.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

حساب پی پال چیست؟

قبل از اینکه برای افتتاح حساب پی پال اقدام نمائید، بد نیست مختصری در مورد این شرکت و سوابق آن بدانید. به همین منظور در این بخش از مقاله مطالبی را در مورد شرکت پی پل آورده ایم. همراه ما باشید و آن ها را به دقت مطالعه نمائید.

شرکت پی پال در سال 1998 توسط پیتر تیل (Peter Theil) و مکس لوچین (Max Levchin) تاسیس شد. ایده اولیه برای راه اندازی این شرکت، ایجاد یک واحد پولی بین المللی بود که از کنترل دولت ها خارج باشد. پی پل در ابتدا به علت عدم وجود شناخت کافی توسط مردم، مورد سوء استفاده کلاهبرداران اقتصادی و هکرها قرار گرفت به نحوی که در همان ماه های اولیه شروع کار پی پال، فعالیت پی پال در یکسری از ایالت های آمریکا ممنوع اعلام شد.

با این وجود، امکان استفاده آسان از پی پال و امن بودن آن باعث شد که همچنان مورد توجه خریداران و فروشندگان اینترنتی قرار بگیرد و روز به روز به تعداد مشترکان آن افزوده شود. این امر باعث شد توجه مسئولان یکی از بزرگ ترین سایت حراجی اینترنتی در دنیا، یعنی شرکت eBay به پی پال جلب شود و پی پال را به عنوانی یکی از درگاه های پرداخت در سایت خود قرار دهد. استفاده شرکت eBay از پی پال بعنوان درگاه پرداخت پول، باعث رشد بسیار سریع و همه گیر شدن آن شد و به دنبال آن میزان رشد پی پال به حدی سریع بود که در طی دو ماه، تعداد کاربران آن از 100هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

در سال 2002 شرکت eBay تصمیم گرفت با خرید عمده سهام پی پل، مالکیت این شرکت را از آن خود کند. تلفیق این دو شرکت با یکدیگر باعث شد که eBay بتواند بر کلیه مراحل فروش کالا در این سایت نظارت داشته باشد و در صورت عدم رضایت هر یک از طرفین بتواند نسبت به بازگرداندن پول اقدام کند. این امر در نهایت پی پال را به یکی از محبوب ترین سرویس های آنلاین پرداخت تبدیل کرد.

در سال 2014، شرکت eBay اعلام کرد قصد دارد پی پال را به یک شرکت جداگانه به سهامی عام تبدیل کند. در نهایت این امر در 19 ژانویه 2015 محقق شد.

پی پال؛ یکی از محبوبترین درگاه های پرداخت آنلاین

پی پال چگونه کار می کند؟

برای بهره مندی از امکانات پی پال، لازم است که حساب پی پال داشته باشید. پس قبل از هر چیز باید برای افتتاح حساب پی پال اقدام نمائید. افتتاح حساب پی پل، در وهله اول کار آسانی است. در ابتدا تنها با اندکی اطلاعات شخصی یا شرکتی، و استفاده از یک آدرس ایمیل،اکانت پی پل شما ساخته می شود. توجه داشته باشید که لازم است اطلاعات وارد شده برای ساخت اکانت پی پال واقعی باشد، زیرا اگر چه در این مرحله بررسی های زیادی روی اطلاعات وارد شده شما صورت نمی گیرد، اما در نهایت به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.

برای خواندن ادامه مطلب حساب پی پال چیست و چه کاربردهایی دارد؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: حساب پی پال، کاربردهای حساب پی پال ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 31 مرداد 1400
.

 

اینفوگرافیک (Infographic) ، ترکیب دو کلمه اینفو (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) است و به تصویری گفته می شود که در آن اطلاعات، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و سایر آیکون ها و تصاویر جذاب ارائه شود و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده و یا جذاب نمودن ارائه اطلاعات باشد.

از اینفوگرافیک برای رسیدن به مقاصد گوناگونی همچون اطلاع رسانی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات، آموزش، قرار دادن حجم وسیعی از اطلاعات در فضایی کم، راهنماهای کاربردی، نتایج یک تحقیق علمی و یا نظرسنجی، جلب توجه بینندگان به یک موضوع،نقشه ها و مسیریابی، مجتمع نمودن چند نوع اطلاعات در یک تصویر و دهها مورد دیگر به کار می رود.

یکی از قدیمی ترین کاربردهای اینفوگرافیک نقشه های ساده است که حتما در همین متروی تهران هم دیده اید. با نگاه به این نقشه می بینید که هر نوع اطلاعات اضافی حذف شده اند، از رنگ ها برای تمایز استفاده شده است و به سادگی می توان از آن استفاده نمود.

پس از این توضیحات اولیه لازم است بدانیم که برای تولید یک اینفوگرافیک جذاب در راستای استراتژی های محتوا یا Content Strategy، و در نتیجه رشد کسب و کار و رونق و توسعه دادن به فعالیت های بازاریابی، چه اقداماتی باید انجام داد. برای این امر شما نیاز به انجام چهار اقدام پایه ای دارید. البته هرکدام از این بخش ها دارای جزئیاتی هم هستند و مثلا تهیه گرافیک یک اینفوگرافیک که کار تخصصی یک گرافیست یا تصویرگر است، خود مراحل خاصی را می طلبد، ولی چهار بخش اصلی برای استفاده موثر از اینفوگرافیک برای موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا اینها هستند:

۱. انتخاب موضوع مناسب

۲. تحقیق و جمع آوری اطلاعات

۳. تهیه اینفوگرافیک( بصری سازی داده و اطلاعات)

۴. توزیع آن در کانال های موثر

مرحله اول: انتخاب موضوع اینفوگرافیک

مهمترین هدف ایجاد و توزیع اینفوگرافیک، ارائه بهتر محتوا و بالابردن ترافیک بازدیدکنندگان است.

نرم افزار ساخت اینفوگرافیک چیست؟

نرم افزار سازنده اینفوگرافیک مجموعه‌ای از ابزارهای طراحی است که عموماً با قالب‌های آماده امکانات ساخت اینفوگرافیک را به شما می‌دهد. یعنی کاربر فقط باید محتوای مربوطه را وارد کند تا اینفوگرافیک در عرض چند دقیقه ساخته و آماده شود. چندین نرم افزار اینفوگرافیک برای استفاده وجود دارد. از میان این‌ها، بعضی عالی کار می‌کنند و رایگان هستند. اینجا باهم نگاهی به بهترین نرم افزارهای ساخت اینفوگرافیک می‌اندازیم.

معرفی ۸ نرم افزار ساخت اینفوگرافیک رایگان

۱ – Canva آسان‌ترین نرم افزار ساخت اینفوگرافیک

در حال حاضر کانوا یکی از آسان‌ترین نرم افزارهای آنلاینی است که برای ساخت اینفوگرافیک وجود دارد. این نرم افزار یک گالری بسیار بزرگ از تصاویر، گریدها، و قاب‌های مجانی را به سادگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از فوایدی که برای کاربران دارد این است که می‌توانند با تنظیمات هیجان‌انگیزی که در دست دارند افق ایده‌هایشان را گسترده‌تر کنند. کاربر می‌تواند اینفوگرافیک خود را در تقریباً همه فرمت‌ها به‌طور رایگان دانلود کند. استفاده از کانوا از این نظر آسان است رابط کاربری/ویرایشگر بسیار خوبی دارد. این نرم افزار یک روش ساده و مؤثر را برای ایجاد و ویرایش تصاویر موجود در گالریتان به شما می‌دهد. شما همچنین می‌توانید طراحی‌هایتان را به راحتی به اشتراک بگذارید، لینک دهید یا جای‌گذاری (embed) کنید.

ویژگی‌ها

  • قالب‌ها – بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف (تجاری، خیریه، آموزشی و غیره).
  • صدها قالب رایگان.
  • ویرایشگری با طرز کار آسان.
  • گزینه‌های متنوع ویرایشگر، از جمله لی‌اوت‌ها، متن، عناصر طراحی (نمودار، نقشه، گرید) تصویر پس‌زمینه، نوار ابزار.
  • فرمت‌های قابل دانلود اینفوگرافیک به صورت ، png.، و pdf.
  • نسخه ابتدایی آن رایگان است.

مزایا

  • کانوا بیش از یک میلیون فونت، تصاویر گرافیکی، عکس، نمودار و آیکون در مجموعه خود دارد.
  • دوستانه‌ترین (یوزر فرندلی‌ترین) نرم افزار ساخت اینفوگرافیک است.
  • رابط کاربری ساده، کامل و ملموس دارد.
  • کاملاً مناسب دانش‌آموزان و دانشجویان است چرا که در کنار اینفوگرافیک، پوسترهای طراحی نیز ارائه می‌دهد.

معایب

  • کانوا از تنظیمات انیمیشن، یکپارچه‌سازی همزمان و زنده داده‌ها، و افزونه‌های ویدئویی پشتیبانی نمی‌کند.
  • همه کاربران باید از قالب‌های طراحی یکسان استفاده کنند، بنابراین طرح‌های تکراری در اینترنت دیده می‌شود.

برای خواندن ادامه مطلب بهترین اپلیکیشن ها برای ساخت اینفوگرافیک کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ساخت اینفوگرافیک، اپلیکیشن های اینفوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 31 مرداد 1400
.

 

متحرک سازی عناصر غذایی با باکتری ها

تحریک رشد گیاهان به وسیله باکتری‌ها (میکروارگانیسمها) ناشی از چند مکانیسم است از جمله نقش باکتری ها در رشد گیاهان. عناصر موجود در خاک های مناسب برای کشاورزی باید دارای تحرک باشند تا گیاهان در زمان رشد تمام عناصر مورد نیاز خود را به طور کامل دریافت کنند.

در کشاورزی کشور ما با استفاده بیش از حد کودهای شیمیایی و عملیات خاکورزی غیر اصولی، خاک دچار مشکلات جدی شده و بدنبال آن بالابردن هر ساله کودهای شیمیایی را داشتیم تا ضعف در جابجایی عناصر را با این روش جبران کنیم. میکروارگانیسم ها در خاک با مکانیسم های موثر دارای قدرت آزاد سازی عناصر غذایی هستند.

برای خواندن ادامه مطلب نقش باکتری ها در رشد گیاهان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نقش باکتری ها در رشد گیاهان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 31 مرداد 1400
.

 

سالانه ۳ میلیون تن از انواع مختلف مرکبات تنها در شمال ایران تولید می‌شود. با احتساب برداشت جنوب کشور، ایران به پنجمین کشور تولیدکننده‌ی مرکبات جهان تبدیل شده است. میزان تولید و کیفیت میوه این درختان به مدیریت و جلوگیری از سرایت علف‌های هرز مرکبات به باغات بستگی دارد. زیرا درختان آن‌ها نسبت به حضور یک رقیب دیگر در دریافت مواد معدنی و خاک شدیدا حساس هستند.

برای کنترل علف‌های هرزمرکبات باید ابتدا انواع آن را بشناسید و از فراوانی و نیاز آن‌ها آگاه باشید. بطور مثال اینکه علف هرز باغ شما از نوع یکساله است یا دائمی و چه فصلی فصل رشد آن است. همچنین اینکه بهترین روش مبارزه با رویش آن چیست.

مثلا علف‌های چندساله‌ای مانند قیاق و پنجه مرغی را می‌توان قبل از کاشت نهال به راحتی کنترل کرد و از هزینه‌های بعدی جلوگیری کرد.

علف هرز مرکبات چیست؟

علف هرز از جمله گیاهانی هستند که خارج از مکان اصلی خود و ناخواسته در هر محل دیگری شروع به رویش می‌کنند. این مسئله موجب می‎‌شود در اهداف و نیازمندی های انسان اختلال ایجاد شود. خسارت‌هایی که علف‌های هرز در باغات و مزارع ایجاد می‌کنند، مواردی مثل افزایش بیماری‌های گیاهان، کاهش کیفیت محصول، ایجاد مشکل در برداشت محصول، تبدیل شدن به پناهگاهی برای جانوران موذی و تولید مواد سمی است. به همین دلیل نیز همواره کشاورزان در صدد از بین بردن این گیاهان از زمین کشاورزی خود هستند.

علف‌های هرز را میتوان رقیب سرسخت محصولات زراعی و باغات میوه علی الخصوص مرکبات دانست. علت موفقیت علف‌های هرز در رقابت با دیگر گیاهان برای جذب آب و منابع       غذایی خاک، به عواملی از جمله، رشد سریع و گسترده، توانایی آللوپاتی (دگر آسیبی) و تداوم دامنه حضور در زمین‌های زراعی بسته است.

نکته: آللوپاتی یعنی گیاهی با تولید سم در بخشی از اندام خود، به گیاهان و درختان اطرافش آسیب جدی وارد کند.

در هر اقلیمی بسته به آب و هوا و گیاهانی که بیشتر وجود دارد، علف‌های هرز مشخصی رشد می‌کند. البته تنوع علف‌های هرز بسیار زیاد است. به طوری که تقریبا در ازای هر اقلیم و محصول کشاورزی چندین نوع علف هرز مزاحم می‌روید. با این وجود روش کنترل آن‌ها بسیار شبیه به هم است. اما شدت و ضعف این کار به ارزیابی از نوع و خسارت علف هرز، شرایط منطقه و علایق خود صاحب باغ بستگی دارد.

علف‌های هرز ناخواسته در هر محل دیگری شروع به رویش می‌کنند

شایع‌ترین علف‌های هرز در سطح ایران و جهان

شناخت گونه‌های مختلف علف‌های هرز و اینکه در چه شرایطی، چه نوعی از آن رشد بیشتر و گسترده‌تری می‌یابد به نحوه‌ی مبارزه با آن‌ها کمک شایانی می‌کند. در اینجا به توضیحاتی اجمالی درباره‌ی گونه‌های علف‌های هرزی که در ایران و جهان شایع هستند می‌پردازیم

:بیشترین علف‌های هرزی که در کشورمان ایران یافت می‌شوند

علف‌های هرز جنوب کشور: حلقه، خرقه، مَرغ، قیاق، اویارسلام، ورگ و خارشتر

علف‌های هرز شمال کشور: مَرغ، پیچک، اویارسلام، قیاق، گندجارو، نی، تمشک، سوروف و پنیرک

علف هرز سوروف

سوروف از خانواده گندمیان و کشیده برگ‌ها است. ارتفاعش از ۳۰ سانتی متر تا ۱۵۰ سانتی متر نیز می‌رسد. در طیف وسیعی از انواع خاک‌ها رشد می‌کند؛ اما خاک‌های با ازت زیاد را بهتر ترجیح می‌دهد. در زبان فارسی با نام‌های سوروف، دانه ترنگ، راخ پات، راخ پاتی و ورمز شناخته می‌شود.

این گیاه از نظر خسارت به محصولات، در زمره سومین گیاه هرز زیان آور جهان محسوب می‌شود. سوروف یک گیاه یکساله و رطوبت دوست است و به گرمای بالایی نیاز دارد، تا حدی که درجه حرارت محبوب آن ۳۲ تا ۳۷ درجه سانتی گراد است. همین دلیل رشد آن در اواسط بهار آغاز می‌شود.

برای خواندن ادامه مطلب نحوه کنترل علفهای هرز مرکبات + شایع ترین علفهای هرز ایران کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کنترل علفهای هرز، کنترل علفهای هرز مرکبات، شایع ترین علفهای هرز ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 31 مرداد 1400
.

 

تابستان به طور کلی به معنای مقابله با گرمای شدید و دوره های خشکسالی است که می تواند درختان شما را دچار مشکل کند. به همین دلیل درختان و کلا گیاهان در تابستان در معرض خطر دائمی هستند و لازم است که این نکته را در نظر داشته و اقدامات صحیحی را برای مبارزه با آن دنبال کنید. عدم نگهداری صحیح درختان برای محافظت در برابر هوای تابستان اشتباهی است که می تواند منجر به خسارت و در نهایت مرگ درختان شود، بنابراین توجه ویژه به این بازه زمانی ضروری است. دانستن اینکه چه موقع و چگونه باید درختان خود را آبیاری کنید و چه مقدار آب به آنها بدهید، برای بقا و رشد درختان بسیار مهم است.

بهترین زمان آبیاری درختان در طول روز چه زمانی است؟

اکنون که تابستان ها طولانی تر و گرم تر هستند، آبیاری مناسب درختان یکی از بهترین راه ها برای سالم نگه داشتن و اجتناب و جلوگیری از ورود تنش به درختان است. با توجه به اینکه بیشتر مناطق ایران در حال حاضر در شرایط خشکسالی قرار دارند، آبیاری درست و با برنامه کلید اصلی داشتن باغی خوب با درختان شاد است. اما آیا می دانید رایج ترین اشتباه در آبیاری استفاده نادرست و بی برنامه گی در آبیاری است؟

اگر این آبیاری زیاد یا کم باشد، و این عمل بدون داشتن اطلاعات کامل انجام شود، آبیاری ممکن است مشکل ایجاد کند. برای اطمینان از طراوت و سالم ماندن درختان در تابستان، این راهنما را دنبال کنید:

گیاهانی مثل درختان چند ساله به دلیل داشتن ریشه عمیق به آبیاری عمقی نیاز دارند تا سیستم ریشه ای سالم و گسترده داشته باشند.

آبیاری درختان در تابستان صبح زود

بحث های زیادی در ارتباط با زمان آبیاری در فصل تابستان وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند صبح زود درختان باغچه را آبیاری کنند. این شیوه یک مزیت بزرگ دارد و آن اینکه، آب روی شاخ و برگ سریع خشک می شود و برگ های درخت به هاگ های قارچی مبتلا نمی شود. رطوبت بین برگ ها برای رشد قارچ ها محل مناسبی است. منظور از صبح زود، ساعت ۵ و ۶ تابستان است. مشکل اینجاست که واقعا همه افراد نمی توانند در صبح زود اقدام به آبیاری باغچه کنند. در واقع آبیاری در زمان خیلی زود انجام می شود که همیشه امکان پذیر نیست. اگر آبفشان های تایمردار نصب کنید می توانید زمان را به صبح زود تغییر دهید تا به طور اتومات، آبیاری باغچه سر تایم مشخص انجام شود.

آبیاری درختان در عصر تابستان!

تامین آب گیاهان در فصل تابستان بسیار ضروری است. گل ها و گیاهان باغچه ای در مقایسه با درختان تنومند، ضعیف تر هستند و خیلی زود نسبت به کم آبی واکنش نشان می دهند. درختان کمی دیرتر اثرات خشکی و کم آبی را آشکار می کنند اما این به معنای بی توجهی نیست. وقتی برگ های درخت خشک بشود دیگر برای آبیاری خیلی دیر شده و احتمال آسیب به ریشه درخت هم وجود دارد. با توجه به دشواری آب دادن باغچه در صبح زود، برخی افراد اقدام به آبیاری در عصر می کنند که اصلا توصیه نمی شود.

تا وقتی که خورشید در آسمان است نباید گیاهان و درخت های باغچه را آبیاری کنید. به خصوص پاشیدن آب روی برگ ها اصلا کار درستی نیست. قطرات آب در زیر نور آفتاب مثل عدسی عملی می کنند و برگ های درخت را می سوزانند. بدترین زمان آبیاری درختان در فصل تابستان، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ عصر است. در این زمان شدت نور در بالاترین حد است و به گیاه آسیب می رساند. در ضمن سرعت تبخیر آب خیلی بیشتر است و مقدار زیادی از آب اصلا به گیاه نمی رسد. اگر درختان را در عصرها آبیاری کنید انواع بیماری های تابستانی نظیر سفیدک و قارچ گیاه را تهدید می کنند و برگ های درخت هم خیلی زود حالت سوخته و پژمرده می گیرد.

به میزان تبخیر آب توجه کنید

در طول یک بعد از ظهر تابستان، می توان تا نیمی از آب را به دلیل تبخیر از دست داد. زمین و هوا هر دو در صبح خنک ترند و این به معنای تبخیر کمتر نسبت به آبیاری در گرمای زیاد است. این بدان معنی است که آبیاری درختان شما در اوایل صبح بهتر است زیرا حداکثر مقدار آب به جای تبخیر، به ریشه ها راه پیدا می کند. اگر نمی توانید صبح زود آبیاری خود را انجام دهید، بهترین انتظار زمان عصر است که هوا به سمت خنک شدن میرود و به اندازه وسط روز گرم نیست. آبیاری باید به اندازه کافی زود انجام شود تا برگ ها قبل از شب خشک شوند زیرا در غیر این صورت، درختان می توانند به قارچ های مختلف حساس و آلوده شوند.

متأسفانه، هیچ برنامه جادویی برای آبیاری درختان وجود ندارد. اینکه هر چند وقت یکبار باید درخت را آبیاری کنید، به شرایط خاک و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. درختان تازه کاشته شده آب بیشتری نسبت به درختان مستقر نیاز دارند. بهترین راه برای تعیین زمان نیاز درختان به آب، بررسی خاک است. آنچه برای شما اهمیت دارد خاک مرطوب است. در صورت عدم بارندگی یا رطوبت، رطوبت خاک را تا عمق ۵ سانتی متری بررسی کنید. اگر خاک خشک باشد، درخت شما به آب احتیاج دارد.

برای خواندن ادامه مطلب اصول آبیاری درختان در تابستان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آبیاری درختان در تابستانف ابیاری باغات در تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : یک شنبه 31 مرداد 1400
.

 

نام علمی:

Epipremnum aureum

تیره:

Araceae

نام فارسی اصیل گیاه پتوس، لوکژ بوده است. که اشاره به پیچیدگی شاخه های این گیاه دارد. معیار زیبایی پتوس برگ های آن است. شاخه های رونده آن زیبایی این گیاه را دوچندان کرده است. پتوس گیاهی برگ زینتی و آپارتمانی است. برگ ها قلبی شکل اند. بسیاری از گونه ها حالت بالارونده دارند و تا سقف بالا می روند.

این گیاه بومی جنگل های جزایر سولومون است و قادر به سازگاری با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود می باشد.گیاه پوتوس نه تنها می تواند فضای شما را با رنگ و بافتش تغییر دهد، بلکه رتبه بالایی را در لیست گیاهانی دارد که به تصفیه هوا کمک می کنند. علاوه بر این، پوتوس ها رطوبت جو را افزایش می دهند و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کنند و نقش عمده ای در اکسیژن سازی و پاکسازی هوا از سموم و انرژی های منفی ایفا می‌کند.

پتوس ها، درمنازل به راحتی قابل نگهداری هستند. نیاز به نور مستقیم خورشید ندارند، و در صورت دریافت نور مستقیم، آفتاب سوختگی بصورت تاول و سوختگی روی برگ ها نمود پیدا می کند. مقاوم به رطوبت کم محیط است و در صورتی که رطوبت بسیار بالا باشد، برگ ها خیلی پهن و درشت می شوند. با اینکه به راحتی روی دیوار قابل هدایت است، اما ممکن است در قسمت های بالایی و نزدیک به سقف، در اثر تجمع گرما دچار سوختگی شود و در نتیجه گیاه بد شکل می شود.

تزئین گیاه زیبای پتوس

پتوس احتیاج به قیم دارد. برای اینکه گیاه به صورت بالارونده تربیت شود بهتر است آن را به نخ ببندید. یکی از روشهای معمول برای حفظ زیبایی و استحکام این گیاه استفاده از قیمهای خزه‏ دار است. برای درست کردن این نوع قیمها به این صورت عمل کنید:

قبل از اینکه خاک تهیه شده را در گلدان بریزید لوله‏ ای را در گلدان قرار دهید، خاک را به گلدان اضافه نموده و قسمتی از لوله را که خارج از خاک است با خزه بپوشانید. برای اینکه خزه روی قیم محکم شود دور آن را با نخ بافتنی بپیچید. هر وقت که پتوس را کاشتید ساقه اصلی ‏اش را به خزه ببندید. در موقع آبیاری آب را روی خزه بریزید، ساقه پوتوس را در محل هایی که روی خزه قرار دارد ریشه می‏زند، این ریشه ‏ها سبب رشد بهتر و استحکام ساقه می‏گردد.

گیاه پتوس یا پوتوس در دکور اتاق

در صورتی که از این گیاه به صورت آویز استفاده کنید نیاز به قیم ندارد. برای اینکه گلدان پوتوس پرشاخ و برگ باشد تعدادی ازساقه‏ های کشیده آن را به روش قلمه تکثیر نموده و قلمه‏ های ریشه‏ دار را در کنار بوته مادری بکارید.

تفاوت پوتوس و فیلودندرون

برخی این گیاه را با گیاه فیلودندرون اشتباه می‌گیرند، چون شباهت ظاهری زیادی به هم دارند. ولی اگر دقت کنید حتماً می‌توانید متوجه تفاوت های آنها شوید. برگهای فیلودندرون شبیه قلب است و پایین برگ‌ها به شکلی سوزنی کشیده است. اما پوتوس برگهایش کشیده است.

تفاوت پتوس و فیلودندرون

آیا پوتوس گیاه سمی است؟

پوتوس در لیست گیاهان سمی برای کودکان و حیوانات خانگی قرار می‌گیرد و در صورت جویده شدن برگ آن ممکن است سبب بروز بیماری در آنها شود و باید این گیاه را دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی خود قرار دهید.

برای خواندن ادامه مطلب نگهداری و پرورش گیاه پتوس (پوتوس) کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تکثیر پتوس، نگهداری پتوس ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

اصولا خاكهای شور به خاك هایی گفته می شود كه غلظت املاح محلول در آن به قدری باشد كه عملكرد را كاهش دهد مشروط به آن كه سایر عوامل مانعی برای رشد محصول ایجاد نكنند. از این تعریف به خوبی استنباط می شود كه شوری مفهومی وابسته به گیاه است. بنابراین در دنیای كشاورزی شوری در سیستم های مركب از خاك آب و گیاه تعریف می شود. بدین ترتیب در شرایط مساوی خاكی با غلظت معینی از املاح محلول ممكن است برای یك گیاه شور و برای گیاه دیگر شور نباشد. در ادامه به بررسی راههایی برای کشاورزی در زمین های شور می پردازیم.

مواد محلول در خاكهای شور

محلول خاك های شور دارای مقدار زیادی املاح محلول است كه كاتیون ها و آنیونهای غالب آن را تشكیل می دهد. رشد و نمو اندك گیاهان در خاكهای شور مربوط به بالا بودن فشار اسمزی ناشی از حضور یون های یاد شده بوده كه نهایتا منجر به كاهش قابلیت استفاده آب موجود برای گیاه می گردد. همچنین سمیت مستقیم ناشی از حضور فراوان برخی از این یونها بر گیاه اثر منفی گذاشته و نیز فراوانی نسبی هر یك از آنها منجر به بهم خوردن تعادل موجود میان این عناصر در درون گیاه می گردد. كنش و واكنش حاصله به گونه ای رقم میخورند كه سر انجامی جزء ایجاد محدودیت بر رشد گیاه نخواهد داشت.

نقش ایستابی خاک در رشد گیاه

در آن دسته از خاكهای شور كه سطح ایستابی بالا است تهویه خاك در محدوده ریشه بخوبی انجام نمی شود و این خود باعث ایجاد محدودیت در جذب عناصر غذایی با افزایش شوری خاك فشار اسمزی افزایش یافته و گیاه برای جذب مقدار معینی آب باید انرژی حیاتی بیشتری صرف كند همان انرژی كه گیاه برای فعالیت های متابولیكی خود و فرایندهای نظیر توسعه سلولی نیازمند آن است. چون گیاه كل انرژی حیاتی خود را نمی تواند فقط صرف غلبه بر فشار اسمزی خاك كند بناچار فقط بخشی از آب موجود در خاك را جذب می كند.

و با در اختیار داشتن بخشی دیگر انرژی حیاتی فعالیت های متابولیكی خود را سامان می دهد بدیهی است كه در این شرایط رشد گیاه محدود می شود و نهایتا از مقدار محصول كاسته می شود. مهمترین واكنش گیاه به افزایش شوری خاك كاهش آهنگ رشد است . در خاكهای شورابتدا رشد رویشی گیاه وسپس توسعه برگها متاثر می شود. بدین ترتیب با افزایش شوری خاك و بالا رفتن فشار اسمزی هر چند كه آب به مقدار كافی در محدوده ریشه قرارداشته باشد جذب آب توسط گیاه كاهش می یابد.

برای خواندن ادامه مطلب نکات مهم درباره کشاورزی در زمین های شور کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کشاورزی در خاکهای شور ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

نام علمی:

Ipomoea batatas

تیره:

Convulvulaceae

سیب‌زمینی شیرین (نام علمی: Ipomoea batatas) گیاهی گلدار متعلق به خانواده پیچکیاناست. داشتن، نشاسته بالا، مزه شیرین آن را به یک میوه ریشه‌ای مهم تبدیل کرده‌است برگ‌های آن گاهی به عنوان سبزی خورده می‌شود. با اینکه خانواده آن‌ها دارای ۵۰ سرده و ۱٬۰۰۰ گونه است اما مهمترین و کاربردی‌ترین گونه آن همین سیب‌زمینی شیرین است و بقیه گونه‌ها یا به‌طور محلی استفاده می‌شوند یا سمی هستند.

سیب‌زمینی شیرین رابطه دوری با سیب‌زمینی دارد.

گیاهشناسی

دارای شاخه های دراز و خزنده روی زمین می باشد که ساقه ها تا 4 متر نیز رشد می کنند ، ریشه آن متورم ، دراز و شیرین می باشد.


این گیاه دارای سرعت رشد سریعی می باشد.
برگهای سیب زمینی شیرین قلبی شكل مخروطی موجدار با دم برگ دراز و به رنگهای بنفش ، ارغوانی و گاهی سفید دیده می شوند. به جز مصرف خوراکی، از آنجایی که دارای برگهای زیبا و رنگارنگ می باشد به عنوان گیاه پوششی و برای مرزبندی و کاشت در باغ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


گلهای آن منظم ، جام گلها به شكل قیف است، این گلها به رنگهای سفید، صورتی و یا بنفش می باشند.
محصول این گیاه معمولا قسمت زیر زمینی آن است كه نوعی غده كاذب می باشد چون متورم است و محتوی نشاسته و مواد غذایی و مواد شیرین است.


این گیاه دارای ارقام مختلفی است كه بر حسب رنگ و بزرگی و كوچكی غده آنها مشخص می شود . از جمله سیب زمینی شیرین با غده قرمز خاكستری ، سیب زمینی شیرین زرد رنگ ، نوعی با غده ریز به نام Pataate minime كه در اسپانیا كاشته می شود. و پر محصول است و سرانجام نوعی با غده درشت Patate igname كه وزن هر غده آن تا چند كیلو گرم نیز می شود و رنگ گوشت آن سفید است .

انواع سیب زمینی شیرین

۱. سیب زمینی شیرین آپاچی (Apache):

سیب زمینی شیرین آپاچی، دارای پوست و گوشتی به رنگ نارنجی کمرنگ، و بسیار خوشمزه است.

۲. سیب زمینی شیرین بورگارد (Beauregard):

این سیب زمینی های شیرین، بومی لوئیزیانا هستند و پوستی به رنگ نارنجی تیره یا مسی، و شکلی کاملاً یکنواخت دارند. آنها تقریباً در ۱۰۰ روز به طور کامل می‌رسند و بالغ می‌شوند؛ انواع مختلفی داشته و مورد علاقه کشاورزان هستند. این نوع سیب زمینی شیرین بازدهی بالا و ترک خوردگی بسیار کمی دارد.

۳. سیب زمینی شیرین اسب قهوه ای (Brown Horse):

اسب قهوه ای، با پوستی عجیب غریب به رنگ قهوه ای چوبی، گوشتی بسیار شیرین به رنگ قرمز تیره دارد. یافتن این نوع سیب زمینی شیرین کمی دشوار، اما در بین مردم بسیار محبوب است.

۴. سیب زمینی شیرین “خوشه ای” پورتوریکو (“Bunch” Porto Rico):

این نوع سیب زمینی شیرین که با نام های “Vineless” و “Bush” نیز شناخته می شود، در فضای بسیار کم نیز رشد کرده و به راحتی می توانید این گیاه را پرورش دهید. گوشت آن به رنگ قرمز روشن و پوستش مسی رنگ است؛ طعم خوشمزه ای دارد و برای پخت و پز، بسیار مناسب است.

۵. سیب زمینی شیرین خوشه ای کارولینا (Carolina Bunch):

این سیب زمینی های شیرین، با شکل و فرم و پوستی یکنواخت و یکدست و صاف و درخشان، به رنگ مسی روشن، در کارولینای جنوبی تولید می‌شود. گوشت این گیاه به رنگ نارنجی تیره است. گیاهی نیرومند است و تقریباً در ۱۲۰ روز به طور کامل رسیده و بالغ می شود.

۶. سیب زمینی شیرین صد ساله (Centennial):

این نوع سیب زمینی شیرین، گوشتی نرم، به رنگ نارنجی پر رنگ دارد که می‌تواند غذای هرکسی را خوش رنگتر کند. اندازه‌اش از متوسط تا بزرگ متغیر است. استفاده از این گیاه متنوع، در انواع مختلف غذاها، موجب شده تا به یک سیب زمینی شیرین همه پسند، تبدیل شود.

۷. سیب زمینی شیرین کووینگتون (Covington):

این نوع جدیدی از سیب زمینی شیرین است که از کارولینای شمالی نشأت گرفته و ظاهری زیبا و گوشتی به رنگ نارنجی تیره دارد. این سیب زمینی شیرین خوشمزه، در بین پرورش دهندگان آن، بسیار محبوب است.

۸. سیب زمینی شیرین داربی (Darby):

سیب زمینی های شیرین داربی، دارای پوستی به رنگ قرمز تیره و گوشتی به رنگ نارنجی تیره است. شکل ظاهری آنها یکنواخت و بسیار خوشمزه است و وقتی پخته می‌شوند، گوشت‌شان بسیار نرم و آبدار می شود.

۹. سیب زمینی شیرین اوانژلین (Evangeline):

این نوع جدیدی از سیب زمینی شیرین است که از لوئیزیانا نشأت گرفته و پوستی مرطوب به رنگ گل رز و گوشتی به رنگ نارنجی بسیار تیره دارد.

۱۰. سیب زمینی شیرین اکسل (Excel):

این سیب زمینی شیرین، گوشتی نارنجی رنگ و پوستی به رنگ مسی روشن دارد. این گیاه در برابر حشرات، مقاوت بسیار زیادی دارد و رشدش بسیار سریع است. کاشت و پرورش این گیاه توسط دانشگاهی در کارولینای جنوبی، توسعه پیدا کرد.

۱۱. سیب زمینی شیرین جورجیا جت (Georgia Jet):

این سیب زمینی های شیرین، بسیار سریع رشد می کنند و مخصوص باغ های شمالی هستند. این گیاه دارای عطر و طعمی بسیار غنی و پوستی به رنگ قرمز مایل به بنفش است.

۱۲. سیب زمینی شیرین قرمز جینسینگ (Ginseng Red):

سیب زمینی شیرین قرمز جینسینگ، پوستی صاف و شکل و ظاهری دوست داشتنی دارد. گوشت آن به رنگ نارنجی روشن بوده و پرورش آن برای کسانی که فضای زیادی در باغچه خود ندارند، بسیار مناسب است.

۱۳. سیب زمینی شیرین هانا (Hannah):

این سیب زمینی های شیرینِ صاف و کرم رنگ، طعم شیرینی دارند و گوشت آن‌ها، به رنگ کرم است که بعد از پخت، به رنگ زرد در می‌آید. هانا، نوعی سیب زمینی شیرین و خشک و بسیار جذاب و محبوب است.

۱۴. سیب زمینی شیرین هایمن (Hayman):

سیب زمینی شیرین هایمن، بسیار مرطوب و شیرین است و گوشتی به رنگ زرد مایل به سبز دارد. هایمن را، نباید با سیب زمینی شیرین سفید هایمن (White Hayman) که خشک است و شیرینیِ کمی دارد، اشتباه گرفت.

۱۵. سیب زمینی شیرین هرناندز (Hernandez):

این نوع سیب زمینی شیرین که بومیِ لوئیزیاناست، روند رشد آهسته ای دارد و حدود ۱۲۵ روز طول می کشد تا بالغ شده و آماده برداشت شود. سیب زمینی شیرین هرناندز، با گوشتی به رنگ نارنجی تیره و پوستی قرمز رنگ، در برابر بیماری هایی مانند پژمردگی فوزاریومی (fusarium wilt) نسبتاً مقاوم است و برای پخت، بسیار عالیست.

۱۶. سیب زمینی شیرین جرسی (جرسی زرد) (Jersey (Yellow Jersey):

این گیاه با نام های جرسی (Jersey) یا جرسی زرد (Yellow Jersey) شناخته شده و پوستی به رنگ زرد طلایی دارد؛ که با قرار گرفتن در هوای آزاد، به رنگ برنز درمی‌آید. گوشت آن به رنگ سفید خامه ای یا زرد روشن است و بخارپز کردن این سیب زمینی شیرین، می توانید از طعم شیرین و بی‌نظیر آن، لذت ببرید.

۱۷. سیب زمینی شیرین جواهر (Jewel):

کارشناسان این گیاه را، پُرکاربردترین نوع سیب زمینی شیرین معرفی می‌کنند. طعم این سیب زمینی شیرین، چه بصورت بخارپز ، چه بصورت پخته شده و یا حتی خام در سالاد، فوق ‌العاده است. پوستی مسی رنگ و گوشت مرطوبی به رنگ نارنجی روشن دارد و بعد از گذشت حدود ۱۳۵ روز، بالغ و آماده برداشت می‌شود.

۱۸. سیب زمینی شیرین کوتوبوکی (Kotobuki):

این سیب زمینی های شیرین، بومیِ ژاپن است و گوشتی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز و طعمی نارس دارد. این سیب زمینی خشک است و جز در غذاهای آسیایی، کاربرد چندانی ندارد؛ اما در غذاهای سرخ شده، خصوصاً tempura (نوعی غذای ژاپنی)، بسیار عالیست.

۱۹. سیب زمینی شیرین کومارا (Kumara):

این سیب زمینی های شیرین که بیشتر در نیوزیلند کشت می شوند، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارند و سومین سبزی محبوب در بین شهروندان نیوزیلند محسوب می‌شوند.

۲۰. سیب زمینی شیرین نانسی هال (Nancy Hall):

مصرف این سیب زمینی های شیرین از سال ۱۹۳۰ تا به امروز رواج داشته و دارای پوستی به رنگ روشن و گوشتی زرد رنگ هستند. این سبزیِ خوشمزه بعد از پخت، طعم شیرین و دلپذیری دارد و علی ‌رغم داشتن ظاهری معمولی و غیر جذاب، بسیار محبوب است.

۲۱. سیب زمینی شیرین جواهر جدید (New Jewel):

این سیب زمینی شیرین، با پوستی به رنگ قرمز همانند گل رُز، و گوشتی به رنگ نارنجی تیره، بسیار خوشمزه است و به صورت انبوه کاشت و برداشت می‌شود. این نوع سیب زمینی شیرین، به دلیل داشتن رنگ و طعم بی‌نظیرش، در بین تمامی ملت‌ها و کشورهای دنیا، محبوب و پُرطرفدار است.

۲۲. سیب زمینی شیرین اوکیناوا (Okinawa):

این سیب زمینی شیرین، پوست و گوشتی به رنگ قهوه ای روشن مایل به بنفشِ منحصر به فردی دارد که بسیار شیرین و مقوی است. این سبزی، برای استفاده در پخت و پز و سرخ شدن، بسیار مناسب است و حتی بعد از پخت نیز، رنگ بنفش و زیبای خود را حفظ می کند.

برای خواندن ادامه مطلب خواص سیب زمینی شیرین و انواع آن + نحوه تکثیر آن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سیب زمینی شیرین، خواص سیب زمینی شیرین، انواع سیب زمینی شیرین، تکثیر سیب زمینی شیرین ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

اصول سمپاشی درختان

مهم ترین مساله برای افرادی که به کار باغداری درختان مشغول هستند اطلاع از زمان دقیق سم پاشی آنها می باشد ، در این مقاله از آسمونی روش صحیح و همچنین زمان مناسب برای سمپاشی درختان میوه را برای شما کاربران عزیز آسمونی تهیه و تنظیم کرده ایم. با ما همراه شوید

اصول سمپاشی

برای سم پاشی درختان هلو و شلیل :

آبان  : برای پیشگیری بیماریهای قارچی ( لب شتری و غربالی )  سمپاشی با ترکیبات مس بعد از ریزش برگها   به نسبت سه تا پنج در هزار

اسفند : روغن ولک ( بمیزان۵/۱-۲ لیتر در ۱۰۰ لیتر آب )    با مخلوطی ازحشره کش دورسبان یا  اتیون ( ۱۵۰ سی سی در  ۱۰۰ لیتر آب )

فروردین : بهنگام تورم جوانه  ترکیبات مس ( ۳ تا ۵ در هزار)   برای پیشگیری بیماری غربالی و لب شتری

اردیبهشت :  برای پیشگیری سفیدک حقیقی در هلو  بخصوص رقم انجیری و شلیل سموم ترکیبی (  کاپتان یا بنومیل یا توپسین ام   با قارچ کشهای جدید   توپاس و یا انویل)  ( به نسبت ۱۲/۵ سی سی توپاس  و ۵۰گرم بنومیل یا توپسین ام )در ۱۰۰  لیتر آب یا  قارچ کش جدید کولیس ( نیم در هزار ) یا  دومارک ( ۰/۳ در هزار )  یا استروبی ( ۰/۲ در هزار)   توجه : در صورت شیوع شته سبز اضافه نمودن یکی از حشره کشهای  سیستمیک متاسیستکس یا  پریمور  یا  کنفیدور یا  موسپیلان  توصیه میگردد.

خرداد :  در صورت شیوع سفیدک حقیقی تکرار با قارچ کشهای فوق الذکر توجه :  محلول پاشی با کود مایع  همراه سموم در رنگ و طعم وکیفیت میوه اثر فوق العاده دارد  . یکی از آفات مهم درختان هسته دار شپشک نخودی  ( که در اصطلاح محلی شته خونی میگویند ) میباشد که در اواخر زمستان سمپاشی  روغن ولک ( دو لیتر در صد لیتر آب ) به همراه  یکی از حشره کش های اختصاصی  نفوذی مثل  دورسبان   یا  اتیون  یا  آدمیرال   و تکرار آن بعد از گلدهی فقط سمپاشی با حشره کش های فوق براحتی قابل کنترل است . هنگام شیوع بیماری غربالی و لب شتری که بیشتر در فصول بارانی اتفاق میافتد تکرار سموم ترکیبات مس  یا  کاپتان  ( ۳ در هزار ) توصیه میشود.

برای خواندن ادامه مطلب نکات مهم در سمپاشی درختان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نحوه سمپاشی درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

پیوند زدن

پیوند نوعی تکثیر غیر جنسی است که در آن قطعه ای از قسمت هوایی گیاه را روی شاخه یا ریشه ی گیاه دیگر به نحوی قرار میدهن که هردوباهم جوش خورده وبه زندگی ادامه میدهند.
سمت هوایی یا بالای محل پیوند را که دراثررشد شاخ و برگ،گیاه جدیدی تولیدمیکند(پیوندک)و قسمتی که پیوندک برروی آن قرار میگیردوریشه دارد ،(پایه)مینامند.

نحوه صحیح پیوند زدن درخت

قبل از آشنایی با انواع پیوند زنی درخت و همین طور شرایط محیطی لازم برای آن بهتر است ابتدا با تعریف پیوند آشنا شوید. در پیوند اتصال بین دو درخت متفاوت فراهم می شود. پیوند زدن درخت زمانی میسر می شود که این دو گونه متفاوت بعد از مدتی با یکدیگر یکی شوند و جوش بخورند. در این صورت از دو ترکیب متفاوت یک گونه گیاهی به وجود آمده است. این درخت تولیدی می تواند به شکل واحد به حیات خود ادامه دهد.

در علم باغبانی به قسمتی که نمو گیاه را در بر می گیرد، فروزیست یا پایه می گویند و قسمت هایی که نواحی هوایی گیاه پیوند داده شده را شکل می دهد، فرازیست یا پیوندک نامیده می شود. امکان جوش خوردن بیشتر با تشابه بین دو گیاه فراهم می شود. یعنی هر چه این دو گیاه ار نظر خانوادگی و ژنتیکی به یکدیگر شباهت داشته باشند، امکان موفقیت در پیوند درخت بالاتر می رود. ضمن اینکه زمان کمتری برای جوش خوردن دو درخت نیاز دارید. به عنوان مثال درخت گیلاس و آلبالو شرایط پیوندی خوبی با یکدیگر دارند. چون از نظر ژنتیکی به یکدیگر شبیه می باشند.

مراحل انجام پیوند

پیشینه پیوند
چینی ها پیشگامان علم پیوند درختان بوده اند و شواهد نشان می دهد که قبل از میلاد مسیح از این علم آگاه بوده اند. عمل پیوند زنی درخت در زمان امپراطوری روم نیز انجام می گرفته است.

قرن ۱۳ تا ۱۶ میلادی زمان علاقه مندی به پیوند زدن درخت بود. این موضوع شکل گیری گیاهان جدید و انتقال آن ها به مکان های دورتر چون اروپا را فراهم کرد. گیاهان انتقال یافته با روش پیوند زنی افزایش می یافتند. در این زمان اطلاع جامعی در زمینه پیوند درخت وجود نداشت. بیشتر این کارها به روش تجربی انجام می گرفت.

پیوند مجاورتی در اواخر قرن هیجدهم شکل گرفت و آگاهی از شرایط جریانی شیره گیاه زمینه ساز شناخت این پیوند شد. پیوند مجاورتی در سه گونه درختی فراهم شد.

هدف از پیوند زنی درخت چیست؟

پیوند زدن درخت برای تهیه یک ترکیب با کیفیت انجام می گیرد. این پیوند به شرایط فیزیولوژیکی گیاه و وضعیت محیطی بستگی دارد. البته نحوه پیوند زنی درخت، زمان انجام این عمل و شکل گیاه اهمیت زیادی در انجام این پیوند دارد.

برای پیوندهای جوانه زمانی بین اواخر خرداد تا اواخر تابستان را انتخاب می کنند. پیوندهای چوبی بیشتر از اواخر زمستان تا زمان رشد گیاه را شامل می شوند. هدف از پیوند زدن درخت میوه ایجاد تغییر مثبت در محصول دهی درختان میوه و بهبود کیفیت آن هاست. این پیوند نحوه گرده افشانی در باغ، محصول دهی درخت و شکل رویش درخت را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این پیوند از پایه های پیوندی استفاده می شود. این پایه ها شرایط رسیدن به گیاهان کوتاه قد و قوی را فراهم می کند. در پیوند زنی میان پایه، عارضه های پیوندی برطرف می شود و زخم های ایجاد شده در ریشه، تنه و شاخه به خوبی ترمیم می گردد. در این پیوند محصول دهی سریع تر از قبل آغاز می شود.

نحوه پیوند زدن

وضعیت فیزیولوژیکی

پیوند از نظر زیستی به ایجاد یک زخم و بریدن کمی از شاخه درخت و اجبار در همزیستی دو درخت با یکدیگر منتهی می شود. گیاه پیوندی جدید با تغییرات زیستی خاصی همراه خواهد بود.

پیوندک(قسمتی که برای پیوند مورد انتخاب واقع می شود) و پایه(گیاهی که بر روی آن پیوند واقع می شود) باید اتصال خوبی با یکدیگر برقرار کنند. یعنی این جوش خوردن باید به شکل کامل انجام شود.

جوش خوردن پایه و پیوندک تنها در صورتی امکان پذیر است که سلول های قسمت پیوند متناسب با یکدیگر رشد کنند. به همین خاطر باید دو قسمت تولید کننده(پایه و پیوندک) از دو درخت متفاوت انتخاب کنید. این اتصال به قدری استوار و بی واسطه است که هیچ ماده ای اعم از جامد، بخار یا مایع را شامل نمی گردد.

برای خواندن ادامه مطلب آموزش پیوند زدن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش پیوند زدن، پیوند زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

 

گلخانه را به خانه ببرید

گلخانه خانگی

با درست کردن یک گلخانه ارزان و آسان به رشد نهال های خود سرعت ببخشید. شما می توانید یک گلخانه برای یک عدد گیاه درست کنید یا گلخانه ای درست کنید که بتوانید چند گیاه را در آن قرار دهید. این کار یک راه عالی برای ایجاد یک گلخانه کاربردی در خانه شما می باشد…  

روش اول: درست کردن یک گلخانه کوچک با استفاده از بطری های پلاستیکی و شیشه ای

1 –  از بطری پلاستیکی یک لیتری نوشابه برای درست کردن گلخانه استفاده کنید. این کار برای رشد گیاهان کوتاه و با ریشه کم عمق ایده آل است. گیاهانی مثل ارکیده، سرخس کوچک و یا کاکتوس. برای درست کردن گلخانه با بطری نوشابه به دو بطری نوشابه نیاز است. در صورت امکان یکی از بطری ها باید از بطری دیگر عرض بیشتری داشته باشد. هر دو بطری را از وسط به صورت صاف برش دهید. از چسب حرارتی برای چسباندن قسمت بالایی بطری نوشابه نازک تر به قسمت پایینی بطری نوشابه عریض تر استفاده کنید. توجه داشته باشید لبه بطری که بریده شده است باید صاف باشد. (به عکس توجه کنید)قسمت بالایی بطری نوشابه عریض تر را روی قسمت پایینی بطری قرار دهید به صورتی که به اندازه یک سانتی متر روی قسمت پایینی را بگیرد.

2 – اگر می خواهید سه گیاه کوچک را با هم در یک گلخانه قرار دهید، باید از بطری های یک گالنی مثل بطری های جای مواد شوینده استفاده کنید. این گونه بطری ها می توانند سه گیاه را با هم در خود جا دهند. برای استفاده از این بطری ها مانند روش قبل عمل کنید. (به عکس توجه کنید)شما می توانید روی درب قسمتی از بطری که گیاه را در آن قرار داده اید یک سوراخ برای زهکشی ایجاد کنید. برای جلوگیری از ریختن خاک زمان برداشتن قسمت بالایی بطری، می توان به اندازه 3 سانتی متر از ته یک بطری دیگر را برش داده و آن را سوراخ سوراخ کرده و روی خاک قرار دهید و بعد قسمت بالایی بطری را روی آن بگذارید.

درست کردن گلخانه خانگی

3 – برای کاشت گیاهان خیلی کوچک می توانید از ظرف های شیشه ای در دار به عنوان گلخانه استفاده کنید. این شیشه ها در اندازه های مختلف با توجه به آنچه که شما نیاز دارید وجود دارند. به سادگی آن را با مواد مورد نیاز برای رشد گیاه پر کنید و گیاه خود را در آن بکارید و یک گلخانه زیبا و کوچک داشته باشید.

گلخانه شیشه ای

4 – از تنگ ماهی برای درست کردن یک گلخانه کوچک استفاده کنید. با توجه به تعداد گیاهانی که قصد کاشت آن ها را دارید تنگ ماهی با اندازه مناسب را انتخاب کنید.برای گیاهی که در زمین کاشته شده است می توان با قرار دادن تنگ ماهی به صورت وارونه روی آن یک گلخانه درست کرد.اگر می خواهید گیاه را در تنگ ماهی بکارید از یک درب چوبی یا پلاستیکی برای پوشاندن درب تنگ ماهی استفاده کنید.

برای خواندن ادامه مطلب چگونه برای گیاهان خود در خانه گلخانه ی کوچک بسازیم؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ساخت گلخانه خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

بهترین گل های آپارتمانی

این روزها با این خانه های کوچک که آپارتمان نام دارند همه به فکر خرید وسایل کم جا هستند و از خرید بسیاری چیزها می گذرند چون جایی برای نگه داشتن آن ها ندارند، اما از قید خرید گل و گیاه نمی شود گذشت. با این زندگی که روزبه روز بیشتر به سمت سرعت و شهرنشینی می رود نگه داشتن حیوانات خانگی، گل ها و گیاهان که بی سروصدا، کم خرج و بی زحمت هستند و گل هایی که حس طبیعت دوستی را در انسان زنده نگه می دارند لذت بخش است. ما برای شما در این مطلب آسمونی برای این که از زندگی در کنار گل ها لذت می برید چند نمونه آن ها را برایتان معرفی میکنیم. 

حسن یوسف

این گیاه زینتی از خانواده نعناست. رنگ آمیزی برگ های حسن یوسف بسیار متنوع است. این تنوع آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست، چون باتوجه به این که چقدر در معرض نور قرار بگیرد رنگ برگ های این گیاه تغییر می کند. برگ های این گیاه رشد بسیار سریعی دارند و خوشه گل دهنده آن در محل مناسب به سرعت ظاهر می شود و باید جوانه انتهای این شاخه قطع شود تا شاخه فرعی ایجاد شود. تکثیر این گیاه از طریق قلمه بسیار آسان است زیرا قلمه های حسن یوسف به آسانی ریشه دار می شوند. حسن یوسف باید در نقطه ای از منزل قرار داده شود که نور به طور مستقیم و شدید به آن نتابد و بهتر است یک روز در میان به آن آب دهید.

آگلونما

این گیاه به خاک غنی نیاز دارد و بهتر است در محیط مرطوب باشد. برای این کار حتی تابستان ها گیاه را با آب اسپری کنید. آلکومنا را نباید در مقابل نورمستقیم آفتاب قرار دهید. این گیاه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ بسیار حساس است. در فصل رویش هر ۱۵ روز یک بار، از کودهای مایع رقیق به گیاه بدهید. 

مارانتا

گل مارانتا با برگ های سبز و رگه های زیبایش برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب است.در تابستان گلدان گل مارانتا را از معرض تابش مستقیم نورآفتاب محافظت کنید و در تمام طول سال حرارتی برابر با ۱۸ ۱۲ درجه سانتی گراد و رطوبت کافی برای آن فراهم کنید. زیاد کردن این گل از طریق تقسیم ریشه امکان پذیر است. خاک مناسب برای این گیاه خاکی است که موادآلی داشته باشد. 

برای خواندن ادامه مطلب گلهای مناسب برای نگهداری در آپارتمان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: گلهای مناسب آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 29 مرداد 1400
.

 

نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت به زبان ساده ، مجموعه ای از لینک های سایت شماست که حالتی دسته بندی شده قرار دارد و بر اساس اولیت صفحات چیده شده است. نقشه سایت با پسوند XML در دایرکتوری اصلی سایت قرار می گیرد تا با آدرس yourdomain/sitemap_index.xml در دسترس باشد.

این فایل یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن ساختار سایت شما به گوگل است. هنگامی که این فایل را ساختید ، می بایست از طریق سرچ کنسول به گوگل معرفی کنید.

نقشه سایت یکی از بخش های مهم در سئو تکنیکال است اما به یاد داشته باشید داشتن ناوبری مناسب (navigation)، برای ربات های گوگل پر اهمیت تر از نقشه سایت است. در فصل پنجم بیشتر در مورد نقشه سایت صحبت خواهیم کرد.

نکته : در ساخت نقشه سایت دقت داشته باشید یو ار ال هایی که در فایل robot.txt برای گوگل مسدود کردید ، در این فایل قرار ندهید.

برای ساخت نقشه سایت می توانید از پلاگین ها نیز استفاد کنید ، هرچند افزونه یوست سئو نیز این فایل را برایتان خواهد ساخت.

انواع نقشه سایت چیست؟

نقشه سایت را از لحاظ ساختاری می توان به چندین دسته تقسیم کرد. اما مهم ترین آنها که امروزه توسط اکثر وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، سایت مپ HTML و XMLاست. در ادامه به تعریف دقیق تر این دو نوع sitemap خواهیم پرداخت.

1. نقشه سایت HTML

این نقشه سایت به زبان نشانه گذاری ابرمتنی (Hyper text Markup Language) نوشته می شود. از این زبان برای نشان دادن ساختار وب سایت به کاربران می توان استفاده نمود. در واقع نقشه سایت HTML حاوی اطلاعاتی درباره صفحات وب سایت و موقعیت آنها در سایت می باشد. این نقشه سایت به صورت دیداری در اختیار مخاطبین سایت قرار می گیرد. آنها می توانند به کمک سایت مپ HTML به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال وب سایتی را در نظر بگیرید که دارای هزازان صفحه دسته بندی شده در بخش های مختلف می باشد. در چنین حالتی زمانی که کاربر وارد سایت می شود، کاملا گیج شده و نمی داند از کدام بخش می تواند محتوایی که به دنبال آن است را پیدا کند. در این حالت بهترین گزینه ای که می تواند از آن استفاده کند، نقشه سایتی است که به زبان HTML در اختیار او قرار گرفته است.کاربر به کمک این نوع نقشه می تواند به صورت دقیق تر از مسیر و صفحات سایت آگاه شود.

در کنار این موضوع با استفاده از Sitemap صفحات به کمک لینک داخلی به یکدیگر وصل می شوند. در نتیجه این لینک سازی، رتبه سایت در کلمه کلیدی اصلی بهبود پیدا می کند.

برای خواندن ادامه مطلب نقشه سایت چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ساخت نقشه سایت، نقشه سایت چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم؟

این سؤال اهمیت ویژه‌ای دارد به‌ خصوص وقتیکه می‌دانیم اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند است و در کشور ما طرفداران زیادی دارد. حالا دیگر مانند گذشته، فقط از سرچ گوگل استفاده نمی‌کنیم بلکه از ابزار جستجوی اینستاگرام هم کمک می‌گیریم تا اطلاعاتی درباره افراد و مشاغل یا موضوعات روز، بدست بیاوریم. در ضمن هشتگ‌ها هم به سرچ بهتر در اینستاگرام کمک می‌کنند. بنابراین اینستاگرام، ابزار قدرتمندی در دسترس کاربران بسیاری در اینترنت است که بر معرفی و محبوبیت افراد و برند‌ها تأثیر زیادی دارد. می‌خواهیم بدانیم که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم تا با مخاطبان و مشتریان بالقوه، تعامل بهتری بر قرار کنیم. البته مواردی که در این مطلب بررسی می‌کنیم تنها برای افراد، کارآمد نیست بلکه می‌تواند در رشد کسب و کار‌های اینترنتی هم مؤثر واقع شود. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر اینستاگرام تبدیل به ابزار مناسبی برای رشد کسب و کار‌ها شده و امکانات جدیدی هم در این زمینه در اختیار کاربران خود قرار داده است. بدیهی است که اینستاگرام نیز یک کسب و کار اینترنتی است و استراتژی‌های خود را برای بقا و محبوبیت بیشتر، برنامه‌ریزی می‌کند. به عبارتی اینستاگرام، امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در مقابل به کاربرانی اهمیت می‌دهد که طرفداران بیشتری دارند. اکانت‌هایی که طرفداران زیادی دارند، تعداد افرادی بیشتری را برای مدت طولانی‌تری در اینستاگرام نگه می‌دارند و این دقیقاً همان هدف اصلی اینستاگرام است. شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که چرا به جای کلمه طرفدار از کلمه دنبال کننده استفاده نکردیم؟ زیرا تعداد دنبال کنندگان به تنهایی تعیین کننده نیست. در مرحله اول باید این دنبال کنندگان اکانت‌های واقعی داشته باشند و دوم اینکه به تعامل بپردازند. بنابراین برای اینکه در اینستاگرام موفق عمل کنید باید طرفداران زیادی داشته باشید. برآیند تمام مواردی که تا اینجای مطلب بررسی کردیم می‌تواند این جملات باشد: هدف اینستاگرام، جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها است و زمانی اینستاگرام شما را در ابتدای لیست نتایج جستجو قرار می‌دهد که طرفداران بیشتری داشته باشید و آن‌ها را سرگرم کنید. در ادامه، تکنیک‌هایی یاد می‌گیریم تا به هدف نزدیکتر شویم.

 اول شدن در سرچ اینستاگرام

اول شدن در سرچ اینستاگرام

اول شدن در سرچ اینستاگرام، نیاز به صرف زمان دارد البته بایستی این حضور در اینستاگرام همراه با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب باشد.شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

الگوریتم‌های اینستاگرام، زمانی به شما اهمیت می‌دهند که مدت زیادی مشغول فعالیت باشید و همچنین محتوای تولید کنید که سرگرم کننده باشد، فعالیت‌هایی که باید انجام دهید شامل موارد زیر هستند:

  • ایجاد پست‌های مختلف به صورت روزانه
  • منتشر کردن استوری همراه با قابلیت‌های نظر سنجی، پرسش و پاسخ و …
  • انتشار LIVE STORY یا استوری‌های بخش زنده
  • پاسخ دادن به دایرکت مسج‌ها
  • پاسخ دادن به کامنت کاربران

برای خواندن ادامه مطلب چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اول شدن در سرچ اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

پست هایی که شما در LinkedIn منتشر می کنید نباید قدیمی باشد زیرا LinkedIn یک محل خوب برای انتشار پست های جدید است. برای انتشار پست ها در LinkedIn شما می بایست یک استراتژی داشته باشید و به این مسئله توجه کنید که چه مطالبی می تواند برای LinkedIn بهترین باشد تا بتوانید پست های موفقی را منتشر نمایید.

چرا ارسال پست در لینکدین در اولویت اول باید باشد؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی بیزینسی می باشد که خیلی از افراد آن را برادر بزرگ دیگر شبکه های اجتماعی معرفی کرده اند. اجازه ندهید دیگر افراد در این خصوص، به اشتباه شما را راهنمایی نمایند، زمانی که افراد از من می پرسند که چرا با لینکدین خود را عذاب می دهی و دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را جایگزین آن نمی کنی با آن ها در مورد شیوه به دست آمدن مشتری های خود می گویم:

حداقل 60 درصد درآمد سالانه من به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل اتصالات یا connections من با دیگران است. به نظر من لینکدین یک پلتفرم تکی می باشد که به صورت موثر در راستای فروش به من کمک شایانی می کند.

نتایج و میزان فروش به دست آمده از لینکدین به صورت شانسی نمی باشد. در این شبکه اجتماعی شانس بیشتری جهت اتصال با تصمیم گیرندگان نهایی دارید و بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی از لینکدین استفاده می کنند که تمایل دارند میزان درآمدشان از این شبکه اجتماعی نسبت به دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی بالاتر باشد.

اهمیت گذاشتن پست در لینکدین؟

بسیاری از کاربران لینکدین درباره اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی جست و جو می کنند. در واقع برای اطلاعات و محتوای نوع b2b لینکدین بیش از 50 درصد از ترافیک کل را جذب می کند. با ارسال پست در این شبکه اجتماعی شما توانایی این را دارید که چشم اندازهایی را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید.

اهمیت پست گذاشتن در لینکدین

نحوه ارسال پست در لینکدین با استفاده از صفحه شخصی

اگر با اشتراک گذاری و ارسال پست در لینکدین آشنا نمی باشید. ممکن است ارسال پست در لینکدین را یک مهارت چالشی بدانید که قصد یادگیری آن را دارید. دراین مقاله تصمیم داریم نحوه نوشتن پست در لینکدین را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم.

ارسال پست شخصی در لینکدین یکی از آشناترین قسمت ها در این شبکه اجتماعی می باشد. درست مانند فیس بوک و توییتر نیز می توانید مطالب و محتوای خود رابه اشتراک بگذارید. تجربه و آزمایش انواع پست ها این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ارزیابی کنید که کدام نوع محتوا برای شما بهتر پاسخ می دهند.

چگونه در لینکدین پست بگذاریم

نحوه ارسال پست در لینکدین – پست متنی 

محتواهای متنی در لینکدین طولی تا 3000 کاراکتر دارند. احساس نکنید که همانند مطالب بلاگ سایت مجبور هستید آنها را پرکنید. در یک پست شما زمان لازم برای شرح دادن و بیان جزئیات حول یک موضوع را خواهید داشت. در ین قسمت می توانید آموزش گذاشتن پست در لینکدین از نوع متنی را فرا بگیرید.

برای خواندن ادامه مطلب نکاتی درباره نوشتن پست در لینکدین کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: پست گذاشتن در لینکدین ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

اولین تصویری که از کسب و کار شما ارائه می شود بسیار حائز اهمیت است  و می تواند موجب موفقیت یا از دست دادن فرصت کسب و کار شما شود. وب سایت شما باید تصویر درستی از نوع کسب و کار شما  مطابق با  نحوه ی تخصص و حرفه شما ایجاد کند.

با گفتن این مطلب باید اذعان کرد که  صفحه اصلی شما مهمترین بخش وب سایت شماست، زیرا اولین تصویر کسب و کار شما را نشان می دهد. صفحه اول پر بازدیدترین صفحه وب سایت شماست و از ساده ترین URL برخوردار است و ارزش ها و اهداف شما را به اشتراک می گذارد .

برای اطمینان از داشتن بهترین صفحه اصلی با یک تصور پایدار، ما 9 مرحله بهینه سازی سایت را که باید انجام شود مشخص کرده ایم.

1. اهداف خود را تنظیم کنید (مهمترین قدم)

وب سایت شما چیست؟ چگونه می توان مخاطبان خود را آموزش داد؟

هدف از دسترسی کاربران به خارج از صفحه اصلی چیست؟

برای ردیابی عملکرد از اهداف قابل اندازه گیری استفاده کنید.

2. تولید محتوا کنید

محتوا صفحه اصلی نمایانگر ارزش کسب و کار شما است.

تمرکز بر یک کلمه کلیدی اولیه، long-tailed

استفاده از سرفصل ها و نقاط گلوله ، محتوای خود را برای اسکن آسان کنید.

محتوای تقسیم شده به ستون ها بیش از 4  ستون بهتر است و خواننده را ترغیب به ادامه مطالعه می کند

برای کمک به راهنمایی در وب سایت از لینک های داخلی استفاده کنید.

تصاویر مربوطه، کوچک را اضافه کنید.

با تصاویر بزرگ، آنها را با متن تماس بگیرید ترغیب به تماس کنید

به طور کلی، بازدید کننده را آموزش دهید.

3. بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو SEO

صفحه را با استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی که کسب و کارتان را توصیف می کند، منحصر به فرد کنید.

کلمه کلیدی اولیه را اضافه کنید

عنوان صفحه

توضیحات متا – حداکثر 150 کاراکتر.

سرفصلها – H1، H2، H3

تصاویر – نام فایل و متن ALT (متن ALT تصویر را برای موتورهای جستجو توضیح می دهد)

پیوندهای متصل به انکر تکست (متن واقعی که لینک می شود. از کلمه کلیدی به جای عباراتی مانند “اینجا کلیک کنید” استفاده کنید.)

برای خواندن ادامه مطلب آوردن سایت به صفحه اول گوگل + مراحل بهینه سازی سایت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: بهینه سازی سئو، آمدن به صفحه اول گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

بخش فوتر در انتهای‌ترین مکان در صفحات وب قرار دارد. این بخش یکی از ضرور‌ترین قسمت‌ها در طراحی صفحات می‌باشد که می‌تواند محل قرار دادن نماد اعتماد، گواینامه‌های معتبر، لینک‌های مهم، کپی رایت، قوانین حریم خصوصی، مطالب پربازدید، مطالب اخیر، اطلاعات تماس، شبکه‌های اجتماعی و یا موارد دیگر باشد. در این مقاله به مواردی که می‌توانید در ساخت فوتر در سایت وردپرس خود به‌کار ببرید، اشاره می‌کنیم.

ساخت فوتر در وردپرس

ساخت فوتر در وردپرس به این دلیل اهمیت دارد که دسترسی سریع و آسان‌تری را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند به سرعت و بدون سردرگمی به صفحات مهم و دلخواه خود دست پیدا کنند. روش‌های مختلفی برای سفارش‌سازی فوتر وجود دارد که می‌توانید از آن برای تغییر استفاده کنید. همچنین، انواع خاصی از محتوا مانند “حقوق محفوظ” و اطلاعات مالک حقوق وجود دارد که در فوتر سایت یافت می‌شود.

فوتر معمولاً بخشی از قالبی است که د وب‌سایت خود به‌:ار می‌برید. و از قبل در طرح زمینه آن برای سایت شما تعریف شده است. با این حال، شما می‌توانید آن را برای خود شخصی‌سازی کرده و یک فوتر سفارشی طراحی کنید یا محتوای آن را ویرایش کنید. برای انجام اینکار، شما نیازی به ابزار خاص یا مهارت کد زنی CSS ندارید. در ادامه به آموزش ساخت فوتر در وردپرس می‌پرازیم:

ابتدا وارد داشبورد WordPress خود شوید، به Appearance بروید و روی ابزارک ها کلیک کنید. در اینجا تمام ابزارک‌های موجود برای تم مورد استفاده خود را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت ابزارک‌ها در سمت راست صفحه و مناطق ویجت فوتر موجود (Footer 1 و Footer 2 و غیره) در سمت چپ صفحه نمایش داده شده‌اند. توجه داشته باشید که این موارد ممکن است در قالب‌های مختلف، متفاوت باشد. برخی از قالب‌ها دارای چندین نوع فوتر بوده و برخی دیگر فقط دارای یک فوتر هستند.

برای افزودن ویجت به فوتر خود، کافیست آن را بکشید و روی قسمت مورد نظر بیاندازید. تنظیمات مربوطه را ویرایش کرده و بر روی Done کلیک کنید.

چه مواردی را می‌توانید به فوتر صفحات وب اضافه کرد؟

فوترها معمولاً در کل صفحات سایت ثابت می‌مانند. این بدان معنی است که محتوای موجود در فوتر باید مربوط به کل وبسایت باشد. در اینجا برخی از مواردی که ممکن است بخواهید در ساخت فوتر در وردپرس خود بگنجانید را آورده ایم:

۱- افزودن لینک‌­ها و پیوندهای مهم در فوتر

یکی از مهمترین مواردی که اکثر وبسایت‌ها در بخش فوتر وبسایت خود قرار می‌دهند، پیوندهای مهم سایت هستند، این پیوندها عبارتند از صفحه اصلی سایت، درباره ما، ارتباط با ما، وبلاگ، فروشگاه و … .

کلیه قالب‌های وردپرس دارای بخش فوتر هستند، برای افزودن لینک‌های موردنیاز لازم است از پیشخوان وردپرس، منوی “نمایش” و سپس “فهرست‌ها” را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه “فهرست‌ها” وارد صفحه‌ای خواهید شد که می‌بایست گزینه “یک فهرست جدید ایجاد نمایید” را انتخاب کرده سپس یک نام برای فهرست خود در نظر بگیرید و بر روی دکمه “ذخیره فهرست” کلیک کنید.

پس از آن می‌توانید از بخش “افزودن گزینه‌های فهرست” مواردی که تمایل دارید را تیک زده و بر روی دکمه “افزودن به فهرست” کلیک کنید. به این ترتیب، هر لینکی که می‌خواهید را به راحتی در فوتر خود پیاده‌سازی کرده‌اید.

۲- اطلاعات تماس

بازدیدکنندگان تمایل دارند به طور مستقیم به پایین صفحه برای یافتن اطلاعات تماس اسکرول کنند. ایمیل، شماره تلفن و آدرس فیزیکی خود و همچنین ساعات کاری خود را در این بخش اضافه کنید.

برای خواندن ادامه مطلب نکاتی برای ساخت فوتر در وردپرس کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ساخت فوتر در وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

مواردی که قبل تغییر قالب‌های وردپرسی باید انجام دهید!

قالب‌­های وردپرس هر کدام به روشی، شکل و ظاهر خاصی به سایت شما می‌­بخشند. وردپرس این امکان را به شما می‌­دهد که بتوانید به دفعات نامحدود قالب وردپرس سایت خود را تغییر دهید. اما موضوعی که در این زمینه باید به آن دقت لازم را داشته باشید، اینست که باید بتوانید به درستی و بااحتیاط، قالب وردپرسی خود را تغییر دهید. در غیر اینصورت ممکن است وبسایت شما با مشکل رو‌به‌رو شود و حتی اطلاعات و فعالیت‌های شما بر روی سایت از دست رود.

نحوه انتخاب و تغییر قالب وردپرس وب‌سایت

پس از مواردی که قبل تغییر قالب باید انجام دهید، انتخاب قالبی است که می­‌خواهید در وبسایت خود نصب کنید. سپس قبل از ایجاد تغییرات و جایگیزینی آن با قالب فعلی، بهتر است به طور زنده و آنلاین پیش‌نمایش آن را مشاهده کرده و میزان سازگاری قالب جدید را با افزونه‌های موجود در سایت وردپرسی خود بررسی کنید.

  1. استفاده از پیش نمایش زنده از طریق پنل وردپرس به قسمت “نمایش” و سپس “پوسته‌ها” را انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده روی هر قالبی که قصد دارید پیش نمایش آن را مشاهده کنید کلیک کنید و “پیش نمایش زنده” را کلیک کنید.
  2. استفاده از افزونه Theme Switcha که امکان مشاهده پیش‌نمایش قالب را بدون فعال کردن آن برای شما فراهم می‌کند.

شما می‌توانید از هر 3 روش زیر برای نصب قالب WordPress استفاده کنید:

  • نصب قالب وردپرس از مخزن وردپرس
  • نصب قالب وردپرسی با بارگذاری از روی کامپیوتر خود
  • نصب قالب از طریق هاست

۱- تغییر و نصب قالب از طریق مخزن وردپرس

پس از اینکه قالب جدید خود را مورد بررسی قرار دادید و تصمیم به نصب آن گرفتید، برای نصب آن،ابتدا وارد پنل شوید. از پنل مدیریت وردپرس به بخش نمایش وارد شوید و گزینه‌ی پوسته‌ها را انتخاب کنید. در این صفحه، باید نشانگر ماوس را روی قالبی که قصد دارید از آن استفاده کنید قرار دهید و سپس روی دکمه فعال سازی یا Activate کلیک کنید تا قالب وردپرس جدید بر روی سایت شما اعمال شود. اکنون می­‌توانید قالب جدید را در صفحه اصلی وبسایت خود مشاهده کنید.

برای خواندن ادامه مطلب آموزش گام‌به‌گام تغییر و نصب قالب در وردپرس کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تغییر قالب وردپرس، نصب قالب وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

مگر می‌شود وبمستر بود و دغدغه ظاهر وبسایت خود را نداشت؟ در این درس از مجموعه رایگان آموزش وردپرس به نصب قالب جدید در وردپرس و مدیریت قالب‌ها می‌پردازیم.

نکته‌: ممکن است شما کلماتی مانند پوسته، تِم (Theme)، تِمپلِیت (Template) به گوشتان بخورد که بطور کلی همه آنها همان مفهوم “قالب” را می‌رسانند. گرچه از نظر من “پوسته” کلمه زیباتری است، اما چون کلمه “قالب” آشنا‌تر و رایج تر است از آن استفاده می‌کنم.

پوسته یا قالب وردپرس چیست؟

پوسته یا قالب وردپرس، ظاهر یک وبسایت وردپرسی را تعیین می‌کند. خب پس متوجه شدیم که می‌توان کل ظاهر وبسایت خود را با استفاده از پوسته‌های متفاوت تغییر داد.

از کجا قالب وردپرس تهیه کنیم؟

دو نوع قالب وردپرس وجود دارد. قالب‌ آماده و قالب‌ اختصاصی وردپرس. برای افرادی که می‌خواهند یک وبسایت کاملا بهینه و اختصاصی داشته باشند و برای سرمایه‌گذاری روی کار خود مشکلی ندارند، قالب اختصاصی وردپرس توصیه می‌شود.

اما برای افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند قالب‌های اختصاصی برای خود تهیه کنند پیشنهاد ارزان‌تری داریم، می‌توانید از قالب‌های آماده رایگان و پولی وردپرس استفاده کنید. قالب‌های پولی معمولا کیفیت بالا‌تری نسبت به قالب‌های رایگان دارند و همچنین با قیمت بسیار کمتری نسبت به قالب‌های اختصاصی ارائه می‌شوند.

پس برای عزیزانی که بودجه کمی دارند قالب‌های آماده غیر رایگان بهترین گزینه است. این قالب‌ها را می‌توانید از مارکت‌های وردپرسی تهیه کنید. کافیست عبارت “قالب وردپرس” را در گوگل جستجو کنید تا بهترین مارکت‌ها را مشاهده کنید.

مدیریت قالب‌ها در وردپرس

برای مدیریت قالب‌ها در وردپرس ابتدا باید وارد پنل مدیریت شده و به قسمت “نمایش » پوسته‌ها” بروید.

منو نمایش در وردپرس

در این صفحه می‌توانید کل قالب‌هایی که روی سیستم وردپرس شما نصب هستند را مشاهده کنید و آنها را مدیریت (فعال/حذف) کنید.

برای خواندن ادامه مطلب راهنمای نصب قالب در وردپرس کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نحوه نصب قالب وردپرس، نصب قالب وردپرس ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

PH معیاری است برای نشان دادن غلظت یون هیدروژن در محلول که از 1 تا 14 درجه بندی میشود . در صورتی که PH محلولی را عدد X نامیدند به این معناست که غلظت یون هیدروژن در این محلول برابر 10 به توان منفی آن عدد است که عدد بسیار کوچکی بوده که در واحد لیتر بررسی میشود . در صورتی که PH بین اعداد 1 تا 7 باشد محلول دارای خاصیت اسیدی و اگر بین اعداد 7 تا 14 باشد محلول دارای خاصیت بازی است . در صورتی که این عدد دقیقا برابر 7 باشد محلول را خنثی مینامند . PH در صنایع مختلف مصرف های خاص خود را داشته و این خصوصیت در کشاورزی بسیار حائز اهمیت است . خاک باید دارای PH مناسب باشد . هر گیاهی یک محدوده PH خاص و مناسبی را تحمل می کند که اگر PH خاک کم یا زیاد باشد رشد و نمو گیاه را دچار مشکل می کند .

PH خاک به طور مستقیم و یا غیر مستقیم رشد گیاه را تحت تاثیر قرار میدهد . مهمترین نقش PH خاک کنترل حلالیت عناصر غذایی در خاک می باشد . به عبارت دیگر قابلیت جذب عناصر غذایی وابستگی زیادی به PH خاک دارد . یکی از مشکلاتی که در خاکهای ایران وجود دارد PH قلیایی است ، یعنی PH بالاتر از 7 و کمبود بارندگی در ایران و دارا بودن اقلیمی خشک باعث تجمع بازهای تبادلی در خاک می شود که در  پی آن افزایش غلظت یون هیدروکسید در خاک را به همراه دارد. لازم به ذکر است که کمبود بارندگی به این علت بر PH خاک تاثیر گزار است که اولا وقتی بارندگی رخ ندهد جابجایی مواد هم در خاک امکان پذیر نبوده و همین امر باعث میشود که زمین های بکر به مرور زمان قلیایی تر از قبل بشوند . ثانیا باران ، خود تا حدودی اسیدی بوده که همین امر باعث کاهش PH خاک میشود . PH قلیایی باعث میشود که حلالیت عناصر غذایی ضروری برای گیاه کاهش پیدا کرده و کمبود عناصر غذایی مثل سرب ، آهن ، روی ، منگنز ، در گیاه مشاهده شود . در مقابل خاک های اسیدی ، که PH آنها کمتر از 4.5 تا 5 است ، حلالیت عناصر مثل آهن ، آلومینیوم و منگنز بقدری افزایش می یابد که برای گیاه ایجاد مسمومیت می کند . اگر PH محلول خاك به بالاي 5/5 افزايش يابد، نيتروژن ( به شكل نيترات ) براي گياهان قابل استفاده است. از طرف ديگر، فسفر براي گياهان در دامنه PH خاك بين 6 و 7 قابل استفاده مي باشد.با استفاده از جدول زیر میتوانید تاثیر PH بر غلظت عناصر را ببینید:

PH خاک چیست و چه کاربردی دارد؟

PH خاک چیست ؟ PH خاک اندازه گیری قلیائیت یا اسیدیته خاک است. pH خاک در مقیاس 0-14 و 7 به عنوان علامت خنثی اندازه گیری می شود. محدوده ایده آل برای اکثر گیاهان بین 6 تا 7 است.

از 0 PH تا 7 PH خاک به طور فزاینده ای اسیدی تر و از PH 7 تا 14 خاک به طور فزاینده ای قلیایی می شود. با این توصیف ، اکثر گیاهان PH تا حدی خنثی از 6.2 تا 7.0 را ترجیح می دهند.

با این وجود گیاهان زیادی وجود دارند که نیازهای آنها به pH خاص تر است ، مانند زغال اخته و آزالیا که خاک بسیار اسیدی را دوست دارند و یاس بنفش و کلماتیس که خاک قلیایی تری را ترجیح می دهند. حتی گل هایی مانند هورتانسیا وجود دارد که بسته به pH خاک رنگ گل آنها تغییر می کند.

به طور کلی ، اگر گیاهان شما در حال رشد سالم هستند ، بدون هیچ نشانه ای از مشکلات ، PH خاک شما احتمالاً در یک محدوده قابل قبول است. اما اگر گیاهان شما دچار تنش ، تغییر رنگ یا رشد شدید نیستند ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید آزمایش pH است. تا اینجا با PH خاک چیست آشنا شدید.

برای خواندن ادامه مطلب نکات مهم درباره PH خاک کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نکات مهم درباره PH خاک ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

کاکتوس در ابتدا تنها در شمال و جنوب و نواحی مرکزی آمریکا رشد می‌کرد اما امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک جهان توسط مردم پراکنده شده کاکتوس طی طوفانهای ناگهانی آب ذخیره کرده و آب ذخیره شده را طی ماه‌های خشکسالی به مصرف می‌رساند بیشتر کاکتوسها ریشه‌های عمیقی داشته و ساقه شبکه مانندی دارند که به‌عنوان منبع ذخیره آب عمل می‌کنند ساقه کاکتوس توسط تیغ‌هایی محافظت می‌شود کاکتوسها برگهای خیلی کوچکی داشته و یا اصلاً برگ ندارند.

زیر خانواده‌های کاکتوس

کاکتوس‌ها به سه زیر خانواده تقسیم می‌شوند :

زیر خانواده پرسکیه Pereskia 

زیر خانواده اوپنسیه Opuntia

 زیر خانواده سرئه Cerea

توجه داشته باشید که تعدادی از کاکتوس‌ها مثل اکینو کاکتوس و … در این طبقه‌بندی قرار نمی‌گیرند.

درباره کاکتوس

زیر خانواده پرسکیه Pereskia

تنها کاکتوس برگ‌دار در این زیر خانواده جای می‌گیرد. گیاه پرسکیه برگ‌هایی شبیه برگ مرکبات به رنگ‌های متنوع دارد و گل‌های سفید آن شبیه به گیاهان خانواده رزاسه است. این کاکتوس در خاک‌های متوسط تا معمولی باPH حدود 5/6 – 5/7 نگهداری می‌شوند و قلمه‌های ساقه این گیاهان براحتی در ماسه ریشه‌دار می‌شوند .برای تکثیر مشکلی ندارند.

برای خواندن ادامه مطلب نکات پرورش گل و گیاه در آپارتمان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: چند نکته جالب درباره کاکتوس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

کاکتوس در ابتدا تنها در شمال و جنوب و نواحی مرکزی آمریکا رشد می‌کرد اما امروزه در بسیاری از مناطق گرم و خشک جهان توسط مردم پراکنده شده کاکتوس طی طوفانهای ناگهانی آب ذخیره کرده و آب ذخیره شده را طی ماه‌های خشکسالی به مصرف می‌رساند بیشتر کاکتوسها ریشه‌های عمیقی داشته و ساقه شبکه مانندی دارند که به‌عنوان منبع ذخیره آب عمل می‌کنند ساقه کاکتوس توسط تیغ‌هایی محافظت می‌شود کاکتوسها برگهای خیلی کوچکی داشته و یا اصلاً برگ ندارند.

زیر خانواده‌های کاکتوس

کاکتوس‌ها به سه زیر خانواده تقسیم می‌شوند :

زیر خانواده پرسکیه Pereskia 

زیر خانواده اوپنسیه Opuntia

 زیر خانواده سرئه Cerea

توجه داشته باشید که تعدادی از کاکتوس‌ها مثل اکینو کاکتوس و … در این طبقه‌بندی قرار نمی‌گیرند.

درباره کاکتوس

زیر خانواده پرسکیه Pereskia

تنها کاکتوس برگ‌دار در این زیر خانواده جای می‌گیرد. گیاه پرسکیه برگ‌هایی شبیه برگ مرکبات به رنگ‌های متنوع دارد و گل‌های سفید آن شبیه به گیاهان خانواده رزاسه است. این کاکتوس در خاک‌های متوسط تا معمولی باPH حدود 5/6 – 5/7 نگهداری می‌شوند و قلمه‌های ساقه این گیاهان براحتی در ماسه ریشه‌دار می‌شوند .برای تکثیر مشکلی ندارند.

برای خواندن ادامه مطلب نکات پرورش گل و گیاه در آپارتمان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: چند نکته جالب درباره کاکتوس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

مراقبت از گلهای آپارتمانی 

شرایط نگهداری گیاهان

نور و هوا، آب و گرما و خاک مناسب از جمله عواملی است که سبب رشد و گل دهی گیاه میشود. نور زیاد یا کم، نوسانات شدید دمای هوا یا خاک، آب زیاد یا کم و حتی نوع خاکی که با نیازهای گیاه متناسب نباشد، می تواند شدیدا به رشد گیاه آسیب برساند.از آنجایی که همه این عوامل تغییر پذیرند و می توان آنها را تحت تاثیر رار داد، بنابراین میتوانید منظره زیبایی از گیاهان آپارتمانی را در ذهن مجسم و در آینده ای نزدیک به مرحله عمل در آورید. البته زندگی آپارتمانی را در ذهن مجسم و در آینده ای نزدیک به مرحله عمل درآمورید. البته زندگی آپارتمانی محدودیتهایی در راه انجام این کار قرار میدهد که می توان با توجه به ساختار آپارتمانی محدودیتهایی در راه انجام این کار قرار می دهد که می توان با توجه به ساختار آپارتمان نوعی از گیاهان آپارتمانی را که با شرایط موجود سازگار هستند انتخاب کرد.گیاهان، مبلمان منزل، تابلو و یا اشیا زینتی نیستند. بلکه موجوداتی زنده اند که باید همانند جانداران با آنها رفتار شود. بنابراین اگر میخواهید در آپارتمان یا منزلتان به نگهداری گیاهان بپردازید بهتر است حتی قبل از تعیین نوع آنها جای آنها را معین کنید.

گیاهان مناسب مکانهای بخصوص

اگر میخواهید گیاهان خود را روی طبقات کتابخانه یا بر روی میزی در گوشه اتاق نگهدارید و یا بر روی طاقچه ای قرار دهید باید بدین مسئله توجه داشته باشید که تنها گیاهان بسیار مقاوم  در چنین وضعیتی گل می دهند . معمولا در چنین نقاطی نوسانات دما بسیار شدید و نور خورشید کم است . بنابر این بهتر است به گیاهان برگدار اکتفا کنید. از جمله گیاهان مناسب اتاقهایی که دارای وسایل گرمازا هستند می توان «تیلاندسیا»، «دراسینادراکو» و «آسبیدیسترا» یا برگ «عبائی» را نام برد.گیاهان مختص اتاقهای نه چندان گرم و سالنها عبارتند از :«گلروفیتوم»، «سانسوریا یا زبان مادرشوهر» ، «فاتسیا» و گردی.در اتاقهای سرد می توان به نگهداری گیاهانی چون:«فنیکس»، «برگ انجیری» و «کاج مطبق» پرداخت.این گیاهان همان گیاهانی هستند که می توان آنها را بر روی طاقچه ها و قفسه ها قرار داد. بدین معنی که این گیاهان قادر به تحمل دمای عمومی اتاق هستند. نور مناسب آنها را میتوان با نصب  چراغ در بالای طاقچه ها و قفسه هایی که گیاه بر روی آنها قرار دارد، تامین کرد.بطور کلی میزان رطوبت اتاق هایی که دمای آنها بالا است، پائینن تر است. در حد امکان، از آویزان کردن گیاهان در چنین مکان هایی خوداری کنید، هوای گرمی که به سمت بالا می رود برای آنها مضر است.

برای خواندن ادامه مطلب نکات پرورش گل و گیاه در آپارتمان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نکات پرورش گل و گیاه در آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

نماتدها به گروهی از جانوران پرسلولی و کرمی یا نخی شکل گفته می‌شود که دارای ساختمان غیر بندبند هستند و در یک یا دو انتها ممکن است باریکتر شده باشند. نماتدها از بی‌مهرگان هستند و در یک انتهای بدن سر و در انتهای دیگر دُم قرار دارد. نماتدها رشته ای یا کرمی شکل بوده ولی ماده برخی از آنها ممکن است متورم و باد کرده باشد. مانند نماتد ماده Meloidogyne (گلابی شکل) و یا Heterodera (لیمویی شکل) می‌باشد. اندازه نماتدها متغیر می‌باشد و طول آنها در نماتدهای انگل گیاهی بین 10-1 میلی متر است ولی در آسکاریس به 30-20 سانتی متر و در کرم پیوک به 120 سانتی متر هم می‌رسد. بیشتر نماتدهای انگل گیاهی با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود و نازک و نیمه شفاف هستند. حدود 1500 گونه نماتد شناخته شده است که فقط 10% آنها انگل گیاهان می‌باشند. تقریباً در هر یک گرم خاک مرطوب100-5 نماتد وجود دارد که از نظر تنوع بسیار متغیر می‌باشد و بسیاری از آنها از باکتری ها، قارچ ها، جلبک ها و سایر نماتد ها تغذیه می‌کنند.
شاخه Nematoda )نماتدها( پس از حشرات متنوع ترین جانوران می‌باشند و در تمامی محیط ها وجود دارند و هر جا آثاری از رطوبت وجود داشته باشد، نماتدها هم هستند. نماتدهای انگل گیاهی دارای یک نیزه دهانی یا استایلت Stylete هستند که در نماتدهای آزاد-زی وجود ندارد. اکثراً نماتدهای گیاهی متعلق به راسته Tylenchida و تعداد کمی نیز در راسته Dorylaimida هستند. مری نماتدهای انگل گیاهی دو قسمتی است که در قسمت میانی مری ماهیچه هایی برای مکش وجود دارند. استایلت برای نفوذ به سلول و تزریق بزاق به منظور حل کردن محتویات سلول به کار برده می‌شوند.
دستگاه گوارش نماتدها از سه قسمت عمده تشکیل شده است :
قسمت جلویی، میانی و عقبی. قسمت جلویی دستگاه گوارش شامل دهان، حفره یا محوطه دهانی، مری و دریچه میانی روده می‌باشد. قسمت میانی شامل روده و قسمت عقبی شامل دریچه بین روده و راست روده و مخرج می‌باشد.
نماتدها فاقد دستگاه گردش خون و تنفس هستند و اکسیژن لازم برای تنفس خود را از طریق نفوذ به دیواره بدن بدست می‌آورند.
نماتدها موجوداتی دوجنسی هستند و دارای افراد نر و ماده بوده و تولیدمثل از طریق جفت گیری انجام می‌شود و مانند حشرات بنظر می‌رسد، فرمون‌های جنسی در جلب نر‌و ماده موثر باشند. بکرزایی و هرمافرودیسم (نرمادگی) نیز در نماتد ها دیده شده است. دوره زندگی نماتدها شامل یک مرحله تخم، 4 مرحله لاروی و یک مرحله بلوغ می‌باشد. هر نماتدی در طول زندگی خود 4 بار تغییر جلد انجام میدهد و معمولاً اولین تغییر جلد در داخل تخم انجام می‌شود و نماتد به صورت لارو سن 2 از تخم خارج می‌شود. بطور کلی نماتد ها موجودات هوازی هستند و برای فعالیت احتیاج به اکسیژن دارند ولی دستگاه های خاص برای تنفس ندارند.

برای خواندن ادامه مطلب بررسی مهمترین نماتدهای گیاهی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: انواع نماتدهای گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

تکثیر یا تولید مثل رویشی گیاهان، به معنای رشد و نمو آن‌ها به روش غیرجنسی است. این رشد و نمو به روش قطعه‌قطعه شدن و رشد دوباره‌ی قسمت‌های ویژه‌ی قابل رویش گیاه انجام می‌شود. بسیاری از گیاهانی که به روش غیرجنسی تکثیر می‌شوند توانایی تولید مثل جنسی نیز دارند.

نحوه‌ی تکثیر رویشی گیاهان

تکثیر رویشی گیاهان به کمک ساختارهای رویشی یا غیرجنسی است، در حالی که تکثیر جنسی از طریق تولید گامت و سپس لقاح انجام می‌شود. در گیاهان غیرآوندی مانند خزه‌ها و جگرواشان، ساختارهای تکثیری رویشی گامت‌ها و اسپورها هستند. در گیاهان آوندی، ساختارهای تکثیری رویشی ریشه‌ها، ساقه‌ها و برگ‌ها هستند.

تکثیر رویشی توسط بافت مریستم، که معمولاً در ساقه‌ها و برگ‌ها و نیز نوک ریشه‌ها وجود دارد و حاوی سلول‌های تمایزنیافته است، انجام می‌شود. این سلول‌ها به طور فعال با میتوز تقسیم می‌شوند و باعث رشد اولیه گسترده و سریع گیاه می‌شوند. بافت‌های تخصصی و دائمی گیاه نیز از بافت مریستم سرچشمه می‌گیرند. توانایی تقسیم مداوم بافت مریستم، سبب رشد گیاه در تکثیر رویشی می‌شود.

مزایا و معایب تکثیر رویشی

از آنجا که تکثیر رویشی نوعی تولید مثل غیرجنسی است، گیاهانی که حاصل این نوع تکثیر می‌باشند همسانه‌های ژنتیکی از گیاه مادر هستند. این همسانی مزایا و معایبی دارد.

یکی از مزایای تکثیر رویشی این است که گیاهانی که صفات مطلوبی دارند به طور مکرر تکثیر می‌شوند. کشاورزان می‌توانند برای اطمینان از کیفیت مطلوب محصولات، از روش‌های تکثیر رویشی مصنوعی استفاده کنند.

با این حال، عیب بزرگ تکثیر رویشی این است که در آن هیچگونه درجه‌ای از تنوع ژنتیکی دیده نمی‌شود. گیاهانی که از نظر ژنتیکی یکسان هستند، در معرض ویروس‌ها و بیماری‌های مشابه‌اند و محصولاتی که از این طریق تولید می‌شوند، به راحتی از بین می‌روند.

انواع تکثیر رویشی

تکثیر رویشی به روش‌های مصنوعی یا طبیعی قابل انجام است. اگرچه در هر دو روش، گیاه از اجزای گیاه بالغ دیگری تکامل می‌یابد، اما نحوه انجام هر کدام بسیار متفاوت می‌باشد.

تکثیر رویشی مصنوعی

تکثیر رویشی مصنوعی به نوعی از تکثیر گیاه که نیازمند مداخله انسان است، گفته می‌شود. از متداول‌ترین روش‌های تکثیر رویشی مصنوعی می‌توان قلمه‌زدن، لایه‌بندی، پیوند، کندن پاجوش و کشت بافت را نام برد. بسیاری از کشاورزان و باغداران برای تولید محصولات سالم و با کیفیت بیشتر از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

  • قلمه‌زدن: بخشی از گیاه، معمولا‌ً ساقه یا برگ، قطع و دوباره کاشته می‌شود. قلمه‌ها ریشه می‌کنند و گیاه جدیدی شکل می‌گیرد. گاهی اوقات، قلمه‌ها قبل از کاشت دوباره با هورمون ریشه‌زایی آغشته می‌شوند تا رشد ریشه القاء شود.

برای خواندن ادامه مطلب انواع روشهای کشت رویشی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تکثیر رویشی، انواع تکثیر رویشی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

همه ی ما حداقل یک عدد گل آپارتمانی تو منزلمون داریم و گاهی اوقات متوجه میشیم که برگاشون داره کم کم زرد میشه و گلهای ما دیگه شادابیه قبل رو ندارن ، ما در این مطلب به درمان بعضی از این علایم میپردازیم ،با ما همراه باشید

گلهای کم و شاخ و برگ زیاد:

علت : کود نیتروژنی زیاد

درمان : بیشتر گیاهان خانگی فقط یک بار در ماه به کود نیاز دارند و در ماههای سردتر این مقدار کمتر است ، پس در مقدار کودی که به گیاه میدهیم دقت بیشتری داشته باشیم.

زرد شدن برگها:

علت : ابیاری زیاد، رطوبت کم ، زهکشی ضعیف خاک ، دمای پایین یا فضای کم گلدان برای ریشه ها

درمان: اگر آب و هوا ناگهان تغییر کرد نباید گیاه را نزدیک بخاری قرار دهیم تا به تغییر ناگهانی واکنش دهد ، گلدان را چک کنید تا زهکشی مناسب داشته باشد و ریشه های گیاه داخل گلدان جای مناسبی داشته باشد.

برای خواندن ادامه مطلب علت زرد شدن برگ گیاهان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: علت زرد شدن برگ گیاهان ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

با بکارگیری یکی از راهکارهای زیر که در این مطلب سایت قرار داده ایم با خیالی آسوده به سفر بروید و نگران بی ابی یا کم آبی گیاهان نباشید.

روش اول :

گلدان ها را کف حمام یا آشپزخانه بچینید و سطلی پر از آب را در کنار هر گلدان و در سطحی بالاتر از آن قرار دهید ،  پارچه ای نخی به اندازه یک متر و به پهنای یک انگشت آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید و سر دیگر را در سطل پر از آب قرار دهید ؛ در مدتی که شما در سفر هستید دستمال پارچه ای مدام آب را به خود جذب می کند و آب کم کم به داخل خاک گلدان منتقل میشود.

روش دوم :

در داخل وان حمام یا در یک لگن بزرگ کمی آب بریزید و چند آجر در کف آن و در داخل آب قرار دهید سپس گلدان ها را بر روی آجرها بچینید ، دقت کنید گلدان ها به طور مستقیم درون آب قرار نگیرند و همچنین در کف گلدان ها نیز حداقل چند سوراخ وجود داشته باشد.

روش سوم :

یک تکه حوله یا پتوی کوچک را در کف وان یا لگن بزرگ قرار دهید ، داخل وان یا لگن را به ارتفاع 2-3 سانتی متر آب بریزید و گلدان ها را بر روی حوله یا پتوی مرطوب قرار دهید.



:: برچسب‌ها: آبیاری گیاهان آپارتمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

یکی دیگر از روش های تکثیر غیر جنسی گیاهان ، روش خوابانیدن شاخه است . در این روش ، بخشی از شاخه یا ساقه درخت را در حالی که به گیاه مادری متصل است ، با خاک می پوشانند . پس از مدتی روی آن قسمت ریشه های نابجایی ایجاد میشود سپس ارتباط میان قسمت ریشه دار و بقیه گیاه را قطع می کنند و گیاه جدید به طور کامل جدا و در جای دیگری کشت می شود . به طور کلی این روش از دو راه انجام میگیرد :

الف) خوابانیدن زمینی

ب) خوابانیدن هوایی

در روش خوابانیدن زمینی ، شاخه درخت را خم می کنند و در زیر خاک قرار می دهند و در روش هوایی قسمتی از شاخه تولید ریشه می کند و از درخت مادری جدا می شود ، با خاک می پوشانند . روش خواباندیدن زمینی اغلب برای درختانی مناسب است که شاخه های نرم و آویزان قابل انعطاف دارد ؛ یعنی خم کردن شاخه موجب شکستن آنها نمی شود . خوابانیدن هوایی، روش بسیار متدوالی است که برای تکثیر درختانی با شاخه های شکننده یا عمودی و راست کاربرد دارد . مزیتی که روش خوابانیدن هوایی دارد این است که ؛ می توان بخشی از عملیات شکل دهی را حتی قبل از جدا کردن گیاه جدید از پایه مادری اجرا کرد .

مراحل انجام عمل خوابانیدن شاخه 

الف)روش خوابانیدن زمینی این روش در اغلب نهال کاری های اطراف تهران ، مانند دماوند که یکی از مراکز تولید پایه های کوتاه کننده مالینگ است ، انجام می شود . برای این کار باید به شرح ذیل و مطابق شکل عمل شود :

– شاخه بلند و نرمی از درخت را که نزدیک تر به زمین قرار گرفته است خم کرده ، یک میخ یا دوشاخه U شکل را طوری از بالای آن در زمین نصب می کنند که شاخه را در تماس با خاک یا کمپوست در زمین نگهدارد .

– هرگونه برگ موجود روی آن قسمت از شاخه را که در زیر خاک خواهد ماند ، با قیچی یا ناخن و جز این از شاخه جدا می شود . برای اینکه شاخه در محل تماس با خاک زودتر و آسان تر ریشه دهد ، در آن ناحیه از شاخه ، خراشی بر روی پوست شاخه می زنند و یا بخش کوچکی از پوست را بر می دارند .

– روی شاخه ، در محلی که با زمین تماس دارد ، مقداری خاک ریخته شود .

 – انتهای شاخه را باید در خارج از زمین نگه داشت و برای اینکه رو به بالا قرار گیرد ، آن را به یک قیم می بندند . اگر طول شاخه زیاد باشد ، می توان به جای یک بار خم کردن ، شاخه باتوجه به اندازه طول آن دو یا سه بار ، به شکل مارپیچ ، خم کرده و از زیر خاک رد کرد و در آخر انتهای آن را در خارج از خاک با نخ به قیم بست . روش اول را خوابانیدن ساده و روش دوم را خوابانیدن مرکب می نامند (شکل 35-2 و 36-2) .

– خاک محل خوابانیدند شاخه را باید با آبیاری به طور دائم مرطوب نگه داشت . میزان و دفعات آبیاری ، به نوع خاک و آب و هوای منطقه بستگی دارد .

برای خواندن ادامه مطلب آموزش خوابانیدن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آموزش خوابانیدن ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

دغدغه بیشتر علاقمندان به پرورش و نگهداری بوته های گل در فصل پاییز و زمستان مراقبت از گلدان های خود از گزند سرما است.

زمستان فصل استراحت و خواب بسیاری از گیاهان بوده و همچنین اماده شدن برای شکوفایی در فصل بهار است. این طبیعی است که در شرایط عادی ( غیر گلخانه ای ) در فصل زمستان گل هی شما رشد چندانی نداشته باشند برگهایشان بریزد یا گاها خشک شوند . اما امر مهم این است که ما برای فصل بهار گل های زیبای خود را داشته باشیم .

بعضی از گل ها مثل شمعدانی ، و کولانکولائه تا حدودی در مقابل سرما مقاوم هستند اما باید انها را از جریانات سرد  محفوظ داریم . گوشه های حیاط یا زیر درختان می تواند جای مناسبی برای نگه داشتن این قبیل گیاهان باشد.گل هایی مثل کولانکوئه برای انکه در فصل بهار گلدهی داشته باشند بایسد در فصل زمستان به اندازه کافی از نور خورشید بهره مند گردند.

گل هایی مثل حسن یوسف در سرمای شدید خشک می شوند و باید در جایی مناسب نگه داری شوند. داخل منزل و فضای سبز داخل منزل جایگاه مناسبی می باشد . دقت داشته باشید ممکن است در این دوره از جذابیت برگ های حسن یوسف کاسته شود . جای نگرانی نیست با رسیدن فصل بهار و انتقال گلدان به مکان مناسب دوباره جذابیت خود را به دست می اورند.

مواظب باشید کاکتوس هایتان را در زمستان بیش از اندازه ابیاری نکنید. اگر در محل اقامت شما باران زیاد می بارد . کاکتوس های خود را از باران محفوظ بدارید . زیاد مرطوب بودن خاک گلدان کاکتوس ها در زمستان باعث پوسیدگی و از بین رفتن کاکتوس شما می شود.

ساقه های گل هایی مثل برگ بیدی بنفش، نخل مرداب، گل قلم زن ( در فضای باز ) در زمستان کاملا خشک می شود . نیاز به تلاش برای جلوگیری از این اتفاق نیست زیرا ریشه های این گیاهان زنده اند و این خواب زمستانی برا ی گیاهان شما مناسب می باشد تا در فصل بهار زیبایی کمال خود را به نمایش بگذارند. از ریشه های این قبیل گیاهان مراقبت کنید و مواظب باشید محل ریشه های این گیاهان عمل شخم زنی انجام نشود.

برای خواندن ادامه مطلب نکاتی درباره نگهداری گلها در زمستان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: نگهداری گلها در زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

چرا کشاورزی دقیق ؟

بکارگیری سموم و کودهای شیمیایی در عرصه کشاورزی منجر به پیدایی اکوسیستم های زراعی ناپایدار، آلودگی محیط زیست، کاهش کمی و کیفی محصول و کارایی انرژی شده است. گذشته از صدمه های ناشی از تخریب محیط زیست بر حیات انسانی، از دیگر پیامدهای ناشی از تخریب منابع طبیعی در اثر بکارگیری الگوهای نامناسب تولیدی می توان به ناپایداری نظام های تولید و بهره برداری کشاورزی و از بین رفتن منابع پایه و در نتیجه تحدید امکانات تولیدی اشاره کرد . لذا متخصصین علوم زراعی در سالهای اخیر به دنبال شیوه های نوینی در مدیریت مزرعه بوده اند که علاوه بر بهینه سازی مصرف نهاده ها، عملکرد را نیز افزایش داده و در نهایت بازده اقتصادی تولید را بالا ببرند؛ در جهت چنین هدفی بود که از اوایل دهه اخیر موضوع کشاورزی دقیق مطرح شده است. بدیهی است در سطح یک مزرعه هر چند کوچک با متغیرهای مختلفی مواجه هستیم. تفاوت ویژگیهای خاک قسمت های مختلف مزرعه از یک سو و نیازهای متفاوت گیاهان بخش های مختلف مزرعه از سوی دیگر و نیز سایر عوامل متغیر در سطح مزرعه نیازمند اعمال مدیریت متغیر و مناسب با هر قسمت مزرعه می باشد که نیاز به چنین مدیریت متغیری فلسفه اصلی پیدایش سیستم کشاورزی دقیق بوده است.

کشاورزی دقیق:

در تعریفی که توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده (1997) ارائه گردیده کشاورزی دقیق را بعنوان  استراتژی مدیریتی کل مزرعه تعریف می نماید که تکنولوژی اطلاعات را بکار می گیرد و هدف، مدیریت بهبود تولید و کاهش اثرات زیست محیطی می باشد. عامل کلیدی در این تعریف آن است که کشاورزی دقیق را بعنوان استراتژی مدیریتی کل مزرعه می نگرد که تکنولوژی اطلاعات را با هدف بهبود تولید و حداقل سازی اثرات محیطی بکار می گیرد. هم چنین نظام زراعی ای را که در کشاورزی مدرن در بر می گیرد ممکن است شامل زنجیره غذایی از مزرعه تا مصرف کننده باشد. این تعریف هم چنین بین کشاورزی و زراعت تمایز قائل می شود. ضمن اینکه فلسفه کشاورزی دقیق در ابتدا در صنایع تولیدی تشریح شده است. مهم است که بدانیم کشاورزی دقیق می تواند به هر نظام تولید کشاورزی مرتبط باشد و ممکن است شامل صنایع دامی، آبزیان و جنگلداری باشد. برای مثال سنجش نیازهای غذایی جانوران شیرده به مرحله شیردهی آنها در یک واحد دامپروری بستگی دارد. تعریف دوم فلسفه مدیریت زمانبندی شده متغیرها در کشاورزی دقیق را به کاربرد آن در نظام محصولی محدود می نماید. مدیریت زراعی خاص-مکانی(SSCM) شکلی از کشاورزی دقیق می باشد که بموجب آن کاربرد منابع و عملیات زراعی برای تطبیق بهتر نیازمندیهای خاک و محصول بعلت تغییر پذیری آنها در مزرعه بهبود می یابد. این تعریف ایده ای را در برمی گیرد که کشاورزی دقیق را یک استراتژی مدیریتی توسعه ای می داند و تمرکز آن بر تصمیم گیری، با توجه به کاربرد منابع و نه لزوماَ پذیرش تکنولوژی اطلاعات در مزرعه می باشد. تصمیمات می توانند با توجه به تغییرات در کل یک مزرعه ، در زمان مشخص و در یک فصل یا تغییرات کل فصل یا فصول باشند .

 

برای خواندن ادامه مطلب تعریف کشاورزی دقیق و اهداف آن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کشاورزی دقیق چیست، اهداف کشاورزی دقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : پنج شنبه 28 مرداد 1400
.

 

در طراحی صفحات وب‌سایت، برخی از صفحات دارای محتوای ثابت و برخی دارای محتوای متغیر بر اساس رفتار کاربران هستند. بر همین اساس صفحات وب را به دو دسته‌ی استاتیک (ایستا) و داینامیک (پویا) تقسیم می‌کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا با تفاوت صفحات استاتیک و داینامیک آشنا شوید.

صفحه استاتیک چیست؟

صفحه استایک یا ایستا، به صفحه‌ای از وب‌سایت گفته می‌شود که دارای محتوای ثابت و یکسان برای همه‌ی کاربران است. این صفحات که اغلب با HTML، CSS و جاوا اسکریپت، پیاده سازی شده‌اند، برای نمایش محتوا اغلب درخواستی به سرور ارسال نمی‌کنند یا درخواست واحد و ثابتی به سرور ارسال می‌کنند. سرورهم در همه‌ی شرایط برای این صفحات پاسخ یکسان ارسال می‌کند.

برای نمونه صفحه‌ی درباره ما یا تماس با در سایت، دارای محتوای ثابتی هستند. صفحات استاتیک به این معنا نیستند که هیچ‌گاه ویرایش نشده و قابل تغییر نباشند. بلکه می‌توان محتوای آنها را تغییر داد اما اغلب موارد نیازی به تغییر دادن مداوم آنها نیست بنابراین دارای محتوای ثابتی هستند.

 مراحل آماده سازي صفحات وب ايستا

1 – يك مو.لف ،  صفحه ای را كه شامل كدهای Html است را ايجاد و آن را با انشعاب Htm و يا Html بر روی سرويس دهنده وب ذخيره می نمايد.

2 – کاربری از طريق برنامه مرورگر خود ، در خواست استفاده از يك صفحه را می نمايد، درخواست فوق از مرورگر برای سرويس دهنده ارسال می گردد.

3 – سرويس دهنده وب ، فايل درخواستی با انشعاب Htm  و يا  Html را  پيدا خواهد كرد.

4 – سرويس دهنده وب  ، كدهای Html فايل مزبور را از طريق شبكه برای مرورگر ارسال ميدارد.

5 – مرورگر كدهای Html را پردازش و صفحه فوق را نمايش خواهد داد.

  محدوديت هاي صفحات وب ايستا

  فرض كنيد مي خواهيم يك صفحه وب را بگونه اي طراحي نمائيم ، كه بمحض ورود هر كاربر زمان جاري سيستم بهراه يك پيام مناسب نمايش داده شود.. در اين زمينه با چندين محدوديت مواجه خواهيم بود كه  بكمك تگ های Html قادر به  برطرف كردن آنها نخواهيم بود.  ما ميدانيم كه يك كاربر در يك زمان خاص به ملاقات صفحه خواهد آمد ولی قطعا؛ زمان آن را نمی دانيم .اگر بخواهيم زمان را بصورت كد در صفحه Html خود داشته باشيم ، نتيجه همواره يكسان بوده و هميشه يك زمان ثابت و يكسان برای تمامي ملاقات كنندگان صفحه ، نمايش داده خواهد شد. تگ های Html  امكاناتی بمنظور ايجاد  صفحات وب سفارشی  و بر اساس شرايط خاص  در اختيار قرار نمی دهد. صفحات وب ايستا همواره بصورت مشابه و يکسان برای تمامی کاربران نمايش داده خواهند شد.    ( نظير رستورانی كه همواره و صرفنظر از ذائقه مشتريان خود ، يك غذای ثابت و از قبل آماده شده را براي همه آماده و در اختيار قرار مي دهد!)  Html دارای هيچگونه امنيتی نيز نبوده و كدهای آن را همه مي توانند مشاهده و حتي تكثير گردد. شايد تنها مزيت اين نوع از صفحات طراحي آسان و بکارگيری سريع آنان در يك شبكه باشد.اين نوع صفحات دارای امكانات لازم بمنظور آفرينش صفحات پويا  نيستند،  چون  نمي توان  كدهای مورد نظر خود  را بعد از درخواست يك صفحه به آن اضافه کرد . می بايست بدنبال روشی و يا روش هائی بود که بکمک آنها بتوان صفحات وب پويا را ايجاد کرد. بمنظور نيل به هدف فوق از دو روش عمده استفاده مي گردد:

  •   Client – side dynamic page . بهره گيری از تكنولوژيهائی كه پويائی يك صفحه را از جايگاه سرويس گيرنده تحقق خواهند داد.
  • Server – side dynamic page . بهره گيری از تكنولوژيهائي كه پويائی يك صفحه را از جايگاه سرويس دهنده تحقق نمايند.

برای خواندن ادامه مطلب تفاوت صفحات پویا و ایستا در طراحی وب چیست؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: صفحات وب پویا، صفحات وب ایستا، تفاوت صفحات وب پویا و ایستا ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

اگر می‌پرسید که چگونه توسعه دهنده وب شویم، اول از همه به شما تبریک می‌‌گویم. لازم به ذکر است که در راه بزرگ و پر پیچ و خمی قدم گذاشته‌اید. قطعا شروع هر کاری سخت‌ترین قسمت آن است. توسعه وب هم مانند بقیه شاخه‌های علوم کامپیوتر دارای زیرشاخه‌های بسیار زیادی است. صد‌ها کتابخانه و فریمورک برای آن وجود دارد. در این مقاله سعی شده بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب موفق را به کاربران معرفی کنیم. لذا خواهشمند است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گام اول برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده یا دولوپر، مشخص کردن هدف شما در رشته و ثابت قدم بودن در آن است. بسیاری از افراد، زمانی که به یک شاخه وب وارد می‌شوند، پس از گذشت مدت کوتاهی به حوزه‌ی دیگری تغییر مسیر می‌دهند. این کار باعث می‌شود نتوانید در یک شاخه قوی و فعال باشید.

توسعه‌ دهنده وب کیست؟

اشتباهی که در بسیاری از مقالات دیده می‌شود، تمایز قائل نشدن برای طراح و توسعه‌دهنده وب است! یک طراح وب تلاش می‌کند تا با استفاده از طرح های گرافیکی وب‌سایت شما را طراحی کند یک توسعه دهنده هم وب هم بخش کدنویسی سایت را بر عهده دارد.

توسعه دهنده وب یا Web Developer هم وظیفه‌ای شبیه به طراح وب دارد با این تفاوت که تمرکز او بیشتر بر روی کدنویسی است. ممکن است یک شخص هم طراح سایت و هم توسعه دهنده وب باشد اما این دو تخصص کاملا جدا و متفاوت بوده و هردو تخصص برای ایجاد یک وب‌سایت مورد نیاز است.

برای خواندن ادامه مطلب توسعه دهنده وب کیست؟ چگونه توسعه دهنده وب موفق شویم؟  کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: توسعه دهنده وب، وظایف توسعه دهنده وب ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

بررسی اولیه قالب وودمارت

لوگو وودمارت

قالب وودمارت در کمتر از یک سال به پرفروش‌ترین قالب فروشگاهی در وردپرس تبدیل شده‌ ­است و همچنان این قالب بدون رقیب مورد توجه همه قرار دارد.

مطمئنا هر طراح سایتی با وب‌سایت معروف themeforest آشنایی دارد، این سایت مرجعی برای تهیه‌ی قالب‌های وب‌سایت است که می‌توانید هر نوع قالبی را در آن بیابید. از آنجایی که امکان خرید برای ایرانیان از این سایت فراهم نیست، سایت‌های داخلی، این قالب‌ها را تهیه و بعد از فارسی سازی در ایران به فروش می‌رسانند.

اولین نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه داشت این است که در فرایند فارسی ­سازی کردن قالب‌­ها ممکن است، بخش‌­های از این قالب‌ها حذف گردد. اما این قالب محبوب، با وجود فارسی ­سازی شدن همچنان از بهینه‌ترین قالب‌ها است.

سبک طراحی

این قالب فروشگاهی کلیه امکانات اصلی و بروز یک فروشگاه اینترنتی را دارا بوده و به همین جهت مورد استقبال بی نظیر طراحان سایت فروشگاهی قرار گرفته ­است. این قالب تمام افزونه‌های اصلی هر فروشگاه اینترنتی را دارا است و با داشتن این قالب شما از هر چیز دیگری بی‌نیاز خواهید بود. فقط کافیست پس از نصب قالب وودمارت کار با ووکامرس را یاد بگیرید که در لینک آخر صفحه به راحتی به شما آموزش داده خواهد­ شد.

برای خواندن ادامه مطلب نکات جالب درباره قالب فروشگاهی وودمارت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: قالب وودمارت، مزایا قالب وودمارت، معایب قالب وودمارت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

کاهش ضایعات ارجح بر افزایش تولید

سالانه به طور متوسط 25 تا 30 درصد محصولات كشاورزي كشور ضايع مي شود؛ ميزاني كه مي توانست غذاي 10 ميليون نفر را تامين كرده و ارز قابل توجهي را در كشور حفظ نمايد. در اين ميان با توجه به منابع توليد محدود در بخش كشاورزي، تقويت صنايع تبديلي و تكميلي، توسعه انبارها و سردخانه ها و استفاده از تكنولوژي هاي نوين فرآوري، حمل و نقل و بسته بندي مي تواند بدون فشار بيش از حد به منابع توليد، توسعه ي همه جانبه ي بخش كشاورزي را موجب شود.
براساس آخرين آمار، ميزان ضايعات گندم 10 تا 15 درصد، برنج 5/5 درصد، ميوه و تره بار 30 درصد، مركبات 25 درصد، سيب زميني 48 درصد و گل و گياه 30 تا 35 درصد گزارش شده است.

ميوه ها و سبزي ها مزيتي قابل توجه

تحقيقات نشان مي دهد كه بيشترين ميزان درصد ضايعات محصولات كشاورزي مربوط به بخش باغباني است. بيش از يك سوم مركبات توليد شده در استان هاي شمالي كشور بر روي درختان خشكيده و از بين مي رود و دولت در مواردي محدود ناچار است براي آن كه كشاورز بيش از اين متضرر نشود، بخشي از محصول را خريداري نموده و معدوم كند. ميوه ها و سبزي ها به علت دارا بودن مقادير زياد آب، فاسدشدني هستند، كه اين امر لزوم مصرف به موقع پس از برداشت و يا روش هاي نگهداري را يادآوري مي نمايد.
اگر در برداشت و يا آماده سازي و جابه جايي آنها دقت كافي به عمل نيايد، فاسد شده و غيرقابل مصرف خواهند بود. در تمام ميوه ها و سبزي ها و محصولات ريشه اي 65 تا 95 درصد آب وجود دارد و پس از برداشت مي توانند به اعمال حياتي قبل از برداشت نيز ادامه دهند. زماني كه اندوخته هاي غذايي و آبي به پايان برسد، محصولات مرده و فاسد مي شوند. شرايطي از قبيل درجه حرارت بالا، رطوبت اتمسفري پايين و آسيب فيزيكي موجب سرعت فساد طبيعي مي شوند. بي دقتي در جابه جايي محصول باعث ضربه دروني به آن و همچنين شكاف خوردن محصول مي شود. در جمع آوري محصولات به استثناي آن دسته از محصولاتي كه به صورت مكانيزه برداشت مي شوند، در بسياري موارد ديگر شاهد ضايعات بسيار هستيم. در شرايطي كه كشورهاي پيشرفته با شكل دادن به درختان و كنترل مواد بهداشتي، جلوي كمترين ضايعات را مي گيرند و حتي كار را به جايي مي رسانند كه ناخن كارگران جمع آوري محصول را چك مي كنند تا مبادا آسيبي به محصولات برسد.
عدم وجود مراقبت هاي زراعي يا ناقص بودن آنها، عدم وجود مهارت هاي شغلي در كارگران، رعايت نكردن فاصله هاي كاشت و نامناسب بودن ماشين هاي برداشت و فرسودگي آنها، نامناسب بودن شكل و اندازه ي جنس مواد بسته بندي، نبود رعايت نكات فني در نگهداري، طولاني بودن فاصله مراكز توليد تا مراكز مصرف و نگهداري، كندي در حمل و نقل، عدم وجود تسهيلات مناسب در امر تخليه و بارگيري، نگهداري بيش از حد مجاز محصول در انبارها و مصرف نامناسب محصولات از جمله علل عمده در ايجاد ضايعات در ميوه جات مي باشد. ايجاد و گسترش صنايع تبديلي مي تواند قسمت قابل توجهي از ضايعات ميوه و تره بار را بازيابي كند. با ايجاد صنايع تبديلي از قبيل كنسانتره ميوه جات، كمپوت و همچنين نگهداري مناسب در سردخانه ها با استفاده از عمليات صحيح و فني، مي توان اين مقدار ضايعات را كاهش داد و علاوه بر آن قسمتي از محصولات تبديل شده را نيز به خارج صادر كرد و وارد بازارهاي جهاني نمود. در ارتباط با مركبات در كانون هاي توليد، اقداماتي نظير چيدن، شستن، سورتينگ، واكس خوردن، بسته بندي، تعبيه سردخانه ها و انبارهاي فني مناسب انجام شده كه براساس زمان برداشت با همين الگو نگهداري شود و به عنوان يك محصول زنده با بافت سالم تحويل مصرف كنندگان داده شود.
ايران از لحاظ مركبات مقام ششم را در جهان دارد و با افزايش صنايع تبديلي و بسته بندي صحيح، ارزش افزوده مركبات 10 برابر افزايش خواهد يافت. در مورد ميوه ي سيب، با سطح فعلي بهره برداري صنعتي از سيب توليدي كشور و توليد كنسانتره سيب در سال، ايران توانسته است بعد از آمريكا، آلمان و لهستان، از اين نظر در مقام چهارم قرار گيرد و معادل 6 درصد توليد جهاني كنسانتره را به خود اختصاص دهد.

برای خواندن ادامه مطلب کاهش ضایعات یا افزایش تولید؟ کدام مهمتر است؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاهش ضایعات کشاورزی، افزایش تولید کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

مدیریت ضایعات کشاورزی

يكي از سياستهاي جدي دولتها در امر امنيت غذايي، كاهش ضايعات غذايي است و از طرف ديگر سازمان FAO راههايي را براي جلوگيري از ضايعات مواد غذايي به مسئولان كشاورزي و تأمين كنندگان موادغذايي دولتهاي عضو، ارائه داده است.

موضوع با اهميتي كه دولتمردان هر كشوري بايد درنظر بگيرند تعيين خط مشي كلان در رابطه با كاهش ضايعات مي باشد و بعد از تعيين خط مشي و سياست كلان بايستي مسئوليتها و وظايف، سازمانهاي خصوصي و دولتي مشخص و تعيين شود. در اين راستا بايد دو راه حل در نظر گرفته شود. راه حل اول مربوط به بالا بردن سطح آگاهي عمومي در كاهش ضايعات از طريق روشهاي جلوگيري از ضايعات مي باشد. البته اين راه حل در روند درازمدت ثمردهي خواهد داشت. راه حل دوم مربوط به تدوين سياستها از طرف دولتها مي باشد. اجراي اين سياستهاي بعد از تدوين اثرگذاري سريعتري در كاهش ضايعات خواهد داشت. بطور مثال كاهش سوبسيد نان از طرف دولت مي تواند سريعاً بر مصرف نان تأثير گذارد.

تأكيد بر دو راه حل فوق به علت افزايش جمعيت و كاهش منابع طبيعي، امكانات و منابع محدود مي باشد و پاسخگويي به نياز غذايي افراد بتدريج از جانب مسئولان دولتي مشكل مي شود، غذا و امنيت غذايي نه تنها وجه اقتصادي – اجتماعي دارد، بلكه به تازگي چهره سياسي گرفته و به عنوان ابزار سياسي مورد استفاده كشورهاي صنعتي قرار مي گيرد.

با توجه به شرايط فعلي اقتصاد و كاهش درآمد ارزي در كشور بايد، از امكانات استفاده بيشتري كرد، تا توليدات را افزايش داد و از بند واردات رها شد و نهايتاً از هدر رفتن ارز جلوگيري كرد.

در اين مقاله هدف بر اين است، اهميت جلوگيري از ضايعات بيشتر شكافته شود و نيز روشهاي اقتصادي جلوگيري از ضايعات مورد تجزيه و تحليل و بررسي قرارگيرد و در پايان پيشنهادات و نتايج ارائه خواهد گشت.

برای خواندن ادامه مطلب چگونه ضایعات کشاورزی را مدیریت کنیم؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: مدیریت پسماند کشاورزی، مدیریت ضایعات کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

تنظیم کمباین و رفع ایرادهای آن در برداشت گندم

هنگامی که دانه های گندم سخت شدند و دیگر با ناخن تقسیم نمی شدند و رطوبت دانه ۱۴٪ شد، هنگام درو می باشد . برای برداشت باید از کمباین های که معاینه فنی شده اند استفاده شود که بهتر است نو باشند و ریزش بیشتر از ۵٪ نداشته باشند .

تنظیمات کمباین برای گندم در زیر آمده است:

دور خرمن کوب 1000- 700 دور در دقیقه

فاصله خرمن کوب 14-10 میلیمتر

اندازه غربال کاه 19-16 میلیمتر

اندازه الک دانه 7-4 میلیمتر

شدت باد پنکه 800- 600 دور در دقیقه

فاصله هلیس 14- 12 میلیمتر

سرعت فلکه 20 -10 درصد بیشتر از سرعت خطی کمباین

جدول رفع ایرادهای کمباین:

افت دانه در اثر ضربه وارده به خوشه قبل از عمل برش

1- سرعت چرخ و فلک جلو را تقلیل دهید تا با سرعت حرکت کمباین تطبیق نماید

گندم در جلو تیغه برش جمع شده و در نتیجه منجر به ریزش خوشه در دستگاه برش می گردد

1- چرخ و فلک را ضمن اینکه کاملاً به پایین می آورید به طرف جلو ببرید به طوری که محصول بریده شده بیرون نریخته و به طرف حلزون بالابر هدایت شود

2- ارتفاع دستگاه درو را تقلیل دهید به طوری که طول محصول بریده شده برای هدایت به هلیس مناسب باشد

طول محصول بریده شده یکنواخت نبوده و ساقه ها پاره شده اند

1- تمام قسمتای آسیب دیده انگشتی و تیغه ها را تعویض نمایید تا محصول یکنواخت بریده شود تیغه های خم شده را صاف کرده ، انگشتی و تیغه را دوباره آزمایش و در صورت لزوم تنظیم نمایید

2- گره ها را طوری تنظیم کنید که ضمن این که تیغه به آسانی حرکت می کند جای بازی زیادی نداشته باشد

۳-پلیت های مربوطه را طوری قرار دهید که بین انگشتی و تیغه فاصله نباشد

علوفه هرز و سنبل ها دور چرخ و فلک می پیچند

1- چرخ و فلک را کاملاً به طرف جلو برده به پایین بیاورید سرعت چرخ و فلک جلو را تقلیل دهید تا محصولی که دارای علوفه هرز است به سفره پلانفرم بریزد

حمل ساقه توسط چرخ و فلک

1- ضمن تقلیل سرعت چرخ فلک تطبیق سرعت آن سرعت حرکت کمباین را بررسی کنید ، چنگک ها را در انواع انگشتی دار به طور عمودی تنظیم کنید .

محصول غیرمنظم وارد سیلندر کوبنده می شود

1- ارتفاع چرخ و فلک جلو و کشیدگی زنجیر دستگاه هدایت کلش را تصحیح نمایید

سیلندر کوبنده غیرمنظم کار کرده و بار زیاد وارد می شود

1- تسمه انتقال دهنده نیرو را تنظیم کرده تا از یکسوات آن جلوگیری شود ، سرعت حرکت را تقلیل دهید .

2- فاصله را طوری تنظیم کنید که دانه ها به طور کامل از خوشه جدا شوند .

3- دور موتور کمباین توسط متخصص مربوطه تنظیم گردد . به کمک واحد مربوطه دور سیلندر کوبنده را اصلاح کنید .

کزل دانه های جدا نشده در خوشه

1- مقدار رطوبت محصول را آزمایش کنید . محصول باید کاملاً رسیده باشد .

2- دور سیلندر کوبنده را افزایش دهید البته افزایش دور طوری باشد که ضمن این که دانه کاملاً جدا می شود موجب خرد شدن آن نشود

3- سرعت حرکت کمباین را افزایش دهید

4- فاصله را کاهش دهید تا قدرت کوبیدن افزایش پیدا کند

5- دستگاه درو را آزمایش کنید که عیب و نقص فنی نداشته باشد

برای خواندن ادامه مطلب راهنمای تنظیم کمباین برای برداشت گندم کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: برداشت گندم با کمباین، تنظیم کمباین، برداشت با کمباین، راهنمای استفاده از کمباین ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

قلمه قسمتي از شاخه،برگ يا ريشه است که از گياه مادري جدا ميشود ودر شرايط مساعد جهت ريشه زايي قرارميگيرد.

قلمه انواع مختلفي دارد که که به به سه گروه قلمه  ريشه،قلمه شاخه و قلمه برگ تقسيم ميشود.در زير چند روش مهم آن را توضيح ميدهيم:

الف)قلمه ريشه

گياهاني مانند گل ابريشم و بگونيا تکمه را ميتوان به اين روش تکثير نمود.قلمه ريشه به صورت افقي يا عمودي در محل کشت ميشود.در صورت کشت عمودي
بايد دقت نمود که طرفي از ريشه که به طوقه نزديکتر است،بالاترقرارگيرد.

قلمه زدن

ب)قلمه شاخه

اين روش نسبت به انواع ديگر،متداول تر است.در اين روش قسمتي از شاخه که جوانه جانبي يا انتهايي دارد،از گياه مادري جدا و براي ريشه زايي در محيط مناسب قرار
ميدهند.

برای خواندن ادامه مطلب آموزش قلمه زدن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: قلمه زدن، قلمه ساقه، قلمه ریشه، قلمه برگ، آموزش قلمه زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : شنبه 23 مرداد 1400
.

 

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج به معنای نقطه ورود یک کاربر به وبسایت شماست. کلمه لندینگ بیشتر در بین خلبنان و دانشمندان علوم هوا و فضا استفاده میشود و به معنی جایی است که هواپیما در آنجا فرود می آید. لندینگ پیج میتواند هر صفحه ای از وبسایت شما باشد یعنی عملا هر صفحه که کاربر از آنجا به سایت شما ورود میکند میتواند لندینگ پیج شما باشد اما این شما هستید که برای برخی صفحات خود ارزش بیشتری قائل میشوید و آنها را مهم تر میشمارید و در اصل منبع درآمد وبسایت شما همان صفحات هستند. مثلا با لینک دهی از صفحات داخلی وبسایت خود به یک صفحه شما دارید به موتور جستجو سیگنال میدهید که این صفحه اهمیت ویژه ای نسبت به سایر دارد و آن را به عنوان یک صفحه فرود معرفی میکنید. یا با لینکسازی خارجی به برخی صفحات دارید اعتبار ویژه به آن صفحات میبخشید. شما این صفحات را به این دلیل انتخاب کردید که کلمات آنها برای کسب و کار شما سودآور هستند.

به عنوان مثال لندینگ پیج یک سایت فروشگاهی میتواند صفحه دسته بندی آن باشد، به این دلیل که همه محصولات آن فروشگاه در این صفحه قرار دارد و در اصل این  لندینگ ، صفحه فروش آن فروشگاه محسوب میشود.
یا در یک سایت خدماتی و شرکتی، صفحه ای که در آن به معرفی خدمات و مزیت های خدمات خود پرداخته است لندینگ پیج آن به شما می‌آید. مثلا صفحه “طراحی سایت” در سایت استارین وب یک لندینگ پیج است.
البته لندینگ پیج میتواند مقطعی هم باشد، مثلا شما به مناسبت شب یلدا تخفیف بزرگ و جشنواره گذاشته اید و برای آن یک صفحه ایجاد میکنید و کاربران را به آنجا هدایت میکنید، این مدل لندینگ پیج ها را میتوان در سایت های بزرگ دید.

در ادامه چند نکته و دستورالعمل جذاب در نوشتن متن لندینگ پیج ها و صفحات فروش و صفحات محصولات آورده ایم.

1. کال تو اکشن را فراموش نکنید.

کال تو اکشن ها در حقیقت دکمه ها یا لینک هایی هستند که به کاربر می گویند که کاری انجام دهد. این یک مرحله در سفر مشتری است. تا زمانی که شما به کاربر نگویید که عملی انجام دهد آن ها هیچ کاری نخواهند کرد.

  • خرید
  • اضافه کردن به سبد.
  • همین الان سفارش دهید.
  • در خبرنامه عضو شوید.
  • شروع دوره آنلاین

احتمالا این کال تو اکشن ها را در سایت های مختلف دیده اید. قدرت کال تو اکشن را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است که 90 درصد از کاربران دنیای وب متنی که روی دکمه های کال تو اکشن ها نوشته شده است را می خوانند. با این CTA ها شانس تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش می دهید و احتمال فروش تان به مراتب بالاتر می رود.

2. روی مشکلات و دردهای کاربران انگشت بگذارید.

به نظر شما چرا کاربران یک محصول را می خرند؟ تا مشکلات شان را حل کنند. آن ها می خواهند غذاهایشان را همیشه سرد نگه دارند پس یک یخچال می خرند. می خواهند موزیک گوش بدهند هندزفری می خرند. می بینید همه چیز در دنیا روی این نیازها می چرخد. اصولا دو نوع شیوه ی اقناع داریم. Pain و Pleasure. درد و لذت دو چیزی هستند که تمام فعالیت های انسان ها روی آن ها می چرخد. پس باید روی این نقاط و مخصوصا مشکلات کاربران دست بگذارید.

مشکلات کاربران را روی کاغذ بیاورید و در نهایت به آن ها بگویید که این محصول چگونه مشکلات شان را حل می کند. می دانید که 95 درصد از تصمیمات انسان ها احساسی است. آن ها با احساسات شان تصمیم می گیرند. پس باید شما هم در فروش محصول از این المان های احساسی استفاده کنید. اگر بتوانید احساسات مشتریان را برانگیخته کنید شانس فروش بسیار بالاتری خواهید داشت.

برای خواندن ادامه مطلب لندینگ پیج چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ نحوه طراحی لندینگ پیج مناسب برای سئو کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: لندینگ پیج چیست، تاثیر لندینگ پیج بر سئو، لندینگ پیج ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 22 مرداد 1400
.

 

اگر بتوانید معیار های خود را اندازه بگیرید ، می توانید میزان پیشرفت خود را نیز بسنجید. این در همه کار ها همانند سئو وجود دارد. به همین خاطر اندازه گیری داده های سئو بسیار مهم هستند.

معیار ها و فاکتور های اندازه گیری در راستای داشتن یک هدف اصلی برای سایت قابل تحلیل و بررسی است. اگر برای سایت خود هدفی در نظر نگرفته باشید ، نمی توانید از داده به خوبی استفاده کنید. از این رو لازم است ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

در انتخاب هدف توجه داشته باشید :

  1. هدف باید قابل اندازه گیری باشد. اگر اندازه ای از هدف خود نداشته باشید نمی توانید ان را بهبود ببخشید.
  2. مشخص باشد: اجازه ندهید اصطلاحات بازاریابی هدف شما را گنگ کند.
  3. اهداف را به اشتراک بگذارید. تحقیقات نشان داده است به اشتراک گذاشتن اهدف می تواند در تحقق ان بسیار موثر باشد.

اندازه گیری داده ها

بعد از اینکه اهداف سایت را تعیین کردید حال نوبت آن است معیار ها را اندازه گیری کنید تا بتوانید آن ها را بهبود بخشید. این ارزیابی می تواند شما را در رسیدن به هدف خود کمک کند.

معیار های تعاملی یا رفتاری

این نوع از معیار ها درواقع معیارهایی است که بر گرفته از رفتار کاربر در سایت شماست. به همین دلیل نام ان نیز تعاملی یا درگیری (Engagement) می باشد. برخی از این معیار ها عبارت اند از :

نرخ تبدیل یا conversion rate

اگر در گوگل آنالیتیکس gol یا اهداف تعیین کرده باشید ، می توانید به این عدد دست یابید که چه تعدا یا چند درصد از افرادی که از وبسایت شما بازدید کرده اند هدفی که می خواستید را براورد کرده اند.

نرخ تبدیل می تواند برای هرکدام از اهدافی که تعریف می کنید محاسبه شود. با محاسبه نرخ تبدیل می توانید ROI یا نرخ بازگشت وجه را نیز حساب کنید.

Time on page یا مدت زمانی که کاربران در صفحه می مانند

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که گوگل از طریق الگوریتم رنک برین آن را اندازه گیری می کند ، مدت زمانی است که کاربر در ان صفحه می ماند. این معیار می تواند به گوگل این حقیقت را اثبات کند که محتوایی که نوشته اید عالی است.

شما نیز می توانید از طریق اندازه گیری این ویژگی متوجه شوید که این محتوا برای کاربر مفید بوده است یا نه. مسلما یک محتوای 2000 کلمه ای نباید time on page میانگین 10 ثاینه ای داشته باشد!

برای خواندن ادامه مطلب معیارهای مهم در اندازه گیری پیشرفت سایت در سئو چیست؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اندازه گیری سئو، بهینه سازی سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 22 مرداد 1400
.

 

engagement چیست؟

این فرآیند به میزان تعامل کاربر با سایت می پردازد. هدف اصلی در این فرایند این است که زمان فعال بودن کاربر در وب سایت افزایش پیدا نماید. در خصوص افزایش اینگیجمنت وبسایت تا الآن مطالب زیادی نوشته شده است. از آنجا که این مسئله دغدغه بسیاری از مدیران سئو و وبسایت‌ها است، همیشه مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است.

اینکه بهترین اقدامات برای اندازه گیری و افزایش Engagement سایت چیست؛ به ویژه برای آن‌هایی که فروشگاه اینترنتی دارند و می‌خواهند تا از این راه به درآمد بالایی برسند.

قرار نیست در این مطلب فقط چند راه ساده را برای شما بنویسیم و بگوییم که اگر این‌ها را انجام دهید، سئو سایتتان خیلی خوب خواهد شد. می‌خواهیم هر کدام را با یک مثال کاربردی بیان کنیم. مثالی که به شما در درک عمیق آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

روش‌های افزایش engagement

عمق پیمایش را دریابید

مثل فروشگاهی رفتار نکنید که مشتری تا دم در بیاید و بعد بدون هیچ کاری بیرون رود. اگر نتوانید کاربر خود را ترغیب به اسکرول تا پایین سایت کنید، در عمل هیچ کاری برای آن صفحه نکرده‌اید. البته فقط اسکرول کردن تا پایین صفحه مهم نیست، بلکه حداقل باید او را تشویق به انجام عملی بکنید. این عمل که حتماً نباید خرید باشد؛ ثبت نام در خبرنامه سایت، کلیک روی یک لینک و بازدید یک صفحه داخلی دیگر و خیلی چیزهای دیگر. مهم این است که هم تا پایین صفحه بیاید و هم یک اقدامی هرچند کوچک انجام دهد.

در به روزرسانی گوگل آنالیتیکس، امکان دریافت گزارش از میزان اسکرول صفحات نمایش داده می‌شود. این آمار به شما می‌گوید که آن صفحه چقدر در جذب و نگهداری کاربر موفق بوده است.

مثال: برای رسیدن به این هدف می‌توان کارهای زیادی را انجام داد؛ اما یک مثالی که به احتمال زیاد با آن برخورد داشته‌اید، تغییر در شیوه نمایش محتواهای بلاگ است. اگر دقت کرده باشید، در بعضی بلاگ های جدید، فهرست مطالب در همان ابتدا نوشته می‌شود. عنوان‌های فهرست قابل کلیک هستند. به این صورت که کاربر با هر بار کلیک روی آن به بخش مربوطه به همان صفحه می‌رود. فکر می‌کنید که چرا از چنین چیزی استفاده می‌شود؟ در نگاه اول به نظر می‌رسد که برای دستیابی راحت کاربر به کل مطلب باشد؛ اما در اصل، باعث می‌شود تا کاربر تا پایین صفحه اسکرول کند. وقتی کاربری با کلیک روی یک عنوان به وسط صفحه می‌رود، مطمئناً تشویق خواهد شد که ادامه مطلب را هم مطالعه کند.

آیا CTA قابل مشاهده است؟

همه شما اهمیت CTA را می‌دانید؛ اما فقط عده‌ای آن را به درستی به کار می‌برند. CTA باید در جای درست و از همه مهم‌تر قابل دید باشد. در بعضی سایت‌ها، دکمه CTA در کنار صفحه یا بین انبوهی از جملات قرار گرفته است که اصلاً قابل تشخیص نیستند بدتر اینکه نمی‌توان روی آن‌ها کلیک کرد. در واقع با یک المان دیگر در صفحه تداخل پیدا کرده است. در بعضی سایت‌ها هم که همه چیز به ظاهر خوب است، باز کلیک روی دکمه، موقعیت کاربر به اول صفحه پرش می‌کند؛ بدون اینکه پیغامی برای او نمایش داده شود. در اینجا کاربر متوجه نمی‌شود که آیا عملیات او انجام شده است یا خیر.

مثال: بیشتر سایت‌های دولتی و فروشگاهی مشکلاتی در بخش CTA خود دارند. وقتی کاربر فرمی را پر می‌کند یا می‌خواهد از طریق دکمه خریدی را انجام دهد، اتفاق بعدی مشخص نیست. یک پیغام خیلی ریز نمایش داده می‌شود که بعد از چند ثانیه محو خواهد شد.

برای خواندن ادامه مطلب engagement چیست؟ چگونه اینگیجمنت وب سایت خود را افزایش دهیم؟ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: اینگیجمنت چیست، راههای افزایش اینگیجمنت ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 22 مرداد 1400
.

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی