از اندازه مایع و کم آبی بدن انسان است. مطالعات در این زمینه همچنان جریان دارند، اما به نظر می رسد افرادی که نگران شرایط سلامت مثانه خود هستند باید مصرف کافئین را محدود کنند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع گیت ترینر توانبخشی

 

پرهیز از نگه داشتن ادرار

یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین اقداماتی که می توانید برای حفظ سلامت مثانه خود انجام دهید، پرهیز از نگه داشتن ادرار برای مدت زمان طولانی است. اگرچه ممکن است گاهی اوقات مجبور به انجام این کار شوید، اما نگه داشتن مداوم ادرار می تواند به عضلات اطراف مثانه آسیب وارد کند و قضاوت درباره این که به واقع چه زمانی به استفاده از توالت نیاز دارید را دشوار سازد.

 

 

کافئین یک عامل ادرارآور است که به معنای تخلیه بیش از اندازه مایع بدن انسان است

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت لاپاراسکوپی ژنیکولوژی کلیک کنید

پرهیز از نوشیدن دیر هنگام مایعات در شب

اگر از جمله افرادی هستید که حداقل یک بار در شب از خواب بیدار می شوید تا مثانه خود را خالی کنید، محدود کردن میزان مایعات مصرفی هنگام شب ایده خوبی محسوب می شود. این کار احتمال خواب شبانه با کیفیت بالا و بدون وقفه که بدن به آن نیاز دارد را افزایش می دهد.

 

به طور ویژه، پرهیز از مصرف مایعاتی که می توانند مثانه را تحریک کنند و موجب بیدار شدن از خواب شوند، اهمیت دارد. نوشیدنی های کافئین‌دار، مانند قهوه، چای، و نوشابه های گازدار و همچنین نوشیدنی های الکلی، مانند آبجو و شراب، از آن جمله هستند. به عنوان یک قانون، دو ساعت پیش از خواب مایعات مصرف نکنید و تلاش کنید مصرف مایعات خود را در محدوده آب، آبمیوه، و نوشیدنی های فاقد کافئین حفظ کنید.

 

عدم عجله هنگام دفع ادرار

جهت مشاهده و خرید انواع رادیوگرافی کلیک کنید

اگر قصد دارید مثانه خود را سالم و کارآمد حفظ کنید، هنگام دفع ادرار زمان کافی به این کار اختصاص دهید و برای خروج از توالت پیش از این که مثانه به طور کامل تخلیه شود، عجله نداشته باشید.

این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای پیشگیری از آسیب دیدن مثانه و یا مراجعه بیش از اندازه به توالت انجام دهید. دفع ادرار در حالت نشسته می تواند به تخلیه کامل مثانه کمک کند.

 

دفع ادرار پس از رابطه جنسی

ممکن است اندکی عجیب به نظر برسد، اما دفع ادرار پس از رابطه جنسی هم برای مردان و هم برای زنان مهم است. رابطه جنسی، به ویژه روابط محافظت نشده، می توانند انتقال باکتری ها به بخش های بسیار حساس اندام های تناسلی را موجب شوند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ماساژور

 

شما می توانید با دفع ادرار پس از رابطه جنسی به تخلیه این باکتری ها از بدن کمک کنید و به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به عفونتی تحریک کننده، مانند عفونت دستگاه ادراری را کاهش دهید. برای به حداکثر رساندن دفع این باکتری ها، پس از دفع ادرار دوش بگیرید.

 

پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ

لباس هایی که می پوشید می توانند اثر قابل توجهی بر سلامت مثانه شما داشته باشند. لباس هایی که تنگ نیستند، مانند زیرپوش های نخی، می توانند به مجرای پیشاب اجازه خشک شدن دهند. اما با پوشیدن لباس های تنگ توانایی مجرای پیشاب برای خشک شدن را کاهش داده، در شرایطی که احتمال مرطوب باقی ماندن و تشویق رشد باکتری ها را افزایش می دهید. این شرایط می تواند موجب شکل گیری یک عفونت تحریک کننده یا حتی دردناک شود.

 

پوشیدن لباس های گشاد همواره در هر زمان و هر مکانی، مانند ساعات کاری، امکان پذیر نیست، اما زمانی که به خانه می رسید، نوع پوشش خود را تغییر دهید و از لباس های راحت استفاده کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت خون گیری کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 22 فروردين 1401
.

 

کم خونی (Anemia) بیماری ای است که در آن شما گلبول قرمز خون سالم و کافی برای رساندن اکسیژن به سایر بافت های بدنتان ندارید. ابتلا به کم خونی، ممکن است باعث احساس خستگی در شما شود. کم خونی، شامل شاخه ها و شکل های مختلفی می‌باشد که هرکدام دلایل مختلفی دارند، از دست دادن خون یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به کم خونی است. کم خونی، می تواند دائمی و یا موقتی باشد و شدت آن ممکن است متعادل و یا شدید باشد.اگر احساس می‌کنید به کم خونی، مبتلا هستید، به پزشک مراجعه نمایید چراکه کم خونی، ممکن است نشانه یک بیماری جدی و سخت باشد. درمان کم خونی، می‌تواند شامل دریافت مکمل و یا دریافت مراقبت پزشکی باشد. پیشگیری از بعضی از انواع کم خونی، با یک رژیم غذایی سالم و متنوع ممکن می‌باشد.

 

 

علائم کم خونی

علائم و نشانه های ابتلا به کم خونی، بسته به دلیل آن، نوع کم خونی و بیماری های مرتبط به کم خونی، متفاوت است، این علائم ممکن است شامل:

  • خستگی و احساس فرسودگی
  • رخوت و بی حالی
  • بی قراری و ناراحتی
  • تنگی نفس و یا مشکل در تنفس
  • تمرکز ضعیف
  • تپش قلب
  • حساسیت به هوای سرد
  • پوست رنگ پریده
  • درد قفسه سینه

سایر علائم زیر ممکن اند اما معمول نیستند:

 

مشخصات و قیمت انواع کیف برزنتی

 

  • وزوز گوش ها
  • سردرد
  • تاثیر بر حس چشایی
  • خشکی دهان
  • مشکل در بلعیدن غذا
  • ناخن های خشک و پوسته پوسته
  • سندرم پای بی قرار

 

دلایل کم خونی

شما زمانی دچار کم خونی، می‌شوید، که خون شما گلبول قرمز کافی ندارد. زمانی گلبول های قرمز شما کم می‌شود که:

  • بدن شما گلبول قرمز کافی تولید نمی‌کند و یا گلبول تولید شده بدرستی عمل نمی‌کند.
  • بدن شما گلبول های قرمز تولید شده را نابود می‌کند، در این حالت که معمولا بدلیل سایر بیماری ها و عوامل رخ می‌دهد، عمر گلبول قرمز تولید شده کم تر از حد لازم بوده و با مرگ گلبول، بدن دچار کم خونی می‌شود.
  • خونریزی باعث از دست دادن گلبول های قرمز خون و هموگلوبین شده و باعث کم شدن تعداد گلبول قرمز خون می‌شود. این خونریزی ها ممکن است بدلیل مواردی از جمله زخم معده، هموروئید، التهاب معده، سرطان، بعضی از انواع داروها، بعضی از انواع داروهای پیشگیری از بارداری، قاعدگی، جراحی و اهدای خون باشد.

دلایل انواع شایع کم خونی شامل:

  • کم خونی فقر آهن.
  • کم خونی ناشی از کمبود ویتامین.
  • کم خونی ناشی از بیماری های مزمن.
  • کم خونی ناشی از عوامل ارثی

 

عواملی که خطر این مشکل را افزایش می‌دهد

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ژنیکولوژی

 

عواملی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانند باعث ایجاد کم خونی، در افزاد شوند، این عوامل شامل:

  • رژیم غذایی فاقد ویتامین های مورد نیاز. رژیم های غذایی که میزان کمی آهن ویتامین b 12 و فولیک اسید در آنها موجود است، خطر ابتلا به کم خونی، را افزایش می‌دهد.
  • اختلالات روده ای. ابتلا به اختلالات روده‌ای که بر جذب مواد مغذی توسط بدن شما تاثیر می‌گذارد، می‌تواند خطر ابتلای شما به کم خونی، را افزایش دهد.
  • قاعدگی. عموما زنان در سنین قاعدگی بیشتر از مردان و زنان یائسه دچار کم خونی، می‌شوند.
  • بارداری. اگر شما باردار هستید، خطر ابتلا به کم خونی، در شما افزایش می‌یابد.
  • بیماری های مزمن. بیماری های همچون سرطان، نارسایی کبد یا کلیه یا سایر بیماری های مزمن خطر ابتلا به کم خونی، را افزایش می‌دهند.
  • سایر عوامل. سابقه آلوده شدن به بعضی از عفونت ها، بیماری های خونی و بیماری های خود ایمنی، مصرف الکل، آلوده شدن به مواد سمی و مصرف بعضی از انواع داروها می‌تواند باعث ابتلا به کم خونی شود.

 

عوارض ابتلا به کم خونی

اگر کم خونی، درمان نشود می‌تواند باعث ابتلا به سایر عوارض و مشکلات از جمله:

  • خستگی شدید. زمانیکه کم خونی شدید باشد، شما ممکن است انقدر خسته باشید که نتوانید کاری انجام دهید.
  • بیماری های قلبی. کم خونی، می‌تواند باعث تپش قلب (آریتمی قلبی) شود. همچنین از آنجاییکه قلب برای رسیدن اکسیژن کافی به بدن باید بیشتر کار کند، ممکن است فرد دچار نارسایی احتقانی قلبی ( congestive heart failure) شود.
  • مرگ. بعضی از انواع کم خونی ارثی می‌توانند جدی بوده و حتی زندگی افراد را تهدید کنند. همچنین از دست دادن سریع و شدید خون می‌تواند باعث کم خونی حاد شده و حتی باعث مرگ افراد شود.

 

close up cover of air condenser; Shutterstock ID 189688622

 

مشخصات و قیمت انواع تخت لاغری و ژل و بوتاکس

 

میزان مناسب گلبول قرمز خون

میزان عمومی و مناسب تعداد گلبول قرمز خون می‌بایست :

  • برای مردان: ۴٫۷ تا ۶٫۱ میلیون گلبول قرمز در هر میکرولیتر
  • برای زنان: ۴٫۲ تا ۵٫۴ میلیون گلبول قرمز در هر میکرولیتر

این میزان گلبول تعداد معمول بوده و در بعضی از نواحی یا آزمایشگاهها میزان مناسب در رنج دیگری ممکن است باشد، برای اطلاع از رنج مناسب ناحیه تان می‌بایست به آزمایشگاه یا پزشک مراجعه نمایید.

 

درمان کم خونی

درمان کم خونی، بسته به علت آن متفاوت است، بعضی از انواع درمان بسته بیماری مربوطه شامل:

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات پزشکی و سلامت کلیک کنید

  • درمان کم خونی مربوط به فقرآهن. در این شرایط پزشک شما از مکمل های حاوی آهن برای تنظیم سطح گلیول قرمز خون استفاده می‌کند.
  • درمان کم خونی مربوط به رژیم غذایی. بیمارانی که کم خونی آنها به دلیل رژیم غذایی ناسالم آنهاست و رژیم غذایی آنها فاقد آهن است و یا کم آهن می‌باشد، باید اقدام به گنجاندن غذاهای حاوی آهن همچون سبزیجات سبز تیره برگدار، کنگر فرنگی، زردآلو، لوبیا، عدس، نخود، سویا، گوشت، آجیل، آلو بخارا و کشمش در رژیم غذایی شان نمایند.
  • درمان کم خونی مربوط به بیماری های دیگر. اگر کم خونی، به علت ابتلا به سایر بیماری ها باشد، می‌بایست برای درمان کم خونی، بیماری مربوطه را درمان نمود. همچنین اگر علت کم خونی، بعلت مصرف داروها از جمله داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) باشد، می‌بایست دارویتان را با دارویی مشابه و بدون عارضه جایگزین نمایید.

 

پیشگیری از ابتلا به کم خونی

خیلی از انواع کم خونی، قابل پیشگیری نمی‌باشند. بااینحال بعضی از انواع دیگر از جمله کم خونی بسته به فقرآهن و کمبود ویتامین، با یک رژیم غذایی پر ویتامین قابل پیشگیری می‌باشد، این ویتامین ها و مکمل ها شامل:

  • آهن. غذاهای سرشار از آهن همچون سبزیجات سبز تیره برگدار، کنگر فرنگی، زردآلو، لوبیا، عدس، نخود، سویا، گوشت، آجیل، آلو بخارا و کشمش می بایست در رژیم غذایی گنجانده شود.
  • فولیک اسید. فولات و هم خانواده اش فولیک اسید در مرکبات و آبشان، موز، سبزیجات تیره و برگدار، حبوبات و غذاهای غنی شده موجود می‌باشد.
  • ویتامین b-12. این ویتامین بصورت طبیعی در گوشت و لبنیات موجود می‌باشد. همچنین این ویتامین در بعضی از شیر سویا هم موجود است.
  • ویتامین C. خوراکی های حاوی ویتامین C از جمله مرکبات، خربزه و هندوانه و انواع توت ها به جذب آهن کمک می‌نمایند.

همچنین در صورتیکه در خانواده شما کم خونی، ارثی وجود دارد، به یک مشاور ژنتیک مراجعه نمایید.

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع گاز طبی کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 20 فروردين 1401
.

 

سرفه نوعی انعکاس و عملی طبیعی است که در پاسخ به محرک تحریک می شود. سرفه در اثر بیماری ایجاد می شود و از جمله عوامل خط دفاعی بدن است. سرفه سبب به خروج راندن میکروارگانیسم ها می شود، همچنین این عمل سبب رسیدن خلط و مخاط حاصل از به دام افتادن عوامل خارجی به دهان و حلق می شود.

 

 

 

سرفه مکانیسم دفاعی بدن است که به طور ناگهانی به کار گرفته می شود تا ریه ها از هوا خالی شوند. در واقع نقش سرفه بیرون راندن ترکیبات بیگانه یا مضر از مجاری تنفسی است. ممکن است سرفه خشک یا خلط دار باشد. سرفه های مرطوب و خلط دار با آب بینی و خلط همراه هستند. نباید جلوی این قبیل سرفه ها و دفع خلط گرفته شود چون بدن با این شیوه می خواهد خلط های موجود در مجاری تنفسی را خارج کند. سرفه های خشک به دفع خلط مربوط نمی شوند. این سرفه ها به تحریک گلو یا عفونت مربوط می شوند که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است مزمن شوند.

خیلی از افراد بدون توجه به نوع سرفه به سمت مصرف شربت سینه و دیگر داروهایی روی می آورند که علائم سرماخوردگی را کنترل می کند. با این حال استفاده از دارو و شربت های شیمیایی عوارضی نیز به همراه دارند. به همین دلیل می تواند به سراغ جایگزین های طبیعی آن ها بروید. در آشپزخانه همه ما ترکیباتی وجود دارند که برای تسکین سرفه ها و دفع خلط کارساز هستند. شما می توانید به سادگی با پیاز و عسل و چند ترکیب ساده دیگر یک شربت ضدسرفه خانگی تهیه کنید. با ما باشید تا روش تهیه آن را توضیح دهیم.

 

فروش ویژه انواع پمپ سرنگ وینکل پلاس

 

عسل و پیاز: تسکین سرفه

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی نظیر آن در دفع باکتری ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خواص سم زدایی و تصفیه کنندگی دارد

این ترکیبات مانند آنتی بیوتیک عمل می کنند چون قادر هستند با میکروارگانیسم هایی که به مجاری تنفسی حمله می کنند مقابله کنند. ترکیب عسل و پیاز یک درمان طبیعی محسوب می شود که از دوره باستان به عنوان یک شربت ضدسرفه استفاده شده است. این دو ترکیب خاصیت آنتی بیوتیکی و خلط آوری داند و سرفه را کاهش می دهند. در واقع شربت حاصل از این دو ماده غذایی مانع از حاد شدن مشکل سرفه می شود.

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که با مصرف این دو ماده سیستم ایمنی تان تقویت می شود و قدرت بدنتان در برابر ویروس ها، باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم های ایجاد کننده بیماری های دستگاه تنفسی افزایش می یابد.

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می بخشد. عسل می تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد. علاوه بر این عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به نام سیتوکین می شود ک خواص ضد میکروبی دارد.

پیاز

 

جهت مشاهده و خرید انواع آبسلانگ کلیک کنید

 

پیاز یک شهرت جهانی در دفع خلط دارد. خواص بی نظیر آن در دفع باکتری ها و تمیزی مجاری تنفسی مثال زدنی است. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خواص سم زدایی و تصفیه کنندگی دارد. در نتیجه برای کنترل سرفه ها موثر عمل می کند. پیاز می تواند تحریک و خارش گلو را تسکین دهد. از ترکیب این دو ماده شربتی حاصل می شود که خواص عسل و پیاز را یکجا دارد و برای تسکین سرفه و تقویت دستگاه ایمنی موثر عمل می کند. می توانید مطمئن باشید که این شربت عارضه و خطری ندارد.

پیاز و عسل

مواد لازم

پیاز متوسط 1 عدد

آب 2 لیوان (400 میلی لیتر)

آب لیموترش 1 عدد

 

مشخصات و قیمت انواع فریم توری تخت

 

عسل 2 قاشق (15 گرم)

روش تهیه

پیاز را پوست گرفته و به قطعات درشت خرد کنید. سپس آن ها را با دو لیوان آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه استراحت کنید. دو قاشق عسل و آب یک عدد لیموترش را به آب پیاز اضافه کنید. می توانید روزانه دو تا سه بار از این نوشیدنی بنوشید.

برای تهیه شربت پیاز و عسل می توانید به روش دیگری نیز عمل کنید:

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می بخشد

مواد لازم

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت اپیلاسیون کلیک کنید

 

پیاز 1 عدد

عسل 2 تا 3 قاشق (50 تا 70 گرم)

روش تهیه

پیاز را شسته و به قطعات ریز خرد کنید. آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. سپس عسل را به آن افزوده و اجازه دهید یک شب کامل بماند. صبح روز بعد ترکیب را از یک صافی رد کنید و شربت به دست آمده را در طول روز مصرف کنید. می توانید این شربت را به صورت خالص یا رقیق شده در آب میل کنید. توصیه می کنیم هر دو ساعت یک بار از این شربت مصرف کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

البته در نظر داشته باشید که روش های طبیعی فوراً به نتیجه نمی رسند و لازم است شما درمانتان را به طور مرتب ادامه دهید. یعنی نمی توانید با مصرف یک قاشق از این شربت خانگی انتظار معجزه داشته باشید. اما مصرف منظم آن باعث تسکین گلو و کاهش سرفه هایتان می شود. اگر بهبود در سرفه هایتان مشاهده نکردید و سرفه و علائم سرماخوردگی تان بیش از یک هفته به طول بیانجامد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی توری کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

سندرم دست بیگانه چیست؟

در سندرم دست بیگانه ، دست تحت کنترل ذهن نیست و انگار ذهن خود را دارد

 

بهبود فریبا که در سریال پایتخت 6 از آفریقا بازگشت دچار بیماری دست بی قرار شده است. اما نشانه های دست بی‌قرار با ویژگی‌های بهبود متفاوت است چرا که آنچه مدنظر نویسندگان پایتخت 6 بوده بیماری دیگری به نام دست بیگانه است. بهبود بر حرکت یکی از دست‌هایش کنترل ارادی نداشت و دچار سندرم دست بیگانه یا Alien hand syndrome AHS شده بود.

 

سندرم دست بی قرار چیست؟

 

مشخصات و قیمت انواع تخت دو شکن

 

در سندرم دست بیقرار یا پای بی‌قرار ما بیشتر سوزش و نیاز به حرکت دادن و سوزن سوزن شدن دست یا پا را داریم. در این حالت حرکت دادن اندام‌ها باعث تسکین، می‌شود. عللی که برای سندرم دست‌بی‌قرار و پای بی‌قرار ذکر می‌شوند: مصرف الکل ، کم خونی ناشی از فقر آهن ، نارسایی کلیوی ، دیابت ، اختلال عصبی محیطی ، بیماری پارکینسون، استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد روان‌پریشی، داروهای ضد آلرژی، و داروهای ضد التهاب ، بارداری، به ویژه در سه ماه آخر بارداری است.

 

سندرم دست بیگانه یک بیماری عصبی نادر است که باعث می شود یک دست به اراده آزاد خود عمل کند

 

سندروم دست بیگانه چیست؟

در سندرم دست بیگانه ، دست تحت کنترل ذهن نیست و انگار ذهن خود را دارد. دست آسیب دیده در طی حمله ها با صاحب خود احساس بیگانه می کند و به نظر می رسد برای انجام وظایف غیر عمدی به عمد حرکت می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU کلیک کنید

سندرم دست بیگانه در حالی که می تواند کودکان را نیز مبتلا کند ، معمولاً در بزرگسالان رخ می دهد.

 

علت بروز سندرم دست بیگانه :

سندرم دست بیگانه توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. برخی از افراد بعد از سکته مغزی ، تروما یا تومور دچار سندرم سندرم دست بیگانه می شوند. بعضی اوقات با سرطان ، بیماریهای عصبی و آنوریسم مغز نیز همراه است.

 

سندرم دست بیگانه با جراحی های مغز که دو نیمکره مغز را از هم جدا می کند نیز  مرتبط است. این ممکن است یک برش در طول کالوس کالوسوم باشد.کالوس کالوسوم نیمکره های مغز را تقسیم می کند و امکان برقراری ارتباط بین دو طرف را فراهم می آورد. جراحی هایی برای معالجه صرع گاهی اوقات از این طریق بر مغز تأثیر می گذارد. 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت دیالیز،شیمی تراپی و نمونه گیری

 

 

علایم سندرم دست بیگانه :

بارزترین علامت سندرم دست بیگانه عدم توانایی در کنترل دست به صورت مستقل است. دست آسیب دیده ممکن است غیر ارادی حرکت کند و وظایف و اقدامات هدفمند را انجام دهد. گفته می شود دست بدون کنترل شناختی یا آگاهی حرکت می کند. گویا توسط شخص دیگری کنترل می شود یا ذهن خود را دارد.

 

این دست ممکن است گاهی اوقات به طور مکرر یا اجباری صورت شما را لمس کند ، پیراهن را لمس کرده یا یک شیء را انتخاب کند. این دست ممکن است دست به اقدامات مخالف خود نیز بزند مانند بستن یک کشو که دست دیگر باز کرده یا باز کردن دکمه های پیراهنی که با دست دیگر بسته اید. دست بیگانه عدم همکاری می کند و ممکن است اقدامات نادرست انجام دهد و یا موفق به انجام دستورات مغز نباشد.

 

 

فروش ویژه انواع صندلی وینکل پلاس

 

افراد مبتلا به سندرم دست بیگانه ممکن است احساس کنند که دست یک اندام خارجی است یا به آنها تعلق ندارد. با این حال ، آنها مالکیت اندام را انکار نمی کنند ، که می تواند در سایر اختلالات رخ دهد.

 

بارزترین علامت سندرم دست بیگانه عدم توانایی در کنترل دست به صورت مستقل است

 

راههای تشخیص سندروم دست بیگانه:

پزشک ممکن است با مشاهده و ارزیابی ، سندرم دست بیگانه را تشخیص دهد. تشخیص سندرم دست بیگانه پیچیده است زیرا این یک اختلال عصبی است که فاقد یک مولفه روانپزشکی است. این امر تشخیص را دشوارتر می کند زیرا مسائل رفتاری از سندرم دست بیگانه رایج است. علائم گاهی اوقات می تواند به یک اختلال روانپزشکی نسبت داده شود ، که ممکن است برای فرد مبتلا ناامید کننده باشد.

 

مشخصات و قیمت انواع پانچ زنان

 

 

درمان سندروم دست بیگانه : 

هیچ درمانی برای سندرم دست بیگانه وجود ندارد. روش های درمانی و گزینه های دارویی برای سندرم دست بیگانه فاقد پیشرفت است ، اما دانشمندان در حال کار بر روی درمان ها برای کاهش علائم هستند. افرادی که مبتلا به سندرم دست بیگانه پس از بیماری مغزی یا سکته مغزی هستند ممکن است بعد از مدتی بهبود پیدا کنند. با این حال ، بهبودی برای افرادی که دارای بیماریهای عصبی هستند کمتر موفقیت آمیز است.

 

این بیماری ممکن است با استفاده از روشهای کنترل عضلانی مانند سم بوتولینوم (بوتاکس) و داروهای مسدود کننده عصبی عضلانی درمان یا مدیریت شود. بنزودیازپین ها در برخی موارد موفقیت آمیز بوده است ، اما به نظر می رسد تکنیک های رفتاری سودمندتر هستند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع اسکنر فسفرپلیت کلیک کنید

 

جعبه آینه درمانی ، تکنیک های شناخت درمانی و یادگیری روش های رفتاری می تواند به مدیریت علائم کمک کند. گاهی اوقات فرد سعی می کند با نگه داشتن دست در زیر پاهای خود یا نشستن بر روی آن ، دست بیگانه خود را مهار کند. 

 

هیچ درمانی برای سندرم دست بیگانه وجود ندارد

 

چند واقعیت سریع:

در اینجا چند واقعیت در مورد سندرم دست بیگانه وجود دارد:

 

مشخصات و قیمت انواع توربین دندانپزشکی

 

اولین بار در سال 1909 کشف شد.

سندرم دست بیگانه معمولاً بر روی دست چپ اثر می گذارد.

یکی از شخصیت های فیلم استنلی کوبریک در سال 1964 دکتر استرنجلوودارای سندرم دست بیگانه است. به همین دلیل ، برخی از افراد به سندرم دست بیگانه به عنوان سندرم دکتر  استرنجلاو مراجعه می کنند.

چند مورد گزارش شده است که دست بیگانه سعی خواهد کرد به فرد آسیب برساند.

بعضی افراد دست بیگانه خود را نامگذاری می کنند.

 

 

فروش ویژه انواع الکتروسرجری وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

آزمایش خون (CBC) آزمایشی است که میزان سلول‌هایی را اندازه‌گیری می‌کند که خون را تشکیل می‌دهند: گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها. پزشک‌تان ممکن است CBC را برای چک آپ معمولی تجویز کند و یا:

  • بررسی کم‌خونی
  • بررسی این‌که آیا مشکل سلامتی دیگری دارید، یا بررسی علت علائمی مانند ضعف، تب، کبودی یا احساس خستگی
  • بررسی و حفظ وضعیت خونی فعلی
  • بررسی تأثیر داروها یا روش‌های درمانی، مانند شیمی‌درمانی، بر خون شما

اگر CBC تنها آزمایش خونی است که انجام می‌دهید، پیش از آزمایش می‌توانید طبق معمول بخورید یا بنوشید.

 

 

آزمایش CBC چگونه انجام می‌شود؟

این آزمایش خون بسیار ساده است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. پرستار یا متخصص آزمایشگاه با وارد‌کردن سوزنی به داخل رگ در بازو، نمونه خون را می‌گیرد و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می‌فرستد. پس از دریافت نمونه توسط آزمایشگاه، می‌توانید روال عادی زندگی را در پیش بگیرید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت کششی غلتکی کلیک کنید

 

 

 

این آزمایش چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کند؟

آزمایش خون می‌تواند در مورد سلامتی کلی شما اطلاعات زیادی در اختیار پزشک بگذارد. آزمایش CBC موارد زیر را اندازه‌گیری می‌کند:

  • گلبول‌های سفید (WBC): گلبول‌های سفید به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند. اگر میزان WBC خون، بالا باشد، نشانه این است که در جایی از بدن، عفونت التهابی دارید. اگر میزان گلبول‌های سفید کم باشد، ممکن است در معرض خطر عفونت باشید. دامنه طبیعی این گلبول‌ها، ۴٫۵۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ سلول در هر میکرولیتر (سلول / میلی‌لیتر) است. (یک میکرولیتر مقدار بسیار کمی است – یک میلیونیوم لیتر).
  • گلبول‌های قرمز (RBC): گلبول‌های قرمز اهمیت زیادی دارند، زیرا اکسیژن را به اعضای مختلف بدن انتقال می‌دهند. آنها همچنین دی‌اکسیدکربن را از اعضای بدن جمع‌آوری می‌کنند. اگر تعداد RBC خون خیلی کم باشد، ممکن است دچار کم‌خونی یا بیماری دیگری باشید. دامنه طبیعی تعداد گلبول‌های قرمز برای مردان ۴٫۵ میلیون تا ۵٫۹ میلیون سلول در میلی‌لیتر است. برای خانم‌ها ۴٫۱ میلیون تا ۵٫۱ میلیون سلول / میلی‌لیتر در هکتار است.
  • هموگلوبین (Hgb): هموگلوبین، پروتئین موجود در خون است که اکسیژن را در خود نگه می‌دارد. دامنه طبیعی آن در مردان ۱۴ تا ۱۷٫۵ گرم در هر دسی لیتر است. برای خانم‌ها ۱۲٫۳ تا ۱۵٫۳ gm/dL است.
  • هماتوکریت (Htc): این مقدار نشان می‌دهد چه مقدار از خون شما از گلبول‌های قرمز تشکیل شده است. مقدار پایین نسبت این شاخص ممکن است علامت این باشد که آهن بدن کم است. میزان بالای آن می‌تواند به معنای کمبود آب بدن یا نشان‌دهنده مشکلی دیگر باشد. دامنه طبیعی برای مردان بین ۴۱٫۵ تا ۵۰٫۴ درصد است. برای زنان، دامنه طبیعی بین ۳۶٫۹ درصد و ۴۴٫۶ درصد است.
  • حجم متوسط گلبول‌های قرمز (MCV): این مقدار، نشان دهنده حجم متوسط گلبول‌های قرمز است. اگر گلبول‌های قرمز بزرگ‌تر از حد معمول باشند، MCV عدد بالاتری را نشان می‌دهد، که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 یا فولات رخ دهد. اگر گلبول‌های قرمز خون کوچک‌تر از حد نرمال باشند، ممکن است به دلیل نوعی کم‌خونی باشد. دامنه طبیعی MCV بین ۸۰ تا ۹۶ است.
  • پلاکت‌ها: پلاکت‌ها در لخته شدن خون نقش دارند. دامنه طبیعی تعداد پلاکت‌ها ۱۵۰٫۰۰۰ تا ۴۵۰٫۰۰۰ پلاکت / میلی‌لیتر است.

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی کلیک کنید

 

آزمایش CBC نشان‌دهنده چه موارد دیگری است؟

بسته به آنچه پزشک دستور می‌دهد، می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد سلامتی شما نشان دهد. پزشک شما با اندازه گیری موارد زیر می‌داند که آیا شما بیماری دارید یا وضعیت خونی دارید:

  • میانگین میزان هموگلوبین (MCH): نشان‌دهنده میزان هموگلوبین (پروتئین) موجود در گلبول قرمز است. این ماده اکسیژن را به اندام‌ها و بافت‌ها منتقل می‌کند.
  • میانگین غلظت هموگلوبین (MCHC): این میزان غلظت هموگلوبین را در مقدار معینی از خون اندازه‌گیری می‌کند و با تقسیم Hgb بر Hct محاسبه می‌شود.
  • تفاوت ابعاد سلول‌های قرمز (RDW): این میزان نشان‌دهنده تفاوت در اندازه گلبول‌های قرمز است.
  • تعداد رتیولوسیتها: این بخش از آزمایش تعداد گلبول‌های قرمز جدید بدن را اندازه‌گیری می‌کند.
  • متوسط حجم پلاکت‌ها (MPV): نشان‌دهنده اندازه متوسط پلاکت‌ها در خون شما است.
  • تفاوت ابعاد پلاکت‌ها (PDW): نشان می‌دهد اندازه پلاکت‌ها به چه اندازه متفاوت است.
  • گوناگونی گلبول‌های سفید خون: پنج نوع گلبول سفید وجود دارد. این آزمایش نشان می‌دهد که چند نوع گلبول سفید در خون شما وجود دارد: نوتروفیل ها، لنفوسیت‌ها، مونوسیت ها، ائوزینوفیل‌ها و بازوفیل‌ها.


:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

بیماری که طناب یا مغز نخاع انسان را مورد تهاجم قرار می دهد و باعث به وجود آمدن نشانه ها و اعلائم بسیاری همچون مشکلات بینایی، ضعیف در حرکت دادن دست و پاها، مشکل در حس لامسه و به از دست دادن تعادل بدن می شود را در علم پزشکی ام اس می خوانند.

 

ام اس، بیماری است که تا پایان عمر با شخص می‌ماند و گاهی اوقات موجب بروز عوارض جدی و ناتوانی‌هایی می‌شود، اما در مواردی نیز این بیماری بسیار خفیف است. میانگین امید به زندگی برای بیماران مبتلا به ام‌اس تا حدودی کمتر است. هر چند ام اس ممکن است در هر سنی بروز کند اما این بیماری اغلب در سنین بیست و سی سالگی تشخیص داده می‌شود. ام‌ اس در بین زنان، بین دو تا سه برابر بیشتر از مردان شایع است.

درمان بیماری ام‌ اس

فعلا برای درمان قطعی بیماری ام اس و ریشه کن کردن آن در بدن انسان از سوی پزشکان هیچ گونه راهکاری ارائه نشده است. در حال حاضر برای کنترل علائم بیماری ام اس از برخی دارو ها و روش ها و تکنیک های درمانی استفاده می شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع چسب لوکوپلاست کلیک کنید

 

روش درمان بیماری ام‌ اس به نوع علائم بیمار و شدت آنها و میزان ناتوانی او بستگی دارد. برای مثال استراتژی درمان می تواند به یکی از شکل‌های زیر باشد:

– برطرف کردن دوره‌های عود کردن علائم ام‌ اس (با تزریق استروئید)

– برطرف کردن علائم خاص ناشی از ام اس

– درمان برای کاهش تعداد دفعات عود بیماری (درمان با داروهای تعدیل‌ کننده‌ی بیماری)

– یک تیم متشکل از متخصصین مختلف برای درمان بیماری شما به شما کمک می‌کنند. این تیم می‌تواند شامل متخصص و فلوشیپ بیماری‌های مغز و نخاع، فیزیوتراپیست یا متخصص گفتاردرمانی و سایر متخصصین باشد.

درمان ام اس با طب گیاهی

 

فروش ویژه انواع یونیت دندانپزشکی وینکل پلاس

 

ساده ترین روش های درمان ام اس ، مصرف گرمی ها و رعایت موارد زیر است:

۱- شبی هفت عدد انجیر خیس خورده دریک لیوان آب که هم آب هم انجیر خورده شود.

۲- هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام (زیتون شور غیر کارخانه ای)

۳- چرب کردن مواضعی که دچار ضعف حسی و حرکتی شده اند با روغن زیتون بودار

۴- پرهیز از بوهای سرد و بوهای صنعتی به همراه داشتن عطر گل محمدی و استشمام مداوم آن بسیار سودمند است.

۵- استفاده از ملین ها و هضم کننده ها برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی همپر (ترالی بین)

 

۶- پژوهش های انجام شده در امریکا نشان میدهد که هفته ای یک قاشق مربا خوری زعفران می تواند به درمان ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان ام اس و تصلب شرایین موثر است. ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.

 

۷- بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و متخصصان طب سنتی .سلامتی بیماران مبتلا به “ام اس” با گیاه جینسینگ .. قابل کاهش و درمان می باشد.

ترکیبات شیمیایی جینسینگ: این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. که این گیاه در درمان و کاهش بیماری ام اس کمک شایانی میکند.

۸- روزی یک مشت گیاه خرفه برای درمان ام اس: یکی دیگر از این درمان ها “گیاه خرفه” است. این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند. چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که ۳۷۵ میلی گرم منیزیم دارد ، این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.

۹- یکی از گیاهان برای درمان ام اس که تا ۹۰ درصد بهبودی را ایجاد کرده است، یک مشت در روز گیاه گزنه می باشد.خوردن گیاه خشک گزنه میتواند در درمان ام اس بسیار موثر باشد و هروز یک قاشق چایخوری در اب میوه بریزید و میل کنید.. ، و همچنین استفاده روزانه مبتلایان به ام . اس از گیاه شاهدانه موجب کاهش لرزش های ناشی از این بیماری می شود و اثرات درمانی نسبتا مفیدی دارد به بیماران توصیه میکنم که این گیاه را بو نداده با آب مخلوط کرده و مصرف کنند شاهدانه می تواند در کاهش لرزش های ناشی از این بیماری بسیار موثر باشد .

 

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ معاینه پایه دار کلیک کنید

 

۱۰- بیماری ام اس با کندر قابل درمان است، براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که روزی ۵ عدد از این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد. هم اکنون در آلمان از این دارو برای درمان بیماری ام اس و همچنین درمان سرطان مغز و جلوگیری از خونریزی روده استفاده می کنند، با توجه به اینکه عوارض التهابی در سلول های مغز علت اصلی بیماری ام اس شناخته شد به گونه ای که باعث خونریزی و التهاب در مغز بیماران می شود، به همین دلیل از گیاه کندر برای مهار پروستو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده شود که به درمان بیماری ام اس کمک زیادی میکند،همانطور که میدانیم هم اکنون بیماران ام اس با داروهای اینترفرون درمان می شوند که به خاطر هزینه های سنگین آن بسیاری از بیماران در رنج هستند بنابراین میتوانیم از گیاه کندر درقالب کپسول در این بیماران استفاده شود.

۱۱- یکی از میوه هایی موثر که در این زمینه توانسته درمان کننده خوبی باشد آناناس است. این میوه به خاطر داشتن آنزیم های پانکرناتین ملامین، مولکول های پروتئین را شکسته ونشان میدهد این آنزیم ها علاوه برخاصیت ضدالتهابی، به کاهش میزان کمپلکس های ایمنی در گردش خون کمک می کند.بالا بودن میزان این کمپلکس ها در گردش خون در بیماریهای خودایمنی چون MS دیده میشود. آناناس با توجه به این آنزیم مانع این حمله میشود.

 

۱۲- اگر افراد مبتلا به ام اس به صورت روزانه از گیاه شاهدانه استفاده نمایند لرزش های ناشی از این بیماری در بدن آن ها کمتر خواهد شد و علاوه بر این شاهدانه خواص درمانی دیگری نیز دارد. گیاه بو نداده شاهدانه را به میزان یک قاشق چای خوری با با مقدار کافی آب مخلوط کنید و آن را میل نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

مشکلات نفس کشیدن از راه دهان

در دنیای ماشینی امروز که آلودگی هوا بیداد می‌کند و حساسیت‌های تنفسی فراوان است، تنفس دهانی زیاد دیده می‌شود. خیلی‌ها به دلیل حساسیت‌های تنفسی مجبورند از راه دهان نفس بکشند و دلیلش هم این است که مخاط بینی‌شان در این حساسیت‌ها متورم و مسیر تنفسی بینی‌شان مسدود می شود. اما تنفس از راه دهان، مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

عوارض تنفس دهانی را بیش از همه دندان‌پزشکان احساس می‌کنند و ممکن است تشخیص اولیه آن را دندان‌پزشک تان به شما بگوید.

 

فروش ویژه انواع ترالی وینکل پلاس

 

خشکی دهان، افزایش پوسیدگی دندان‌ها، خشکی لب‌ها، التهاب و بیماری‌های لثه به دلیل تغییر پوشش طبیعی میکروبی دهان، بوی بد دهان و اثر سوء روی فرم فک‌ها و صورت از عوارض مهم تنفس دهانی است. بازماندن مداوم دهان، فشار جانبی روی فک بالا را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین اگر تنفس شدید دهانی در طول سال‌های رشد -از کودکی تا زمان بلوغ- ادامه داشته باشد، فک بالا می‌تواند دچار تنگی یا کاهش عرض شده و سقف دهان عمیق و کام گنبدی‌شکل ‌شود که می‌تواند روی تیغه بینی فشار بیاورد و انحراف بینی ایجاد کند. همه این عوارض مجددا تنفس دهانی را تشدید می‌کنند.

نکته دیگر این که باز ماندن مداوم دهان، موقعیت زبان و شکل فک پایین را هم می‌تواند تغییر دهد و صورت، حالت دراز و کشیده پیدا می‌کند. از سوی دیگر، فردی که دچار تنفس دهانی است، برای آنکه راحت‌تر نفس بکشد، سر خود را به عقب خم می‌کند و این مساله روی اندام او اثر منفی می‌گذارد.

تنفس دهانی در اثر لوزه های بزرگوجود لوزه سوم یا لوزه‌های بزرگ در سنین 7 تا 8 سالگی باعث تنفس دهانی در کودک می‌شود و همین امر در صورت تداوم، با فشار منفی‌ای که در سقف دهان ایجاد می‌کند به مرور باعث کشیده‌تر‌شدن صورت و در نتیجه بسته‌تر شدن قوس فک بالا می‌شود که در موارد شدیدتر واقعا به زیبایی لطمه می‌زند. با تشخیص به‌ موقع و درمان تنفس دهانی، به ‌خوبی می‌شود از ایجاد این مشکل در کودک جلوگیری کرد. برای درمان باید از یک متخصص ارتودنسی و یک جراح گوش و حلق و بینی کمک گرفت.

تنفس باید از طریق بینی انجام شود و تنفس از راه دهان عوارضی همچون خشکی دهان، دراز شدن صورت، التهاب دهان ، پوسیدگی دندان و حتی مشکلات گوارشی را به همراه دارد

مشکل تکلمافرادی که دچار تنفس دهانی ناشی از گرفتگی بینی هستند، از لحاظ تکلم مشکل دارند و معمولا تودماغی صحبت می‌کنند که این مساله در شکل‌گیری شخصیت کودکان اهمیت خاصی دارد. افرادی که در اثر تنفس دهانی دارای فک بالای جلوآمده هستند، معمولا در ادای برخی کلمات و تلفظ‌شان دچار مشکل می‌شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع شیردوش برقی هایتک

 

 

مشکلات تنفس دهانی برای کودکتنفس از راه بینی به روند رشدی فک و صورت کمک می‌کند. رشد طبیعی فک و صورت می‌تواند در سلامت کودک بسیار مهم باشد، چون در فرآیند تنفس و تغذیه فرد در زندگی آتی بسیار موثر است. اگر کودک به صورت طبیعی از راه بینی نفس بکشد، سینوس‌های فکی نیز به صورت طبیعی رشد می‌کنند و این رشد طبیعی به صورت غیرمستقیم در رشد فک و صورت کودک و شکل گرفتن حالات صورت او موثر است.

اگر کودک به جای تنفس با بینی، از راه دهان تنفس کند، مشکلاتی برای دهان و لثه او ایجاد خواهد شد. خشکی مداوم دهان و لثه‌ها، مشکلات لثه و تنگی فک بالا از عوارض مهم تنفس از راه دهان است که می‌تواند مقدمه‌ای برای بروز ناهنجاری‌های فکی دندانی برای کودک و نیاز به انجام ارتودنسی و مرتب کردن دندان‌ها در آینده باشد.

راه ‌حلشما ممکن است از راه دهان نفس بکشید، ولی ندانید که چگونه با این مشکل کنار بیایید. ابتدا باید تشخیص صحیح داده شود و با ارزیابی‌ و معاینه دقیق بالینی و با کمک رادیوگرافی علت تنفس دهانی مشخص شود. اگر مشکل انسدادی به دلیل آناتومیک و بیماری‌هایی مانند پولیپ یا التهاب لوزه‌ها و... باشد، درمان توسط متخصص گوش و حلق و بینی و با روش‌های دارویی یا جراحی انجام می‌گیرد.

جالب است بدانید که علت اصلی بسیاری از جراحی‌های بینی، همین تنفس دهانی به دلیل اختلالات ساختاری است. اما اگر تنفس دهانی، صرفا از روی عادت باشد، برای درمان می توانید از یک روش تمرینی استفاده کنید. به این ترتیب که یک تکه کاغذ را بین لب‌ها نگه دارید و از بینی تنفس کنید. به محض باز کردن دهان کاغذ می‌افتد و شما نسبت به تنفس دهانی خود آگاه می‌شوید. این تمرین به تدریج تنفس دهانی عادتی شما را رفع می‌کند.

 

 

فروش ویژه انواع تخت دیالیز 4 موتوره وینکل پلاس

 

۶ عارضه تنفس دهانیپولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، بزرگ بودن بیش از اندازه لوزه‌ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می‌توان به عنوان علل تنفس دهانی نام برد.

با اینکه بسیاری از افراد از راه دهان تنفس می‌کنند ولی چندان از عواقب آن باخبر نیستند. تنفس دهانی معضلی است که اگر زود درمان نشود مشکلات‌اش مزمن شده، چه بسا گاهی درمان موفقی نمی‌توان برای مشکل به وجود آمده در نظر گرفت.

پولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، بزرگ بودن بیش از اندازه لوزه‌ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می‌توان به عنوان علل تنفس دهانی نام برد.

در هر حال هر عاملی که سبب شود فردی نتواند به راحتی از بینی نفس بکشد ناچار خواهد بود برای کسب اکسیژن از راه دهان میزان مورد نیاز اکسیژن خود را تأمین کند.

همان‌طور که می‌دانید تنفس از راه بینی دارای محسناتی است که تنفس از راه دهان فاقد آن است، از قبیل گرم شدن هوای تنفسی، گرفته شدن گرد و غبار موجود در هوای تنفسی توسط مژک‌های بینی و... هفته نامه سلامت در گزارشی به مشکلاتی که تنفس از راه دهان ایجاد می‌کند پرداخته است.

1. تنفس دهانی چنانچه در دوران کودکی وجود داشته باشد و هیچ تلاشی در جهت رفع آن صورت نپذیرد، سبب عمیق شدن کام یا سقف دهان خواهد شد که این خود به ‌طور ثانویه باعث کاهش قوس فک بالا می‌شود و به دنبال آن، جا برای قرار گرفتن دندان‌ها در یک قوس فکی کاهش می‌یابد و دندان‌ها برای جبران کمبود فضا به سمت بیرون حرکت می‌کنند و حالت بیرون ‌زدگی دندان‌ها علاوه بر زشت بودن فرم صورت خطر شکسته شدن آنها را در پی دارد.

 

فروش ویژه انواع یخچال نگهداري دارو و مواد آزمایشگاهی وینکل پلاس

 

علاوه بر دندان‌ها، خود استخوان فک در ناحیه قدام فک بالا هم بیرون زده می‌شود که برای درمان این‌ گونه موارد نیاز به ارتودنسی و جراحی توأماً است.

2. تنفس دهانی سبب خشک شدن دهان می‌شود. با کمبود بزاق و خشک شدن دهان بستر مناسبی جهت التهاب ایجاد شده، به دنبال آن بیماری‌های لثه ایجاد می‌شود و متعاقب التهاب لثه ممکن است بوی بد دهان نیز عارض گردد که به منظور جلوگیری از این مشکل باید علت اصلی که همانا تنفس دهانی است برطرف گردد و با درمان‌های موضعی فقط یک درمان موقتی صورت می‌پذیرد.

3. یکی از مشکلات ایجاد شده دیگر با تنفس دهانی، پوسیدگی‌های دندانی در ناحیه طوق یا ناحیه لثه‌ای است که آن هم به دنبال خشک شدن دهان و عدم خودشویی دندان‌ها توسط بزاق حادث می‌گردد.

4. افرادی که دچار مشکل تنفس دهانی هستند همواره لب‌های خشک و ترک خورده دارند که زخم شدن مدام لب‌ها علاوه بر مشکل جسمی، این افراد را از لحاظ روحی دچار آزردگی می‌کند و معمولاً این افراد از این قضیه رنج می‌برند.

5. افرادی که دچار تنفس دهانی ناشی از گرفتگی بینی هستند از لحاظ تکلم مشکل دارند و معمولاً تو دماغی صحبت می‌کنند که در نهایت در شکل‌گیری شخصیت کودکان اهمیت خاصی دارد.

6. افرادی که در اثر تنفس دهانی دارای فک بالای جلوآمده هستند معمولاً در ادای برخی کلمات دچار مشکل می‌شوند و در تلفظ مشکل دارند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی حمل کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

چیزهایی که هر یک از ما باید درباره درد مفاصل بدانیم

علل درد مفاصل

 

حدود بسیاری از مردم از درد مفاصل رنج می برند و درد زانو دومین علت شایع است. در حالی که سعی می کنید دلیل درد مفاصل را بدانید ، بسیار مهم است که بدانید این یک علامت خطرناک است که به معاینه تخصصی و معالجه حرفه ای نیاز دارد.

 

ما در بیتوته می دانیم که سلامتی یکی از مهمترین چیزهای جهان است و 5 مورد در مورد درد مفاصل پیدا کردیم که ممکن است به شما کمک کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت الکتریکی کلیک کنید

 

 

1. کلسیم و ویتامین D می توانند درد را کاهش دهند:

 

درد مفاصل

  

یک گروه از مطالعات انجام شده است که ثابت شد ویتامین D قادر به کاهش درد مفاصل است. همچنین ،در صورت عدم درمان كمبود ویتامین D ، مفاصل بیشتر آسیب می بینند. مصرف ویتامین D با کلسیم بسیار مهم است. این شما را درمان نمی کند ، اما التهاب را کاهش می دهد و استخوان های شما را قوی نگه می دارد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل الکتریکی

 

 

2. رژیم غذایی با آنتی اکسیدان می تواند التهاب را کاهش دهد:

 

علت درد مفاصل

 

یک رژیم غذایی مناسب (که پزشک شما می تواند توصیه کند) درد مفاصل را کاهش می دهد. بعضی از غذاها می توانند به شما کمک کنند مانند: ماهی ، روغن زیتون ، میوه ، سبزیجات و چای گل سرخ. آنها از چیزهایی تشکیل شده اند که با التهاب مبارزه می کنند. همچنین ، گل سرخ سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک کند.

 

فروش ویژه انواع ترالی لگن وینکل پلاس

 

 

3. فعالیت های بدنی می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد:

 

درد مفاصل نشانه چیست

 

البته ، هنگامی که شما درد زانو دارید ، نمی توانید مانند یک فرد سالم ورزش کنید ، اما این بدان معنی نیست که باید از تمام فعالیت های بدنی خودداری کنید . حتی پیاده روی می تواند به اندازه کافی برای کمک به شما کافی باشد. به طور معمول پزشکان توصیه می کنند برخی از تمرینات ویژه را انجام دهند که فشار بیشتری به مفاصل شما وارد نشود.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات کمکی راه رفتن

 

لطفاً با پزشک خود مشورت کنید که کدام نوع از تمرینات برای شما بهتر است و هنگام شدیدتر شدن علائم خود را خسته نکنید.

 

4- در استفاده از گرما و سرما باید مراقب باشید:

 

درد مفاصل انگشتان دست

 

 

فروش ویژه انواع گیت ترینر کودکان وینکل پلاس

 

قبل از انجام هر کاری مراقب باشید. شرایطی وجود دارد که گرم کردن بدن شما ممنوع است مانند: حمام داغ ، ماساژ و سونا . همین در مورد استفاده از حوله های سرد یا مکعب های یخ نیز وجود دارد.

اگر درد مفاصل دارید ، به پزشک مراجعه کرده و آزمایش های مناسب را انجام دهید تا از عواقب خطرناک جلوگیری شود و بهتر بفهمید که چه کاری می توانید یا نمی توانید انجام دهید.

 

5- همه درد مفاصل آرتروز نیست:

 

درد مفاصل  

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی وینکل پلاس

 

 

گاهی اوقات تشخیص فرد مبتلا به درد مفاصل بسیار دشوار است . بسیاری از علائم بیماری مشابه هستند. اگر حداقل یک مفصل دارید که به شما صدمه می زند ، باید به یک روماتولوژیست بروید.  فقط یک متخصص می تواند ورم مفاصل را از سایر اشکال بیماری های مفصلی تشخیص دهد.

 

در اینجا می توانید شایع ترین شرایط و علائم آنها را که منجر به درد مفاصل می شود پیدا کنید:

آرتریت روماتوئید می تواند باعث درد مفاصل شود:

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت اتاق عمل کلیک کنید

بیماری درد مفاصل

 

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی خطرناک است که در درجه اول بر مفاصل تأثیر می گذارد. این بیماری همچنین می تواند التهاب اطراف ریه ها ، مشکلات قلبی و کم شدن تعداد گلبول های قرمز خون باشد.

علائم معمولی:

مفاصل متورم و ناراحتی

ایجاد علائم در طی هفته ها یا ماه ها

 

مشخصات و قیمت انواع عینک سینوسی

 

زانوها ، دست ها ، انگشتان و پاها رایج ترین قسمت هایی هستند که به آن مبتلا می شوند

از دست دادن دامنه حرکت مشترک

تب

تغییر شکل انگشت

 

بورسیت باعث ایجاد درد در پاها و دست ها می شود:

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه ونتیلاتور کلیک کنید

 

علل درد مفاصل

 

بورسیت التهاب یک یا چند بورس در بدن است. بورس کیسه های پر از مایع در اطراف مفاصل شما هستند که بعنوان روان کننده کار می کنند. استفاده بیش از حد یا آسیب دیدگی مفصل شما نیز می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

علائم معمولی:

1. بر روی تاندونهای آرنج ، شانه ها ، باسن ، زانوها و آشیل تاثیر دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع اکسیژن ساز کلیک کنید

2- درد شایعترین علامت است و ممکن است به تدریج یا ناگهان ظاهر شود.

3. از دست دادن شدید حرکات در شانه

 

فیبرومیالژیا بر روی مفاصل ، ماهیچه ها و استخوان ها تأثیر می گذارد:

 

 درد مفاصل

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی وینکل پلاس

 

 

فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن است که به دلیل فشار در برخی نقاط اطراف بدن ، باعث تحریک درد می شود. علت این بیماری ناشناخته است ، اما محققان می گویند که این ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است.

علائم معمولی:

درد در عضلات و استخوانها

خستگی عمومی

اختلالات خواب

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل الکتریکی

 

بعضی اوقات بیماران متوجه سندرم ساق پا و بی قراری و حساسیت به سر و صدا می شوند.

 

درد مفاصل در نتیجه آسیب دیدگی:

 

بیماری درد مفاصل

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروکوتر حرارتی کلیک کنید

 

به طور معمول آسیب های مفاصل در زانو ، مچ و آرنج رخ می دهد. اگر فقط در یک مفصل دچار التهاب و درد هستید ، ممکن است هنگام ورزش یا انجام یک فعالیت بدنی دیگر ، آن را دچار آسیب زدید.

علائم معمولی:

درد ، قرمزی و التهاب مفصل

تورم و کاهش دامنه حرکت

 

پوکی استخوان درد زانو را تحریک می کند:

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل الکتریکی

 

 

علل درد مفاصل 

 

پوکی استخوان بیماری است که در آن ضعیف شدن استخوان خطر بروز استخوان شکسته را افزایش می دهد. در داخل استخوان سالم فضاهای کوچک وجود دارد. پوکی استخوان اندازه این فضاها را افزایش می دهد. به عبارت ساده تر ، استخوان ها ضعیف تر و نازک تر می شوند. برای افراد مبتلا به این بیماری بسیار رایج است که درد مفاصل در زانو دارند.

 

علائم معمولی:

 

مشخصات و قیمت انواع یونیت صندلی دندانپزشکی

 

1. بدون علائم هشدار دهنده در مراحل اولیه

2. لثه ها ، و ناخن های ضعیف و شکننده

3. درد ستون فقرات و زانو در مراحل بعدی

 

عفونت ها می توانند بر درد مفاصل نیز تأثیر بگذارند: 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه نبولایزر کلیک کنید

 

درد مفاصل انگشتان

 

این عفونت ها با باکتری هایی که وارد بدن می شوند شروع می شوند. خیلی اوقات بعد از تروما یا یک عمل جراحی اتفاق می افتد. سپس از طریق جریان خون به استخوانها و مفاصل پخش می شود.

انواع عفونت هایی که باعث درد استخوان و مفاصل می شوند:

پوکی استخوان: این بیماری در افراد مبتلا به دیابت بسیار شایع است. به سرعت رشد می کند و علائمی مانند درد ، تب و سفتی دارد.

آرتریت سپتیک: اغلب در مفاصل پاها و بازوها از جمله باسن ، شانه ها و مچ دست اثر دارد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع الکتروکوتر کلیک کنید

 

 

لوپوس و مشکلات مفاصل :

 

علت درد مفاصل

 

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه در بسیاری از نقاط بدن به بافت سالم حمله می کند. این بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به مرگ شود ، زیرا در اغلب موارد ، تشخیص این بیماری دشوار است و هیچ درمانی وجود ندارد.

 

مشخصات و قیمت انواع سینی استیل

 

تشخیص اولیه می تواند به نظر برسد که شما در کل با بسیاری از بیماری های مختلف بیمار هستید. این بیماری روی چشم ها ، ریه ها ، قلب ، پوست ، کلیه ها ، خون و مغز تأثیر می گذارد ، اما شایع ترین علامت آن درد مفاصل است که می تواند در همه جا باشد.

علائم معمولی:

رنگ مفاصل از خفیف تا بسیار شدید

تب که می تواند برای مدت زمان طولانی بماند

ریزش مو

کم خونی و ضعف

 

فروش ویژه انواع تخت چهار شکن الکتریکی وینکل پلاس

 

بثورات از جمله بثورات پروانه ای روی صورت

از دست دادن حافظه

سردرد



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

همه چیز درباره ویروس نیپا 

ویروس نیپا چیست؟

ویروس نیپا (NiV) یک ویروس مشترک انسان و دام است (از حیوانات به انسان منتقل می شود) و همچنین می تواند از طریق غذای آلوده یا مستقیماً بین افراد منتقل شود. در افراد آلوده ، باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری ها از عفونت بدون علامت تا بیماری حاد تنفسی و انسفالیت کشنده می شود. این ویروس همچنین می تواند باعث ایجاد بیماری شدید در حیواناتی مانند خوک شود.

 

مشخصات و قیمت انواع اسپکلوم

 

 

اگرچه ویروس Nipah تنها چند شیوع شناخته شده در آسیا ایجاد کرده است ، اما دامنه وسیعی از حیوانات را آلوده می کند و باعث بیماری شدید و مرگ در افراد می شود و این امر باعث نگرانی بهداشت عمومی می شود.

 

تاریخچه شیوع ویروس Nipah 

ویروس Nipah برای اولین بار در سال 1999 در طی شیوع در میان پرورش دهندگان خوک در مالزی شناخته شد. از سال 1999 تاکنون هیچ مورد شیوع دیگری در مالزی گزارش نشده است. 

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ غلتکی

 

همچنین در سال 2001 در بنگلادش شناخته شد و از آن زمان تقریباً سالانه شیوع آن در این کشور رخ داده است. این بیماری همچنین به طور دوره ای در شرق هند شناسایی شده است.

 

مناطق دیگر ممکن است در معرض خطر عفونت باشند ، زیرا شواهدی از ویروس در مخزن شناخته شده طبیعی (گونه خفاش پتروپوس) و چندین گونه دیگر از خفاش ها در تعدادی از کشورها ، از جمله کامبوج ، غنا ، اندونزی ، ماداگاسکار ، فیلیپین و تایلند یافت شده است. 

 

راههای انتقال ویروس نیپا 

 

 

فروش ویژه انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی 4 موتوره وینکل پلاس

 

نحوه انتقال ویروس نیپا

در طی اولین شیوع شناخته شده در مالزی ، که سنگاپور را نیز تحت تأثیر قرار داد ، بیشتر عفونت های انسانی ناشی از تماس مستقیم با خوک های بیمار یا بافت های آلوده آنها است.تصور می شود که انتقال از طریق قرار گرفتن در معرض محافظت نشده از ترشحات خوک ها ،یا تماس بدون محافظت با بافت یک حیوان بیمار اتفاق افتاده است.

 

در شیوع بعدی در بنگلادش و هند ، مصرف میوه ها یا محصولات میوه ای (مانند نخل خرما ) آلوده به ادرار یا بزاق دهان خفاش آلوده ، محتمل ترین عامل عفونت بود.

در حال حاضر هیچ مطالعه ای در مورد ماندگاری ویروسی در مایعات بدن یا محیط از جمله میوه ها انجام نشده است. 

همچنین انتقال ویروس نیپا از انسان به انسان در میان خانواده و مراقبین بیماران آلوده گزارش شده است.

 

فروش ویژه انواع تری اطفال وینکل پلاس

 

 

در طی شیوع های بعدی در بنگلادش و هند ، ویروس نیپا از طریق تماس نزدیک با ترشحات و دفع افراد مستقیماً از انسانی به انسان منتقل شد. در سیلیگوری ، هند در سال 2001 ، انتقال ویروس نیز در یک بخش مراقبت های بهداشتی گزارش شده است ، جایی که 75٪ موارد در بین کارکنان بیمارستان یا بازدید کنندگان رخ داده است. از سال 2001 تا 2008 ، حدود نیمی از موارد گزارش شده در بنگلادش به دلیل انتقال انسان به انسان از طریق مراقبت از بیماران آلوده بوده است.

 

ویروس مشترک انسان و حیوان

 

علائم و نشانه های ویروس نیپا

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه قند خون کلیک کنید

 

عفونت های انسانی از عفونت بدون علامت تا عفونت حاد تنفسی (خفیف ، شدید) و انسفالیت کشنده در بر می گیرد.

در افراد آلوده در ابتدا علائمی از جمله تب ، سردرد ، میالژی (درد عضلانی) ، استفراغ و گلو درد ایجاد می شود. به دنبال آن می توان سرگیجه ، خواب آلودگی ، تغییر هوشیاری و علائم عصبی را نشان داد که آنسفالیت حاد را نشان می دهد. برخی از افراد همچنین می توانند ذات الریه غیر معمولی و مشکلات شدید تنفسی ، از جمله ناراحتی حاد تنفسی را تجربه کنند. انسفالیت و تشنج در موارد شدید اتفاق می افتد و طی 24 تا 48 ساعت به کما می رود. 

 

اعتقاد بر این است که دوره نهفتگی (فاصله از عفونت تا شروع علائم) از 4 تا 14 روز است. با این حال ، یک دوره نهفتگی تا 45 روز گزارش شده است.

بیشتر افرادی که از آنسفالیت حاد جان سالم به در می برند ، بهبودی کامل می یابند ، اما شرایط بازمانده عصبی در بازماندگان گزارش شده است. تقریباً 20٪ بیماران با پیامدهای عصبی باقی مانده مانند اختلال تشنج و تغییرات شخصیتی روبرو می شوند. تعداد کمی از افرادی که بهبود می یابند پس از آن عود می کنند یا دچار انسفالیت با تأخیر می شوند.

 

 

فروش ویژه انواع کلاه جراحی الیافی بند دار وینکل پلاس

 

میزان مرگ و میر 40 تا 75 درصد تخمین زده می شود. بسته به قابلیت های محلی برای نظارت اپیدمیولوژیک و مدیریت بالینی ، این میزان می تواند با شیوع متفاوت باشد.

 

تشخیص ویروس نیپا

علائم و نشانه های اولیه عفونت ویروس نیپا غیر اختصاصی است و در هنگام تظاهر اغلب مشکوک به تشخیص نیست. این می تواند مانع تشخیص دقیق شود و چالش هایی را در تشخیص شیوع ، اقدامات موثر و کنترل به موقع عفونت و فعالیت های واکنش شیوع ایجاد کند. 

 

علاوه بر این ، کیفیت ، کمیت ، نوع ، زمان جمع آوری نمونه های بالینی و زمان مورد نیاز برای انتقال نمونه ها به آزمایشگاه می تواند بر دقت نتایج آزمایشگاه تأثیر بگذارد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت غلتکی

 

عفونت ویروس Nipah را می توان با سابقه بالینی در مرحله حاد و نقاهت بیماری تشخیص داد. آزمایشات اصلی مورد استفاده واکنش زنجیره ای پلیمراز در زمان واقعی (RT-PCR) از مایعات بدن و تتشخیص آنتی بادی از طریق روش جذب کننده سیستم ایمنی مرتبط با آنزیم (ELISA) است. 

 

سایر آزمایشات مورد استفاده شامل سنجش واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) و جداسازی ویروس توسط کشت سلولی است.

 

شیوع ویروس نیپا

 

 

فروش ویژه انواع ترالی پنج کشو وینکل پلاس

 

درمان ویروس نیپا

در حال حاضر هیچ دارو یا واکسن خاصی برای عفونت ویروس نیپا وجود ندارد. برای درمان عوارض شدید تنفسی و عصبی ، مراقبت های حمایتی شدید توصیه می شود.

 

جلوگیری از ویروس نیپا

در حال حاضر ، هیچ واکسنی در برابر ویروس نیپا در دسترس نیست. بر اساس تجربه به دست آمده از شیوع Nipah در مورد خوکها در سال 1999 ، تمیز کردن و ضد عفونی معمول و کامل محل پرورش خوک با مواد شوینده مناسب ممکن است در جلوگیری از عفونت موثر باشد.

 

 

مشخصات و قیمت انواع یونیت دندانپزشکی

 

در صورت مشکوک بودن به شیوع، باید فوراً محل حیوانات قرنطینه شود. ممکن است برای کاهش خطر انتقال به افراد ، دام های آلوده (با نظارت دقیق بر روی دفن یا سوزاندن لاشه ها) لازم باشد. محدود کردن یا ممنوعیت حرکت حیوانات از مزارع آلوده به مناطق دیگر می تواند شیوع بیماری را کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

ساختار بدنی مردان با زنان تفاوت های زیادی دارد ، ساختار جنسی و همچنین رفتار های جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، مردان نسبت به زنان از از لحاظ جنسی میل بیشتری دارند. همچنین آنها هر زمانی می توانند این میل را تحریک کنند ، اما حس جنسی زنان در شرایط خاصی تحریک می شود.

 

.

بله درست است. میل جنسی آقایون بیشتر از خانم ها نیست اما رک و راست تر است. اما برخلاف آقایون، منبع میل جنسی در خانم ها پیچیده تر است.

.

 

مشخصات و قیمت انواع گاز استریل

 

باور عمومی این است که خانم ها اهمیت بیشتری به رابطه احساسی در میل جنسی می دهند اما دیده می شود که به شدت تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی هم قرار دارند.

.

میل جنسی در خانم ها شدیداً متاثر از محیط و موقعیت است.

.

در زیر به شش الگوی میل جنسی در خانم ها و آقایان اشاره می کنم . یادتان باشد که ممکن است کسانی با این الگوها تفاوت داشته باشند.

.

 

فروش ویژه انواع ترالی لاپاراسکوپی وینکل پلاس

 

۱- مردها بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند.

.

اکثریت مردهای بالغ زیر ۶۰ سال حداقل یکبار در روز به رابطه جنسی فکر می کنند. اما فقط یک چهارم خانم ها به این میزان روزانه درمورد رابطه جنسی فکر می کنند. با بالاتر رفتن سن در خانم و آقایون، این خیالپردازی ها کمتر می شود اما همچنان خیالپردازی های مردان در مورد رابطه جنسی دوبرابر خانم ها باقی می ماند. تحریک جنسی ناگهانی در مردها بسیار بیشتر از خانم ها گزارش شده و مردها خیالپردازیهای بیشتر و متفاوت تری دارند.

.

۲- مردها حریصانه تر دنبال رابطه جنسی هستند.

.

جهت مشاهده و خرید انواع عینک سینوسی ژله‌ای کلیک کنید

در ابتدای رابطه، در اواسط آن و بعد از گذشت سالیان سال از آن، مردها بیشتر از زن ها رابطه جنسی می خواهند. این مسئله فقط مختص افراد با گرایش جنسی عادی نیست، مردان همجنس باز هم خیلی بیشتر از زنان همجنس باز در کلیه مراحل رابطه رابطه جنسی می خواهند. مردها حتی تعداد بیشتری شریک جنسی طلب می کنند و علاقه بیشتری به رابطه جنسی های اتفاقی دارند. حتی در مواقعی که رابطه جنسی ممنوع است یا موقعیت آن وجود ندارد، مردها خیلی بیشتر از زنان دنبال رابطه جنسی هستند.

.

تقریباً دو سوم آقایون خودارضایی می کنند حتی بااینکه تقریباً نیمی از آنها درمورد آن احساس گناه می کنند. درعوض تقریباً ۴۰ درصد از خانم ها اقرار به خودارضایی می کنند و تکرر این خودارضایی ها هم بین خانم ها کمتر از آقایون است. فحشاء نیز نشاندهنده تمایل مردان به داشتن رابطه جنسی است نه برعکس آن.

 

بیشتر بخوانید: تقویت میل جنسی با 4 روش ساده بدون نیاز به دارو

.

 

فروش ویژه انواع پالس اکسیمتر وینکل پلاس

 

۳- تمایل جنسی خانم ها بیشتر از آقایون تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی است.

.

گرایش خانم ها نسبت به آقایون در برابر رفتارهای جنسی مختلف با گذشت زمان بیشتر دستخوش تغییر می شود. خانم ها خیلی بیشتر از آقایون در تصمیمات خود درمورد رابطه جنسی تحت تاثیر همسالان خود هستند. خانم هایی که تحصیلات بالاتری دارند، فعالیت های جنسی متنوع تری را تجربه کرده اند. اما سطح تحصیلات در آقایون تفاوتی ایجاد نمی کند. خانم ها نسبت به آقایون تناقض بیشتری در اظهار ارزشهای خود درمورد رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند.

.

اما چرا تمایل جنسی در خانم ها به نظر کمتر است و بیشتر تحت تاثیر قرار دارد؟ برخی می گویند این مسئله به قدرت بیشتر مردها در جامعه مربوط می شود، یا به انتظارات جنسی متفاوت تر مردها در مقایسه به خانم ها. مردها هرکاری می کنند تا رابطه جنسی داشته باشند تا بتوانند تمایلات دستگاه تناسلی خود را برآورده کنند. درمقابل، خانم ها درانتخاب شریک جنسی خود بسیار دقیق هستند چون این آنها هستند که در معرض باردار شدن قرار دارند و ممکن است مجبور شوند از یک بچه نگهداری کنند. کیفیت رابطه برای آنها بسیار مهمتر از مردان است چون آنها شریکی می خواهند که با آنها بماند و از فرزندشان نگهداری کند. حتی برایشان مهم است که با کسی باشند که وضعیت مالی قابل قبولی داشته باشد تا بتواند از فرزندشان حمایت بهتری بکند.

.

 

فروش ویژه انواع رادیوگرافی دندانپزشکی وینکل پلاس

 

۴. خانم ها برای ارضای جنسی راهی کمتر مستقیم انتخاب می کنند.

.

خانم ها و آقایون راه های متفاوتی را برای رسیدن به میل جنسی خود می پیمایند. از خیلی از خانم ها میل آنها بیشتر از بین گوشهایشان شروع می شود تا پاهایشان. برای خانم ها حتماً باید یک موضوع و طرح اولیه وجود داشته باشد تا رمان عشقیشان نوشته شود. این اشتیاق است که سوخت تمایل آنها را تشکیل می دهد.

.

تمایل جنسی خانم ها خیلی بیشتر وابسته به موقعیت، درونی و احساسی است. اما درمقابل مردها نیازی به اینهمه خیالپردازی ندارند چون رابطه جنسی برایشان بسیار ساده تر و سرراست تر است.

.

 

فروش ویژه انواع سی پی ام CPM وینکل پلاس

 

این به آن معنا نیست که مردها به دنبال صمیمیت، عشق، و رابطه نزدیک نیستند. آنها فقط نقش رابطه جنسی را متفاوت تر می بینند. خانم ها می خواهند که اول حرف بزنند، نزدیک بشوند، و بعد رابطه جنسی داشته باشند اما برای آقایون رابطه جنسی همان رابطه و نزدیکی است. رابطه جنسی زبانی است که مردها برای ابراز احساسات خود استفاده می کنند. رابطه جنسی زبان صمیمیت مردهاست.

.

۵- ارگاسم و ارضای جنسی در خانم ها با آقایون متفاوت است.

.

تعیین میزان ارگاسم در خانمها درمقابل آقایون کار دشواری است اما درمورد مدت زمانی که می کشد مردها یا زن ها به ارگاسم برسند اطلاعات دارند. برای مردها به طور متوسط چها ردقیقه از زمان داخل شدن تا ارضاء طول می کشد اما این مدت برای خانم ها ۱۰ تا ۱۱ دقیقه است، البته اگر به ارگاسم برسند.

.

 

فروش ویژه انواع ساکشن خانگی وینکل پلاس

 

این یک تفاوت دیگر بین دو جنسیت است: یعنی چند وقت یکبار در طول رابطه جنسی ارگاسم می شوند. درمیان مردان ۷۵% همیشه به ارگاسم می رسند و این میزان برای خانم ها ۲۶ درصد است.

.

۶- تمایل جنسی در خانم ها کمتر از آقایون تحت تاثیر دارو است.

.

ازآنجاکه تمایل جنسی آقایون درمقایسه با خانم ها مستقیم تر وابسته به بیولوژی است، جای تعجب نیست که کم بودن تمایل جنسی در آنها راحت تر با داروها درمان شود. مردها می توانند برای اکثر مشکلات جنسی خود از دارو استفاده کنند و نتیجه بگیرند اما درمورد خانم ها استفاده از دارو برای بالا بردن میل جنسی چندان موثر نیست.

.

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش نیتریل کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

آلزایمر، بیماری است که بسیاری از افراد می‌ترسند در سنین بالا به آن دچار شوند، چون ممکن است ناگهان بدون هیچ گونه علامتی ظاهر شود و هنوز درمانی برای آن کشف نشده است. در حالی که هیچ روش اثبات شده‌ای برای درمان آلزایمر وجود ندارد اما می‌توانید برای پیشگیری از آن اقداماتی انجام دهید.

 

بسیاری از مطالعات، برخی رژیم‌های غذایی، ورزش دادن بدن و ذهن، ارتباط با دیگران و بهبود کیفیت خواب را با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط دانسته‌اند. مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که ۶ گام زیر چگونه می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک کنند.

 

 

رژیم غذایی‌تان را بهبود دهید.

 

مشخصات و قیمت انواع تخته ستون فقرات بلند

 

برخی تغییرات در رژیم غذایی می‌توانند به سلامت مغز کمک کنند و از بیماری آلزایمر جلوگیری نمایند. اول، شما می‌توانید از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل مواد غذایی مانند ماهی، غلات، سبزیجات و میوه‌های تازه، روغن زیتون و آجیل است، استفاده نمایید. ثابت شده که این رژیم غذایی برای قلب شما مفید است و ممکن است به مغزتان نیز کمک کند.

سایر گزینه‌های سالم برای سلامت مغز عبارتند از خوردن غذاهای حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا۳ ، خوردن مواد غذایی رنگارنگ، امتحان کردن سایر رژیم‌های دوستدار قلب، اجتناب از چربی‌های ترانس و اشباع، نوشیدن یک فنجان چای در هر روز و خوردن ۴ تا ۶ وعده غذایی کوچک بجای ۳ وعده‌ی غذایی بزرگ در طول روز.

 

بیشتر مطالعه کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که فعال نگه داشتن ذهن، یک راه دیگر برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است. مطالعه همراه با نوشتن و فعالیت‌های دیگری که ذهن را درگیر می‌کنند، می‌تواند از نارسایی شناختی جلوگیری نماید. بنا به این فرضیه، اگر از ذهن‌تان استفاده نکنید، آن را از دست می‌دهید و به همین علت گمان می‌رود که اگر شما به کار کردن ادامه دهید و دیرتر بازنشسته شوید، مغزتان را بمدت طولانی‌تری تحریک خواهید کرد و در نتیجه از بروز آلزایمر و همچنین سایر انواع زوال عقل جلوگیری می‌کنید.

مقاله مرتبط : پیشگیری از زوال عقل

 

جهت مشاهده و خرید انواع تیغ بیستوری کلیک کنید

 

 

وزنه بزنید.

ورزش، یکی دیگر از مولفه‌های مهم برای سلامت جسمی و سلامت مغز است. ثابت شده که تمرینات مقاومتی مانند بلند کردن وزنه با بهبود قابل ملاحظه در عملکرد شناختی و حافظ مرتبط‌ اند و بنابراین می‌توانند به پیشگیری از آلزایمر کمک کنند. تمرین مقاومتی می‌تواند به شکل‌های دیگری به‌جز بلند کردن وزنه یا استفاده از یک دستگاه ورزشی نیز انجام شود، مانند تمرین با باندهای مقاومتی، بطری‌های آب، کتاب‌های بزرگ یا هر شیء دیگری که با بلند کردن آن عضلات‌تان منقبض شود.

 

عوامل استرس زا را حذف کنید.

یک بخش مهم دیگر در پیشگیری از آلزایمر، حذف عوامل استرس زا از زندگی‌تان است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که ممکن است بین بیماری آلزایمر و مواد شیمیایی که مغز در هنگام استرس آزاد می‌کند، رابطه‌ای وجود داشته باشد. شما برای کاهش استرس روزانه می‌توانید مدیتیشن، پیاده‌روی، نگهداری از یک حیوان خانگی یا سایر فعالیت‌های آرامش‌بخش را امتحان کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع کلاه یکبار مصرف

 

 

خواب باکیفیت داشته باشید.

در حالی که داشتن خواب کافی می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند اما داشتن خواب عمیق و باکیفیت، از اهمیت بیشتری برخوردار است. اولا اکثر بزرگسالان باید حداقل ۸ ساعت در هر شب بخوابند. دوما، شما باید به‌وسیله‌ی تنظیم برنامه‌ی خواب‌تان، کوتاه کردن چرت‌ها و ریلکس کردن خودتان قبل از زمان خواب، کیفیت خواب‌تان را افزایش دهید. داشتن خواب عمیق‌تر در سالم نگه داشتن مغزتان، بسیار موثرتر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

دی هیدروتستوسترون هورمونی است با تاثیرات تستوئیدی قوی که به رشد بدن طی دوران بلوغ کمک می‌کند و تغییرات فیزیکی مردانه هدف اصلی آن است.

 

 

 

دی هیدروتستوسترون چیست؟

دی هیدروتستوسترون، هورمونی است که رشد خصوصیات مردانه (و تستوئید) را تحریک می‌کند. این هورمون در اثر تغییراتی در هورمون‌های تستوئیدی معروف‌تر به نام تستوسترون به وجود می‌آیند. حدود ۱۰٪ تستوسترون تولیدی روزانه در بدن فرد بالغ در بیضه‌ها و پروستات (در مردان)، تخمدان‌ها (در زنان)، پوست و دیگر بخش‌های بدن به دی هیدروتستوسترون تبدیل می‌شود. البته درصد تولید این هورمون پیش از بلوغ بسیار کم‌تر است و به نظر می‌رسد افزایش دی هیدروتستوسترون، از دلایل شروع فرایند بلوغ در پسرهاست که موجب رشد آلات تناسلی (حشفه، بیضه‌ها و کیسه‌ی بیضه) و موهای بدن می‌شود. این هورمون همچنین سبب بزرگ‌شدن پروستات می‌شود و در ترکیب با تستوسترون می‌تواند باعث وقوع رفتارهای جنسی مردانه شود. دی هیدروتستوسترون، چندین درجه از تستوسترون قوی‌تر است و بسیاری از عملکردهای تستوسترون تنها پس از تبدیل آن به دی هیدروتستوسترون معنا پیدا می‌کنند. از تاثیرات دی هیدروتستوسترون در بدن زنان اطلاعات کمتری در دست است اما می‌دانیم که رشد بدن و موهای آن پس از بلوغ به میزان این هورمون در بدن بستگی دارد و به نظر می‌رسد دی هیدروتستوسترون، سن شروع بلوغ را در دختران مشخص می‌کند.

 

فروش ویژه انواع یخچال دارویی وینکل پلاس

 

 

 

میزان دی هیدروتستوسترون، چگونه کنترل می‌شود؟

میزان دی هیدروتستوسترون روزانه‌ی موجود در بدن به میزان تستوسترون بستگی دارد. هر گاه درصد تستوسترون در بدن افزایش یابد، دی هیدروتستوسترون بیشتری نیز تولید می‌شود. بنابراین کنترل میزان دی هیدروتستوسترون بدن با کنترل میزان تستوسترون تولیدی انجام می‌شود که به دست هیپوتالاموس و هیپوفیز صورت می‌گیرد. در نتیجه‌ی کاهش میزان تستوسترون بدن (و کاهش میزان دی هیدروتستوسترون)، هیپوتالاموس هورمون‌های آزادکننده‌ی گنادوتروپین ترشح می‌کند که به هیپوفیز می‌روند و تولید و ترشح هورمون لوتئینه‌کننده و ریختن آن را به گردش خون تحریک می‌کنند. هورمون لوتئینه‌کننده توسط خون به سلول‌های لیدیگ در بیضه‌های مردان (یا تخمدان زنان) برده می‌شود و موجب تحریک آن‌ها و تولید تستوسترون بیشتر می‌شود. با افزایش درصد تستوسترون موجود در گردش خون، میزان بیشتری از آن‌ها به دی هیدروتستوسترون، تبدیل می‌شود و درصد این هورمون در بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش میزان تستوسترون و دی هیدروتستوسترون، از تولید هورمون‌های آزادکننده‌ی گنادوتروپین از هیپوتالاموس و در نتیجه، تولید هورمون لوتئینه‌کننده از هیپوفیز جلوگیری می‌کند. بنابراین میزان تستوسترون (و در نتیجه دی هیدروتستوسترون) کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه هیپوتالاموس به ترشح هورمون‌های آزادکننده‌ی گنادوتروپین ادامه می‌دهد.

 

 

 

فروش ویژه انواع تخت ماساژ برقی وینکل پلاس

 

چه رخ می‌دهد اگر میزان دی هیدروتستوسترون بدن زیاد باشد؟

تولید زیاد دی هیدروتستوسترون، که عموما در نتیجه‌ی تولید بیش از حد تستوسترون صورت می‌گیرد، بر زنان و مردان تاثیرات متفاوتی می‌گذارد. درصد دی هیدروتستوسترون موجود در خون معمولا پیش از بلوغ افزایش نمی‌یابد. از طرفی میزان زیادی دی هیدروتستوسترون، عموما آثار مشخصی در مردان به جا نمی‌گذارد. اما زنانی که با میزان زیاد دی هیدروتستوسترون، مواجه هستند ممکن است رشد بیش از حد ماهیچه‌ای، رشد بیش از حد موی صورت و بدن (مردمویی)، قاعدگی بی‌برنامه و آکنه‌های بسیار بر صورت را تجربه کنند. تغییرات غیرعادی در آلات تناسلی زنان نیز از پیامدهای میزان زیاد دی هیدروتستوسترون در زنان است.

 

 

چه رخ می‌دهد اگر میزان دی هیدروتستوسترون بدن کم باشد؟

به نظر می‌رسد دی هیدروتستوسترون، تاثیرات کمتری در بدن زنان دارد بنابراین کمبود آن برای زنان پیامدهای زیادی ندارد. البته ممکن است دخترانی که دی هیدروتستوسترون، کمتری دارند، دیرتر به بلوغ برسند و در بزرگسالی موهای کمتری بر بدنشان داشته باشند. در عوض کمبود دی هیدروتستوسترون، در مردان می‌تواند تاثیرات زیادی بر آن‌ها بگذارد. اگر، به طور مثال، میزان دی هیدروتستوسترون، طی دوران جنینی پسرها کم باشد،‌ ممکن است موجب بروز کمتر نشانه‌های جنس مذکر در آن‌ها شود و شمایل آلات تناسلیشان را همانند جنین‌های دختر نشان دهد. بعدها نیز، پسرانی که با کمبود دی هیدروتستوسترون، مواجه هستند با وجود آن که در دوران بلوغ با تغییراتی مواجه می‌شوند (مانند رشد ماهیچه‌ها و تولید اسپرم)، رشد موهای بدن و آلات تناسلیشان کامل نخواهد شد.

 

فروش ویژه انواع تخت سی پی ار سه شکن وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

برای زیباترشدن صورت خود از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم ترفندهای موثر در این زمینه کدامند پیشنهادات متخصصین پوست و مو و زیبایی در این زمینه را در ادامه مطلب برایتان خواهیم گفت

 

 

میوه‌های تیره را می‌شناسید؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی در پوست و ماهیچه‌هاست که مسئول حالت ارتجاعی،‌ ساختار و شکل پوست است. متاسفانه با افزایش سن،‌ تولید کلاژن کاهش پیدا می‌کند،‌ اما می‌توانید با استفاده از میوه‌های تیره، تولید آن را به حالت اولیه بازگردانید. پرتقال خونی، گیلاس و بلوبری غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث کاهش روند پیری و بیماری‌ها می‌شود. علاوه بر این، این آنتی‌اکسیدان‌ها باعث افزایش تولید کلاژن و ضخامت پوست می‌شود و درنتیجه سالم‌تر و جوان‌تر به‌نظر خواهید رسید. از دیگر میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان به آلبالو، کیوی، تمشک،‌ انار، آلو و قره‌قروت اشاره کرد.

 

فروش ویژه انواع تخت دیالیز،شیمی تراپی و نمونه گیری وینکل پلاس

 

جوانی‌تان را  از دست داده‌اید؟

این غذاها ممکن است طعم لذیذی نداشته باشند، اما غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند. اسیدهای چرب به تغذیه پوست، عملکرد سلو‌ل‌های پوست و سلامت آن کمک می‌کنند. آنها اجزای تشکیل‌دهنده غشاهای سلول‌ها در بدن هستند و به تنظیم جریان مواد مغذی در بدن، دفع مواد و ورود و خروج آب به سلول‌ها کمک می‌کنند و همه این مواد باعث می‌شود تا جوان‌تر به  نظر برسید. دانه بذر کتان، ماهی تن، گردو، روغن کانولا، روغن لوبیای سویا و دانه‌‌های کدوتنبل از دیگر منابع غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند.

نگران سلامت کبدتان هستید؟

اینها غذاها و گیاهانی هستند که کبد را از وجود سموم و چربی‌ها پاک می‌کنند و باعث بهبود عملکرد کل بدن می‌شوند. اگر کبد سالم باشد، چشمان براق‌تر و پوست محکم‌تر می‌شود. غذاهای سبزی مثل اسفناج، بروکلی، خردل، شلغم و قاصدک غذاهایی هستند که برای کبد مناسب‌اند. این سبزی‌ها و برگ‌های تلخ، شیرینی دندان‌ها را کم می‌کنند. تصفیه و پاک کردن دندان‌ها از قندها و کربوهیدرات‌های با گلاسمیک بالا، غذاها را به‌گونه‌ای جذب می‌کنند که برای هر سنی مناسب هستند.

پوست‌تان کدر شده است؟

برای درست کردن 453 گرم پنیر، 5/4 کیلو شیر لازم است، اما خوشبختانه لازم نیست برای بازسازی سلو‌ل‌ها روزانه این مقدار شیر یا پروتئین را مصرف کنید. با افزایش سن سلول‌های پوست و مو آسیب می‌بینند و باعث می‌شوند شما مسن‌تر به نظر برسید. اما پروتئین موجود در گوشت، مرغ، پنیر کم‌چرب و سبزیجات باعث رشد سلول‌ها و بازسازی آنها می‌شود، در نتیجه پوست جوان‌تر شده، چین‌و‌چروک‌ها کم می‌شود، ریزش مو کمتر شده و پوست‌تان شفاف‌تر می‌شود. برای این‌که مدام گوشت نخورید یا از خوردن گوشت و لبنیات خسته نشوید می‌توانید به جای آنها لوبیای سویا و عدس بخورید.

جهت مشاهده و خرید انواع نوار ماتریس کلیک کنید

پف‌آلود روزتان را آغازمی‌کنید؟

وقتی صبح از خواب بیدار می‌‌شوید و زیر چشمان‌تان پف کرده‌ بدین معنا است که بیش از میزان مورد نیاز بدن‌تان نمک مصرف کرده‌اید. برای کاهش میزان مصرف سدیم که باعث پف و کبودی زیر چشمان می‌شود، بهتر است به‌عنوان چاشنی غذا از گیاهانی مثل جعفری، پونه کوهی، سیر،‌‌ آویشن و رزماری استفاده کنید.

نگران کمبود کلسیم‌تان هستید؟

شیره بادام به‌دلیل غنی بودن از منیزیم، پتاسیم، منگنز، مس‌، ویتامین E، سلنیوم و کلسیم ماده مغذی است که می‌تواند بهترین جایگزین برای لبنیات باشد. شیره بادام لاکتوز ندارد و دارای پروتئین مطلوبی است که باعث درخشندگی موها، سلامت، نرمی و شفافی پوست می‌شود.

پوست‌تان کویری شده است؟

ویتامین A برای بازسازی پوست ضروری است و کاهش میزان آن باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود. فقدان ویتامین A  باعث می‌شود پوست به زودی خوب نشود و خیلی سریع درآن چین‌و‌چروک درآن ایجاد شود. از منابع اصلی ویتامین A می‌توان به جگر، تخم‌مرغ و محصولات لبنی شیری اشاره کرد. برخی از گیاهان مثل هویج و بروکلی غنی از بتاکاروتن هستند که بدن این بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. زردآلو، آلوها، هلو، شلیل و طالبی از منابع غنی از بتاکاروتن هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت اپیلاسیون و ماساژ کلیک کنید

دنبال اسید چرب مفید هستید؟

سلول‌های آلوده نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند، وقتی سلول‌ها درست به وظیفه خود عمل می‌کنند، انرژی بیشتری خواهید داشت و به نظر سرحال‌تر می‌رسید و احساس خوبی دارید. سبزیجات غنی از مواد معدنی مواد شیمیایی مفیدی هستند که به بازسازی، سم‌زدایی و تغذیه سلول‌های بدن کمک می‌کنند. غذاهای ناسالم، استرس و آلودگی‌های محیطی باعث می‌شود سلول‌ها زودتر پیر شوند، در نتیجه موها نازک‌ شده و در صورت چین‌و‌چروک ایجاد می‌شود.

دندان‌های شفاف می‌خواهید؟

سبزیجات تازه خام بهترین غذا برای پوست است. هویج، کرفس و گل‌کلم دارای ترکیباتی است که به پاک کردن آلودگی از دندان‌ها کمک می‌کند و دندان‌ها شفاف و تمیز خواهند شد. این ترکیب و فیبر موجود در این غذاها باعث پاک کردن باکتری‌ها از روی دندان‌ها می‌شود. اگر از موادغذایی مثل بلوبری، قهوه و خردل استفاده کردید، بعد از آن برش‌های خیار تازه یا سیب بخورید.

اکسیر جوانی می‌خواهید؟

این خوراک بیش از این‌که غذای خوشمزه و لذیذی باشد، دارای خواص ضدپیری است. ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است که باعث افزایش جریان خون می‌شود. رنگ صورتی یا نارنجی ماهی سالمون دارای کاروتنوئیدی است که خاصیت ضدپیری دارد و از غشاهای سلولی محافظت می‌کند. علاوه براین باعث تقویت ماهیچه‌های صورت شده و چین‌و‌چروک را کاهش می‌دهد. روی این ماهی به‌دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان و البته به دلیل ویتامین E و کاروتنوئیدهای ضدتورم موجود در آن اضافه کنید و از خوردن یک شام یا ناهار لذیذ لذت ببرید.

جهت مشاهده و خرید انواع ماشین بیهوشی کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 19 فروردين 1401
.

 

همچنین بخوانید: رازهای کاهش وزن سریع و مطمئن راز و رمزهایی که پشت کاهش وزن سریع وجود دارد! نکته کلیدی: صبر! رژیم غذایی برای کاهش وزن تدریجی

 

 

بارها و بارها این جمله را شنیده ایم که می گویند اگر مکمل خاصی را مصرف کنم می توانم در عرض دو هفته ۱۸ کیلوگرم وزن کمک کنم؟ افراد زیادی هستند که دوست دارند با مصرف قرص و مکمل وزن کم کنند و  هر چه سریع تر به اهداف کاهش وزن خود دست یابند. در این میان شرکت های مختلفی که اغلب تاییدیه های مورد نیاز از سازمان های مرتبط را هم ندارند با تبلیغات گسترده و وسوسه کننده به افراد وعده های دروغین می دهند و آنها را به نتایج سریع امیدوار می سازند.

کاهش وزن سریع و بی دردسر برای هر فردی می تواند یک خبر تحریک کننده و جذاب باشد. همه ما انسان ها راحتی را دوست داریم. اما متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد. واقعیت این است که اگرچه می توان در یک بازه زمانی کوتاه مدت به کاهش وزن سریع دست پیدا کرد اما حفظ این فرایند اغلب غیر ممکن است.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تشریح جسد کلیک کنید

در این مقاله قصد داریم به چرایی این موضوع بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم به تدریج و به طور مستمر وزن خود را کاهش دهیم.

همچنین بخوانید: رازهای کاهش وزن سریع و مطمئن

راز و رمزهایی که پشت کاهش وزن سریع وجود دارد!

 

مشخصات و قیمت انواع گیت ترینر خردسالان

 

بارها و بارها در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. خیلی از افراد زمانی که می خواهند وزن خود را به هر دلیلی کاهش دهند وارد سایت گوگل می شوند و عباراتی همچون کاهش وزن سریع و کاهش وزن در دو هفته را سرچ می کنند. من نیز ۵ سال پیش همین کار را کردم. وارد سایت گوگل شدم و این عبارت ها را جستجو نمودم. بعد از اینکه روی روش های بیان شده در سایت ها کار کردم متوجه شدم نتیجه ای که آنها وعده داده بودند را دریافت نمی کنم. در همین شرایط بود که جلوی آینه منزلمان ایستادم و با خودم گفتم: این نتیجه همان نتیجه ای که من دنبالش بودم نیست.

بعد از ۱۴ سال یادگیری بی وقفه و امتحان کردن رژیم های غذایی مختلف هنوز هم نتوانستم نتایجی که به دنبالش بودم را به دست آورم. خیلی ها مثل من دوست دارند در بازه زمانی کوتاهی متوجه تغییرات بزرگی در اندامشان شوند. آنها به دنبال ایجاد سیکس پک در عرض دو هفته هستند. اما آیا واقعا چنین چیزی ممکن است؟ مکملی وجود دارد که بتواند شما را در عرض دو هفته لاغر سازد یا به اندام مدنظرتان برساند؟ قطعا چنین چیزی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد نتایجش دائمی نخواهد بود. بیشتر افراد زمانی که وارد فرایند کاهش وزن یا بهبود تناسب اندام خود می شوند یک نکته کلیدی را به طور کلی فراموش می کنند و آن هم صبر است.

نکته کلیدی: صبر!

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی تک کشو کلیک کنید

 

روزی یکی از مربیانم به من گفت: تو می توانی یک مرد خوش اندام باشی. تو می توانی یک فروشنده عالی باشی. تو می توانی خود را به یک کارآفرین موفق تبدیل کنی. تو می توانی یک کسب وکار موفق و عالی برای خود بسازی. تو می توانی همه اینکارها را انجام دهی به شرط اینکه صبور باشی و دست از کار نکشی. حتما از خودتان می پرسید آیا اینکار به سادگی انجام می شود؟ بله با کمی تلاش و صبر می توان به هر جایگاهی دست پیدا کرد.

زمانی که سن کمی داشتم توانستم به موقعیت مدیر عاملی دست پیدا کنم نه به این خاطر که فرد باهوشی بودم؛ نه! تنها عاملی که باعث موفقیت من شد این بود که سعی می کردم بیشتر از همکارانم کار کنم. تلاش می کردم در مسیری که وارد آن شده ام صبر و استقامت داشته باشم و به تدریج خود را به موقعیت شغلی بهتری برسانم.

شباهت های زیادی بین کسب وکار و نتایجی که شما از باشگاه خود می گیرید وجود دارد. تنها تفاوت این دو، پاداشی است که دریافت می کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که زمان هایی در زندگی وجود دارد که باید موقعیتی را ترک کنید. در حقیقت شما باید بتوانید تفاوتی بین استراتژی هایی که برایتان کارساز نیست و استراتژی هایی که به زمان نیاز دارد تا خودش را به خوبی نشان دهد قائل شوید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

 

هنر کاهش وزن

زمانی که برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام به یک باشگاه ورزشی ملحق شدم بیشتر دوستانم گفتند که نمی توانم هرگز به یک شکم شش تکه یا همان سیکس پک دست پیدا کنم. حالا که این مقاله را می نویسم من شکمی شش تکه دارم و عضلات آن به خوبی ایجاد شده است. به خاطر داشته باشید که فرایند کاهش وزن اگرچه ساده است اما نمی تواند آسان باشد.

آسان نیست زیرا چنین فرایندی بر خلاف ذات و ماهیت ماست. همه ما می دانیم که اجدادمان با موقعیت های دشوارتری نسبت به آن چه که ما امروز در آن قرار داریم درگیر بوده اند. در طول میلیون ها سال، ژنوم های ما نیز تکامل پیدا کردند تا بتوانند انرژی بیشتری ذخیره کنند. البته این مقدار انرژی تنها برای مصارف روزمره ذخیره می شود. شما نمی توانید انرژی بیشتری دریافت کنید و انتظار داشته باشید همچنان وزنتان در یک حد متعادل حفظ گردد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ غلتکی کلیک کنید

در چند دهه اخیر پیشرفت های زیادی در حوزه کشاورزی و تولید غذا رخ داده است. حالا بیشتر سوپرمارکت ها و مغازه ها پر از مواد غذایی زیبا، هیجان انگیز و البته خوشمزه هستند. غذاهای کنسروی بسته بندی شده در قفسه این فروشگاه ها خودنمایی می کنند.

با اینکه ما انسان ها در طول سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده ایم اما هنوز هم ممکن است در فرایند کاهش وزن با چالش هایی روبرو شویم و نتوانیم این فرایند را به درستی به پیش ببریم. روزگاری سلول های چربی به خاطر موقعیت زندگی موجود، دوستمان بود اما حالا به خاطر تغییر در موقعیت زندگی و بی تحرکی بیش از حد، این سلول ها به دشمن ما تبدیل شده است.

چگونه ژنوم های خود را گول بزنیم؟

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی غذا خوری کلیک کنید

اگر به شما بگویم روشی وجود دارد که به کمک آن می توانید هم مغز و هم ژنوم های خود را گول بزنید چه احساسی پیدا می کنید؟ چگونه می توانیم از این دو دارایی برای رسیدن به اهداف خودمان استفاده کنیم؟ در یک جمله برای اینکه بتوانید به کاهش وزن تدریجی و پایداری دست پیدا کنید باید بدانید که کالری و سیری به هم ربطی ندارند. تکرار می کنم: کالری و سیری هیچ ربطی به هم ندارند.

ما می توانیم یک وعده غذایی بزرگ بخوریم و هزاران کالری وارد بدن خود کنیم و در عین حال بعد از یک ساعت باز هم احساس گرسنگی کنیم. ما می توانیم آخر شب یک لیوان بزرگ بستنی پرچرب بخوریم و باز هم دچار گرسنگی شویم.

از سوی دیگر می توانیم تنها ۱ الی ۲ پیمانه کلم بروکلی یا اسفناج بخوریم و در عین حال همیشه سیر باشیم.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دو شکن کلیک کنید

چیزی که باید بدانید این است که دانسیته یا چگالی کالری را بشناسید و ۷ فاکتوری که بر روی سیری شما اثر می گذارد را شناسایی کنید.

۷ حقیقتی که باید در مورد سیری بدانید.

سیری و گرسنگی دو مورد از حس هایی هستند که ما انسان ها در خود داریم. سیری، نبود گرسنگی تعریف می شود. اگر  احساس سیری داشته باشیم، سیر هستیم. اگر احساس پری کنیم، ما به احتمال زیاد به یک رژیم غذایی خوب پایبندیم. خوب حالا سوال اینجاست که اگر سیری و کالری به هم ربطی ندارند پس چه چیزی بر روی وزن ما تاثیر می گذارد؟ خوشبختانه در سال ۱۹۹۵ مطالعه ای انجام شد و در آن به افراد ۳۸ ماده غذایی داده شد. یافته های محققان این مطالعه بسیار جالب بود.

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش لاتکس کلیک کنید

محققان این مطالعه نتیجه گرفتند که ارائه غذاهای مختلف می تواند ظرفیت سیرکنندگی مختلفی هم برای افراد در پی داشته باشد.

اثر غذاهایی که می خوریم بر روی سیری ما بسیار نقش دارد و سیری هم بر روی رفتارهای غذایی ما در آینده تاثیر می گذارد. این ها اجزایی هستند که نقش مهمی در وزن و تعادل آن ایفا می کنند.

غذاهایی که می تواند سطح سیری ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع واکر معکوس کلاسیک کلیک کنید

 

  • فیبرها:

فیبرها می توانند شکم شما را پر کنند و فرآیند هضم در روده کوچک را تسریع نمایند. این موضوع بدین معنی است که درشت مغذی های کمتری جذب خواهد شد. بنابراین کالری کمتری وارد بدن می شود. غذاهایی که حاوی فیبرهای طبیعی هستند می توانند سیری بیشتری تولید کنند. پس از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

  • اطلاعات حسی:

مطالعات نشان می دهد اطلاعات حسی ما هم می تواند نقش مهمی در سیری مان داشته باشد. انسان ها به دنبال تنوع در مواد غذایی خود هستند. اما اگر عادت های غذا خوردن خود را تعدیل کنیم و اغلب غذاهای یکسانی را میل نماییم زودتر به سیری خواهیم رسید. تنوع در مواد غذایی باعث افزایش اشتهای ما می شود.

  • آب:

اگر غذای شما دربرگیرنده آب بیشتری باشد کالری کمتری هم خواهد داشت. افزایش محتوای آب می تواند شکم شما را سریع تر پر کند. همین امر باعث ایجاد حس سیری می گردد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت تیبل دو شکن کلیک کنید

 

  • پروتئین ها و کربوهیدرات ها:

پروتئین ها و کربوهیدرات ها (به جز قند تصفیه شده) می توانند اثر سیرکنندگی عالی بر روی بدن داشته باشند. هردوی این درشت مغذی ها می توانند به از دست رفتن سریع و آسان چربی منجر شود. اما سعی کنید از محصولات پرچرب دوری کنید زیرا چربی با سیری رابطه عکس دارد. علاوه بر این چربی کالری ورودی به بدن را دو برابر می کند.

سایر فاکتورهایی که می تواند بر روی سطح سیری شما اثر بگذارد.

  • اندازه بشقاب:

 هر چقدر اندازه بشقاب بزرگ تر باشد کالری که مصرف می کنید بیشتر خواهد بود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه CR کلیک کنید

 

  • اندازه سلول های چربی:

سلول های چربی ما هورمونی به نام لپتین آزاد می کنند. سطح لپتین در افراد چاق بسیار بالاست. زمانی که شروع به رژیم گرفتن می کنیم سطح لپتین ما به سرعت پایین می آید. در این شرایط احساس گرسنگی می کنیم، انگیزه کمتری دارین و کالری کمتری می سوزانیم. این موضوع بدین معنی است که اگر اضافه وزن داشته باشیم، بدن ما دوست دارد همه چیز را همانگونه که هست حفظ کند.

  • سروتونین:

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا شکلات اعتیادآور است؟ این غذای خوشمزه و تیره رنگ سروتونین را در بدن ازاد می کند. همین موضوع ممکن است در سیگار هم دیده شود.

به همین خاطر است که استرس باعث افزایش وزن در برخی از افراد می شود. این موضوع بدین معنی است که هر چقدر استرس کمتری داشته باشید، سیری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

 

فروش ویژه انواع کلاه جراحی الیافی بند دار وینکل پلاس

 

مراحل بعدی که باید مدنظر داشته باشید.

زمانی که صحبت از کاهش وزن به میان می آید باید به فکر یک برنامه طولانی مدت باشید. زمانی که رژیم غذایی را آغاز می کنید ممکن است هم حجم عضلات و هم توده چربی های بدن خود را از دست بدهید. این موضوع بدین معنی است که هر وقت رژیم غذایی جدیدی را آغاز می کنید همه چیز دشوارتر می شود.

اگر رژیم غذایی تان را ترک کنید یا بدتر از آن وزن خود را مجدد به دست آورید وارد یک چرخه منفی خواهید شد. به همین خاطر باید به هنگام آغاز برنامه خود، پایان آن را هم مدنظر داشته باشید. باید بدانید که رژیم غذایی تان ممکن است چند ماه طول بکشد. سه روش برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی و سلامت

 

  • بر روی سیری بیشتر تمرکز کنید.

بر روی سیری بیشتر تمرکز کنید.

با اینکه کمبود کالری به هنگام کاهش وزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما تمرکز اصلی شما باید سیری باشد. اگر مغز فکر کند شما گرسنه هستید رژیم غذایی تان با شکست مواجه خواهد شد.

اگر بخواهید با ژنوم های خود مبارزه کنید وارد بازی خواهید شد که برنده ای ندارد.

 

مشخصات و قیمت انواع گاز استریل

 

  • برنامه های آموزشی کاردیو و وزنه برداری را به برنامه خود اضافه کنید.

برنامه های آموزشی کاردیو و وزنه برداری را به برنامه خود اضافه کنید.

در این شرایط بهتر می توانیم نسبت عضله از دست رفته و چربی از دست رفته را حفظ کنیم. افزایش توده عضلانی می تواند حفظ وزن را راحت تر کند. حالا می توانیم بیشتر بخوریم و کمتر وزن اضافه کنیم.

  • به جای ایجاد تغییرات اساسی در برنامه غذایی، تغییرات تدریجی را مدنظر داشته باشید.

به جای ایجاد تغییرات اساسی در برنامه غذایی، تغییرات تدریجی را مدنظر داشته باشید.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل

 

باید رژیم غذایی خود را به تدریج تغییر دهید تا بتوانید آن را با نیازهایی که دارید منطبق سازید. رژیم غذایی شما نباید شبیه یک رژیم سخت باشد. باید یک رویکرد طولانی مدت برای بهبود شرایط تان باشد. پس تدریجی کار کنید.

همچنین بخوانید: رازهای لاغری سریع و پایدار

نتیجه گیری

 

مشخصات و قیمت انواع ست پانسمان

 

افزایش وزن سریع تنها یک حقه تبلیغاتی است. هیچ مکملی وجود ندارد که به شما کمک کند در عرض دو هفته ۱۸ کیلوگرم وزن کم کنید. اگر بخواهید از این روش ها استفاده کنید کاهش وزن دائمی نخواهید داشت زیرا تغییراتی که باید انجام می دادید به درستی اجرا نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

 

هنگامی که تشخیص داده میشود که دیابت دارید باید مراقب خود باشید. باید قند خون خود را بررسی کنید، تغذیه مناسب داشته باشید، فعال باقی بمانید، و داروهای خود را مصرف کنید. این کارها تفاوت بزرگی ایجاد می کنند، زیرا می توانند به شما کمک کنند از بروز مشکلات عمده در تمام بدن جلوگیری کنید، حتی به صورتی که ممکن است انتظار نداشته باشید. با دنبال کردن برنامه درمانی خود، می توانید کمک کنید سرعت بروز چنین مشکلاتی را کاهش دهید و یا از بروز آنها جلوگیری کنید.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ترکشن چهار قسمتی کلیک کنید

مشکلاتی که دیابت به وجود می آورد

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع عینک سینوسی کلیک کنید

 

بیماری لثه و پوسیدگی دندان

دیابت باعث می شود احتمال بروز عفونت داخل دهان، مانند بیماری لثه یا برفک و عفونت قارچی که می تواند زخم های دردناک سفید ایجاد کند، بیشتر شود. قند خون بالا و کنترل نشده نیز می تواند خطر ابتلا به پلاک و پوسیدگی دندان را بالا ببرد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵، انجام شد نشان داد که افراد مبتلا به دیابت دو برابر افراد بدون این بیماری دندان های خود را از دست میدهند. حتما دندانپزشک خود را در مورد وضعیتتان مطلع سازید، مسواک زدن، نخ دندان و شستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده را فراموش نکنید. مراقب خونریزی لثه یا دیگر علائم بیماری لثه باشید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیکر روتاتور دیجیتال نمونه خون کلیک کنید

 

مشکلات بینایی

دیابت می تواند به گلوکوم (افزایش فشار داخل چشم) و آب مروارید (تیره شدن عدسی چشم) منجر شود. همچنین می تواند به رگ های خونی در شبکیه در پشت چشم شما آسیب وارد کند، مشکلی که پزشکان آن را رتینوپاتی دیابتی می نامند. همه ی این شرایط می توانند دید شما را بدتر و حتی منجر به کوری شوند. زمانی که متوجه تار شدن بینایی شوید، ممکن است آسیب جدی اتفاق افتاده باشد. بنابراین به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

فروش ویژه انواع فرز الماسه شنک طلایی وینکل پلاس

 

 

 

آسیب های عصبی

جهت مشاهده و خرید انواع تشک مواج کلیک کنید

بسیاری از افراد دیابتی از آسیب های عصبی (نوروپاتی) رنج میبرند. آسیب عصبی در هر نقطه از بدن شما می تواند رخ می دهد، اما اغلب بازوها، پاها، دست ها و پاها را تحت تاثیر قرار می دهد. پزشکان این مشکل را نوروپاتی محیطی می نامند. علائم این مشکل می تواند شامل احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی، حساسیت، یا درد باشند. نوع دیگر، تحت عنوان نوروپاتی اتونوم، میتواند ادرار، رابطه جنسی، هضم غذا، و دیگر عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که اضافه وزن نداشته باشید، و فشار خون و قند خون را مدیریت کنید، احتمال بروز چنین مشکلی کمتر می شود.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تب سنج دیجیتال کلیک کنید

مشکلات پا

اگر دیابت به اعصاب پای شما صدمه وارد کند، بی حسی می تواند احتمال متوجه شدن ابتلا به آسیب یا عفونت را کمتر کند. وضعیت شما می تواند جریان خون را در آن منطقه دشوارتر سازد. با همه اینها، این مشکلات در نهایت می توانند باعث آسیب جدی شوند به طوری که نیاز باشد انگشتان پا یا خود پا قطع شوند. به منظور کاهش احتمال بروز چنین مشکلاتی سیگار کشیدن را ترک کنید و ورزش کنید. همچنین، به صورت روزانه پاهای خود را بررسی کنید، آنها را تمیز و مرطوب نگه دارید، و کفش های مناسب بپوشید.

 

 

فروش ویژه انواع تخت تشریح وینکل پلاس

 

 

بیماری های پوستی

بسیاری از این تغییرات ناشی از عفونت هستند، که دیابت احتمال عفونت را بیشتر می کند. پوست شما ممکن است دچار خارش شود، ممکن است نازک تر یا ضخیم تر شود، و یا ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن و یا لکه های رنگی روی پوست شوید. مشکلات گردش خون و عصبی ناشی از دیابت نیز می توانند پوست شما را تحت تاثیر قرار دهند. دیابت کمک می کند تا در وزن مناسب بمانید و قند خون خود را تحت کنترل داشته باشید. اگر دچار جوش یا زخم ناشی از عفونت شوید، پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک، کرم، و یا داروی های دیگری را تجویز کند.

 

فروش ویژه انواع ترالی لاپاراسکوپی وینکل پلاس

 

 

 

مشکل دستگاه گوارش

جهت مشاهده و خرید انواع گیت ترینر خردسالان کلیک کنید

عصب واگ به شما کمک می کند غذا در دستگاه گوارش شما حرکت کند. اگر دیابت به این عصب آسیب وارد کند، عمل هضم کُند می شود. در نتیجه می توانید دچار سوزش سر دل، تهوع، استفراغ، نفخ، احساس سیری بیش از حد پس از غذا خوردن، و بی اشتهایی شوید. قند خون خود را برای کمک به جلوگیری از این مشکل مدیریت کنید. به صورت شایع تر، آسیب های عصبی میتوانند روده شما را تحت تاثیر قرار دهند، بنابراین یبوست یا اسهال ایجاد می شود. رژیم غذایی سالم و یا مسهل ها میتوانند شما را سالم نگه دارند.

 

 

 

فروش ویژه انواع ویلچر سی پی CP وینکل پلاس

 

سکته مغزی

سکته مغزی در میان افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر رخ میدهد، و در سنین پایین تر ممکن است برای این افراد رخ دهد. سکته مغزی زمانی که یکی از رگ های خونی که خون را به مغز شما می فرستد ضعیف، مجروح و یا مسدود می شود، اتفاق می افتد. هنگامی که بافت مغز از خون محروم می شود، می تواند در عرض چند دقیقه برای همیشه دچار آسیب شود. برای جلوگیری از این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید؟ مراقب قند خون، کلسترول و فشار خون خود باشید. ارقام بالای این موارد می تواند به معنای خطر بالاتر باشد. ورزش، حفظ وزن مناسب، و از همه مهمتر، اجتناب از سیگار کشیدن ضروری هستند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی اتاق عمل کلیک کنید

 

بیماری های قلبی

فرسایش و پارگی در عروق خونی شما ناشی از دیابت به معنای کار بیش از حد قلب شماست. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر احتمال دارد دچار اضافه وزن و یا مشکلات دیگر، مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا شوند. همه اینها خطر جدی برای بیماری های قلبی را افزایش میدهند. به همین دلیل دنبال کردن سبک درست زندگی برای قلب- ورزش کردن، داشتن رژیم غذایی سالم، آزمایشات غربالگری منظم کلسترول و فشار خون و پرهیز از سیگار کشیدن و یا قرار نگرفتن در معرض دود سیگار- حائز اهمیت است.

 

فروش ویژه انواع ترالی وینکل پلاس

 

 

 

بیماری های کلیوی

 

فروش ویژه انواع ترالی وینکل پلاس

 

کلیه های شما پر از عروق خونی کوچک هستند که ضایعات را فیلتر می کنند، سپس هنگام دفع آنها را از بدن شما خارج می کنند. قند خون بالا این فیلتر کردن را زیاد میکند. با گذشت زمان، این فیلتر کردن بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند و کار کلیه را متوقف کند. کنترل بهتر قند خون – و فشار خون، که عامل خطر دیگری برای بیماری های کلیوی است – احتمال حفظ سلامتی بهتر کلیه ها را به دنبال دارد. اگر شما نشانه های بیماری کلیه را دارید، مدیریت دقیق قند خون امری ضروری است.

 

 

 

فروش ویژه انواع فرز الماسه شنک طلایی وینکل پلاس

 

مشکل در رابطه جنسی

تمام مشکلات به رگ های خونی شما مربوط می شوند. آسیب به اعصاب و عروق خونی ناشی از دیابت می تواند جریان خون را کاهش دهد، و این امر به نوبه خود می تواند به اختلال نعوظ برای مردان منجر شود و زنان در هنگام رابطه جنسی ممکن است مشکلاتی در تحریک، ناراحتی یا درد، و یا احساس کمتری داشته باشند. کنترل دقیق قند خون میتواند کمک کننده باشد، همانطور که تغییر در شیوه زندگی می تواند فشار بر روی عروق خونی شما را کاهش دهد، تغییراتی مانند ورزش، کاهش وزن و ترک سیگار.

 

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ معاینه پایه دار کلیک کنید

 

عفونت ها

دیابت موجب می شود شما بیشتر دچار عفونت و بیماری شوید. افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری لثه، عفونت های تنفسی، آنفولانزا، ذات الریه، عفونت ادراری، عفونت های قارچی، و غیره هستند. حتما به موقع واکسینه شوید، واکسن هایی از جمله ایمن سازی در برابر آنفولانزا و ذات الریه.

 

فروش ویژه انواع شیردوش مینی الکتریک وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

در تابستان سال 1923 کوکو شانل، طراح مشهور مد، زمان زیادی را در آفتاب هنگام قایق سواری بین پاریس و کن گذارند و رنگ پوست او تغییر کرد. همین موضوع سبب شد که این صحنه به یک صحنه مد تبدیل شود و روندی محبوب در میان کسانی شود که به زیبایی خود اهمیت می دهند. پس از آن هزاران محصول به عنوان روغن برنزه به بازار معرفی گردید که این روغن ها با جلوگیری از آسیب به بافت پوستی به برنزه شدن و تغییر رنگ کمک می کنند. امروزه در سراسر دنیا، هر تابستان افراد به کنار استخرها و لب ساحل می روند تا با استفاده از این محصولات رنگ پوست خود را تغییر دهند.

روغن برنزه کننده چیست؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز کلیک کنید

 

روش کار این محصولات بدین گونه است که با جذب و تمرکز اشعه خورد بر روی پوست به تغییر رنگ کمک می کنند. اگر چه پوست با قرار گیری در نور آفتاب و بدون استفاده از این روغن ها نیز می تواند تغییر رنگ بدهد، اما این روغن ها روند تغییر رنگ را تسریع می بخشند و از بروز آفتاب سوختگی های شدید بر روی پوست جلوگیری می کنند. در وافع، این روغن ها توانایی ملانوسیت های پوستی را در تولید ملانین بالا می برند به همین دلیل پس از استفاده از این محصولات رنگ زودتر تغییر می کند.

 

ویژگی های روغن برنزه

 

مشخصات و قیمت انواع کوادریسپس

 

روغن برنزه، که بسیاری از افراد با نام روغن آفتاب گرفتن آن را می شناسند، باید دارای ویژگی های خاصی باشند تا آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در زیر اشعه خورشید را به حداقل برسانند.

هیدروکسی استون

هیدروکسی استون یکی از موادی که در این روغن ها به کار برده می شود. هیدروکسی استون یک قند طبیعی بی رنگ است که از نظر شیمیایی با آمینو اسیدهای طبیعی موجود در لایه خارجی پوست واکنش نشان می دهد. در اثر این واکنش شما زودتر به رنگ دلخواه خود می رسید و دیگر نیازی نیست که مدتی طولانی در زیر آفتاب بنشینید و به پوست خود آسیب وارد کنید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی کلیک کنید

 

مواد مرطوب کننده

یکی از مواد اصلی این روغن ها مواد مرطوب کننده است. پوست پس از قرار گیری در زیر نور مستقیم خورشید آب خود را از دست می دهد و دیهدراته می شود. همین امر سبب بروز مشکلات زیادی از جمله پیری پوست و خشکی می شود. اما در این محصولات از مواد مرطوب کننده استفاده می شود و این مواد با تزریق رطوبت به بافت پوستی از آسیب به پوست جلوگیری می کنند.

ویتامین E

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات اتاق عمل کلیک کنید

 

یکی دیگر از موادی که معمولا در انواع روغن برنزه مورد استفاده قرار می گیرد ویتامین ایی است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و نقش اصلی آن جلوگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک بر روی پوست است. محصولاتی که حاوی این ویتامین هستند به افزایش لطافت و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند. از موادی دیگری که در این محصولات استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلیسیرین
  • عصاره آلوئه ورا ( برای کاهش التهاب پوست)
  • مواد محافظ SPF

بهتر است بدانید که در روغن های برنزه معتبر از مواد محافظ SPF استفاده می شود، این مواد خطر آسیب های پوستی را به کمترین میزان می رسانند. اما باید بدانید که میزان SPF این روغن ها زیاد بالا نیست. در نتیجه، شما باید ساعات مشخصی را در زیر نور آفتاب بنشینید. قرارگیری بیش از حد در زیر نور آفتاب ( حتی در صورت استفاده از روغن برنزه) می تواند به بافت پوستی آسیب وارد کند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع کوادریسپس

 

آیا از این روغن می توان بر روی صورت استفاده کرد؟

شما هرگز نباید این روغن را به صورت خود بزنید. این روغن حتی اگر حاوی SPF باشد نمی تواند از پوست صورت محافظت کند. با توجه به این موضوع که پوست صورت حساس ترین پوست بدن است، استفاده از این روغن باعث آسیب می شود. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در این صورت پوست صورت و بدن دو رنگ می شود و بسیاری از افراد به این موضوع علاقه ندارند. برای اینکار پیشنهاد می شود این روغن را به مدت نیم ساعت بزنید و در زیر آفتاب باشید، سپس روغن را از روی پوست صورت خود بشویید و از ضد آفتاب استفاده کنید. در همین مدت کم رنگ پوست صورت و بدن یکی می شود.

روغن برنزه اکلیلی

 

فروش ویژه انواع تخت ریکاوری وینکل پلاس

 

برخی از تولید کنندگان برای اینکه به جذابیت و زیبایی محصولات خود بیافزایند از روغن های اکلیلی استفاده می کنند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این اکلیل ها در روند برنز شدن موثر هستند! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هرگز به این صورت نیست! این اکلیل ها تنها جذابیت و درخشندگی پوست شما را در زمانی که در زیر نور خورشید قرار گرفته اید زیاد می کنند.

روغن برنزه خانگی

شما می توانید از برخی از روغن ها به عنوان روغن برنزه نیز استفاده نمایید. این روغن ها به شرح زیرند:

جهت مشاهده و خرید انواع پانچ بیوپسی رحمی زنان کلیک کنید

  • روغن جوانه گندم
  • روغن زیتون
  • روغن فندق
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن کنجد

سوالات پرتکرار در مورد روغن برنزه کننده

در این قسمت تلاش می کنیم تا به سوالات پرتکرار شما در مورد این محصول پاسخ دهیم.

آیا باید روغن برنز را از روی پوست پاک کرد؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع گان ایزوله کلیک کنید

 

توصیه می شود 2 تا 3 ساعت پس از آفتاب گرفتن این روغن را از روی پوست خود پاک کنید.

آیا لایه برداری به تغییر رنگ کمک می کند؟

بله! لایه برداری پوست قبل از حمام آفتاب گرفتن به تغییر رنگ سریع کمک می کند. اما با توجه به این موضوع که پس از لایه برداری پوست حساس می شود توصیه می شود 2 تا 3 روز قبل از حمام آفتاب از لایه بردار استفاده کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی

 

روغن برنز کننده با کیفیت را از کجا سفارش دهیم؟

اگر به دنبال انواع محصولات مراقبت از پوست مانندروغن برنزه کننده، تونر، سوختگی، شامپو بدن، شوینده صورت، ضد آفتاب و لوسیون می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی محصولات این سایت دارای مجوزهای بهداشتی هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

 

مدت‌های مدیدی، تصور عموم بر این بود که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت، ۳۰ تا ۵۹٪ بزرگسالان امریکایی که در صدد کاهش وزنند، به نوشیدن آب بیشتر روی می‌آورند.

مطالعات بسیاری حاکی از آن است که نوشیدن آب برای کاهش وزن و نگه‌داشتن آن مفید است.

این مقاله شرح می‌دهد که چگونه نوشیدن آب می‌تواند به لاغری کمک کند.

 

فروش ویژه انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) وینکل پلاس

 

نوشیدن آب به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند

اکثر مطالعات ذکر شده در ادامه، به تاثیر نوشیدن ۰.۵ لیتر آب اشاره دارد. نوشیدن آب میزان سوزاندن کالری‌،که به عنوان مازاد انرژی‌های مصرفی شناخته می‌شود، را افزایش می‌دهد.

برای اثبات این موارد، مطالعه‌ایی درباره‌ی اضافه وزن و چاقی کودکان انجام شد که نشان داد مازاد انرژی‌های مصرفی پس از نوشیدن آب سرد تا ۲۵٪ افزایش می‌یابد.

 

فروش ویژه انواع رادیوگرافی دندانپزشکی وینکل پلاس

 

مطالعه‌ایی دیگر در زمینه‌ی اضافه وزن، تاثیرات مصرف زیاد آب تا بیشتر از ۱ لیتر در روز را بر روی زنان بررسی نمود. یافته‌ها نشان داد که در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه، ۲ کیلو از وزن آنها کاسته می‌شود.

از آنجایی که این زنان به جز نوشیدن بیشتر آب هیچ‌گونه تغییر دیگری در شیوه‌ی زندگی خود ایجاد نکرده بودند، این نتایج بسیار قابل توجه بود.

علاوه بر این، هر دوی این مطالعات نشان داد که نوشیدن ۰.۵ لیتر آب منجر به سوزاندن ۲۳ کالری بیشتر می‌شود. که در مقیاس سالانه، حدود ۱۷۰۰۰کالری یا بیش از ۲ کیلوگرم چربی است.

 

مشخصات و قیمت انواع گیت ترینر برقی

 

مطالعات متعدد دیگری در این زمینه صورت پذیرفت که در آن به افراد مبتلا به اضافه وزن روزانه و به مدت ۱ هفته ۱ تا ۱.۵ لیتر آب داده شد. نتایج، کاهش چشمگیری در وزن، شاخص توده‌‌ی بدنی، دور کمر و چربی بدن را نشان می‌داد.

این نتایج مادامی که آب سردتر بود، چشمگیرتر می‌شد. هنگامی که آب سرد می‌نوشید، بدن از کالری بیشتر برای گرم نمودن و رساندن دمای آب به دمای بدن کمک می‌گیرد.

نوشیدن آب پیش از غذا اشتها را کم می‌کند

 

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو دندانپزشکی کلیک کنید

 

برخی ادعا می‌کنند نوشیدن آب پیش از غذا اشتها را کم کند. در واقع، حقایقی در ورای این موضوع نهفته است، اما تقریبا فقط به افراد میانسال و مسن محدود می‌گردد.

مطالعات نشان می‌دهد میانسالانی که قبل از هر وعده غذا آب می‌نوشند، وزنشان تا ۲ کیلوگرم، در طی یک دوره ۱۲ هفته‌ای، کاهش می‌یابد.

در یک مطالعه، متشکل از دو گروه شرکت‌کننده‌ی میانسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی مشخص شد گروه اول که پیش از هر وعده‌ی غذایی آب می‌نوشیدند تا ۴۴٪ بیشتر از گروه دوم که پیش از غذا آب نمی‌نوشیدند، کاهش وزن داشتند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بستری کلیک کنید

 

مطالعه‌ای دیگری نیز در این زمینه نشان داد، نوشیدن آب پیش از صبحانه میزان چربی مصرفی در این وعده را تا ۱۳ ٪ کاهش می‌‌دهد.

اگر چه ممکن است نوشیدن آب پیش از وعده‌های غذایی برای افراد میانسال و مسن‌تر بسیار مفید باشد، اما مطالعات در این زمینه بر روی افراد جوان‌تر، حاکی از کاهش چشمگیر و مشابهی در مصرف کالری نیست.

همچنین بخوانید: رژیم آب درمانی

 

فروش ویژه انواع دستگاه قند خون وینکل پلاس

 

نوشیدن آب بیشتر با کاهش مصرف کالری و عدم ابتلا به افزایش وزن پیوند خورده است

از آنجا که آب به‌طور طبیعی فاقد کالری است، پس به طور کلی با مصرف کالری کمتر در ارتباط است. مادامی که آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌های پر کالری و مملو از شکر کنید، این امر محقق می‌شود.

مطالعات مشاهده‌ای نشان می‌دهد افرادی که غالبا آب می‌نوشند به طور متوسط ۹٪ کمتر از دیگران کالری جذب می‌کنند.

 

فروش ویژه انواع ترالی حمل دو کشو وینکل پلاس

 

نوشیدن آب همچنین می‌تواند مانع از افزایش وزن در طولانی ‌مدت گردد. به طور کلی، هر ۴ سال به وزن یک فرد معمولی حدودا ۱.۴۵۰ کیلوگرم اضافه می‌شود.

این میزان ممکن است با رعایت موارد زیر کاهش یابد:

افزودن یک فنجان آب: اضافه نمودن یک فنجان آب به مصرف آب روزانه ممکن است این اضافه وزن را تا حدود ۰.۱۳ کیلوگرم کاهش دهد.

 

فروش ویژه انواع ویلچر کامفورت وینکل پلاس

 

آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌ها کنید: عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده و جایگزین نمودن آنها با یک فنجان آب، افزایش وزن ۴ ساله را تا ۰.۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

تشویق کودکان به نوشیدن آب از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، زیرا مانع از اضافه وزن و چاقی آنها می‌شود.

اخیرا مطالعه‌یی در رده‌ی سنی محصلین و با هدف کاهش نرخ چاقی با تشویق کودکان به نوشیدن آب صورت پذیرفت، آن‌ها فواره‌های آب را در ۱۷ مدرسه نصب کردند و دروسی مبتنی بر مصرف آب برای پایه‌ی دوم و سوم ارائه نمودند.

جهت مشاهده و خرید انواع کپسول اکسیژن کلیک کنید

پس از اتمام سال تحصیلی، خطر ابتلا به چاقی به طور گسترده در مدارسی که مصرف آب را افزایش داده بودند تا ۳۱٪ کاهش یافته بود.

چه میزان آب برای لاغری باید نوشید؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی پانسمان کلیک کنید

بسیاری از مقامات بهداشتی نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را توصیه می‌کنند. اما این میزان کاملا در نوسان و تصادفی است، زیرا همانند بسیاری از چیزهای دیگر، نیاز به آب، در کل به بدن فرد بستگی دارد.

برای مثال، افرادی که تعرق بالایی دارند یا به‌طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا به نسبت افرادی که چندان فعال نیستند به آب بیشتری نیاز دارند. لازم است افراد مسن‌ و مادران شیرده نیز نسبت به نوشیدن و جذب آب توجه بیشتری داشته باشند.

به‌خاطر داشته باشید که بدن از بسیاری غذاها و نوشیدنی‌ها مانند، قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات آب دریافت می‌کند. به عنوان یک قاعده‌ی تقریبی، شما باید همیشه زمانی که تشنه‌اید آب بنوشید و به اندازه‌ی کافی بنوشید که تشنگی خود را برطرف کنید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

 

اگر متوجه شدید که سردرد دارید، حال بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا مشکل تمرکز دارید، پس ممکن است دچار بی‌‌آبی خفیف شده باشید. نوشیدن آب بیشتر این مشکل را برطرف می‌سازد.

براساس مطالعات، نوشیدن روزانه‌ ۱ تا ۲ لیتر آب برای کمک به کاهش وزن کفایت می‌کند.

آب مورد نیاز بدن در مقیاس‌های مختلف:

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ هلالی کلیک کنید

 

لیتر: ۱ تا ۲ لیتر

لیوان : ۴ تا ۸ لیوان

اما در نظر داشته باشید که این تنها یک قاعده‌ی عمومی است. برخی افراد به میزان کمتری آب نیاز دارند، حال آنکه سایرین به مقدار بیشتری نیاز دارند. همچنین نوشیدن آب بیش از حد نیز می‌تواند منجر به مسمومیت آبی شود. حتی در موارد حاد مانند مسابقات، نوشیدن آب منجر به مرگ شده است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تری اطفال کلیک کنید

 

همچنین بخوانید: در روز چقدر آب بخوریم؟

آب برای لاغری می‌تواند واقعا سودمند باشد.

آب ۱۰۰٪ فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

 

فروش ویژه انواع کامپوزیت نانوهیبرید وینکل پلاس

 

چنانچه آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده نمائید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود. راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید.

آب تنها یکی از موارد است، تکه‌ای خیلی کوچک از یک پازل.

 

مشخصات و قیمت انواع تشک مواج ضد زخم



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

 

مهم ترین زمینه های ظهور و بروز این بیماری را در چه عواملی می دانید؟ بیماری خود بزرگ بینی

 

خود بزرگ بینی همچون سایر بیماریهای روانی و اجتماعی معلول دردها و آسیب های مختلفی است . اگر نقد در فضایی رخت بندد ، خود بزرگ بینان مدام توهمات خود را به افراد القا می کنند. در این صورت کنترل اوضاع نیز سخت می شود و اختیار امور از دست همه خارج می شود . بیماری خود بزرگ بینی را در مجله سلامتی راستینه بررسی خواهیم کرد.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع گاز استریل کلیک کنید

مهم ترین زمینه های ظهور و بروز این بیماری را در چه عواملی می دانید؟

خود بزرگ بینی بیماری ای است که هم می تواند جنبه روانشناختی داشته باشد و هم ممکن است بر اثر ضایعات مغزی به وجود آید که این نوع آن قابل درمان است. خود بزرگ بینی جزئی از علائم بالینی است که شخص مبتلا ، به جنونِ توانایی دچار می شود که گمان می کند قادر است تا هر کاری انجام دهد. این نوع بیماری خطرناک است که اغلب سرشتی است و در شخصیت و روان بیمار ریشه دارد. این حالت روان رنجوری دارای مکانیسمی است که می خواهد به هر شکل ممکن خود را حفظ کند طبعا در این صورت بیمار نیاز به یک آگاهی کاذب دارد که موجب می شود در یک حلقه شیطانی بچرخد. در این طرح واره من بزرگ خود را در مقابل واقعیت ها قرار میدهد و از اینجاست که فاجعه به وجود می آید، چرا که متوجه می شود واقعیات خلاف تصوراتش است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف آکاردئونی کلیک کنید

 

در تحلیل رفتاری خودبزرگ بینان، بر اثر پنهان شدن پشت ناتوانایی ها و ارضای غرور شخصی، رفتارهای تهاجمی و طلبکارانه دیده می شود. در این صورت آیا امکان آسیب جدی از سوی آنان وجود دارد؟

بله، در این حالت امکان آسیب رساندن به دیگران منتفی نیست که این نیز بر اثر تعارضی است که برای بیمار حادث می شود. او مجبور است تا اطراف خود را ببافد تا خود مرکزبینی اش محقق شود. اما واقعیتها، پیله ها را میدرد که واکنش طرف مقابل نیز آثار تخریبی به همراه دارد. خودبزرگ بینی اگر با قدرت، پول و امکانات همراه شود، اتفاقی ویرانگر خواهد شد. زیرا اگر این موارد نباشد بیمار دیر یا زود متوجه میشود که خبری نیست یا حتی نمی فهمد که به او قرص میدهند و دست آخر او را در بیمارستان بستری می کنند اما اگر بیمار قدرت یا وسیله اعمال قدرت داشته باشد، بر اثر خود بزرگ بینی دست به اقداماتی خطرناک خواهد زد .

 

فروش ویژه انواع چراغ معاینه وینکل پلاس

 

خود بزرگ بینی اپیدمی هم دارد . اشخاص ضعیف در خانواده یا محیط ، از بزرگان قوم یا قدرتمندان الگو می گیرند. شیوع این بیماری باور خود بزرگ بینی را در تمام جامعه تقویت می کند که نتیجه شوم آن حافظه کاذب جمعی است، یعنی از روانشناسی فردی به روانشناسی جمعی تعمیم می یابد. در تاریخ نیز این اتفاق بارها افتاده است.

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ چوبی

 

ناپلئون بناپارت درباره تسخیر ایتالیا می گوید آنها هیچ قدرتی نداشتند و فقط گمان می کردند که قوی هستند از این رو ایتالیا ، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله نیروهای فرانسوی تصرف شد. خب این شکستها حاصل نوعی آگاهی کاذب و خود بزرگ بینی ست که برخی به آن دچار می شوند .

آگاهی و نقد ، تا چه میزان در علاج بیماری خودبزرگ بینی تاثیر دارد؟

اگر این داروها در محیط وجود داشته باشد، خود بزرگ بینی در آن محیط جایی ندارد. واقعیت را باید با شایسته ترین رنگ ، رنگ زد . اگر کمرنگ یا پررنگ آن را رنگ آمیزی کنیم ، گویی دروغ گفته ایم. تاکید می کنم واقعیت نه حقیقت … ، زیرا حقیقت پشت پرده ای پنهان است و بحث ما نیست.

 

جهت مشاهده و خرید انواع درماتوسکوپ کلیک کنید

 

 

 

آقای دکتر ،خود کوچک بینی نیز ، عامل باز تولید خودبزرگ بینی است. به لحاظ روانشناختی این پدیده قابل توضیح است؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع نوار ماتریس کلیک کنید

 

بله خود کوچک بینی هم از مجموعه عواملی است که همگی دست به دست هم می دهند تا بیماری خودبزرگ بینی به وجود می آید . خود بزرگ بینی پروسه ای است که بر اثر عدم شناخت انسان از خود آغاز می شود. اگر کسی جایگاه واقعی خود را نشناسد و نداند که چه می تواند بکند و چه کارهایی را نمی تواند انجام دهد ، دچار توهم خود بزرگ بینی می شود . همانطور که اشاره شد برای جبران ناتوانایی هایش ابتدا پیله ای دور خود می تند ، یک ساختار توهمی ایجاد می کند که در آنجا می نشیند و به خیال خود رفع مشکلات و معضلات می کند. جالب است خیلی از فلاسفه هم دچار این مشکل می شوند. خودبزرگ بینی ای که بر اثر خود کوچک بینی به وجود می آید مدام رشد می کند و در حرکتی همچون طوفان ویرانگر خواهد شد. مونتسکیو Montesquieu می گوید : گفتی ، باور کردم . اصرار کردی ، شک کردم . قسم خوردی ، فهمیدم دروغ می گویی !

سخن پایانی

در مجموع انتقادپذیری، سدی است در برابر خود بزرگ بینی. همچنین به نظر می رسد رابطه تنگاتنگی بین بیماری خودبزرگ بینی و آفت تملق و چاپلوسی وجود دارد به نحوی که می گویند: متملقین ، رازقین خودبزرگ بینان هستند .تملق و چاپلوسی نقش بسزایی در آفرینش خودبزرگ بینی دارد . متاسفانه بازار تزویر و تملق همیشه داغ بوده است . این آفت حتی در زمینه های علمی نیز وجود دارد . یک نفر نظریه ای را مطرح می کند و عده ای با چاپلوسی ، مدام از آن تعریف می کنند تا اینکه یک نظریه علمی تبدیل به امری جاودانه می شود . معمولا این مسائل زمانی رخ می دهد که بازار نقد در محیط ، کم رونق شود . در فضایی که نقد نباشد ، جای آن تملق می نشیند که آفات آن نیز بر همگان واضح است . پیشوای ششم شیعیان امام صادق (ع) می فرمایند : هیچ کس بزرگی نفروشد مگر به سبب حقارتی که در نفس خویش احساس می کند.

 

مشخصات و قیمت انواع لگن بیمار



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که قرصهای ضد بارداری بر پوست و مو اثر می گذارند و سبب شفافیت و درخشندگی آنها می شوند. بسیاری برای شفافیت بیشتر پوست صورت این قرصها را با آب ترکیب می کنند و بر روی صورت خود می گذارند.

اما بهتر است بدانید قرصهای ضد بارداری از طریق پوست جذب نمی شوند و مصرف آنها تاثیرات منفی بر پوست دارد و سبب بروز مشکلات زیادی می شود. قرصهای ضد بارداری یک روش رایج برای جلوگیری از بارداری هستند. اما اگر می خواهید از قرصهای ضد بارداری استفاده کنید دست نگه دارید! این یک لحظه مهم است.

 

مشخصات و قیمت انواع پایه سرم

 

آیا این قرص ها به سلامتی آسیب می رسانند؟

بر طبق گزارش موسسه آمار سلامت در آمریکا 60% از بانوانی که در سن بارداری هستند از قرص ضد بارداری استفاده می کنند!!!! به زبانی دیگر، 20.8 میلیون نفر از بانوان از این قرصها استفاده می کنند. این رقم بسیار بالاست! بسیاری از زنان عوارض جانبی مصرف این قرصها را جدی نمی گیرند.

مشکلات متعددی مانند اضافه وزن و نوسانات خلقی در اثر استفاده از این قرصها رخ می دهند. اما در کنار این موارد، مهم ترین مسئله ای که دانستن آن برای هر زنی واجب است این است که این قرصها بر پوست تاثیر بسیار بدی دارند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترکشن کمر کلیک کنید

 

رایج ترین نوع بیماری که در اثر مصرف این قرصها رخ می دهد، بیماری پوستی ملاسما است.ملاسما نوعی اختلال پوستی است که طی آن لکه هایی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز، آبی و یا خاکستری بر روی پوست پدیدار می شود. همچنین مصرف این قرصها سبب بروز جوش و آکنه بر روی صورت می شوند. در این مقاله تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم.

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل دو کشو

 

قرصهای ضد بارداری چگونه بر روی پوست شما اثر می گذارند؟

دکتر بوز اینگونه توضیح می دهد: « در زنان، باروری به نوسان هورمونها بستگی دارد، در نتیجه سطح هورمونها در اثر استفاده از قرصهای ضد بارداری ثابت می ماند، اما ثابت ماندن بیش از حد هورمون استروژن در بدن اثرات منفی زیادی بر پوست دارد، این اثرات شامل موارد متعددی مانند قرمزی پوست، رشد موهای زاید در صورت و به وجود آمدن منافذ باز پوست هستند. استروژن گاهی اوقات می توانند میزان ملانین ( ماده ای که رنگ پوست را مشخص می کند) را بالا ببرد. در نتیجه بیماری به نام ملاسما پدیدار می شود.تمامی قرصها ی ضد بارداری این تاثیر را بر روی پوست دارند…..»

تغییرات هورمونی از بدترین مشکلاتی هستند که در بدن هر فرد می تواند رخ دهد. تغییرات هورمونی بر تمام بدن اثر می گذارند و سبب بروز مشکلات زیادی می شوند. یکی از مشلات عمده ای که این قرصها به وجود می آورند تغییرات هورمومی است. همین امر بر پوست نیز اثر زیادی می گذارد و سبب بروز مشکلات زیادی می شود.

 

فروش ویژه انواع دستگاه CR وینکل پلاس

 

ملاسما چیست؟

در بیماری پوستی ملاسما لکه های قهوه ای رنگ مایل به آبی، قرمز و خاکستری بر روی صورت پدیدار می شود. این لکه ها معمولا بر سه نقطه از صورت مشخص می شوند:

  • گونه ها
  • پشت لب
  • پیشانی

بروز بیماری پوستی ملاسما در مردان بسیار نادر است. این بیماری در اثر موارد مختلفی ( که یکی از آنها استفاده از قرصهای ضد بارداری است) رخ می دهد. این موارد به شرح زیر هستند:

 

فروش ویژه انواع ترالی ابزار جراحی وینکل پلاس

 

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • استفاده از داروهای هورمونی
  • استفاده از قرصهای ضد بارداری

این بیماری در زنان باردار نیز گاهی رخ می دهد که دلیل آن می تواند تغییرات هورمونی باشد.

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع استند فایل

 

 

مصرف قرصهای ضد بارداری را کنار بگذارید!

اگر اکنون از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنید و تصمیم دارید آنها را کنار بگذارید بهتر است از روشهایی استفاده کنید که اثرات منفی بر روی سلامتی و پوست ندارند.

 

فروش ویژه انواع سوند وینکل پلاس

 

دکتر مینکین خاطر نشان می کند: «روشهای غیر هورمونی برای عدم بارداری وجود دارند که تاثیرات منفی بر پوست ندارند، به طور مثال یک روش موثر برای عدم بارداری استفاده از آی.یو.دی است،این وسیله مسی اسپرم ها را از بین می برد و نمی گذارد وارد رحم شوند.

همچینین هیچ تاثیری بر پوست ندارد. استفاده از کاندوم روش موثر دیگری برای جلوگیری از بارداری است.بهتر است برای حفظ سلامت خود از روشهای دیگری به غیر از قرصها استفاده کنیم….»

کاندوم روش بسیار مناسبی است که به شما کمک می کند تا از بارداری ناخواسته جلوگیری به عمل آورید. این روش هیچ گونه اثری بر بدن ندارد و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع کامپوزیت نانو هیبرید کلیک کنید

قرصهای ضد بارداری چگونه سبب بروز جوش و آکنه می شوند؟

آکنه و جوش در اثر تغییرات هورمونی در بدن به وجود می آیند. در دوران بلوغ و یائسگی به دلیل نوسانات هورمونی آکنه های بیشتری بر روی صورت به وجود می آیند. اما یک نکته بسیار مهم در بروز جوش بر روی پوست صورت افزایش چربی است. اگر سبوم تولید شده غدد پوستی افزایش یابد منافذ پوست بسته می شوند و جوش به وجود می آید.

برخی از قرصهای ضد بارداری سطح آندورژن پوست را افزایش می دهند و همین امر سبوم پوست را افزایش می دهد. به همین دلیل مصرف این قرصها سبب می شود آکنه و جوش بر روی صورت ( و یا نقاط دیگر بدن) به وجود بیاید.

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی اتوماتیک وینکل پلاس

 

 

 

 

 

فروش ویژه انواع تجهیزات آزمایشگاهی وینکل پلاس

 

 

مصرف قرصهای ضد بارداری چه اثرات دیگری بر بدن دارد؟

قرصهای ضد بارداری از اتینیل، استرادیول و پروژسترون تشکیل شده اند. برخی از این قرصها حاوی هورمونهای ضد مردانه هستند و برخی از آنها این هورمونها را تشدید می کنند.

 

مشخصات و قیمت انواع عصا

 

قرصهای ضد بارداری یاسمین، یاز، دیان و مارولون هستند. در مصرف این قرصها باید به این مورد توجه داشته باشید. اگر به بیماری دیابت، فشار خون و سابقه لخته شدن خون مبتلا هستند قبل از مصرف این قرصها با پزشک متخصص مشورت کنید. بهتر است بدانید که قرصهای ضد بارداری احتمال لخته شدن خون را در بدن بالا می برند. اگر دخانیات و مشروبات الکلی مصرف می کنید در مصرف این قرصها بسیار محتاط باشید.

همچنین مصرف این قرصها سردردهای میگرنی را تشدید می کنند و سبب سفت شدن و دردناک شدن سینه ها می شوند. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید بهتر است از قرصهای ضد بارداری استفاده نکنید. بهتر است استفاده از روشهای دیگری را امتحان کنید. مسئله مهم دیگر این است که هرگز سرخود مصرف این قرصها را آغاز نکنید. قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید.

محصولات مراقبت از پوست را از کجا بخریم؟

 

مشخصات و قیمت انواع عینک سینوسی

 

اگر به دنبال خرید محصولات مراقبت از پوست هستید می توانید از وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

  • نکات شگفت انگیز برای مراقبت از پوست حساس!
  • یازده نکته طلایی برای مراقبت از پوست بدن!
  • مراقبت از پوست در چرخه قاعدگی بسیار مهم است!
  • مراقبتهای لازم قبل و بعد از اپیلاسیون پوست بدن کدامند؟
  • برای پاکسازی پوست خشک در خانه از چه موادی استفاده کنیم؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین خرید محصولات مراقبت از پوست زیر را به شما پیشنهاد می دهد:

 

جهت مشاهده و خرید انواع درماتوسکوپ کلیک کنید

 

  • فوم شست و شوی ویتامین سی ویتالیر
  • محلول پاک کننده آرایش پوست خشک و معمولی دافی
  • کرم ضدآفتاب SPF50 پوست خشک و حساس پیکسل
  • کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره
  • ماسک ژلی آبرسان آلوئه ورا کالاندولا هیدرودرم


:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

زنان بخش مهمی از هر جامعه را تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که به سلامت این قشر از جامعه کمک می‌کند افزایش اطلاعات و آگاهی آنهاست و همین امر لزوم برنامه‌های آموزشی برای زنان را می‌رساند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بیماریهای زنان بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی نسبت به بیماریهایی خواهید داشت که سلامت زنان را به خطر می‌اندازند. خواندن این مقاله را از دست ندهید!

جهت مشاهده و خرید انواع گان کلاه دار کلیک کنید

سرطان تخمدان

یکی از شایع‌ترین بیماریهای زنان بیماری سرطان تخمدان است. این بیماری با عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. علایم شایع این بیماری معمولا زمانی بروز پیدا می‌کنند که بیماری شدت زیادی یافته است. از علایم شایع این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفخ شکم
  • درد در ناحیه شکم
  • مشکل در بلع غذا
  • تکرر ادرار
  • خستگی دایم

کارشناسان سلامتی به این موضوع تاکید می‌ورزند که زنان باید سالیانه به چک‌آپ بروند تا در صورت بروز هر مشکل سریعا برای رفع این مشکل اقدام کنند و هرگز اجازه ندهند که این بیماری به اوج خود برسد و مشکلات زیادی برای زنان به وجود بیاورد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ

 

سرطان رحم

این سرطان یکی از بیماریهای زنان است که بیشتر در سنین جوانی بروز پیدا می‌کند. این بیماری معمولا در اثر جهش ژنتیکی در سلولهای رحمی رخ می‌دهد و اگر این بیماری به زودی تشخیص داده شود، قابل درمان است.

از علایم این بیماری می‌توان به خونریزیهای غیر عادی، ترشحات واژن و درد شدید در ناحیه لگن اشاره کرد. شیوع این بیماری در سنین جوانی زنگ هشداری برای چک‌آپ سالیانه به شمار می‌رود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی فلزی کلیک کنید

 

سرطان سینه

سرطان سینه نیز یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود که افراد زیادی را سالانه گرفتار می‌کند. البته این بیماری در میان مردان نیز رخ می‌دهد اما میزان وقوع آن بسیار پایین است.

از علایم این بیماری می‌توان به بروز توده در سینه، انواع ترشحات از نوک سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بغل اشاره کرد. خبر خوب این است که این بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تشریح

 

 

بیماریهای قلبی

مطالعات نشان داده‌اند که زنان کمتر از مردان به بیماریهای قلبی دچار می‌شوند، اما دومین عامل مرگ و میر در میان زنان است و یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود. محققان بر این عقیده هستند که عواملی مانند عوامل زیر سبب بروز این بیماری می‌شوند:

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کلیک کنید

  • افزایش سن
  • درآمد کم
  • استرس مزمن
  • سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی
  • استعمال دخانیات
  • چاقی مفرط
  • خانه‌نشینی و عدم تحرک
  • فشار خون بالا

فشار خون بالا

آمارها نشان داده‌اند تعداد زنانی که از بیماری فشار خون بالا رنج می‌برند رو به افزایش است و همین امر سبب می‌شود فشار خون بالا یکی از بیماریهای زنان به شمار رود.

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی سکته مغزی است و باعث افزایش حملات قلبی و نارسایی کلیوی می‌شود. به همین دلیل کارشناسان سلامتی بر این امر تاکید می‌ورزند که زنان باید سالانه وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل آورند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی فلزی کلیک کنید

نوسانات خلقی و افسردگی

عادت ماهیانه یکی از مواردی است که زنان ماهیانه تجربه می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که میزان تعادل هورمونها بهم بخورد. مطالعات نشان داده‌اند که هورمونها نقش بسیار مهمی در تنظیم خلقیات دارند.

برخی از زنان سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند. در این سندروم زنان دوره افسردگی شدیدی را پیش از عادت ماهیانه خود تجربه می‌کنند. کارشناسان سلامتی بر این امر تاکید می‌ورزند که زنان باید با شناخت دوره قاعدگی خود و تمرکز بر نیازهای خود از بروز افسردگی در این دوران جلوگیری به عمل بیاورند.

جهت مشاهده و خرید انواع سینی استیل کلیک کنید

زیرا این بیماری عملکرد اجتماعی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و در موراد حاد زندگی را مختل می‌کند. همچنین زنان روحیه حساس‌تری در مقایسه با مردان دارند و در ناملایمات زندگی بیشتر از مردان آسیب می‌بینند. به همین دلیل مطالعات نشان داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری دوقطبی در زنان بیشتر از مردان است. مراجعه به مشاوره و حفظ سلامت اثر بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کنترل آن خواهد داشت.

آندومتریوز

آندومتریوز یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود و از هر 10 زن 1 یک زن به این بیماری مبتلا می‌شود. در این بیماری بافت رحمی در خارج از حفره رحم رشد می‌کند و سبب بروز کیست و درد در هنگام رابطه جنسی می‌شود.همین امر لزوم چک‌آپ سالیانه زنان را می‌رساند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تیلت تیبل کلیک کنید

 

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا یکی از بیماریهای زنان است و زنان معمولا سه تا چهار برابر بیشتر از مردان به این بیماری دچار می‌شوند. در این بیماری مجرای کیسه صفرا که وظیفه حمل سنگ را به سمت کبد و روده بر عهده دارد، مسدود می‌شود. همین امر باعث تورم صفرا می‌شود و بیماری کولیک صفرا به وجود می‌آید.

پوکی استخوان

 

جهت مشاهده و خرید انواع مانکی بار نردبانی کلیک کنید

 

یائسگی یکی از روندهای طبیعی بدن زنان است که طی آن دوره قاعدگی برای همیشه قطع می‌شود. در این دوره تراکم استخوان در بدن کاهش پیدا می‌کند و سبب بروز شکستگی می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که تقریبا از هر دو زن یک زن به بیماری پوکی استخوان دچار می‌شود به همین دلیل این بیماری یکی از بیماریهای زنان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیماری خودایمنی

 

فروش ویژه انواع گارو وینکل پلاس

 

بیماری خودایمنی یکی از بیماریهای زنان است که سبب بروز مشکلات زیادی برای آنها می‌شود. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به یکی از بافتهای بدن حمله می‌کند و به آن آسیب وارد می‌کند. بیماری ام اس یکی از شایع‌ترین بیماریهای خودایمنی است که زنان را بیشتر از مردان درگیر می‌کند.

گردش خون نامنظم

گردش خون نامنظم یکی از بیماریهای زنان است که در زنان باردار زیاد مشاهده می‌شود. دلایل بروز این بیماری به شرح زیر هستند:

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ژنیکولوژی کلیک کنید

  • تغییر در ترشح هورمون پروژسترون
  • فشار خون بالا
  • افزایش فشار خون در عروق نیم‌تنه پایین

از علایم این بیماری ورم پاها، واریس و در موارد حاد سکته مغزی است.

عفونت ادراری

مطالعات نشان می‌دهند که زنان بیشتر از مردان به بیماری عفونت ادراری دچار می‌شوند و از این بیماری می‌توان به عنوان یکی از بیماریهای زنان نام برد. دلیل این امر کوتاهی مجرای ادرای زنان در مقایسه با مردان است. تقریبا تمامی زنان یکبار در زندگی این بیماری را تجربه کرده‌اند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز کلیک کنید

 

بیماریهای تیروئیدی

بیماری کم‌کاری و پرکاری تیروئید یکی از بیماریهای زنان است. این اختلالات در زنان بیشتر از مردان رواج دارد و سرطان تیروئید در زنان بیشتر از مردان مشاهده می‌شود.

دیابت

جهت مشاهده و خرید انواع ترکشن کمر کلیک کنید

این بیماری یکی از بیماریهای زنان است که زندگی بسیاری از آنها را با چالشهای زیادی رو به رو می‌کند. اضافه وزن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری است. دیابت زمینه‌ساز بروز مشکلات دیگری مانند بیماریهای قلبی، مغزی و کلیوی می‌شود.

لزوم اهمیت به سلامتی زنان

سازمان بهداشت جهانی بر لزوم اهمیت سلامتی زنان و جلوگیری از بیماریهای زنان تاکید می‌ورزد. این سازمان به این موضوع اشاره می‌کند که باید زمینه برای تمامی زنها فراهم شود تا بتوانند سلامتی خود را سالیانه بررسی کنند.

 

مشخصات و قیمت انواع تخته ستون فقرات

 

همچنین برنامه‌هایی برای آگاهی زنان باید برگزار شود. وجود این برنامه‌ها در کشورهای جهان سوم ضرورت بیشتری دارد و به آنها در شناخت انواع بیماریهای زنان کمک می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

عوارض حاد مرتبط با تزریق خون(1)

 

هر نوع نشانه یا علامت ناخواسته یا نا مساعدی که در حین و یا به فاصله ۲۴ ساعت از انتقال یک واحد خون یا فرآورده رخ می دهد، ناشی از تزریق خون است مگر خلافش ثابت شود .

 

جهت مشاهده و خرید انواع کیف احیا برزنتی کلیک کنید

 

یکی از اشتباهات شایعی که رخ می دهد ،از فرد بیمار بر اساس فرم درخواست خون گیری می شود، ولی مشخصات فرد دیگری روی برچسب لوله نمونه بیمار نوشته می شود .

علائم و نشانه های عوارض حاد مرتبط با تزریق خون در بیماران هوشیار* علائم عمومی :                          * علائم سیستم عصبی :تب                                               گزگز اندام هادرد قفسه سینه                           * علائم سیستم تنفسی :درد کمر                                         تاکی پنهدرد عضلانی                                   تنگی نفسسردرد                                            سرفهاحساس گرما در محل تزریق یا در طول رگ     ویز

* علائم قلبی – عروقی :               * علائم گوارشی :تغییرات ضربان                                تهوعقلب (تاکی کاردی، برادیکاردی)          استفراغخونریزی                                      کرامپ شکمی

 

جهت مشاهده و خرید انواع پمپ سرنگ کلیک کنید

 

* علائم جلدی :                         * علائم کلیوی :راش                                               تغییرات در حجمکهیر                                              ادرار (الیگوری، آنوری)خارش                                            تغییر در رنگ ادرار

علائم در بیمار غیر هوشیار :* نبض ضعیف* تب* افت فشار خون یا افزایش فشار خون* تغییر در رنگ ادرار* افزایش خونریزی در محل جراحی* تاکی کاردی، برادیکاردی* الیگوری، آنوری

واکنش های حاد تزریق خون در ابتدای امر ممکن است ، تظاهرات یکسان داشته باشند بنابراین هر نشانه ای باید جدی گرفته شود و تزریق خون متوقف تا علت مشخص گردد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ریکاوری کلیک کنید

بررسی نشانه های مهم عوارض حاد مرتبط با تزریق خونتب :افزایش ۱ درجه سانتی گراد یا بیشتر در دمای پایه بدن طی تزریق خون و یا در طی ۲-۱ ساعت بعد از اتمام تزریق خون .

اقدامات فوری :-قطع تزریق خون و باز نگاه داشتن مسیر وریدی با نرمال سالین

-چک مجدد علائم حیاتی-تایید هویت بیمار با توجه به مستندات موجود (کیسه خون – فرم درخواست خون و…) به جهت کسب اطمینان از تزریق فرآورده مورد نظر به بیمار مورد نظر.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادریسپس کلیک کنید

-اطلاع به پزشک معالج

-اطلاع به بانک خون

-ارسال کیسه و ست تزریق خون – نمونه خون و ادرار جدید از بیمار بعد از وقوع عارضه به بانک

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ آلومینومی کلیک کنید

 

-پیگیری و تحت نظر گرفتن شدید بیمار(ادامه تزریق (البته پس از قطع اولیه خون) در FNHTR مورد بحث می باشد و بستگی به نظر پزشک معالج

– وضعیت بالینی بیمار و نتایج آزمایشات انجام شده از جمله رد واکنش همولیتیک داشته و در صورت ادامه تزریق باید با نظارت دقیق و شدید پزشک معالج و پرستار انجام شود.

تنگی نفساقدامات فوری :

 

مشخصات و قیمت انواع تخت اپیلاسیون و ماساژ

 

- قطع تزریق خون و باز نگاه داشتن مسیر وریدی با نرمال سالین

-چک مجدد علائم حیاتی

-تایید هویت بیمار  با توجه به مستندات موجود (کیسه خون – فرم درخواست خون و …)به جهت کسب اطمینان از تزریق فرآورده مورد نظر به بیمار مورد نظر.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کیف احیا برزنتی کلیک کنید

 

-اطلاع به پزشک معالج

-اطلاع به بانک خون-ارسال کیسه و ست تزریق خون – نمونه خون و ادرار جدید از بیمار بعد از وقوع عارضه به بانک خون

کهیروسایر علائم احتمالی همراه :ادم صورت، ادم راههای هوایی ، علائم و نشانه های سیستم تنفسی تحتانی ، افت فشار خون ، شوک

 

مشخصات و قیمت انواع تخت بستری

 

اقدامات فوری :-قطع تزریق خون و بازنگاه داشتن مسیر وریدی با نرمال سالین ،

-چک مجدد علائم حیاتی

-تایید هویت بیمار  با توجه به مستندات موجود (کیسه خون – فرم درخواست خون و …)به جهت کسب اطمینان از تزریق فرآورده مورد نظر به بیمار مورد نظر

 

مشخصات و قیمت انواع تخته ستون فقرات کوتاه

 

-اطلاع به پزشک معالج

-اطلاع به بانک خون

-ارسال کیسه و ست تزریق خون – نمونه خون و ادرار جدید از بیمار بعد از وقوع عارضه به بانک خون

جهت مشاهده و خرید انواع لگن زیر بیمار کلیک کنید

اقدامات مورد نیاز :* تجویز آنتی هیستامین مانند : دیفن هیدرامین

*ادامه تزریق خون با نظارت دقیق و شدید پرستار و پزشک معالج در صورتی که کهیر پوستی کمتر از ۳/۲ سطح بدن باشد و بیمار علامت دیگری نداشته باشد و کهیر بیمار به درمان جواب داده و فروکش کرده باشد

توجه :در صورتی که کهیر تمام سطح بدن را فرا گرفت و یا با سایر علائم سیستمیک همراه شد بایستی بلافاصله تزریق خون مجدداً قطع و اقدامات حمایتی – درمانی آغاز گردد .

 

فروش ویژه انواع دستگیره تعادل سالمندان وینکل پلاس

 

افت فشار خونتعریف :کاهش واضح فشارخون سیستولیک و یا دیاستولیک

* در کم فشاری مرتبط با تزریق خون بیمار علائم و نشانه های عوارض دیگر انتقال خون مانند (تب – لرز – تنگی تنفس و…) وجودندارد . درجه کاهش فشار خون که برای تشخیص لازم است مورد بحث بوده و در کل کاهش۳۰-۱۰ می لیتر جیوه را در فشار سیستول یا دیاستول خون شریانی به نسبت مقدار پایه قبل از تزریق در نظر می گیرند .

* کاهش فشار خون در خلل تزریق آغاز شده و با قطع تزریق خون بلافاصله بر طرف می گردد.* چنانچه افت فشار خون تا ۳۰ دقیقه بعد از قطع تزریق خون بر طرف نگردد قطعاًتشخیص دیگری مطرح می باشد .

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت تیبل فیزیوتراپی کلیک کنید

اقدامات فوری :-قطع تزریق خون و بازنگاه داشتن مسیر وریدی با نرمال سالین ،

-چک مجدد علائم حیاتی

-تایید هویت بیمار  با توجه به مستندات موجود (کیسه خون – فرم درخواست خون و …)به جهت کسب اطمینان از تزریق فرآورده مورد نظر به بیمار مورد نظر

 

فروش ویژه انواع شیردوش دستی وینکل پلاس

 

-اطلاع به پزشک معالج

-اطلاع به بانک خون

-ارسال کیسه و ست تزریق خون – نمونه خون و ادرار جدید از بیمار بعد از وقوع عارضه به بانک خون

جهت مشاهده و خرید انواع نوار ماتریس کلیک کنید

عوارض حاد مرتبط با تزریق خون (آلودگی باکتریایی)منشأ آلودگی :۱- ورود فلورنرمال از پوست اهداء کننده در هنگام اهداء خون۲- باکتریمی مخفی در اهداء کننده۳- ورود باکتری در حین جمع آوری – تهیه و ذخیره سازی فرآورده بیشتر با فرآورده های پلاکتی اتفاق می افتد چون در دمای اتاق نگهداری می شوند .

علائم :* تب – لرز – تاکی کاردی – افت فشار خون – شوک – نارسایی کلیه

درمان :* تجویز آنتی بیوتیک وسیع الطیف* عودت کیسه خون به بانک خون جهت انجام کشت و رنگ آمیزی گرم* حفظ برون ده ادراری* بررسی عوارض احتمالی موجود نظیر نارسایی کلیوی و یا تنفسی و DIC

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی کلیک کنید

پیشگیری :* بررسی کیسه خون قبل از تزریق از جهت وجود علائم، همولیز ، کدورت ، گاز ، تغییر رنگ ، لخته توسط پرسنل بانک خون و پرستار* بهتر است تزریق فرآورده گویچه قرمز در طی دو ساعت و تزریق پلاکت یا پلاسما در خلال ۶۰ – ۳۰ دقیقه کامل شود .* فرآورده RBC  حداکثر می تواند ۳۰ دقیقه در دمای اتاق (۲۴-۲۰) سانتی گراد پس از خروج از بانک خون در بخش نگهداری شود .

واکنش تب زای غیر همولتیک FNHTRتعریف :افزایش ۱ درجه سانتی گراد یا بیشتر در دمای پایه بدن طی تزریق خون و یا در طی ۲-۱ ساعت بعد از اتمام تزریق خون .

مکانیسم :* وجود آنتی بادی برعلیه آنتی ژن سیستم HLA موجود بر روی گلبول های سفید در گیرنده خون* تجمع سیتوکین های تب زای محلول در واحد اهداء شده در حین ذخیره سازی .

جهت مشاهده و خرید انواع کامپوزیت نانو هیبرید کلیک کنید

درمان :استفاده از مسکن استامینوفن .

نکته:معمولأ در FNHTR مابقی فرآورده خونی دیگرتزریق نمی گردد. مگر در موارد استثناء (ادامه تزریق در FNHTR مورد بحث می باشد و بستگی به نظر پزشک معالج -وضعیت بالینی بیمار و نتایج آزمایشات انجام شده از جمله رد واکنش همولیتیک داشته و در صورت ادامه تزریق باید با نظارت دقیق و شدیدپزشک معالج و پرستار انجام شود . )

واکنش همولیتیک حاد (AHTR)علت :در اکثر موارد به علت تزریق خون نامنطبق از نظر سیستم ABO به علت اشتباهات انسانی اتفاق می افتد

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ

 

علائم :تب – لرز همراه باسفتی عضلات- تهوع- استفراغ-اسها ل- افت فشار خون – درد قفسه سینه-درد پشت -  DIC و نارسایی کلیه-تنگی نفس-تاکیکاردی.

درمان :* قطع فوری تزریق خون* کنترل و حفظ برون ده ادراری به کمک مایعات و دیورتیک*مُسکن*درمان افت فشار خون* ارسال کیسه و ست تزریق – خون نمونه خون و ادرار جدید از بیمار بعد از وقوع عارضه به بانک خون

واکنش آلرژی خفیفعلت :حساسیت داشتن گیرنده خون به آنتی ژنهای موجود در پلاسمای اهداء کننده

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات فیزیوتراپی

 

علائم:کهیر- خارش

درمان:مصرف آنتی هیستامین

آنافیلاکسیعلت :یکی از علل ان IgA deficiency می باشد .

 

فروش ویژه انواع تخت تیلت تیبل وینکل پلاس

 

علائم:تنگی نفس برونکو اسپاسم – ادم لارنکس- افزایش فشار خون- ویز و در نهایت شوک

درمان :* اکسیژن درمانی* مصرف اپی نفرین* قرار دادن بیمار در وضعیت TRENDELENBERG* تجویز مایعات وریدی* آنتی هیستامین (در صورت وجود کهیر )* مصرف کورتون با توجه به شدت علائم

آسیب حاد ریوی مرتبط با تزریق خون ترالی (TRALI)تعریف :شروع ناگهانی هیپوکسمی در حین تزریق خون و یا ۶ ساعت پس از تزریق به همراه ادم دو طرفه ریوی با منشأ غیر قلبی در بیماری که سابقه چنین مشکلی را قبل از تزریق نداشته است .

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی مانیتورینگ کلیک کنید

 

علت :در بیشتر موارد علت وجود آنتی بادی برعلیه آنتی ژن سیستم HLA موجود برروی گلبول های سفید در اهداء کننده خون می باشد .

علائم :تنگی نفس – هیپوکسمی – تب – تاکی کاردی- سیانوز-لرز-ادم ریوی.

درمان :* درمان حمایتی است .* اکسیژن درمانی در صورت هیپوکسی بیمار .* مکانیکال و نتیلاسیون در موارد شدید .

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه سونوگرافی کلیک کنید

- دیورز اندیکاسیون ندارد .- ارزش استروئید ها در درمان ثابت شده نیست...



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی